Alcoholvergiftiging ofniet?

frapannn

Bewuste gebruiker
Ik heb een vraag voor mensen die hier meer ervaring mee hebben.

mijn vriendin is na een avondje stappen ineens in elkaar gezakt en bewusteloos/in coma geraakt, waaruit ze na ongeveer 3 uur weer wakker werd.
Ik geef toe dat ze die avond het een en ander heeft gedronken, maar in het café ongeveer een drie kwartier voordat we weggingen heeft ze nog 3 glazen water op, ze danste vrolijk, ze heeft nog een biertje op, nog iedereen gedag gezegt.
Buiten zakte ze ineens in elkaar en kreeg ik geen reactie meer uit haar. Ze reageerde niet meer op stem, niet meer op pijnprikkels, al haar spieren waren slap en alleen door een enorm onregelmatige ademhaling kon ik nog zien dat ze leefde. Haar oogleden gingen soms half open maar ze staarde in het niets. Met de ambulance is ze toen naar de eerste hulp gebracht. Hier kwam zij ongeveer anderhalf tot 2 uur nadat ze flauw viel aan (ze kwam nog even bij, vandaar dat ik dacht dat het wel goed ging, maar toen ze weer wegviel en niet meer bijkwam hebben we de ambulance gebeld)
Daar kwam zij vrij snel bij. Ze had een onregelmatige ademhaling en te weinig zuurstof in haar bloed.
GHB konden ze niet in haar bloed vinden (zover ik weet) maar een alcoholvergifting lijkt mij zo onwaarschijnlijk doordat ze alles nog kan herinneren van het moment dat we in het café waren, dat ze mensen gedag zei en dat we buiten stonden te wachten, en ze herinnert zich alles toen ze wakker werd in het ziekenhuis, waar ze compleet nuchter wakker werd, geen dubbele tong of iets dergelijks.

Ze heeft nu enorme concentratieproblemen en slaapt heel onrustig

Lijkt dit op een alcoholvergiftiging of eerder op toedoen van iemand anders van GHB in haar drankje???

bij voorbaat dank,
haar ongeruste vriend

slunse

Bewuste gebruiker
lijkt sterk op ghb volgens mij. dat kan snel uit je bloed gaan. een kennis van me heeft iets soortgelijks gehad. had 20ml ghb gedronken na een pint of vier. tegen de grond gegaan natuurlijk, kotsen, coma, enz. in het ziekenhuis geen ghb gevonden in zijn bloed. misschien ook niet op getest. maar hij had maar .2 promille in zijn bloed dus hadden ze wel vermoedens. die concentratieproblemen zou ik echter niet kunnen verklaren

Imke

Badass junkie
Het kan ook iets in haar hersenen geweest zijn, of gewoon te weinig gegeten enz.. er kunnen zoveel oorzaken zijn..

Jeller

Badass junkie
tzou mss wel GHB kunnen zijn
zoals slunse zegt is dit heel vlug uit je bloed, al denk ik dat het wel wat langer in je bloed blijft dan 5 uur

slunse

Bewuste gebruiker
tuurlijk kan het vanalles zijn. wat ik wou zeggen is, als het door een drug komt is ghb wel een waarschijnlijke boosdoener

zommes

Badass junkie
Ik denk niet dat het GHB was, bij een verkeerde reactie met GHB ga je voordat je in coma raakt stuipen en kotsen.

Overmoeidheid denk ik. Of suikerziekte?

Jeller

Badass junkie
of vitamine tekort mss?
ik ben al eens van een vitaminetekort+slaaptekort+weed neergegaan, allé kmoest mij 2 minuten leggen en dan begon ik er weer door te komen

uw lichaam vraagt dan even een pauze en daarna kan je er weer tegenaan

Ellesdee

Badass junkie
zommes zei:
Ik denk niet dat het GHB was, bij een verkeerde reactie met GHB ga je voordat je in coma raakt stuipen en kotsen.

Overmoeidheid denk ik. Of suikerziekte?

yeah of misschien bloedarmoede ofzo...

Psilo

Bewuste gebruiker
Kan heel goed een "normale" alcohol-intoxicatie zijn. Je kan GHB natuurlijk nooit uitsluiten tenzij je er specifiek op test. Maar dat hebben ze hoogstwaarschijnlijk toch niet gedaan op de eerste hulp.

Hoe oud is je vriendin?

matthijs

Badass junkie
Jeller zei:
zoals slunse zegt is dit heel vlug uit je bloed, al denk ik dat het wel wat langer in je bloed blijft dan 5 uur
Blijft volgens mij nog wel minder lang in je bloed. Ik dacht eens iets van 3 uur te hebben gehoord dus het kan alsnog prima GHB zijn geweest al klinkt het niet zo.

BacingsPen

Badass junkie
Heeft ze al veel ervaring met Alcohol?

Hoe weinig ze ook heeft gedronken, alcohol is een drugs die soms HEEL erg verkeerd kan vallen..

Jaren geleden is een Vriendinnetje van een vriend van me ook eens bewusteloos geraakt nadat ze 1 glas vodka achteroversloeg..

Ze dacht alleen wel dat het dropshot was, daar kon het toen ook nog mee te maken hebben..

matthijs

Badass junkie
mathijs zei:
Jeller zei:
Blijft volgens mij nog wel minder lang in je bloed. Ik dacht eens iets van 3 uur te hebben gehoord dus het kan alsnog prima GHB zijn geweest al klinkt het niet zo.

Heb het even opgezocht en het is tot 24 uur in je urine aantoonbaar blijkt. Waarschijnlijk geen G dus.

Psilo

Bewuste gebruiker
mathijs zei:
mathijs zei:
Jeller zei:

Heb het even opgezocht en het is tot 24 uur in je urine aantoonbaar blijkt. Waarschijnlijk geen G dus.

Er wordt over het algemeen op de eerste hulp niet standaard naar GHB gezocht bij een verminderd bewustzijn zoals beschreven. Ook niet als er een verdenking is op gebruik van GHB.
Wel wordt er getest als er sprake kan zijn van misbruik. Dit moet dan wel expliciet aangegeven worden door de patiënt.

jasper

Wijs gebruiker
een vriend van me had met nieuwjaar ongeveer net hetzelfde.
hij begon ook eerst super vrolijk te doen enzo maar een half uur latr ging hij naar buiten op een bankje zitten want hij voelde zich niet goed. is daar in zo een halve coma beland (beginnen kwijlen, gal uitkotsen enzo)
na een aantal uurtjes is hij wat beginnen bijkomen en hebben we hem naar huis gebracht

Bovenaan