Afkicken van de speed

Hallo iedereen hier,

Ik ben door een maat geadviseerd om hier eens een kijkje te nemen en een zegje te doen.

Afgelopen zaterdag (7 maart 2009) was het Masters of Hardcore, hier heb ik dan ook drugs gebruikt en specifiek het drug Speed. Ik gebruik al een langere tijd en best wel flink... Nou is het mij zelf opgevallen dat ik zelf best verslaafd ben aan drugs, dus ook aan speed. Nu heb ik deze week al niks meer gebruikt, maar het is wel ontzettend zwaar, ik slaap voortaan smiddags, ben niet vooruit te branden, snachts heb ik verschrikkelijke of juist hele goede dromen (maakt me nog niet zo veel uit) maar als ik wakker word dan kan ik niet meer onderscheiden of het nou een droom was of realiteit. Nog meer van die voorbeelden heb ik wel maar jullie begrijpen het denk ik wel.

Omdat ik me de laatste tijd ook best down voel/moe, wil ik dat tegen gaan door een lekke goede dikke lijn te nemen, dit is verkeerd maar ik heb er toch moeite mee. Mijn gebruik was eerst ook iedere dag zeker wel! Op het werk, op stage, op school, onderweg naar me vrienden toe. Kortom overal! Zelfs als we als bij familie bij elkaar zaten, toch ff naar de wc voor me neus te poederen! Als ik zou moeten nagaan dan zou ik ong aan 1gr.p.d. zitten. Ik ben er zelf wel achter gekomen dat dit niet goed is... Dit wil ik echt veranderen! Ik sta er zelf 1000% achter! Alleen ben nu met me eerste week bezig, alleen het is zo ontzettend zwaar, zo moeilijk, ben niet vooruit te branden! Ik weet het gewoon niet meer! Het liefst wil ik met me neus in de poederdoos vallen! Tot op een gegeven moment een maat van me deze website aanraadde, Misschien dat hun kunnen helpen zei hij. Dus bij deze.......

Mijn vraag aan jullie is:
Hebben jullie tips of ideeën voor mij om beter en sneller af te kicken van de speed?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik 2 maten heb, de een nog iets meer als de ander, die echt klaar voor me staan en die mij ook ECHT willen helpen! Maar om altijd naar hun te gaan lijkt me ook zo slecht want als ze mij dan zien of spreken dan is dat het gesprekstof, ook wel wat anders natuurlijk maar het komt altijd terug op de speed. En dat vind ik ook zielig voor hun, want dan horen ze niks anders meer.

Ik ben echt ten einde raad, Wil me vrienden niet constant lastig vallen, Maar heb hun hulp wel nodig! En waardeer hun hulp ook echt! Wat kan ik het beste doen? Wat zijn de beste manieren? Wat zijn nog goede ideeën?

Ik hoop echt dat iemand hier met de juiste opmerking/idee/etc. komt want ben echt ten einde raaad!

GRTZ Gabber1488
John *********

steelpad

Experimenterende gebruiker
stop ermee, slaap 5dagen goed uit en neem een abbo bij de fitness :grin:
ben je na twee weken weer de oude

vdk

Bewuste gebruiker
je adresjes verwijderen en je drugsgebruikende vrienden vaarwel zeggen is de beste manier om niet meer in aanraking te komen.
Goed uitrusten 5 dagen in je hol liggen en inderdaad de tijd dooien met iets beters als snuiven.
Veel praten met je vrienden, die willen je helpen dus je valt hun daarmee niet lastig,

succes.

EDIT: Verder nog een beetje vermaakt bij masters? vond het een dol feestje :grin:

Regelmatig sporten, genoeg slapen, en dingen te doen hebben (school/werk).

De eerste week is inderdaad kut, de tweede al een stuk minder en uiteindelijk merk je dat je er controle over begint te krijgen, en daarna het steeds minder te missen.

Doe dingen die je een natural high geven.. eet gezond voedsel, sporten zoals ik al zei, zorg dat je elke dag een half uur a een uur buiten bent gewoon om van de natuur en t voorjaar te genieten en je zult zien dat het helpt.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Alleen als je er ECHT 1000% achter staat, gaat het je lukken. Anders zal je zwakheid gaan overwinnen, want de eerste paar weken zijn idd niet zo prettig. Echter, als je denkt aan wat je er (aan energie) voor terugkrijgt, zijn die paar vermoeide weekjes het meer dan waard.

Je hebt je lichaam en geest uitgeput, dus het is logisch dat je nu moe en lusteloos bent. Geef je lichaam nu gewoon de rust die het heeft verdiend, want daar schreeuwt het om! Jij hebt er zelf voor gekozen om dagelijks speed te gebruiken, dan is het nu ook je eigen verantwoordelijkheid om daar de gevolgen van te ondervinden. Iedere ex-speedgebruiker heeft deze eerste paar weken moeten doorstaan en alleen een ijzeren wil om te stoppen, helpt je daar door heen.

Plan geen verplichtingen, slaap, eet, slik extra vitamines, zet je telefoon uit en huur een stapel dvd's voor de momenten als je even wakker bent.

Ik wens je veel succes! Je kan het best, het is gewoon alleen even doorzetten, maar je zal je over een week of twee alweer een heel anders mensen voelen!

(Ik weet er alles van, heb twee jaar dagelijks gesnoven...)

Flameon

Badass junkie
Hierboven staan zeer goeie tips. Zo zou ik het inderdaad ook eens gaan proberen. Mocht dat niet lukken kun je nog altijd naar je huisarts gaan, maar misschienis dat nog wel niet nodig

steelpad zei:
Dat was me al wel duidelijk geworden, merkte wel dat ik moest stoppen inderdaad....

vdk zei:
Verder nog een beetje vermaakt bij masters? vond het een dol feestje
Geweldig! Heb niet stil gestaan! Heb echt genoten! Masters is en blijft voor mij HET feest! GE-WEL-DIG!

Anon zei:
Doe dingen die je een natural high geven.. eet gezond voedsel, sporten zoals ik al zei, zorg dat je elke dag een half uur a een uur buiten bent gewoon om van de natuur en t voorjaar te genieten en je zult zien dat het helpt.
Ik ben opzich wel een buiten mens, hou van een frisse neus en wandelingen in de natuur :grin: Ik kan genieten van de omgeving, van de wetten der natuur, van de vogels, etc.. De tijd helemaal vergeten als ik er naar kijk, heb wel eens een paar uur stil gezeten op een bankje bij een meer om te kijken hoe daar de vogels bezig waren. Dus een wandeling of genoeg buiten komt helemaal goed, zal dat nu wel meer doen als anders :)

Marla Singer zei:
Alleen als je er ECHT 1000% achter staat, gaat het je lukken. Anders zal je zwakheid gaan overwinnen, want de eerste paar weken zijn idd niet zo prettig. Echter, als je denkt aan wat je er (aan energie) voor terugkrijgt, zijn die paar vermoeide weekjes het meer dan waard.
Dank je wel om dit al te horen :) Ik ga het ook zeker proberen en sta er echt 1000% erachter en heb maten die voor mij echt klaar staan! En mag die altijd bellen of aanspreken! Waar ik ook zeker echt dankbaar voor ben! Dat zijn te minste echte maten waar je op kunt bouwen! Dus eventueel slepen die mij er dan ook wel doorheen.

Marla Singer zei:
Geef je lichaam nu gewoon de rust die het heeft verdiend
Zal ik ook zeker doen! Veel slapen na me stage enzo....

Marla Singer zei:
Jij hebt er zelf voor gekozen om dagelijks speed te gebruiken, dan is het nu ook je eigen verantwoordelijkheid om daar de gevolgen van te ondervinden.
Klopt! En het is dom geweest, het is niet echt slim geweest! Maar ik ga niet bij de pakken neerzitten! Ik heb het gedaan en de gevolgen die horen er dan ook bij!

Marla Singer zei:
Plan geen verplichtingen, slaap, eet, slik extra vitamines, zet je telefoon uit en huur een stapel dvd's voor de momenten als je even wakker bent.
Ik zal ook zeker vaak met die 2 maten tijd doorbrengen, die helpen me echt zoals ik al zei, dan komt het zeker wel goed, het is inderdaad als ik alleen ben, als ik ff geen energie heb om die klus te klaren, als ik niet wakker kan blijven op me stage, etc, dat ik dan gewoon een lijn pakte... :(

Marla Singer zei:
Ik wens je veel succes! Je kan het best, het is gewoon alleen even doorzetten, maar je zal je over een week of twee alweer een heel anders mensen voelen!
Thanks for your support! Ben blij om te horen van een ex-verslaafde hoe of wat, Ik heb dit echt nodig! Ik zal jullie ook wel ff laten weten hoe het gaat enzo.. Ik ga er echt voor!

Flameon zei:
Hierboven staan zeer goeie tips. Zo zou ik het inderdaad ook eens gaan proberen. Mocht dat niet lukken kun je nog altijd naar je huisarts gaan, maar misschienis dat nog wel niet nodig
Daar kwam ik dus zelf ook achter :) Ben iedereen ook echt dankbaar! Ik ga er ook zeker iets mee doen!

Alle telefoonnummers ben ik al kwijt, dat komt omdat we telefoon een hard reset had en mijn nummers stonden op me telefoon en niet op me sim-kaart :( Dus ben al die nummers al kwijt.

Andere berichten/aanmoediggingen/Ideeën/oplossingen/antwoorden zijn nog steeds welkom! Ik ga hier regelmatig op kijken, zal natuurlijk ook antwoorden (op nuttige post en niet zoals die van ExceptionalInsight).

Alvast bedankt iedereen :grin: :hearteyes:

martin van nu

Belezen gebruiker
Voor iemand die zichzelf niet meer constant kunstmatig op kan peppen, is een regelmatig slaappatroon erg belangerijk.
Zelf slaap ik 8 uur per nacht en probeer dat ook elke dag op dezelfde tijd te doen.
Doe ik dat niet merk, ik al snel dat ik moeilijker mijn dag doorkom
Lukt het je niet om in slaap te vallen, dan zijn er genoeg websites, om je daar mee te helpen.
Een uur voordat je wilt gaat slapen een wandeling maken, of een boek lezen, helpt zowiezo je hoofd tot rust te brengen.

Regelmatig sporten zorgt er ook voor dat je je mentaal stukken beter voelt.
Tussen een half uur en een uur zwemmen, stevig fietsen, hardlopen, etc.
Als ik dit zelf niet een aantal keer in de week doe, wordt ik al snel echt meer moe en depri.

Gezond eten is ook enorm belangerijk, zeker als je regelmatig gaat sporten.
Het klinkt bij elkaar als standaard, simpel en makkelijk voor de hand liggend advies, maar alledrie deze punten zijn veel belangerijker dan de meeste mensen zich beseffen.

Een keertje een babbeltje met je huisarts kan idd ook nooit kwaad.
Over je klachten bedoel ik dan.
Het feit dat je lang dagelijks drugs hebt gebruikt, is een verklaring voor je klachten, maar wellicht heeft het meer oorzaken waar hij advies over, of hulp bij zou kunnen geven.

Martin van Nu,

Hartstikke bedankt voor je reactie (Y)!
Echt een reactie zoasl bijna alle reacties waar ik iets aan heb!

Ik zal ook zeker gezond gaan eten, Meer bewegen en een Betere slaappatroon aannemen.
Met mijn huisarts erover gaan praten... Betwijfel ik....
Mijn ouders weten het niet en mogen het absoluut niet te weten komen :wink:
Dus heb liever dat ik het op me eigen krachten doe met behulp van me vrienden.
Ik ben nu bijna een week van de Pep afgebleven het lukt me nog steeds :grin:!!

Als er nog andere ideeën/tips/etc zijn dan hoor ik het heel erg graag!! :grin:

GRTZ John

martin van nu

Belezen gebruiker
Als je het op je eigen kracht doet is dat alleen maar beter.
Goed voor je zelfbeeld enzo.

Als je een keer voor iets anders bij de huisarts bent, is het helemaal geen probleem om het met hem over dit soort dingen te hebben.
Jouw verhaal is helemaal niet uniek en hij heeft het waarschijnlijk veel vaker met mensen over dit soort zaken als je zou denken. Daar kijkt ie echt niet van op.

Hij mag het ook niet met jouw ouders over dingen hebben, die jij in vertrouwen met hem bespreekt.
Dat heeft ie gezworen toen ie arts werdt en daar gelooft ook elke arts heilig in.
Dat is een onderdeel van het arts zijn en daar zijn artsen ook heel principeel in.
Dan doen ze omdat ze vinden dat een patient, zijn arts met alles moet kunnen vertrouwen.
Anders durven mensen (zoals jij tot nu toe) niet naar hem toe met vragen, of hulp en daar zit hij daar nu juist voor, om jouw te helpen.
Wat je in zijn kamer vertelt, blijft in zijn kamer.
Op het moment dat jij daar zit ben jij de patient en niet je ouders.
Hij zou eventueel ook beslissingen kunnen nemen, waar je ouders het helemaal niet mee eens zijn.
Als hij denkt dat het in jouw belang is, heeft ie met je ouders niks te schaften.
Hij zal je hooguit een advies! geven dat jij zelf eens met je ouders zou kunnen praten, maar zal dat nooit zelf doen. Tenzij jij er om vraagt.

Toen ik er met mijn huisarts over begon, viel het me op dat ie wel wat vragen stelde van hoeveel dan en hoe lang al, maar echt alleen maar om een beetje af te tasten, meer niet.
Ik had ook eerst zo wat van zal ik het nu wel zeggen of niet, maar toen het er uit was verbaasde het me, dat ie er helemaal niet van op keek en er amper op verder ging.
Ik kreeg het gevoel dat ie met niet wou wegjagen, door te veel of te moeilijke vragen te stellen, maar dat als ik het gewilt zou hebben, ik met al mijn vragen bij hem terecht kon.
Ik had er voor de rest niet zo'n behoefte aan om er verder op door te gaan, dus toen gingen we verder met waar ik daar eigenlijk voor kwam. (stoppen met roken)

Oftewel, - zoals ik al eerder zij - ik zeg niet dat je het zou moeten doen, maar stel dat je zoiets met je huisarts bespreekt, kan dat nooit kwaad.

Keep it up

martin van nu

Belezen gebruiker
Ik zie nu trouwens pas die post van ExceptionalInsight en nu pas valt me die 1488 op.
Hij heeft gelijk. Dat maakt je inderdaad een stakker.
Jammer.

Ik hoop dat je net als bij je drugsmisbruik, ook op dit punt verstandiger wordt.
Je komt me namelijk helemaal niet als dom over.

Hey Martin van Nu,

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik ben blij om te horen dat ik de huisarts kan benaderen en dat het daar blijft.
Ik probeer het eerst op eigen kracht natuurlijk goed voor het zelfbeeld en zelfvertrouwen, etc...
Ik ben ook blij dat de huisarts een soort van vertouwenspersoon is...!!
Ik zal het zeker in me achterhoofd bewaren, echt waar!
Ik zal het gaan gebruiken als een soort van vangnet...

martin van nu zei:
Ik zie nu trouwens pas die post van ExceptionalInsight en nu pas valt me die 1488 op.
Hij heeft gelijk. Dat maakt je inderdaad een stakker.
Jammer.
Over het 1488 gesproken,
Dat was ik een paar jaar geleden, Ik ben er al mee gestopt, maar dat is een username die ik al jaren gebruik, dat is iets van mij geworden in de loop der jaren, het is niet meer zo dat ik rechts ben, ECHT NIET! Ik ben daar echt vanaf, ben ik ook wel blij mee, want het is nergens goed voor, het heeft geen nut! Dus het is eigenlijk gewoon een getal, niets meer... Ik zweer dat echt! Geloof me! Ik ben daar van "afgekickt".
Net zoals ik dat wil met de speed!

martin van nu

Belezen gebruiker
Nou goeie zaak dan. Sneller dan ik dacht. :)

Het is alleen wel meer is dan alleen een getal.
Ook al geldt dat niet meer voor jouw zelf, anderen zien het en voelen zich gesteund.
Dat is niet waarom je het doet, maar wel het gevolg.

"Geheime" tekens als dat zijn gemaakt om aan andere een knipoog te geven en te zeggen "wij denken er hetzelfde over", zonder dat normale mensen het door hebben.
Juist dat "we zijn een speciaal clubje" gevoel is wat 99% van de aanhangers het aantrekkelijks aan dit soort groepen vinden. (eindelijk hoor ik ergens bij)
Der zit een klein groepje echte psychopaten tussen, maar het grootste deel doet het omdat het de enige (of een) plek is waar ze geaccepteert worden.
Net als geloof. De meeste mensen geloven simpelweg, omdat iedereen gelooft. (niet iedereen, maar de meeste wel)
Lekker makkelijk, want als iedereen het denkt zal het wel kloppen.

Door dat getal in je username te verwerken (en dus daarmee in alles wat je op het internet zegt) werk je nog steeds mee aan het systeem en moedig je onbewust waarschijnlijk meer mensen aan als je denkt, tot iets waar je zelf niet meer in gelooft. (en iets wat ik persoonlijk tot in het diepst van mijn hart verafschuw)

Ik zou er eens stevig over nadenken om je naam voortaan te verranderen, of wil je hier voor de rest van je leven mee lopen?
Hou er rekening mee dat internet alleen maar groeit en groeit en dat de sporen die je er achterlaat, in de toekomst dus ook steeds meer invloed zullen hebben op je echte leven.
Hoeveel kan niemand van ons voorspellen, maar het is nu al veel en het wordt niet minder.
Nu al googled elke werkgever je naam voordat ie je aanneemt.

Sorry dat ik ff volledig of topic ga, maar dit is een onderwerp dat me erg aangrijpt.
Ik maak me over weinig dingen druk, maar dit staat zeg maar in mijn haat top 3.
Toen ik het net doorhad, was mijn eerste reactie om gruwelijk hard te gaan schelden en te proberen je op een zo gevoelig mogelijke plek te raken.

Sarori

Bewuste gebruiker
Ik heb geen haat top 3, maar als je niet (meer) achter de betekenis staat zou ik er ook niet mee vereenzelvigd willen worden. Nog geen seconde.

Als je echt een kerel bent en geen slappe hap dan weet je wat je te doen staat!

Dat zelfde geldt voor je speedprobleempje: coldturkey stoppen, goed eten, goed slapen, lekker bewegen en leuke dingen gaan doen. Ook met die 2 maten van je, Die steunen je wel. Laat ze zien dat je karakter hebt. Lééf.

En als je toch eens in een poederdoos wilt vallen, dan doe je dat voortaan in de poederdoos van je moeder. Quite simple.

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ban deze vriend alsjeblieft?
Neonazisten verdienen het niet geholpen te worden.
Om nog specifieker te zijn. Ik hoop dat je speedverslaving je teveel wordt en je uiteindelijk op een sombere dag besluit voor een trein te springen.
:wave:

Edit: ik zie dat het een account van vroeger is en er niet meer zo over denkt.
Hier trek ik mijn twijfels bij, maar wees dan iig zo netjes om een nieuw account aan te maken.

Geachte allemaal,

Ik ben John, Voorheen Gabber1**8 en nu Johannes273

Omdat ik vroeger rechts was maar nu niet meer! En verwarring tegen wil gaan! Heb ik voor jullie een nieuwe account aangemaakt.

Het spijt me dat ik hier het enige comminucatie problemen heb veroorzaakt. Het spijt me zeer! Ik wil toch zo op deze manier bewijzen dat ik dat WAS en niet meer BEN!

Ik wil toch de personen alvast bedanken die mij advies hebben gegeven! Ik ben nu al meer als een week verder, zonder me neus te poederen! Ben al een stuk meer actiever en alles! Ik wil echt iedereen bedanken die me hebben geholpen!

Sorry: voor de mensen die door mijn gebruikersnaam zijn geraakt. Sorry dat ik mis-communicatie heb veroorzaakt. Sorry dat mensen een vooroordeel over me hadden die niet zo de bedoeling was! Sorry voor het kiezen van de verkeerde gebruikersnaam!

Hierbij zweer ik echt dat ik niet meer rechts ben, ECHT NIET! Het spijt me zeer dat ik deze mensen zo heb geraakt. Echt waar! Om mijn spijt te tonen heb ik er voor gekozen om jullie advies op te volgen door een andere gebruiker aan te maken!

Ik ben toen der tijd ook met 1000% zelfverzekerd gestopt,
Net zoals ik dat nu wil met de speed! Echt waar!

Echt mijn oprechte excuses!

GRTZ
John ********
Voorheen: Gabber1**8

P.S.: Echt mijn excuses!

Sarori

Bewuste gebruiker
Aanvaard!

En zo zie je maar weer dat een weekje niet poederen al wonderen doet. Gewoon stug volhouden en het komt allemaal goed. Velen zijn je al voorgegaan, dus jij kan het ook.

Sarori zei:
*.exe zei:
@John: netjes van je.
Thanx guy's! :)

Sarori zei:
En zo zie je maar weer dat een weekje niet poederen al wonderen doet. Gewoon stug volhouden en het komt allemaal goed. Velen zijn je al voorgegaan, dus jij kan het ook.
Inderdaad, komt wel een keer goed met me :grin: Eindelijk :wink: Maar moet wel zeggen, vorige week was het echt KLOTE!! Maar deze maandag gaat het al beter :grin: Heb nog geen behoefte om te slapen ofzo..!!

Echt thanks voor al jullie support! Mede door mijn maten, maar ook door jullie goede adviezen, lukt het me nog steeds! Echt bedankt :grin:! :hearteyes:

Mirrorball zei:
Ban deze vriend alsjeblieft?
Neonazisten verdienen het niet geholpen te worden.
Om nog specifieker te zijn. Ik hoop dat je speedverslaving je teveel wordt en je uiteindelijk op een sombere dag besluit voor een trein te springen.

Edit: ik zie dat het een account van vroeger is en er niet meer zo over denkt.
Hier trek ik mijn twijfels bij, maar wees dan iig zo netjes om een nieuw account aan te maken.

Ook al stel je je mening bij, ik vind je alsnog een ontzettend treurig figuur voor deze uitspraak. Dat je problemen hebt met iemand's politieke overtuiging, hoe abject ook, betekent nog niet dat je zomaar zulke absurde uitspraken kan gaan doen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Anon zei:
Ook al stel je je mening bij, ik vind je alsnog een ontzettend treurig figuur voor deze uitspraak. Dat je problemen hebt met iemand's politieke overtuiging, hoe abject ook, betekent nog niet dat je zomaar zulke absurde uitspraken kan gaan doen.
In extreme gevallen als deze vind ik elke uitspraak geoorloofd. Sticks and stones, right?

martin van nu

Belezen gebruiker
Vooral om mezelf te beschermen tegen teleurstelling, ben ik meestal nogal terughoudend in het zeggen van dingen als "goed van je zeg" en "ga zo door", maar het klinkt hoopvol allemaal.
Geen gesputter meer van "ow ik weet het niet hoor" of "ow het is zo zwaar", maar vol overtuiging op je doel af.
Good for you.

Hang trouwens niet teveel aan die datums en hoeveel dagen en weken en al en dat soort dingen.
Je bent ermee gestopt en dat is alles. Hoe lang precies en hoe en waar boeit niet.
De knop is om.

Ik heb zelf geen idee meer welk jaar en op welke datum ik besloot om "clean" te zijn.
Maakt de druk veel minder en weerhoud me ervan om tegen mezelf dingen te gaan zeggen als "het is nu .... lang geleden, dus nu kan het best wel weer een keertje", of "het is pas .... lang"
Op een dag was het voorbij en die dag is nu al weer een tijd terug.

Ik zie dat je wat hebt met de natuur.
Heb ik ook en tegenwoordig doe ik aan verschillende outdoor sporten.
Op die manier kom ik enerzijds aan mijn rust en omdat het ook nog actie sporten zijn, heb ik ook met regelmaat de adreline injectie, waar ik zo van kan genieten. (behoefte aan heb)

Sarori

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Anon zei:
In extreme gevallen als deze vind ik elke uitspraak geoorloofd. Sticks and stones, right?
Niet mee eens. Als hij oprecht spijt heeft en zijn oude denkbeelden terzijde legt dan verdient dat lof. Heel wat beter dan hem voor de rest van zijn leven in de grond te trappen. Hebben we niet allemaal wel eens iets gezegd of gedaan wat op of over het randje was, waarvan we later tot inkeer zijn gekomen?

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Yo Gabber 1488 aka Adolfje ....

Je naam is een deel van jezelf he ...

Ik vind je verhaal wel pakkend, ik gun je wel een clean leven.
Luister naar ome Martin van toen, leer van zijn gave om te typen, leer van zijn leven ....

Bonnie

hi Bonnie,

Me naam WAS een deel van me leven, maar nu is het meer een getal.

Thanks voor je berichtje, Het lukt me al aardig.

Liep toenstrax over straat, met een maat van me, kreeg ik ineens een grammetje in me handen gedrukt. Nou is de verleiding aanwezig, maar ik kan het nog wel weerstaan, hij weet trouwens niet van die gram per dag, dat wist niemand totdat ik het mensen ben gaan vertellen nadat ik begonnen was met afkicken.

En natuurlijk ook bedankt van iedereen voor het aanvaarden van mijn excuses.

Groeten,
John

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
heey mensen

ik weet nog wel vroeger dat ze zeiden dat "speed" niet zo erg verslavend was.

Heroine dat was echt verslavend omdat het lichamelijke ontwennings verschijnselen heeft.

maar ''speed" niet dus is het ook niet zo erg.

Nou ik wil je vertellen dat ik 10x liever van de heroine afkick.

Dan een keer weer van de Crystal Meth.

het valt me op dat de Amfetamine-familie toch het meeste aan bod komt hier op het forum.

Okee onze Hollandse pepjes zijn ook een van de beste ter wereld.

beter want daarom komt de Meth markt hier ook niet van de grond hiero.

EN DAT IS MAAR GOED OOk!!!!!!!!!!!!!! Viva la Amfetaminica Hollandia
:rock: :rock: :rock: :rock:

Ghanzibaldhi

Experimenterende gebruiker
Ik heb respect voor jou, hoop dat t je lukt... gewoon schijt aan alles en je eigen ding doen, ook al zeggen die "vrienden" van jou speed dit speed dat, negeer hun of ga mensen zoeken die ook over andere dingen kunnen praten als drugs. Je hoeft t niet te geloven maar mensen die je vertrouwt en die zich in je direct omgeving begeven, en ook nog eens een drugsprobleem hebben, hebben alleen maar een slechte invloed op jou. ZKR omdat je nu eigenlijk pas bezig bent afscheid te nemen van die opgenaaide zooi. RESPECT groeten uit de vetste stad van NL.

Djo

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
1488? Stakker.

Die jongen zit er helemaal doorheen, dus wat is dit nou voor klote antwoord!

@1488, goed van je, dat je hier je verhaal neer hebt gezet en dat je zelf heel goed weet, dat je een serieus probleem hebt.
Dat je je vrienden niet contstant wilt lastig vallen met je deepsprobleem, dat is wel heel sociaal van je, maar echte vrienden gaan door dik en dun en als het je echte maatjes zijn, dan denk ik dat ze blij zijn, dat je je probleem met hun deelt en met behulp van hun op wilt gaan lossen.
Dat de gesprekstof dan misschien wat meer over je deepsprobleem zal zijn, heb je zelf in de hand. (Al weet ik hoe snel je op zo'n onderwerp als drugs zit met een stel vrienden bij elkaar) Probeer met hun afleiding te zoeken. Gebruiken hun ook?
Ga dingen ondernemen met hun. Misschien een korte vakantie, of ergens dagje naartoe of sporten. In elk geval allemaal dingen die niet met deeps te maken hebben en die niet naartoe kunnen leiden.
Die cravings die krijg je er helaas bij en dat maakt het erg lastig voor je, maar als je zo door zou gaan, raak je dadelijk nog psychotisch en ben je nog verder van huis.
Misschien kun je toch professionele hulp gaan zoeken. En hier kan je altijd je verhaal kwijt. En ook je vrienden (in goede en in slechte tijden) zullen het alleen maar fijn vinden, als ze je de goede weg op kunnen helpen.

Ik wil je dan ook heel erg veel voorspoed wensen! :)

Hallo allen weer, :wave:

Het heeft even geduurd dat ik weer eens hier keek,

Om de vraag van martin van nu te beantwoorden:

Het gaat goed :grin:
Ik gebruik niet meer dagelijks,
Alleen nog maar af en toe in het weekend,
Ik heb natuurlijk wel zelf in de hand wat ik gebruik,
Ik kan in ieder geval wel gebruiken zonder enige verslavingsgevoelen weer terug te krijgen zoals een tijdtje terug,
Ik heb niet de neiging om weer dagelijks te gebruiken,
Ik kan me pep laten liggen!! :grin:

Nogmaals iedereen bedankt voor jullie goede steun! :hearteyes:
Het heeft me goed geholpen! :wink:

Mission accomplished!! :P

Thanks iedereen,
Zal binnenkort nog wel ff kijken of er reacties zijn... :wave:

*.exe

Belezen gebruiker
Netjes, keep it up!

En van de speed en van je nazi-sympathieen af, men kan spreken van een vooruitgang.

OK..dit is mijn eerste keer hier op het forum..gevonden via google. En ik ben BLIJ dat er meer mensen zijn die hierdoorheengaan en dat mijn ervaringen 'normaal' zijn. Na ongeveer een jaar dagelijks gebruik ben ik nu 5 dagen clean en ik voel me zwaar klote. Zwaar ineffectief ik krijg niets meer voor elkaar, slaap ruim 12 uur per nacht, ben al 2 kilo aangekomen, heb nergens zin in, kan me niet concentreren, heb freaky dromen en loop de hele dag in een soort vage roes rond. Ik probeer het maar zo te laten zijn maar mijn verplichtingen qua studie, werk en sociale dingen zorgen er bijna voor dat ik weer wil gaan gebruiken..MAAR IK WIL HET NIET MEER!!! Ik probeer me erbij neer te leggen dat ik liever m'n studie niet haal, ontslagen wordt, 10 kilo aankom, etc dan dat ik nog langer afhankelijk ben van die troep. Ik werd op het laatst helemaal paranoia ervan, wist niet meer wie ik was, wat ik voelde, etc...al weet ik dat nu ook niet helemaal..ik hoop dat ik mezelf weer word. Als iemand peptalk heeft..kan het wel gebruiken..

Bovenaan