Alcoholallergie ?

Hopeloos

Newbie
Nou vroeg ik me toch af of iemand hier ooit over gehoord heeft?

Ik was gister op een feestje en zou daarna nog uitgaan wat uiteindelijk niet meer gebeurd is, ik had die dag niet veel gegeten maar wel veel water gedronken, wat ik altijd doe.

Eenmaal aangekomen werd de drank er natuurlijk gelijk bij gehaald. Ik had ongeveer 4 of 5 glaasjes op maar wel snel achter elkaar. Het was vooral passoa, coebergh en pisang ambon. Ik had ze ook niet gemixt met cola of wat dan ook en gewoon puur gedronken.

Ik voelde me een toen beetje aangeschoten maar alles ging goed we zaten gezellig te kletsen enzovoort, tot ik op een gegeven moment naar de keuken liep, en dan weet ik alleen nog dat het zwart werd voor mijn ogen en ik half bewusteloos raakte. Vanaf toen had ik maar een paar momenten waarin ik wat zei. Verder heb ik alles ondergekotst en viel om de seconde in slaap. :(

Eenmaal thuisgekomen had mijn ma een ambulance gebeld, waarschijnlijk uit paniek en die zeiden dat ik waarschijnlijk alcohol allergie heb?

Maar ik drink regelmatig bij uitgaan en heb hier nog nooit last van gehad!
Verder heb ik ook nooit last van katers of wat dan ook.

Nja, ik durf hierna echt niet meer te drinken. Het kwam totaal onverwachts en ik wil het echt niet nog is mee maken.

aviced

Experimenterende gebruiker
lijkt me raar dat je een alcohol allergie hebt als je al vaker gedronken hebt...

TrippyShit

Badass junkie
Gewoon verkeerd gevallen. Misschien heb je medicijnen? Te weinig gegeten? Die dingen in combinatie met weinig tollerantie?

Het is je straf om zulke vieze zoete supermarkt zooi te drinken :openmouth:

Flameon

Badass junkie
Alcoholallergie of alcoholvergifting?
Dat eerste zul je denk ik niet hebben, gezien je al vaker flink gedronken hebt.
Maar vanalles puur door elkaar drinken is een not done ... hou het gewoon bij 1 drankje!

Arenshi

Bewuste gebruiker
Je zei dat je maar weinig had gegeten?

waarschijnlijk ligt daar de oorzaak van je probleem. Alcohol op een relatief nuchtere maag is nooit goed. Voedsel in je maag zorgt voor een snellere afbraak van de alcohol waardoor de alcohol minder lang in contact is met de slijmvliezen. Dit zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben op je reactie op de alcohol.

Vraag:

Kan je een allergie op alcohol hebben ? Ik kan namelijk niet tegen alcohol, ben na een slok sterke drank al licht aangeschoten en ik moet altijd gelijk naar het toilet. Al na een slokje krijg ik het op mijn blaas. En mijn hoofd wordt heel erg wazig. Bestaat dat uberhaupt een alcoholallergie en waar reageert dat in je lichaam dan zo snel.

Antwoord:

Eigenlijk bestaat alcoholallergie niet. Sommige mensen hebben ongewone reacties op alcohol. Bijvoorbeeld blozen, een loopneus, benauwdheid of hartkoppingen. Of achteraf met een heel stevige kater waaronder diarree, misselijkheid en hoofdpijn. Vermoedelijk is er dan op hersenniveau een gevoeligheid voor alcohol of waarschijnlijker nog voor het afbraakproduct van alcohol: aceetaldehyde. Maar dit is bij u niet het geval. Wat bij u gebeurt is dat u vlug aangeschoten wordt, dus heel snel reageert op een kleine hoeveelheid alcohol. Dit kan verschillende oorzaken hebben. U kunt niet gewend zijn aan drinken, heel licht zijn (weinig gewicht), weinig eten voordat u drinkt of medicijnen slikken. Wilt u zeker zijn waar deze klachten precies vandaan komen kunt u het beste uw huisarts consulteren.

Soma

Bewuste gebruiker
Sommige mensen hebben ongewone reacties op alcohol. Bijvoorbeeld blozen, een loopneus, benauwdheid of hartkoppingen. Wilt u zeker zijn waar deze klachten precies vandaan komen kunt u het beste uw huisarts consulteren.

Dat heb ik dus buiten die loopneus. Superrood aangezicht en bloeddoorlopen ogen, hartkloppingen, rode plekken over mijn lichaam. Ik voel mijn aders in mijn hoofd gewoon superhard kloppen als ik 1 of 2 biertjes op heb. Mensen zeggen me dat ook dat ik er slecht uit zie en dan staan ze ook versteld als ik hen zeg dat ik maar 2 pintjes op heb.

Een neefje van mij kwam hier eens op vakantie en ging mee naar een barbeque. Daar had hij een klein slokje genomen van een glas champage en na een paar minuten begon hij over zijn hele lichaam jeuk te krijgen en in het gras heen en weer te rollen omdat hij zo aan het afzien was.

Als dat geen allergische reactie is dan weet ik het ook niet meer hoor..

Wilt u zeker zijn waar deze klachten precies vandaan komen kunt u het beste uw huisarts consulteren.

Ik heb het al aan verschillende artsen gevraagd en zij kunnen mij er ook geen antwoord op geven.

Ergens is dit wel positief want ik gebruik deze zéér schadelijke drug amper door mijn reactie op alcohol. Maar het is ook wel jammer dat ik niet met de massa lekker legaal aan de drugs kan gaan..

Arenshi

Bewuste gebruiker
Soma zei:
Een neefje van mij kwam hier eens op vakantie en ging mee naar een barbeque. Daar had hij een klein slokje genomen van een glas champage en na een paar minuten begon hij over zijn hele lichaam jeuk te krijgen en in het gras heen en weer te rollen omdat hij zo aan het afzien was.
Dit klinkt misschien wel dom maar misschien is je neef allergisch aan druiven en niet aan alcohol. Ik heb al verscheidene bronnen doorlezen waar duidelijk geschreven staat dat een allergie op de stof Ethanol niet bestaat.

:wave:

Soma

Bewuste gebruiker
Ik denk dat hij in zijn leven al genoeg druiven heeft gegeten zonder zo'n reactie te krijgen. Waar staat dat trouwens dat je geen allergische reactie kan krijgen van alcohol?

cropp

Badass junkie
ik denk dat het gewoon verkeerd gevallen is, 4 glazen alcohol op een lege maag is niet niks hoor

TrippyShit

Badass junkie
cropp zei:
ik denk dat het gewoon verkeerd gevallen is, 4 glazen alcohol op een lege maag is niet niks hoor
Met die vieze zoete supermarkt zooi? Ik heb vandaag nog paar biertjes op lege maag op en heb nergens last van gehad hoor.. Je moet die vieze zooi gewoon niet drinken :kots:

Hopeloos

Newbie
TrippyShit zei:
Gewoon verkeerd gevallen. Misschien heb je medicijnen? Te weinig gegeten? Die dingen in combinatie met weinig tollerantie?

Het is je straf om zulke vieze zoete supermarkt zooi te drinken :openmouth:

Ik had geen medicijnen en ook helemaal niet gehad de laatste paar maanden, te weinig gegeten of het is indd gewoon verkeerd gevallen denk ik dan..

En ja, die zoete drank is heel smerig!

Bovenaan