Alcoholprobleem?

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Hallo allemaal!

Het is alweer een flinke tijd geleden dat ik op dit forum zat, dit komt waarschijnlijk omdat ik alweer een hele tijd gestopt met gebruiken van diverse dingen. Okee, ik ga het even wat gestructureerder maken dit.

Ik ben een jongen van 16 jaar, ik heb al vrij veel geëxperimenteerd met drugs maar in verband met mijn leeftijd ben ik hier nu mee gestopt, ben overigens ook niet van plan om nog eens wat te gebruiken. Het enige wat ik dus nog wel gebruik is alcohol, en dit doe ik eigenlijk niet echt met mate, ik drink vrijdag en zaterdag veels te veel, waardoor ik vaak dingen doe waar ik later spijt van krijg, denk aan dingen als: Overemotioneel zijn, smsjes sturen naar mensen waarin hele rare dingen staan, al heel vroeg naar huis moeten omdat ik veels te dronken ben en nog andere dingen waar ik nu even niet op kan komen.

Wat ik nu dus ook opmerk is dat ik altijd enorm erg naar het weekend uitkijk, en dat is opzich niet heel raar natuurlijk maar ik kijk niet uit naar 2 dagen relaxed, ik ben gefixeerd op zaterdagavond want dan kan ik weer bier drinken. Als ik op een zaterdag- of vrijdagavond niet drink baal ik er ook ontzettend van en heb ik echt het gevoel dat ik mijn weekend verpest heb.
Mijn vraag is dus in hoeverre dit nou echt een probleem is? Doordeweeks drink ik echt absoluut niet, dus een verslaving is het niet te noemen. Aan de andere kant zit er wel regelmaat in en vind ik het echt moeilijk om niet te drinken op uitgaansavonden. Zou dit overmatig gebruik van drank voort kunnen komen uit het stoppen met andere drugs gebruiken? Als een soort van compensatie zeg maar, hoe idioot dat ook klinkt?

Iemand enig advies? Of komt het eigenlijk heel simpel neer op minder drinken?
De groeten,

Flameon

Badass junkie
Alvorens een antwoord te geven op je vraag .... wat is de REDE dat je drinkt?
Je bent inderdaad niet gezond bezig qua alcohol gebruik, maar om het een verslaving te noemen weet ik nog niet. Daarvoor moet je bovenstaand vraag even beantwoorden

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ja, het is niet dat ik mijn problemen wegdrink, of iets wat daarop lijkt. Basically omdat dronken zijn leuk is, maar bijna altijd drink ik teveel tot het niet meer leuk is dus dat slaat eigenlijk ook nergens op. Ik zou het eigenlijk niet weten

Flameon

Badass junkie
Je bent jong, je moet je grens leren kennen en je moet leren van je fouten.
Je bent alcoholafhankelijk, niet verslaafd.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Hmm.. Tja, minderen zou een inderdaad een mooie middenweg zijn, maar ik ga al snel meer drinken als ik eenmaal bezig ben. Kan het nooit bij 3/4 biertjes houden ofzo.

Flameon

Badass junkie
In jou optiek: waar een wil is is een weg!
google anders eens op korsakov .... wellicht leer je :wink:
Je moet je realiseren dat je hersenen nog niet volgroeid zijn en je behoorlijke schade kan oplopen als je op deze manier doorgaat. Be warning

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Korsakov is toch een vorm van dementie? Ik weet het niet, dat soort dingen schrikt me niet af, ik weet dat je kanker en allemaal andere enge ziektes kan krijgen van roken maar dat doe ik ook.
Ach, het is niet een enorm probleem ofzo wat ik nu heb, ik vind er wel wat op, maar ik dacht laat ik het eens posten :wink:

Flameon

Badass junkie
Als het je niks boeit dan niet .... tis denk ik de pubertijd :wink:
Zuip door en maak je kapot of volg een beetje advies op van je medemens dat al wat jaartjes meer meedraait

Succes met je kater :wink:

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik herken jouw verhaal best goed. Toen ik 16, 17 jaar was zoop ik heel veel in het weekend en werd ik straalbezopen omdat ik geen maat kon houden. Het resultaat was dan ook dat ik weer eens zat te kotsen/eerder naar huis moest/stomme dingen deed enz. Dit is eigenlijk vooral minder geworden, omdat ik minder uitging (vooral omdat ik nu zondag vroeg voetbal).

Ik zou kunnen zeggen dat je minder moet drinken, maar als je eenmaal bezig bent dan zuip je toch wel door. Het lijkt me nog niet een verslaving, maar je gaat er later wel problemen door krijgen. Ik drink nu een stuk minder, maar als ik bezopen ben dan vergeet ik de helft van wat er is gebeurd. Daar schrik ik nu toch wel van (ben nu trouwens 23).

Mijn advies zou zijn om iets in het weekend te gaan doen wat minstens even goed is als bezopen worden of waarvoor je het bezopen worden moet laten.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ik het beste maar kan proberen wat minder te gaan drinken, en al zou dat niet lukken dan is het tijd om wat anders te verzinnen. Maar waarom zou ik niet minder kunnen gaan drinken, dat slaat nergens op, ik ben 16, ik zit niet al 40 jaar aan de drank.
Nou, eens kijken hoe dat uit gaat pakken dit weekend ^^

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Dat heeft er niks mee te maken. Als je eenmaal met vrienden aan het drinken bent, dan let je een stuk minder op hoeveel je drinkt en ga je nou eenmaal makkelijker over de schreef. Als je een reden hebt om minder te drinken, scheelt dat een hoop.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb je familie leden die aan de drank verslaafd zijn of er problemen mee hebben?

Bovenaan