Alcoholwalm

Kordie

DF-koning
Iedereen die af en toe een diepe buiging maakt voor de alcohol herkent het wel.
Op het moment zelf en de dag erna ruik je niet plezierig uit je mond.
Hoe voorkom jij dat er een alcoholwalm om je heen hangt?

Het doel van deze vraag is niet om een alcoholverslaving te verdoezelen, want uiteindelijk komt het volgens mij ook uit je porieen.
Maar als je bv uit eten bent is het wel prettig als je na een paar glazen wijn nog een beetje neutraal uit je mond ruikt.

Kordie

DF-koning
Voornaamlijk bij mij voor de koffje walm maar werkt enorm ook voor de alcohol.

Ja, dat heb ik vaker gehoord. Dat de overheerser is dan de alcoholliefhebber.

Maar stel je bent in de kroeg / restaurant, en je hebt lekker aan de alcohol gezeten dan ga je niet snel op de koffie
over. Ook poets je dan niet je tanden. Een geurtje of mondspray is dan misschien wel helpend

Kordie

DF-koning
Volgende vraag is hoe haal jij adem.:tearsofjoy:
Als je dat via de neus doet komt er gecombineerd een walm om andermans oren :wink:
Denk dat ik

het laatst in een taxi had gehad. Leuke avond met de wederhelft. Gezellig wat wijntjes op. De sfeer zat er goed
in. En opeens ruik je dan een alcohollucht die echt vies is. Dat is vooral het doel van de vraag. Neus ademen werkt dan niet denk ik?

Spyro

DF-koning
Adem jij uit je mond of neus?

Verder gewoon basic mondhygiëne.

Wat ik standaard 2 keer per dag doe is oil pulling (ruimt de bacteriën op) tong schrapen, tanden poetsen, niet alleen je tanden maar allessss in je mond. Flossen niet te vergeten en eindigen met normale mondspoeling.

Ik denk niet dat je alcohol lucht volledig kunt verdoezelen. Als je niet naar alcohol wilt ruiken, niet drinken. 😁

Kauwgom op zak.

Wat ik ook weleens gebruik, ook tijdens drugs, omdat ik me idd sneller vies voel tijdens gebruik is een mondspray bij de hand. Omdat je vaak minder speeksel aanmaakt onder invloed van middelen hebben de bacteriën in je mond veel sneller de kans om te groeien. Alcohol droogt ook uit.

LionX

Badass junkie
Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is of niet maar wat ik weleens heb gehoord is dat je van Wodka niet zo'n alcohol adem krijgt.
Andere tip misschien meer knoflook eten?
Of minder drinken.

Zelf eigenlijk nooit moeite mee of last van gehad. Ik denk dat je het probleem misschien voor jezelf groter maakt dan nodig.

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Zelf eigenlijk nooit moeite mee of last van gehad. Ik denk dat je het probleem misschien voor jezelf groter maakt dan nodig.
Dat is het ding zelf heb je het vaak niet door maar als iemand ochtend adem heeft of rookt, koffie/alcohol drinkt dan kunnen andere mensen die dicht in je buurt komen en er wel last van hebben. En niet altijd durven ze het aan te geven.

Edit:
Als je ingezelschap bent waar iedereen rookt of drinkt hebben ze er natuurlijk geen last van.

XMR

Wijs gebruiker
Als je dat via de neus doet komt er gecombineerd een walm om andermans oren :wink:
Denk dat ik

het laatst in een taxi had gehad. Leuke avond met de wederhelft. Gezellig wat wijntjes op. De sfeer zat er goed
in. En opeens ruik je dan een alcohollucht die echt vies is. Dat is vooral het doel van de vraag. Neus ademen werkt dan niet denk ik?
Denk dat het er meer over gaat dat je in een korte tijd zoveel topics met vragen opent🙂

Zeehond

Badass junkie
Iedereen die af en toe een diepe buiging maakt voor de alcohol herkent het wel.
Op het moment zelf en de dag erna ruik je niet plezierig uit je mond.
Hoe voorkom jij dat er een alcoholwalm om je heen hangt?

Het doel van deze vraag is niet om een alcoholverslaving te verdoezelen, want uiteindelijk komt het volgens mij ook uit je porieen.
Maar als je bv uit eten bent is het wel prettig als je na een paar glazen wijn nog een beetje neutraal uit je mond ruikt.
Is het nou echt nodig om voor elke vraag een nieuw Topic te openen?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik denk niet dat je alcohol lucht volledig kunt verdoezelen. Als je niet naar alcohol wilt ruiken, niet drinken. 😁

Dit :handpointup1:

De basic mondhygiëne die Spyro benoemt, zal zeker wel wat helpen. Maar de alcohol ga je ruiken. Toch in elk geval voor de mensen die niet (meer) drinken. Soms komen mensen binnen op een meeting joh... Ik ruik ze al van een paar meter afstand.

En vroeger dacht ik dan dat mensen het vast niet door zouden hebben dat ik gedronken had. Ja, no way haha
Toch zeker niet met de zware speciaalbiertjes die ik dronk. Die ruik je van mijlenver.

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet of het een broodje aap verhaal is of niet maar wat ik weleens heb gehoord is dat je van Wodka niet zo'n alcohol adem krijgt.
Dit is een broodje aap verhaal, inderdaad. Het wordt inderdaad veel verteld, en ongetwijfeld geloofd door mensen die over de middag even bijtanken en denken/hopen dat het niet zal opvallen, maar er is dus niets van aan.

Kordie

DF-koning
Dit is een broodje aap verhaal, inderdaad. Het wordt inderdaad veel verteld, en ongetwijfeld geloofd door mensen die over de middag even bijtanken en denken/hopen dat het niet zal opvallen, maar er is dus niets van aan.

Ligt volgens mij ook aan de kwaliteit van de wodka.
De wat duurdere varianten die zijn wel grotendeels geurloos en smaakloos volgens mij. Neemt niet weg dat het niet ruikt alsof je een glas water hebt gedronken idd

verrekijker

Belezen gebruiker
Ook heel vervelend voor je werk, als je avond voordien goed bent doorgezakt en je ruikt dag erna nog steeds de alcohol komt dit natuurlijk niet zo goed over :), sowieso goed douchen & alle handeling in hygiene toepassen!

Hippie Langwaus

DF-koning
Ik stond 'vroegah' weleens vroeg op om aan de slag te gaan en was dan gewoon nog dronken van de vorige dag. Reken maar dat mensen dat konden ruiken. Ach, ach, ach, wat een zielige bedoening was dat toch.

Casrus

DF-koning
Ik stond 'vroegah' weleens vroeg op om aan de slag te gaan en was dan gewoon nog dronken van de vorige dag. Reken maar dat mensen dat konden ruiken. Ach, ach, ach, wat een zielige bedoening was dat toch.

Ruiken konden ze het niet.

Vind dronken werken zo vervelend dat ik het niet vaak deed en het zeker niet liet werken.

NEP daarentegen ging laatste keer een beetje mis.

Bovenaan