Alcohol i.c.m. wiet

Henk1234

Experimenterende gebruiker
Hey damens und herren,

mij was van het weekend iets heel raars overkomen.

Ik had wat alchol gedronken, en daarna een joint gerolt en opgerookt. Opeens waren alle kleuren heel vel en flikkerde het. Ik dacht dat ik helemaal gek zou worden. Toen ik weer keek(ja, khad me ogen dicht) was het gelukkig al een stuk beter. We zijn een stukje gaan fietsen, en op het strand gaan liggen. Hier raakte mijn gedachten helemaal over stuur.

Alles waar ik aan dacht, dacht ik dieper over na. Het werd zelfs zo erg, dat ik gewoon bang werd hiervan. Want bij alles wat ik dacht was de conclusie: 'Het klopt'! 'Het is perfect'! Toen moest ik denken over de schepping van de aarde en of de mensen 2000 jaar geleden ook zo zaten te spacen van alcohol en drugs. Allerlei gedachten overlapte elkaar in een hoog tempo. En alles bleek maar te kloppen.

Van dit avondtuur heb ik geleerd: 'De natuur is perfect'. Hoe ik erbij kom, ik weet het niet meer. Het was op een gegeven moment zelfs eng, maar ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt. Ik ben nu een ervaring rijker.

Mijn vraag was: 'Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlapte'? Ik had het zelf met paddo's. Op sommige momenten voelde/dacht ik net alsof ik shrooms gegeten had. En dat van een 6packje bier en een dikke joint.

033Amnesia

Bewuste gebruiker
Alle kleuren heel fel, en knipperend

Pff kreeg ik dat maar.. geniet er maar van trouwens. Ik denk trouwens dat je gewoon een beetje gevoelig bent voor wiet, of de combi hiervan. Geniet er maar van zolang je kan.

eelco_jeweet

Belezen gebruiker
Ik vind de naam van het topic een beetje misleidend omdat je vraag heel ergens anders over gaat.
Wel vind ik Alcohol met wiet een zieke party-combo vooral als je keihard aan het dansen bent dat is ziek conjo :rock:

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
ViBiBoY[NLD] zei:
Hey damens und herren,

mij was van het weekend iets heel raars overkomen.

Ik had wat alchol gedronken, en daarna een joint gerolt en opgerookt. Opeens waren alle kleuren heel vel en flikkerde het. Ik dacht dat ik helemaal gek zou worden. Toen ik weer keek(ja, khad me ogen dicht) was het gelukkig al een stuk beter. We zijn een stukje gaan fietsen, en op het strand gaan liggen. Hier raakte mijn gedachten helemaal over stuur.

Alles waar ik aan dacht, dacht ik dieper over na. Het werd zelfs zo erg, dat ik gewoon bang werd hiervan. Want bij alles wat ik dacht was de conclusie: 'Het klopt'! 'Het is perfect'! Toen moest ik denken over de schepping van de aarde en of de mensen 2000 jaar geleden ook zo zaten te spacen van alcohol en drugs. Allerlei gedachten overlapte elkaar in een hoog tempo. En alles bleek maar te kloppen.

Van dit avondtuur heb ik geleerd: 'De natuur is perfect'. Hoe ik erbij kom, ik weet het niet meer. Het was op een gegeven moment zelfs eng, maar ik ben blij dat ik dit heb meegemaakt. Ik ben nu een ervaring rijker.

Mijn vraag was: 'Hebben jullie ook wel eens van die gedachten gehad die elkaar in razend tempo overlapte'? Ik had het zelf met paddo's. Op sommige momenten voelde/dacht ik net alsof ik shrooms gegeten had. En dat van een 6packje bier en een dikke joint.

Hahahahahahaha ik had zaterdag precies hetzelfde da tje alles heel diep over na gaat denken was me eerste ker wiet met alchohol :tongueout:

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ik heb het dan niet per se samen met alcohol, maar wel als ik flink heb geblowed.
ik speel nu 2 jaar vrij fanatiek piano, en als ik eenmaal goed stoned ben dan krijg ik bepaalde akkoorden maar niet uit me kop. Dan ga ik verschillende noten combineren en dan moet ik per se vna mezelf bepalen welk akkoord dat nou precies is, en krijg het meestal niet uit mijn hoofd. Dit is echter niet een effect wat mij dan CONSTANT bezig houdt als ik stoned ben, maar wel veel..

Dat effect wat ik dus beschrijf is hetveel sneller willen, en doen leggen van verbanden. Een effect van stonedzijn dus..
Heeft iedereen 'last' van. Zelf zie ik het niet als een last, als ik op die manier stoned ben maak ik er altijd gebruik van en ga ik er als het ware mee 'spelen'. Zie het niet als iets negatiefs, maar doe er iets goeds mee :)

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
ik sprak laatst iemand die regelmatig psychoses heeft en die beschreef zijn psychose ervaringen ( waarvan hijzelf pas achteraf snapt dattie een psychose had) precies zoals ik hier de ervaringen lees van sommige mensen over alcohol en wiet gecombineerd ...

makes me wonder :wink: ik ken wel meer mensen die zonder blowen heel normaal waren, maar na het roken van een paar haaltjes van een joint veranderden in kwijlende, ijlende en vooral doorgedraaide zombies .. en die beschreven stuk voor stuk die knipperende lichten dat gevoel enzo ... :confused: bij veel van hen bleek later ook dat ze nogal veel aanleg voor psychoses hadden
ik wil zeker geen vingertjes gaan wijzen hier, maar misschien is er gewoon een grens bereikt en zou het zinvol zijn om daar voortaan onder te blijven ( al zijn in mijn ogen de voorbeelden die ik aanhaalde wel weer one of a kind :wink: )

:wave:

greenpower

Bewuste gebruiker
Ik heb wel soms dan denk ik aan verschillende dingen en die overlappen zoals jij ook zegt, alleen dan ben ik aan het nadenken erover en dan denk ik ook van ja dat klopt maar meestal vergeet ik het dan gewoon. Dan denk ik van kut waar ging het nou over maar dan komt er al weer wat anders.
Best iritant maarja je doet er niks aan, minder roken kan ook maarja dat gaat hem niet worden :stoned:

Cheers

Als ik alcohol i.c.m wiet/hasj rook gaat het als volgt:

Meestal als ik drink drink ik aardig wat. Als ik dan aangeschoten of dronken ben voel ik alleen als ik die joint rook een tinteling in mijn hoofd en heb het gevoel dat ik dronkener ben, maar voor de rest loop ik dan nog gewoon van de stad naar huis ( 5km) . Kortom ik merk alleen de effecten van die alcohol en niets of nauwelijks van die wiet/hasj. Ik wordt ook niet ziek. Maar dat komt gewoon omdat, alcohol in grote hoeveelheden uitermate verdovend is. Ik denk dat dat de reden zal zijn dat ik minder van die combi voel

Gr Sebastiaantje :beer: :stoned:

Gemini

Badass junkie
Stronken zijn (zoals we het hier noemen) is vroeger lang niet altijd goed bij mij afgelopen.
Vrienden van mij zeiden van: 'Jaaa! Dat is echt vet, moet je een keer hebben meegemaakt!', als stom 14 jarig meisje als ik was geloofde ik dat blind en heb beiden toen flink genuttigd. De eerste keer heb ik de boel bij elkaar gekotst en was ik zo ziek als een hond.
Als ik stoned was en ik dronk daarbij ging het meestal wel goed, maar als ik had gedronken en ik ging dan blowen ging het zo goed als altijd fout. Dan kon ik ook mijn gedachten niet meer onder controle houden en dacht alleen maar van: 'Dit gaat zo fout, dit gaat zo echt fout! Tem, waarom doe je dit dan ook, je weet dat het fout gaat!'

Nu snap ik er sowieso de lol niet meer van het stoned zijn. Ik houd het wel lekker bij een biertje. :beer:

tomz0r

Badass junkie
Gemini zei:
Stronken zijn (zoals we het hier noemen) is vroeger lang niet altijd goed bij mij afgelopen.
Vrienden van mij zeiden van: 'Jaaa! Dat is echt vet, moet je een keer hebben meegemaakt!', als stom 14 jarig meisje als ik was geloofde ik dat blind en heb beiden toen flink genuttigd. De eerste keer heb ik de boel bij elkaar gekotst en was ik zo ziek als een hond.
Als ik stoned was en ik dronk daarbij ging het meestal wel goed, maar als ik had gedronken en ik ging dan blowen ging het zo goed als altijd fout. Dan kon ik ook mijn gedachten niet meer onder controle houden en dacht alleen maar van: 'Dit gaat zo fout, dit gaat zo echt fout! Tem, waarom doe je dit dan ook, je weet dat het fout gaat!'

Nu snap ik er sowieso de lol niet meer van het stoned zijn. Ik houd het wel lekker bij een biertje. :beer:

Haha herkenbaar.
Ik was ook 14 geloof ik toen. Was op mijn eerste bovenbouwschoolfeest van de middelbare school. Werd misselijk, duf en had alles onder gekotst. Ze hadden toen mijn ouders gebeld en was een dag geschorst van school. Arm jochie dat ik toen was. :beer:

Stoned zijn kan ik wel waarderen als ik geen verplichtingen heb. Lekker op mijn bedje liggen en muziek luisteren. Heerlijk. Zonder wiet ook trouwens :)

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
ik voel me vrijwel altijd sloom en vaag als ik beide genuttigd heb, tot in zekere mate wel relaxed maar daarna wordt het vervelend.

nightmare

Belezen gebruiker
ik vind de combinatie alcohol en wiet klote.
komt best vaak voor dat je een avond door drinkt en dat er dan op t einde van de avond iemand aan komt met wiet. daar zeg ik dan geen nee tegen maar daar kreeg ik telkens wel snel genoeg spijt van. kotsen misselijk nergens zin meer in bleeh en dan nog naar huis moeten fietsen. :(
wij noemen t hier trouwens ook stronken.

andersom, eerst blowen en dan drinken gaat wel oke, maar dan ook zeker niet teveel. ik vind gewoon een avondje blowen of een avond drinken beter dan de combinatie..

azgaza

Badass junkie
Ik vind het een leuke combinatie, heb er nog nooit iets raars mee meegemaakt, merk wel dat als ik drink zonder er bij te blowen dat ik iets meer op kan zonder dronken te zijn, en dat de stonedheid vooral sufdronken maakt als je veel drinkt, maar ik combineer het eigenlijk altijd en het is bij mij nog nooit fout gegaan, maak er ook niks raars mee mee en vrienden an mij die het vaak combineren ook niet.

Pikachu

Wijs gebruiker
Hmm voor mij is de gulden regel (waar ik overigens pas in de laatste twee maanden op twee zeer pijnlijke manieren achter ben gekomen) dat eerst blowen en dan alcohol prima gaat, maar eerst dronken en dan blowen absoluut niet.

Net zoals bij zovelen, eerst blowen en me dan lekker stuk drinken is geen probleem, maar draai het plaatje om en ik ben verkorven tot en met. :kots: Tegenwoordig hou ik het dan ook bij het een of het ander. Iemand eigenlijk een idee waarom de volgorde zo'n rol speelt?

cropp

Badass junkie
welcom to my life

ik heb veel gebruikt maar wiet en alcohol zijn de enige drugs waar ik echt niet van af kan blijven

donaldduck

Belezen gebruiker
germanaaizer zei:
Net zoals bij zovelen, eerst blowen en me dan lekker stuk drinken is geen probleem, maar draai het plaatje om en ik ben verkorven tot en met. :kots: Tegenwoordig hou ik het dan ook bij het een of het ander. Iemand eigenlijk een idee waarom de volgorde zo'n rol speelt?
Ik denk dat als je eerst blowt de wiet al uitgewerkt is als je echt dronken bent, als ik ga drinken na geblowd te hebben voel ik het blowen vrij snel niet meer.
Eerst drinken daarna blowen gaat bij mij bijna altijd gewoon goed.

TrippyShit

Badass junkie
Ja bij mij ook. Wordt ik zo lekker licht als een veertje en lacherig van :P Maar ben nu gestopt met blowen voorlopig. 2x heel para geworden. Snap ook goed wat TS bedoeld. Dat je zo hard gaat denken op wiet dat het soms een beetje angstig kan zijn omdat je dat niet gewend bent van wiet en dus denkt dat je gek gaat worden :P Ook wel is keertje gehad.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Alcohol met wiet? vrij standaard

Je spaced hem gewoon lekker en je denkt na over de dingen in de wereld.
Ga je dit vertellen tegen een nuchter persoon die denk dan echt van: WTF? blijf uit me buurt gek
terwijl je maat naast je op de bank er precies hetzelfde over voelt.

JoekeBouwsema

Belezen gebruiker
Zazuu. zei:

Ga je dit vertellen tegen een nuchter persoon die denk dan echt van: WTF? blijf uit me buurt gek

Als ik aangeschoten ben en ga blowen dan chill ik em gewoon, maar nadenken is toch wel veel minder dan wanneer je alleen blowt.

snoopdok

Zazuu. zei:

haha inderdaag ik space er ook altijd flink op los :P

wel ik ben 14 ben mss wel heel dom geweest of nog maarja lees het maar
toen ik met me vrienden aan de gas zaten je kent het wel gas voor aanstekers te vullen ik had al 1 hele fles leeg en ik kreeg enge gedachten enzo ja moeilijk uit te leggen luister
ik zat aande gas mijn vriend vroeg ik ook nog eens en ik kneep kij hard op die fles en hij kon ze nietb afpakken van me toen ik in die gedachten zat zo sterk was ik toen ik besefte het niet alles werd zwart en ik zag filmpjes afspelen in me hoofd van fairy odd parents op nickelodion
dat over drugs enzo ging dat ik verslaafd was enzo aan die drug en me moeder waarschuwde me vroeger alsje drugs pakt krijgje deze vizioenen zee ze ik werd bang en toen ging het over werd ik wakker en had ik bang tot de flash over was maar toen begon ik te denken over die dingens en ben ik er me gestopt heb het maar effe gedaan ong 3weekjes 2flessen per week

Chris Pontius

Badass junkie
bubblegum2pac zei:
toen ik met me vrienden aan de gas zaten je kent het wel gas voor aanstekers te vullen ik had al 1 hele fles leeg en ik kreeg enge gedachten enzo ja moeilijk uit te leggen luister
ik zat aande gas mijn vriend vroeg ik ook nog eens en ik kneep kij hard op die fles en hij kon ze nietb afpakken van me toen ik in die gedachten zat zo sterk was ik toen ik besefte het niet alles werd zwart en ik zag filmpjes afspelen in me hoofd van fairy odd parents op nickelodion
dat over drugs enzo ging dat ik verslaafd was enzo aan die drug en me moeder waarschuwde me vroeger alsje drugs pakt krijgje deze vizioenen zee ze ik werd bang en toen ging het over werd ik wakker en had ik bang tot de flash over was maar toen begon ik te denken over die dingens en ben ik er me gestopt heb het maar effe gedaan ong 3weekjes 2flessen per week
Zou je misschien volgende keer leestekens willen gebruiken, dit is bijna niet te lezen. :flushed:

cuber3

Een tijdje geleden gebruikte ik dikwijls wiet in combinatie met alcohol.
Altijd eerst de wiet thuis en daarna de alcohol op café (hoewel ik moet toegeven dat ik nooit heel veel alcohol erna drink, dus echt vaag ben ik nog nooit gegaan).
Ik vind het wel een leuke combinatie, maar sinds ik heb ontdekt hoe zalig stoned in bed liggen met muziek op is, hou ik het meestal bij wiet alleen als ik thuis ben, of alcohol alleen als ik uitga.

Een paar weken geleden dacht ik dat het een goed idee zou zijn om na een avond drinken een joint te roken.
Ik was vrij dronken, maar niet dronken genoeg om de dag erna er een kater aan over te houden, dus ik dacht dat een joint me wel goed zou vallen.
Meteen erna was ik zeer stoned, en voelde ik mijn hart kloppen, hard en snel.
Ik heb dat wel meer, maar nog nooit zo hard als toen.
Ik wist wel dat zoiets kon gebeuren, dus ik panikeerde niet ofzo, het was alleen niet zo comfortabel.
Ik ging naar bed en besloot rustig te genieten van wat muziek.
Hoe meer ik me concentreerde op dat "gevoel" van één zijn met muziek, hoe meer ik me voelde draaien. Ik heb kort daarna ook een keer overgegeven (een heel klein beetje maar), en hoewel ik vastbesloten was de volle 4 uur te gebruiken om naar muziek te luisteren, ben ik er zeker van dat ik maar 1 of 2 liedjes heb gehoord, en daarna gewoon out ging en de volgende dag wakker werd.
De volgende dag heb ik er geen kater meer aan over gehouden ofzo, maar sindsdien weet ik dat de volgorde zeer belangrijk is :grin:

dollegekske

Bewuste gebruiker
altij oplette als je al zat bent en je gaat smokeeee.. sommige mense kunne ertege maar soms kan je er ook ontzettebnd ziek van worde

013TY

Newbie
Ik vind het juist lekker om stoned en dronken te zijn, je ogen voor 90% dicht en je kan niet meer recht lopen. Teveel blowen bij het zuipen is voor mij alleen geen combo. 1tje als ik dronken ben oke, maar als ik aan de 2e begin....

cropp

Badass junkie
ik drink tegenwoordig de helft van wat ik vroeger dronk, alleen blow ik er 4 keer zo veel bij, 3 gram op een avond met 5 biertjes, vroeger dronk ik in met een eigen fles wijn.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Bij mij hangt het er van af hoeveel ik gedronken heb. Als ik enkele pintjes gedronken heb en dan rook ik er een joint op, word ik echt super chill, maar als ik goed doorgedronken heb, kan het al eens voorvallen dat alles begint te draaien als ik ook maar 2 keer trek.. Echt misselijk word ik er normaal niet van omdat ik op tijd voel dat het verkeerd gaat en dan gewoon stop, maar als ik dan zou doorroken denk ik niet dat ik alles zou kunnen binnenhouden.

Hangt beetje af van persoon tot persoon denk ik. Het is in elk geval een bijzondere combinatie.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Als ik deze combinatie gebruik ga ik bijna altijd eerst drinken en dan blowen. Anders vind ik dat je je stonedheid gewoon wegdrinkt en is het niet echt een combinatie meer.

Het vreemde aan deze combinatie is dat het soms heel goed uitpakt (echt met grote lachkicks en dat soort onzin :beer: ) maar soms ook slecht. Dit kan variëren van te erg spacen dat je liever gewoon wilt zitten/liggen of ontzettend veel kotsen.

Gelukkig overkomt dat kotsen me nauwlijks :) , maar ik heb nu ik er over nadenk nooit echt de zekerheid hoe het nou precies uit gaat pakken als ik na het drinken ga blowen.

whyme

Belezen gebruiker
Wat ik wel chill vind is het gewoon tegelijk doen.. Komt misschien ook omdat wij normaal vrij veel sterke drank drinken en nauwelijks bier. Dan wordt je per slokje steeds meer aangeschoten en met ieder trekje steeds meer high/stoned, heeft ook nog nooit tot kotsen geleid :mrgreen:

Arenshi

Bewuste gebruiker
bubblegum2pac zei:
Gas is een brain-killer, met dit topic als prachtig bewijs.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Moet dan wel altijd opassen met wiet, dat kan dan behoorlijk hard inslaan. Maar een paar trekjes kan wel :stoned: .

Bovenaan