Afwezig weken na drugs

Ano1998

Newbie
Beste allen,

Vorige week vrijdag (9 maart), heb ik voor het eerst spacecake (van de shop) genomen. Normaal gesproken blow ik niet heel veel, zo'n 1x per maand. Tijdens de spacecake begon ik volledig te shaken en leek een soort spastische aanval te krijgen, daarnaast hallucineerde ik ook lichtelijk. Uiteindelijk gewoon gaan slapen, maar sindsdien ben ik nog steeds licht in mijn hoofd en lijk ik heel afwezig te zijn van alles wat er om me heen gebeurd. Ik kan verder wel alles doen, maar het lijkt niet echt binnen te komen, ook concentreren gaat lastig. Weet iemand of dit op termijn over zal gaan, of kan ik beter naar de dokter?

T

ToetjesMonster

Gast
Excuses ik had daar over heen gelezen. Naar mijn inziens trekt zoiets wel weer bij, maar als jij echt niet lekker in je vel zit kun je altijd naar de dokter stappen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klinkt als derealisatie, komt vaker voor na een heftige ervaring op drugs.

Niet iets om je direct zorgen te maken, gaat meestal vanzelf weer weg. Probeer het ook niet teveel aandacht te geven, door er erg op te letten of je er heel erg zorgen over te maken. Juist door je er zorgen over te maken houd je het in stand namelijk.

Het komt wel goed. En als je na meerdere weken er toch nog last van blijft houden raad ik je aan contact op te nemen met het landelijk spreekuur partydrugs, zij hebben veel meer ervaring met drugs gerelateerde klachten dan de meeste huisartsen: https://drugsinfoteam.nl/tips-hulp/medisch-spreekuur/medisch-spreekuur-partydrugs-contact/

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik ben nog maar een paar maanden actief lid hier, en het valt me toch wel op dat dit redelijk vaak voorkomt, al een paar van dit soort berichten zien langskomen.

Ano1998

Newbie
Dat valt mij inderdaad ook op na een beetje rondneuzen. Toch maar even langs de huisarts geweest om e.e.a. uit te sluiten. Die zei dat het niet schade aan de hersenen oid kon zijn, maar door verkeerde stemming tijdens blowen wel kon leiden tot deze klachten (het blijven hangen ervan is dan wel weer psychisch). Zal met de tijd wel overgaan wist hij me te vertellen. Een soort van ‘uitzieken’ dus. Afwachten dus maar ..

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Ano1998

Je huisarts heeft het helemaal goed.

Er was er hier laatst een (@Yassin dacht ik) die ondanks de info van huisarts/psychiater en ons er nog steeds vanuit ging dat een en ander tot een hersenbeschadiging had geleid, en door de stress (die maakte zichzelf dus helemaal gek) bleven de klachten maar doorgaan.

Dus zo weinig mogelijk aandacht aan besteden, dan gaat het het snelst over.

Ik heb dit zelf gehad na een bad trip op MDMA na een periode van veel te veel en veel te vaak in de jaren 90. Bij mij was het dus veel erger, en ik ben er bijna een jaar mee kwijt geweest. Maar bij jou is het dus veel minder, en je maakt je er duidelijk niet al te druk over en gelooft je huisarts dus ik denk maximaal een paar weken.

Ano1998

Newbie
Ik denk ook dat het dan wel goed moet komen. Blowen zit er voor mij dus niet meer in. Hoe zal alcohol jullie inziens het herstel vertragen of kan dat niet zoveel kwaad?

Speedy wolf

Experimenterende gebruiker
Ik denk ook dat het dan wel goed moet komen. Blowen zit er voor mij dus niet meer in. Hoe zal alcohol jullie inziens het herstel vertragen of kan dat niet zoveel kwaad?
Ik zou persoonlijk nog een paar dagen zonder alchohol doen Better safe then sorry

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Na een tijdje rustig aan gedaan te hebben, kan ik wel zeggen dat het is weggetrokken. De kunst zit hem er vooral in je er niet druk om te maken en vooral gewoon verder te gaan. Dank voor jullie berichten!

Bedankt dat je dit nog even komt melden. :)

Deze inlijsten en op de voorpagina van het forum plakken, wellicht dat al die anderen die hier met dezelfde problematiek komen ons iets eerder geloven. :tongueout:

Bovenaan