Alcohol ipv blowen

MidasJ

Experimenterende gebruiker
Ik had een vraag, ik heb gerookt, waar ik allemaal mee gestopt ben alleen ik kom maar niet van het blowen af,,

Is het een idee om niet te gaan blowen maar in tegenstelling alcohol te gaan drinken of is dit absoluut geen goed idee, (volgens mij maakt alcohol ook heel veel kapot, zelf alleen nooit ondervonden)

ik hoor het

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Gozer, wat zeg je allemaal!?

Alcohol is troep.

Ik ben nu al een paar maanden gestopt met drinken ( :sunglasses: ), alleen afentoe een biertje voor de gezelligheid.

Ik beschouw alcohol als een legale harddrug.
Het is slecht voor je, levensgevaarlijk (denk maar aan verkeer en hoe agressief je er van word!)

En dan nog iets;

Kijk eens naar Rusland, blowen is verboden daar. 1/3 van het land is een alcoholist. Er gaan meer mensen dood daar door alcohol dan door natuurlijke doodsoorzaken.

Als ze in Rusland alcohol zouden verbieden en blowen legaliseren zouden 50% van al hun problemen opgelost zijn.

Dan zouden kinderen gewoon op de fiets naar school kunnen gaan zonder gevaar lopen om aangereden te worden door een dronken automobilist.

Dan zouden er minder vrouwen bijna-dood worden geslagen door hun echtgenoote-de-alcoholist.

Hoeveel branden zijn er al gesticht door alcoholisten die in slaapgevallen zijn met een peuk in hun handen.

Dus gozer, mijn advies is;
Blijf lekker blowen, na een zware werk week, lekker op de bank voor de TV. Veel beter dan zuipen, geloof me.

Jeller

Badass junkie
als je elke dag blowt en daar dan in de plaats alleen in het weekend zou dronken is dat een goede zaak.. maar als je ook in de wek zou beginnen drinken in grote mate dan is het wel beter om te blowen vind ik..

maar je moet allemaal niet hypocriet staan doen.. blowen maakt bij de meesten meer kapot dan drinken :rolleyes:

GewoonVOL

Wijs gebruiker
Jeller zei:
als je elke dag blowt en daar dan in de plaats alleen in het weekend zou dronken is dat een goede zaak.. maar als je ook in de wek zou beginnen drinken in grote mate dan is het wel beter om te blowen vind ik..

maar je moet allemaal niet hypocriet staan doen.. blowen maakt bij de meesten meer kapot dan drinken :rolleyes:
Niet als je het gewoon op het juiste moment doet en met mate.
Zo moet je ook met drank omgaan vind ik.

Requiem

Belezen gebruiker
waarom zou je willen stoppen met blowen en in de plaats drinken.

wat is de meerwaarde van drinken over blowen?

MidasJ

haha dat is een hele goede:wink: ik wil eigenlijk helemaal mijn lichaam niet volstoppen met schadelijke stoffen, alleen ik weet niet het lijkt of ik dan helemaal nix meer heb, rook niet meer, etc. maarja maakt niet uit het beste voor je lichaam is gewoon gezond leven zonder shit, dus dat ga ik nou ook proberen

Requiem

Belezen gebruiker
Als je het gevoel hebt dat de nadelen van drugs groter worden dan de voordelen moet je idd gewoon stoppen :wink: of iig extreem minderen. Ik heb me laatste ook geduurde veels te lang voor mijn idee kut gevoelt wegens omstandigheden die te maken hebben met drugs. Ik stop niet. maar ik doe iig een maand niks behalve blowen.

En als je stopt met iets hoef je idd absoluut niet persee het te vervangen met iets anders :wink:

oftopic:

jou siganture is ZOOOOO waar :P

MidasJ

haha ja ofnie dan,, kerel 3 van de 5 schooldagen kom ik niet op school omdat ik me bed niet uitkom, en als ik dan wakker word kk lauw, en ik kijk naar buiten en het regent of waait, draai ik me om en ga ik weer slape whaha

Requiem

Belezen gebruiker
Whahaha! heb ik de laatste tijd ook erg last van, zou nu ook op
school moeten zitten. Maar ik moet echt gaan opassen want anders
heb ik dalijk een leerplichtambtenaar op me dak :cry:

MidasJ

Havo 5 zet die,, hoe krijg je het voor elkaar om havo te doen en elke dag stoned te zijn,, of ben je niet elke dag stoned;p ik heb ook jaartje havo gedaan alleen niet gelukt daarna gt en gelukkig daar wel in 4 jaar tijd gehaald doe nou opleiding alleen moet echt wel stoppe anders kan ik daar wel een dikke treep door zette:P

Requiem

Belezen gebruiker
ik deed eerst VWO maar ik deed niet genoeg voor school :flushed:

maar ik blow lang niet elke dag, wel een tijd gedaan. en vorige week
weer best veel en steeds niet naar school gaan. Dus nu ben ik gestopt met
blowen als ik de volgende dag naar school moet :mrgreen:

23 nov. heb ik mijn brommertheorie examen. En ik mag pas weer iets
anders doen dan blowen en drinken van mezelf als ik het heb gehaald.

ik hoop het meteen het weekend erop te kunnen vieren met LSD :hearteyes:

Requiem

Belezen gebruiker
MetaalKonijn zei:
Dat zie ik Requiem niet zeggen?

het is niet perse slecht. Zolang je gewoon mate houden. Wat ik zei is
dat het niet perse nodig is :wink:

iedereen moet gewoon doen waar hij zich goed bij voelt. En dan kan je
wel zeggen, ik wil altijd waus zijn.

Maar je weet zelf ook wel dat je met alles mate moet houden :wink:

MidasJ

Okee ik had trouwens nog een vraagje over lsd is dat nog wel te krijgen tegenwoordig, ben het echt nog nooit tegen gekomen

zommes

Badass junkie
Dat gejank dat alcohol een legale hard-drug is word ook alleen maar door blowverslaafden gezegd die zich schuldig voelen... Pure alcohol is misschien een legale hard-drug, maar dat kan je dus ook niet overal zomaar kopen.

In plaats van recreatief blowen kan je best wel een paar biertjes gaan drinken (bijvoorbeeld) als dat zorgt dat je van de cannabis afblijft. Want het is dus echt bullshit dat iedere dag blowen beter is dan iedere dag een paar biertjes.

Ellesdee

Badass junkie
zommes zei:
Dat gejank dat alcohol een legale hard-drug is word ook alleen maar door blowverslaafden gezegd die zich schuldig voelen... Pure alcohol is misschien een legale hard-drug, maar dat kan je dus ook niet overal zomaar kopen.

In plaats van recreatief blowen kan je best wel een paar biertjes gaan drinken (bijvoorbeeld) als dat zorgt dat je van de cannabis afblijft. Want het is dus echt bullshit dat iedere dag blowen beter is dan iedere dag een paar biertjes.

het is alle2 slecht :grin: :mrgreen:

spacekonijn

Badass junkie
zommes zei:

iedere dag zoveel alcohol drinken dat je het 'effect ' ook echt goedmerkt is wel een stuk linker dan elke dag stoned zijn denk ik.

tuurlijk zijn de extreme kanten van allebij niet goed.

maar ik geloof niet dat het hier over 'de heerlijke smaak en het genot' van een paar biertjes op een dag ging .
maar echt over het effect van alcohol.

dan raad ik toch aan elke dag ( lees again niet te extreem:wink: ) een beetje stoned te zijn dan op de rand van dronken zitten..

sowieso als 1 van de 2 middelen aanzet tot meer gebruik dan is het wel alcohol...
als je eenmaal lichtjes aangeschoten bent gaan die biertjes er daarna stukken makkelijker in.
+ het verlaagd de drempel en je kan bijvoorbeeld afspraken die je maakt met jezelf over (slechts 4 biertjes vanavond) makkelijker verbreken als je een beetje onder invloed raakt, je krijgt scheit.

elke dag knettersuf blowen wil ik niet goed praten , maar ik zie alcohol wel als een drug. en wiet niet :stoned:

MidasJ

Mwja ik heb eigenlijk een pest hekel aan mensen die dronken zijn, (die pia gaan doen dan) het kan ook heel gezellig zijn:wink: zoieso, en ik drink zelf alleen bij gelegenheden en dat is denk ik ook het beste,

het is wel goedkoper als blow, alleen bij drinken heb je steeds meer nodig om het zelfde effect te berijken en dat zie ik ook niet echt zitten

weten jullie geen andere dingen wat je in de plaats van blowen kan doen en wat geen geld kost tjooo

spacekonijn

Badass junkie
jep een leuke vriendin zoeken helpt goed met stoppen...

nog 1 tip over dat blowen , probeer niet VLAK voordat je gaat slapen te blowen.

zo rust je de eerste 2 uur van je slaap nauwelijks uit en ben je smorgens erg duf.

rook je laatste jointje bijv om 10 uur en ga om 12 uur slapen , scheelt al een heel stuk.

Jeller

Badass junkie
zommes zei:

idd je neemt mij de woorden uit de mond

2-3 biertjes per dag is veel beter dan 1 joint per dag
3 joints tegenover 9 pintjes per dag is dan wel weer slechter

Requiem

Belezen gebruiker
beste remedie om te stoppen blijft een chick :wink:

zeker als ze tegen blowen en drugs is. :P

en over dat LSD, kijk op het LSD forum :wink:

sjaartrol

Bewuste gebruiker
GewoonVOL zei:
Kijk eens naar Rusland, blowen is verboden daar. 1/3 van het land is een alcoholist. Er gaan meer mensen dood daar door alcohol dan door natuurlijke doodsoorzaken.

het grootste deel van die dode russische alcoholiekers is gestorve door de zelfgestookte vodka enz... dan zit er methanol in ipv ethanol, en dat is giftig. dus t is nie rechtstreeks door (drink)alcohol, maar door brandalcohol

spacekonijn

Badass junkie
Jeller zei:
zommes zei:

2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....

Requiem

Belezen gebruiker
spacekonijn zei:
Jeller zei:
zommes zei:

2 / 3 biertjes per dag? ga er maar vanuit dat er veel meer mensen gevoelig zijn voor alcohol-verslaving dan voor wiet-verslaving...

en met 2/3 biertjes per dag kweek je natuurlijk langzaam een alcohol-verslaving , aangezien alcoholisten vaak geneigd zijn 'nog 1 laatste' te drinken...

daar komt bij dat je veel moeilijker van een alcoholverslaving afkomt dan van een zogenaamde 'wiet-verslaving'....

Alcohol verslaving is volgens mij idd echt wel VEEEl kutter dat wiet verslaving

zommes

Badass junkie
spacekonijn zei:

Bij een jointje per dag kweek je geen verslaving? Wietverslaving zijn mensen minder gevoelig voor? Dat is dus allebei niet waar.

Een verslaving op zich is iets waar mensen gevoelig voor zijn, het middel is een tweede. Potentiele verslaafden kunnen beter van allebei afblijven, die komen overal lastig van af.

Ik had het over een paar biertjes per dag, er zijn genoeg mensen die dat doen het is totaal niet ongezond en nee, niet iedereen gaat zich dan lam zuipen omdat hij schijt krijgt. Cannabis blijft langer in je bloed, je slaapt minder vast en verminderd de concentratie ook in de dagen daarna. Dat is bij wat bier niet aan de orde.

Jeller

Badass junkie
spacekonijn zei:
Jeller zei:
zommes zei:

mss heb je dan wel een soort van verslaving, maar aangezien het bijna geen kwaad kan zie ik dan niet in wat het nadeel is van die verslaving

kdenk niet dat je er afkikverschijnselen van gaat krijgen hoor, het zou gewoon raar aanvoelen, dus de joint vind ik nog altijd een stuk erger, want die verkloot je longen en veranderd je stemming veel meer dan enkele biertjes..
kblijf voet bij stuk dat gecontroleerd dagelijks alcoholgebruik veel minder erg is dan dagelijks weedgebruik

een glas wijn per dag is zelfs goed voor de bloedsomloop.. je lever lijdt er in die kleine hoevelheid ook zelfs niet onder.. kvind dat je bij alcohol pas bij 5 glazen kunt spreken van drugs en in die hoevelheid is het dan nog softdrugs

Deranged

Badass junkie
Ik zie het probleem niet zo. Als je graag elke dag zuipt moet je dat zelf weten en als iemand anders graag elke dag blowt moet ie dat ook zelf weten. Wat ''beter'' is lijkt me niet zo boeiend eigenlijk.

MidasJ

Maar het is tog ook bekent dat mensen die aan alchol verslaaft raken ook steeds meer en meer gaan drinken, het is niet slecht voor je longen maar wel slecht voor je nieren en andere organen lever etc. Mijn over buurman is gesorven aan keel kanker, alleen hij rookte als de tiefus en dronk kratjes bier weg, Maar dat zou miss niet door het drinken komen dat die dood is omdat hij keel kanker heeft gekregen,

En als ik zelf alchol ga drinken schiet ik er altijd ook snel in door, wat je zegt 2 biertjes per dag nix mis mee heb je helemaal gelijk in, maar zijn er echt mensen die zich daar aan houden?

Requiem

Belezen gebruiker
mijn idee is gewoon, je moet niks iedere dag doen. drugs softdrugs
en alcohol mogen geen gewoonte worden..

neemt alleen maar het effect weg en kan lijden tot verslaving.

en ik zeg KAN lijden...

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Requiem zei:
mijn idee is gewoon, je moet niks iedere dag doen. drugs softdrugs
en alcohol mogen geen gewoonte worden..

neemt alleen maar het effect weg en kan lijden tot verslaving.

en ik zeg KAN lijden...

als ge het elke dag doe, is het al een verslaving...

en het is LEIDEN in deze betekenis :tongueout:

Bovenaan