Afkicken van Cafeine

Starfish

Newbie
Laat me me eerst even voorstellen, Ik ben Kevin, 24j, Bediende voor een staalbedrijf.
Al sinds men 16de experimenteer ik af en toe met allerhande drugs, met de meesten slechts één keer uit nieuwschierigheid, enkelen zijn bij me gebleven en doe ik af en toe nog wel is een keer.

Eerst experimenteerde ik met wiet & hasj en op meerderjarige leeftijd heb ik ook wel eens xtc, lsd, paddo's, mephedrone, enz geprobeerd maar nooit echt verder mee gegaan dan dat. Enkel sos doe ik wel eens wat vaker, zo'n keertje in de maand en de enige echte drug waarvan ik zelf vind dat ik verslaafd ben is wiet, ik slaap niet zonder. Let wel, ben verslaafd maar ik heb er geen probleem mee, ik werk overdag minimum 10u, doe wat ik nog moet en wil doen daarna en steek pas daarna pas men eerste jointje op... ben dus niet constant stoned, maar wel dagelijks :)

Tot vorige week had ik nog een verslaving: Cafeine... En geloof me, om eraf te raken is geen lachertje :grin:

Ik dronk al 3tal jaar aan een stuk in de voormiddag zo'n 1a2 liter supersterke koffie (met pure cafeine toegevoegd tot +- 650mg/liter) en in de namiddag en de vooravond nog eens bijna de helft daarvan. Ik was echt constant wired. Op het laatste ging het zelfs zo ver dat ik in het weekend naar cafeine aan het craven was en daardoor heel onrustig en opgefokt werd, en dus maar meer koffie dronk :mrgreen: . Ik functioneerde gewoon niet meer zonder cafeine, met de slapeloze nachten en buikloop als gevog. Daarom heb ik toen besloten "af te kicken van de koffie" en er voorgoed mee te stoppen.

Ik heb niet afgebouwd maar ben "cold turkey" gestopt omdat ik dacht dat het toch zou meevallen... het is ten slotte MAAR koffie :grin:
Het begin van de eerste dag zat ik vol met moed en dacht ik dat het goed ging en dat dit een lachtertje was maar zo rond de middag begon ik me heel vermoeid te voelen, begon ik te trillen en kreeg ik barstende hoofdpijn,
De volgende dag begon ik me angstig te voelen en leek alles superver weg en verwijderd van me alsof ik in een cocon zat. Ook men benen begonnen enorm te jeuken en men voeten pijn te doen en ik wist niet het warm of koud te hebben... men spieren deden pijn en het leek alleen maar allemaal erger te worden. Ik begon erg te schudden en beven en kon men benen niet stil houden. Hoe vermoeid ik ook was, in bed begon ik me onrustig te voelen en begon men hart in men keel te slaan... Ook voelde ik me misselijk en ben ettelijke keren overnek gegaan ondanks ik geen hap binnenkreeg.
De eerste 2 dagen en nachten waren het ergst, heb me dan ook enkele dagen ziek gemeld op werk, daarna ging het geleidelijk aan beter en na ongeveer een dikke week voelde ik me terug min of meer de oude... en na een tweetal weken had ik men energie terug en voelde ik me beter dan ooit. Maar dan niet meer wired op de koffie :)

Wie denkt dat cafeine in grote hoeveelheid geen sterk effect op je heeft is dus mis...
Als je er genoeg van neemt is het wel degelijk een sterke upper :)

Je hoort wel eens van druggebruikers "iedereen doet het, daarom ik toch ook" En dat is dus bij koffie echt wel het geval, bijna iedereen drinkt het wel eens en het kan geen kwaad... maar je kan er wel degelijk aan verslaafd raken en de afkick valt echt niet mee...

Hopelijk hebben jullie er iets aan...

Grtz

K.

edwin__

Belezen gebruiker
Ikzelf ben ook gestopt met het drinken van cafeïne. Ik werd er onrustig en afhankelijk van, nu zit ik aan de thee. En daar zit ook zeker cafeïne in, maar in veel mildere vorm. Je zult als rustiger mens door het leven gaat als je die troep gewon niet meer aanraakt.
Succes ermee !

Pammer

Bewuste gebruiker
Cafeïne is een verslaving dat veel mensen hebben zonder het te beseffen.
Ik ben er aan verslaafd geweest doordat ik Amerikaanse energiedrinks dronk (4 per dag, van 300mg per blikje).
Toen mijn kratten van die drinks op waren moest ik wel cold turkey stoppen, en ik geraakte de eerste 3 dagen niet uit mijn bed. Ik was doodmoe, hoelang ik ook sliep, ik bleef moe tot ik cafeïne binnenkreeg. Ik ben dan begonnen met cafeïne-capsules te maken met 100mg per capsule. Na die 3 dagen had ik al het gevoel dat 800 mg genoeg was dus ik nam er 8. Na 2 dagen verlaagde ik de dosis dus na een weekje zat ik al aan 300 mg per dag! Uiteindelijk ben ik er na 2 weken vanaf geraakt en heb ik mijn overschot aan capsules verkocht aan een vriend :).

Het effect is echt zo sterk. Als je je wekker hoort en je probeert op te staan lukt dat niet. Precies of je hebt 3 dagen niet geslapen, zo'n kutgevoel.

knolselderij

Wijs gebruiker
je hebt wel duidelijk gemaakt dat caffeine wel degelijk verslavend kan zijn

maar,

Starfish zei:
Je hoort wel eens van druggebruikers "iedereen doet het, daarom ik toch ook"

dan ken je toch heel andere drugs gebruikers dan mij

KoxBox

Badass junkie
knolselderij zei:
je hebt wel duidelijk gemaakt dat caffeine wel degelijk verslavend kan zijn

maar,

Starfish zei:
Je hoort wel eens van druggebruikers "iedereen doet het, daarom ik toch ook"

dan ken je toch heel andere drugs gebruikers dan mij

Inderdaad ja! Ga jij om met 12 jarigen ofzo?

Winehouse

Badass junkie
Laatst nog op TV gezien, na een week (misschien bij meer hardnekkige verslavingen wat langer) cold turkey afkicken ben je er vanaf.

cobhc

Belezen gebruiker
Ik zit met hetzelfde probleem, drink ong 8 blikjes red bull per dag + 2 flessen cola, als je dan de rekensom maakt is het ong 2gr per dag heb echt al zeker in 2 jaar niet goed geslapen en heb last van me hart ,maar het lukt echt niet om te stoppen :openmouth:

Bovenaan