afkicken

ray1

Newbie
Kun je met het middel SeroQuel 100, ook de ontwenningsverschijnselen verminderen??
Zo nee, heef iemand andere tips?
We praten hier over een heroine verslaving.\

Greets

cronos

Wijs gebruiker
Het aantal verslaafden aan opiaten in Nederland is momenteel ongeveer constant. Het wordt geschat op 25.000. Ongeveer 70 procent van hen zoekt daarvoor hulp. De andere 30 procent zegt het zonder hulp te kunnen doen of heeft de hoop op verbetering opgegeven.

Van mensen die onder behandeling zijn probeert 30 procent van hun verslaving af te komen door programma's waarbij ze geen heroïne, maar ook geen vervangend middel meer gebruiken. De overige 70 procent vindt dat te moeilijk en volgt een z.g. Methadon-programma.

Afkicken

Wanneer het middel onthouden wordt, treden allerlei onaangename reacties op. Dit zijn de verschijnselen van lichamelijke gewenning. Bovendien heeft men steeds meer van het middel nodig om hetzelfde effect te bereiken. Stoppen met het gebruik van het middel zal enkele dagen lang de zogenaamde onthoudingsverschijnselen geven. Dat loskomen van het middel heet afkicken. Soms gebeurt dat met behulp van zware slaapmiddelen en veel tranquillizers.

Een snelle manier van afkicken gebeurt met behulp van naltrexon, clonidine en diazepam in combinatie met gedragstherapie (Ned Tijdschr Geneeskd 1997; 141:2377). Wat ook wel eens gebeurt is afkicken onder narcose, zodat men de onaangename verschijnselen van het afkicken niet zo erg voelt. Men kan dan een veel hogere dosis naltrexon gebruiken, want de afkickverschijnselen worden toch niet gevoeld.

Waarvoor wordt Seroquel gebruikt ?
• behandeling van schizofrenie
• behandeling van matige tot ernstige manische episode in het kader van een bipolaire stoornis

hopelijk help je dit :wave:

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
seroquel staat er niet om bekend dat het ontwenningsverschijnselen van opiaten verminderd, dus reken er maar niet op :)
afgezien daarvan ... seroquel wordt gegeven aan mensen met schizofrenie en dat soort gedoe, het is dus een anti psychoticum je kunt je afvragen hoe zinnig het is om zoiets te gebruiken tegen het afkicken .... misschien maakt het je onrust juist wel erger ...

helaas ken ik het gevoel van ontwenning en snap ik dus helemaal dat je alles zou nemen, als je ook maar de geringste hoop zou hebben dat het iets tegen die koude kalkoen zou doen, ik denk alleen dat het niets zou doen ertegen .. al heb ik geen ervaring met anti psychotica

succes :wave:

ff googlen http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... iapine.htm

anoniempje

Bewuste gebruiker
seroquel wordt je alleen moe van, en wordt zo als hiervoor al beschreven gebruikt voor schizofrenie enz.
voor heroine afkick kan je het beste methadon*(als je deze niet gebruikt dan)
of oxapam met clondine gebruiken.
succes

cronos

Wijs gebruiker
acidboy zei:
Wauw cronos, zo veel woorden... zo weinig gericht op de vraag van de TS. Knap.

graag gedaan.
ga maar vlug terug naar je topic"hoe goed kennen we elkaar"verder de stoere snotaap gaan uithangen :wink:

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    10,8 KB · Weergaven: 921

hazejunk

Experimenterende gebruiker
Nou je gaat er denk ik wel van slapen en dat is wel erg fijn tijdens een heroine afkick.
Ik heb zelf de voorkeur voor benzo's tijdens een afkick omdat je daar prettig gesedeerd van raakt en van seroquel niet. Maar ik denk dat het beter dan niks is.

Veel sterkte IIG. En hopelijk is het je laaste!!

Bovenaan