Alternatief alcohol

Breda

Newbie
Beste mensen.

Drink bijna ieder weekend me aardig van de kaart. dit blijft bij 1 avond in de week echter, ben me erg bewust van de nadelen ervan en ben opzoek naar een alternatief ervoor.

Wil het niet zoeken in de hard of soft drugs. Zit te denken aan iets als kava kava of een ander herbal product.

Iemand suggesties ?

spacekonijn

Badass junkie
waar ben je precies naar opzoek?
wat is kava kava?
je wilt energie of je wilt je toch een soort zat voelen zonder te drinken?

platypus

Belezen gebruiker
je kan gewoon naar de smart shop gaan, vragen wat je ongeveer wilt en kijken wat ze hebben dat een beetje aan jou eisen voldoet

BacingsPen

Badass junkie
Je wilt geen softdrug?

Alles wat ze in de smartshop verkopen zijn in feite softdrugs.

Dus tja, het enige wat je dan nog hebt is zoiets als chocolade?

Mac...

Badass junkie
Als je het niet wil zoeken in drugs blijft nuchter blijven een van de weinige oplossingen volgens mij. Maar goed, als je wat hebt gevonden ben ik er wel zeer nieuwsgierig naar.

Chimera

Bewuste gebruiker
Breda zei:
Beste mensen.

Drink bijna ieder weekend me aardig van de kaart. dit blijft bij 1 avond in de week echter, ben me erg bewust van de nadelen ervan en ben opzoek naar een alternatief ervoor.

Wil het niet zoeken in de hard of soft drugs. Zit te denken aan iets als kava kava of een ander herbal product.

Iemand suggesties ?

Debbie?? ...

tja.. je ken natuurlijk ook blij zijn met het feit dat het bij jou in ieder geval bij 1 avond in de week blijft, er zijn kuddes mensen die dat al niet volhouden en meer moeten hebben. Of krijg je nu ook een grotere drang om het door de weeks te doen? Tja...

Chocola is idd een optie :grin:

Maar teveel chocola is ook weer niet goed voor je.. en is OOK verslavend trouwens.. Je ken minderen? Shandy halen? :P Nee nou ja.. om een lang verhaal kort te maken: Geen idee eigenlijk...

BacingsPen

Badass junkie
Chimera zei:
Breda zei:
Beste mensen.

Iemand suggesties ?

Debbie?? ...

tja.. je ken natuurlijk ook blij zijn met het feit dat het bij jou in ieder geval bij 1 avond in de week blijft, er zijn kuddes mensen die dat al niet volhouden en meer moeten hebben. Of krijg je nu ook een grotere drang om het door de weeks te doen? Tja...

Chocola is idd een optie :grin:

Maar teveel chocola is ook weer niet goed voor je.. en is OOK verslavend trouwens.. Je ken minderen? Shandy halen? :P Nee nou ja.. om een lang verhaal kort te maken: Geen idee eigenlijk...

ghehe ja en van chocolade kan je dik worden...

Maarja dat is dan ook alles! Je kan er verslaafd aan raken JA :P

Maar je kan er ook zo weer van afkomen! :)

Wat dacht je van iets oppepends? Of wil je liever iets verdovends?

Jeller

Badass junkie
junk= heroïnegebruiker die steelt enzo..

zo staat het gewoon in woordenboek :)

trouwens, alles wat je stemming verandert is drugs, dus als je geen hard of softdrugs wilt dan zal je het nergens vinden hoor

BacingsPen

Badass junkie
er zijn wel dingen die overeenkomen met harddrugs

Echt? Dat baart mij toch wel zorgen! Zie de smartshop echt als een winkeltje waar ze wel HD vervangers verkopen, maar die nooit zo veel effect hebben/schade doen als de meeste HD!

platypus

Belezen gebruiker
explosion verkochten ze daar een jaar geleden, daar zat methylone in, een stof die heel erg op mdma (xtc e.d.) lijkt. een paar vrienden van mij wouden nooit harddrugs doen, hebben explosion gedaan, vonden het fantastisch! toen kwamen justitie e.d. erachter dat het best wel een ernstig effect had en hebben het verboden...

nu gaan die jongens elk weekend naar een hardcore feest en snuiven een gram en slikken ongeveer 3 pillen op zo'n avond! zegt maar even hoe onschuldig de smartshop kan zijn :rolleyes:

wil niet zeggen dat het de schuld is van de smartshop, maar voor sommige mensen gaat het daar fout :rockband:

BacingsPen

Badass junkie
Dat vind ik inderdaad ook het lelijke aan de smart shop! Volgens verkopen ze daar ook aardig veel rotzooi!

Vind het ook raar dat er dingen verkocht mogen worden in de smartshops, nog voor dat het echt serieus (en vooral lang) is onderzocht. Want nu krijg je idd dat mensen een vervanger zoeken voor bijv. explosion en ephedra, XTC en Speed dus...

Mattso

Newbie
SpacingBen zei:
Dat vind ik inderdaad ook het lelijke aan de smart shop! Volgens verkopen ze daar ook aardig veel rotzooi!

En dan nog eens duur ook nog!!!!

laatst ging ik in breda naar een smartshop, een alternatief voor explosion zoeken.

Omdat ik ook graag coke doe ben ik uiteindelijk naar huis gegaan met een flesje "Liquid C 30ml" dit zouden twee portie's moeten zijn en heeft me een kleine twintig euro gekost.

Eenmaal trg in belgië drink ik het helemaal op en hebber eigelijk niets van gevoeld... :confused:

Twintig euro voor een dubbele portie rommel, nou ja die smartshop heeft me goed liggen gehad, daar kom ik nooit meer!!!!

caatje

Badass junkie
laatst was ik in Eindhoven bij de smartshop omdat ik op dat moment geen x aan kon komen en daar had hij een buisje met 4 tabletjes (naam ben ik kwijt) voor 12.5€. Maar om een beetje effect te krijgen moest je wel dan dat hele buisje in 1x naar binnen werken en dan maar hopen dat t werkt. Noudaar doet ik dus nie aan mee he, ik ga niet zoveel geld uitgevenom "misschien" iets te voelen.

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Jeller zei:

trouwens, alles wat je stemming verandert is drugs, dus als je geen hard of softdrugs wilt dan zal je het nergens vinden hoor

De definitie van junkie is een drugsverslaafde en een logisch gevolg daarvan is vaak dat een junkie gaat stelen om zijn verslaving te bekostigen. Dus ik weet niet wat voor woordenboek jij hebt??

BacingsPen

Badass junkie
caatje zei:
laatst was ik in Eindhoven bij de smartshop omdat ik op dat moment geen x aan kon komen en daar had hij een buisje met 4 tabletjes (naam ben ik kwijt) voor 12.5€. Maar om een beetje effect te krijgen moest je wel dan dat hele buisje in 1x naar binnen werken en dan maar hopen dat t werkt. Noudaar doet ik dus nie aan mee he, ik ga niet zoveel geld uitgevenom "misschien" iets te voelen.

Mja, ik vind dat nederland ook maar slecht bezig is met z'n dure smartshops! Kan me ook goed voorstellen dat iemand op z'n 18e de smartshop in gaat voor het eerst, er voor 100 euro aan spullen koopt, er van zowat geen 1 product iets merkt, en vervolgens maar aan de HD gaat om het idee van 'ik ga nu lekker vaag worden oid' alsnog te kunnen krijgen...

Toen ik teveel blowde, en ik er dus geen fuck meer van merkte, had ik ook veel meer de behoefte om paddo's te gaan doen!

Ze kunnen in de smartshop naar mijn idee dus beter alles verbieden wat GEEN effect heeft, ipv producten die door een hele klein groep op een onverantwoorde manier gebruikt zijn en daarom onaanvaardbare schade aangedaan hebben.

HOE DOM ZIJN POLITICI? IK BEN BOOS! :angry:

Bal0n

Badass junkie
Nouja dom is niet echt het goede woord, ze doen ook niet anders dan wat zij denken wat het beste is. Het punt is alleen dat onze (grond)wetten gebaseerd zijn op het christendom, en drugs is uit den bozen in dat geval.

Politici moeten alleen de oogkleppen eens af doen.

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Idd, ze moeten gewoon niet denken dat ze van alles verstand hebben terwijl ze er helemaal geen ervaring mee hebben. Zelfde met het constant omgooien van het hele schoolsysteem; wat weten ze er nou eigenlijk van? Ik ben voor meer ervaringsdeskundigen in de politiek.

Ontopic: Ik zou ook graag willen dat er wat was dat een beetje dezelfde werking heeft als alcohol, maar ik denk niet dat er echt iets te vinden is als je geen soft- of hardrugs wilt gebruiken... Voor mij is de oplossing pillen. Werkt zelfs stúkken mooier dan alcohol imo. Maarja, dat wil ik weer niet te vaak gebruiken...

Bal0n

Badass junkie
Weet je wat me wel interessant lijkt, om deze discussie aan te gaan met een politicus of een politie agent. De politie leest hier vast mee, dus misschien dat het ooit eens zo ver komt dat ze ook reageren :).

Jeller

Badass junkie
Gelegenheidsgebruiker zei:
Jeller zei:

De definitie van junkie is een drugsverslaafde en een logisch gevolg daarvan is vaak dat een junkie gaat stelen om zijn verslaving te bekostigen. Dus ik weet niet wat voor woordenboek jij hebt??
nee nee per definitie is een junk ene heroïnegebruiker

Gelegenheidsgebruiker

Belezen gebruiker
Jeller zei:
Gelegenheidsgebruiker zei:
Jeller zei:

nee nee per definitie is een junk ene heroïnegebruiker

Nou jung omdat je het echt zo graag wilt weten kijken we even wat de van dale erover te zeggen heeft.
jun·kie (de ~ (m.), ~s)
1 drugsverslaafde

Zou die erover liegen denk je :wink:

Lucy In The Sky

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Weet je wat me wel interessant lijkt, om deze discussie aan te gaan met een politicus of een politie agent. De politie leest hier vast mee, dus misschien dat het ooit eens zo ver komt dat ze ook reageren :).

Haha, ja. Ik zou natuurlijk ook gewoon de echtgenoot van m'n moeder kunnen vragen of hij dit forum een keer uitcheckt (hij = korpschef) :smoke:

Haze

Bewuste gebruiker
SpacingBen zei:
dallandra zei:

In een bepaald opzicht is sex wel een drugs in mijn ogen :)

Idd, genoeg seksverslaafden hier in nederland he. Denk trouwens niet dat je zat kunt worden zonder alcohol, of wazig kunt worden zonder dat je jezelf daarna niet meer jezelf voelt.

cunt

Wijs gebruiker
Haze zei:
SpacingBen zei:
dallandra zei:

In een bepaald opzicht is sex wel een drugs in mijn ogen :)

Idd, genoeg seksverslaafden hier in nederland he. Denk trouwens niet dat je zat kunt worden zonder alcohol, of wazig kunt worden zonder dat je jezelf daarna niet meer jezelf voelt.
dan vraag ik me toch af wat de definitie van de benaming "drugs" is.

Haze

Bewuste gebruiker
Alles waar je lichamelijk of geestelijk aan verslaafd kan raken, is drugs denk ik.

Bovenaan