Afkicken oxy en tramadol

Paaseieren

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen, sinds een jaar of 4 slik ik oxy en tramadol. Begonnen wegens beenpijn ( die nog steeds heel erg is) waar geen arts mij mee kon helpen. Dus via een andere weg oxy en tramadol gekocht. 4 jaar lang heb ik ongeveer 15 Oxycodon van 20 MG ( langwerkend), 10 van 10MG ( kortwerkend) en dan nog een stuk of 8 tramadol van 50MG op een dag geslikt.

Maar ik ben er helemaal klaar mee! 20 januari heb ik de laatste oxy geslikt maar nog wel door gegaan met 5 tramadol van 50MG en van de oxy heb ik nauwelijks afkickverschijnselen gehad. De afgelopen week heb ik geprobeerd de tramadol af te bouwen tot 2 x 50MG op een dag en dat ging goed. Maar de tramadol is nu op, alle contacten met dealers heb ik afgekapt en heb nu geen keuze meer dan echt af te kicken.

En ik voel me zo klote! Enorme pijn OVERAL, koorts, overgeven, diarree, paniekaanvallen, janken alles. Voor de misselijkheid heb ik Primperan geregeld, voor de pijn naproxen 750 MG maar dit is echt zo moeilijk. Niemand weet wat ik een junk ik ben en kan het ook niemand vertellen. Dus zoek hier wat liefde en steun, bemoedigende woorden en vooral ervaringen.

L

Lid 152247

Gast
Het gaat over, echt!
Je zit nu zonder tramadol wat niet wenselijk was, maar grijp die kans aan!
Het is juist goed dat je ziek bent. 5 dagen heel ziek, misschien 2 dagen langer en daarna ben je duizenden dagen..je hele leven clean! Is het echt waard.
Zie het als een strijd die je al aangegaan bent, en die kan je winnen door het uit te zitten.

Hoe klote ook..accepteer het. Elke ochtend dat je wakker wordt ben je niet wéer een dag ziek, maar juist dichter bij je herstel.

Nog maar een paar daagjes te gaan.Misschien wel korter.

Paaseieren

Dank je wel voor je reactie maar helaas typ ik dit alweer onder invloed 😫. Mijn beenpijn werd vandaag zo extreem dat ik lag te gillen op de vloer. Huisarts geweest die mij direct naar het ziekenhuis stuurde en ik daar een morfine injectie heb gekregen. Mijn beenpijn waar ik al 4(!) jaar mee loop en waar niemand me serieus nam heeft nu een oorzaak want ik heb een beenhernia. Ik krijg een operatie die nog gepland moet worden en tot dan 4x 50MG tramadol, 2x per dag 20MG langwerkende oxy, 10 MG diazepam en nog snelwerkende oxy 20 MG “ voor het geval dat”. Heb daar echt zitten janken dat ik een junk was etx maar hun gaven aan dat na de operatie ik hulp ga krijgen en desnoods een opname voor het afbouwen. Ze zeiden ook dat er een verschil is tussen mensen die het slikken voor de roes en mensen die het slikken voor de pijn. Dus ik zit nu op de bank met een berg opiaten en benzo’s maar heb er nog niets van genomen. Alleen die morfine injectie. En echt ik wil zo graag stoppen maar die pijn maakt me helemaal GEK. Ga proberen zo lang mogelijk niets te slikken maar ben bang dat het met mij einde verhaal is 😔

L

Lid 152247

Gast
Ik raad het niet snel aan. Maar als je het van je arts hebt gekregen, een operatie staat gepland en je hebt een morfinespuit gehad..

Dan kan je beter een spiegel van de tramadol opbouwen, zo laag mogelijk.

Die oxydon gaat je nergens brengen..laat die links liggen.

Maar beter kan je 2keer per dag 50mg tramadol als spiegel slikken. Dan helemaal niets om uit wanhoop een hele hoop naar binnen te gooien.
Het gevaar is dat je dan ook die lekkere roes krijgt..en als het uitwerkt ben je terug bij af.

Als je gestabiliseerd bent op de tramadol neemt het lekkere effect in je hoofd af en is het meer pijnstilling.
Na de operatie kan je afbouwen met tramadol.
Het is bizar hoe snel artsen oxydon geven..dat is een ticket to hel.

Wanneer is je operatie?

Laatst bewerkt door een moderator:
L

Lid 152247

Gast
Je kan ook voor het afbouwen al hulp krijgen!

Schaam je niet, maar schakel ambulante hulp in terwijl je tramadol gebruikt, ook als het op doktersrecept is! Ook als je het gebruiken wilt uitstellen, maar het ligt in huis.

Voor je brein maakt het niet uit of je het braaf uit de apotheek haalt of van de straat.
Verslaafd=verslaafd.

De ambulante hulp kan je helpen met je struggle om je dosis niet te verhogen, valkuilen met je bespreken en voorbereiden op afbouwen.

Ps: er zijn positievere ervaringen met tramadol retard. Bij de normale capsules heb je een piek en uitwerken. De Retard heeft een vertraagde afgifte (12 uur lang, na 16 uur effect bijna weg) je hoeft dan maar 1 tot 2 keer per dag te nemen en ervaart geen cravings.

Paaseieren

Dank je wel voor je lieve reacties en ik schaam me wel echt heel erg. Voor de buitenwereld heb ik het perfecte leventje... Geweldige man, prachtige kinderen, eigen bedrijfje en de “ perfecte” moeder voor wie niets teveel is. Maar ondertussen leef ik al 4 jaar op opiaten waar ik overigens ook echt alleen aan ben begonnen vanwege de been pijn. Maar het gaf mij ook geduld en rust en alle zorgen vielen van mij af. Ergste is nog dat ik het heerlijk vind om te spacen op oxy’s. Niets lekkerder dan een paar oxys nemen en gaan douchen en daarna in een schoon bed te liggen... Is toch compleet gestoord dat ik zo denk 😫. Heb alle drugs ter wereld geprobeerd en vond nergens wat aan behalve opiaten. Maar goed heb nog steeds niks genomen en de operatie moet nog gepland worden, helaas is dit een operatie die vanwege Corona overal uit wordt gesteld.
Denk wel dat jij gelijk hebt dat ik beter 2 maal daags een tramadol kan nemen en geen oxy. 20 januari was m’n laatste oxy en sinds 6 maart zit ik al op 2 tramadol per dag en dat onderdrukte niet volledig mijn pijn maar wel zo dat het houdbaar was ( wrs vanwege de spiegel in m’n bloed) en had ik nauwelijks afkickverschijnselen alleen wat rillingen. Het voelt wel goed dat ik EINDELIJK eerlijk tegen iemand ben geweest over mijn gebruik. Had eigenlijk verwacht dat ik na mijn bekentenis niets meer voorgeschreven zou krijgen maar artsen vinden de pijn op dit moment erger dan verslaving.
De diazepam blijf ik trouwens sowieso vanaf, heb dat al een maanden geslikt en vond ik ook veel te lekker.
En echt bedankt je reacties! Je merkt het misschien niet maar op dit moment maak jij echt een verschil in mijn leven ❤️

Pace Ley

Sterkte met alles, wat een ellendige situatie. Probeer je ook andere dingen om de pijn beter te kunnen handelen? Misschien helpen ademhalingsoefeningen en meditatie of een online cursus mindfullness. Dat soort dingen geven je misschien meer tools om je gedachten positief te houden, stress te verminderen en misschien verlicht dat ook een deel van de klachten.

L

Lid 152247

Gast
Geen dank natuurlijk, en tuurlijk is het niet compleet gestoord dat je zo denkt.
Eigenlijk is het heel logisch..dat gevoel van je even zorgeloos voelen, het daarop verheugen.
Het woord junk vind ik veel te hard naar jezelf.
Niet elke verslaafde ligt heroïne te spuiten in de goot.
In principe is je bejaarde oma die elke dag braaf haar oxazepammetje slikt dan ook een junk.
Verslaving is zo'n groot begrip, tussen niets en verslaafd zijn zit een heel groot gebied.

Het allerbelangrijkste is dat je eerlijk bent naar jezelf en naar anderen, al is dat alleen hier op drugsforum. De tweede stap bewust worden van je gebruik, ook die heb je al gedaan!
Ook de stap om je gebruik in kaart te brengen. Nu ben je al op het punt dat je gaat stabiliseren.

Nogmaals, schrijf lekker van je af hier! En hopelijk kan je stabiliseren op de tramadol.

Mocht het te moeilijk zijn kan je altijd nog je diazepam en oxycodon aan je man of de apotheek geven.

Paaseieren

Hoi Pace Ley, helaas heb ik echt al van alles geprobeerd. Elke soort meditatie en mindfullnes, sporten door de pijn heen tot ik weer eens krijsend op de grond lag, verschillende soorten pijnmedicatie en drugs zoals wiet en kratom etc. Maar deze pijn knalt echt overal doorheen. Weet niet of je wel eens heftige kuitkramp hebt gehad? Nou dat voel ik dus 24/7 en dan het gevoel erbij alsof je beenspieren uit elkaar worden getrokken en je in de fik staat. Dit is een pijn die ik niet kan negeren en ook niet mag negeren want als ik dat doe dan houdt m’n been er gewoon mee op en zak ik erdoorheen.

mrloverdj, diazepam heb ik inmiddels aan de buurvrouw gegeven die zelf wel een recept ervoor heeft maar niet de financiële middelen en oxy nog niet aangeraakt. Wel inmiddels 1 tramadol op. En ik weet niet precies wat je met stabiliseren bedoeld? Bedoel je daarmee dat ik de high niet meer krijg? Sinds 20 januari heb ik dat niet meer gevoeld want ben toen drastisch omlaag gegaan met gebruiken. Oxy volledig mee gestopt in 1x en de tramadol van 5 per dag gaan afbouwen naar 2 per dag. Stoned werd ik er dus niet meer van maar wel pijnvrij.

Begin ook best kwaad te worden. Al 4 jaar lang zeur ik minimaal 2 keer per maand bij de huisarts en huisartsenpost ( daar dus altijd een andere arts) dat ik echt pijn heb. Nooit is het serieus genomen en nu pas nadat ik huilend en volledig in paniek van de pijn er was heeft een arts eens de moeite genomen om überhaupt aan mijn been te voelen en direct doorgestuurd en wordt er een operatie gepland. Waarom mijn klachten nooit serieus werden genomen vraag ik mij echt af. Het is dat ik zelf maar opiaten ben gaan aankopen anders had ik denk ik niet eens meer geleefd door de pijn.
En idd zie ik in dat ik een serieus probleem en verslaving heb, erover spreken vind ik nog wel erg moeilijk.... Mensen moesten eens weten wat ik allemaal heb uitgespookt in mijn leven wat ik altijd geheim hield.

heb er wel redelijk vertrouwen in dat ik van de oxy af kan blijven. Ben 2 maanden terug toch al gestopt terwijl ik ze wel in huis had en de roes mis ik opzich niet eens al vond ik het wel heerlijk. Wil gewoon pijnvrij zijn...

L

Lid 152247

Gast
Als je de tramadol stabiliseert betekent dit dat je 24/7 dezelfde spiegel hebt. Je lichaam heeft dus elk moment van de dag een gelijke waarde van de tramadol.
Zo heb je wel het pijnstillende effect, niet de 'high en geen momenten dat het uitgewerkt is.

Een normale capsule geeft maximaal 8 uur effect. Je kan het dus 3 x per dag nemen.Of alleen overdag. Bv om 7 uur en om 15.00

Paaseieren

Dank je wel voor je uitleg. Heb de huisarts hierover gebeld en hij gaf aan dat dat prima was, helaas was het niet voorradig in de apotheek maar kan het maandag ophalen. Uit angst weer veel te slikken geef ik de voorraad die ik nu heb liggen weer terug.

Tot nu toe gaat het goed. Afgelopen nacht rond half 1 wakker geworden van extreme pijn ( denk dat de morfine toen was uitgewerkt?) en had al een snelwerkende oxy in mijn handen maar toch besloten om een tramadol te nemen die binnen een uurtje de scherpe randjes van de pijn afhaalde. Toen om 08.00 weer genomen en weer om 16.00 en de pijn is houdbaar en niet extreem. Merk ook dat ik geen cravings heb naar de oxy maar wel regelmatig denk van zal ik nog een trama bij pakken maar dan ga ik snel op dit forum lezen en dat geeft voldoende kracht om het niet te doen. Heb ook geen afkickverschijnselen behalve een beetje rillingen vergelijkbaar als toen ik stopte met oxy en dat stelde niets voor.

En qua de pillen aan mijn man geven in bewaring gaat helaas niet. In 2016 is alles met hem begonnen zeg maar.... Ook hij is 20 januari met de oxy gestopt en is 3 dagen door een hel gegaan maar heeft nog wel cravings dus ik verstop alles voor hem.

Tur4x

Belezen gebruiker
@Paasei

Ik heb helaas dezelfde weg als jou bewandeld. 3 jaar gebruik. Ik wist net als jou dondersgoed dat ik verslaafd was aan oxycodon en de roes. Met name de euphorie. Ik praatte mezelf ook aan dat ik “legaal” bezig was omdat ik het immers van de huisarts kreeg.

Als ik zelf niet aan de bel had getrokken zat ik er nog steeds aan. Bij mij konden ze ook niets vinden, helemaal niets. Zo ineens hadden ze de oplossing. Ik werd geopereerd en was er stellig van overtuigd dat het weg was. Ik had mijn oxycodon thuisgelaten. Toen ik na de operatie wakker werd was het er vrijwel meteen weer.

Ik ben me toen gaan verdiepen in oxycodon. Ik kwam er achter dat als je stopt met oxy, je oude pijntjes heftiger dan ooit terug kwamen. Ik was immers 3 jaar mijn pijn receptoren voor de gek aan het houden.

Na 7 dagen clean zijn verdween het probleem waarvoor ik 3 jaar heb gebruikt als sneeuw voor de zon. Soms heb ik er nog last van maar dan is het hooguit een half uur.

Oxycodon is niet altijd slecht, zeer zeker niet. Voor mij was het zoals hier al eerder is gezegd: “one way ticket to hell”

Voor buitenstaanders had ik ook het perfecte leven. Een droombaan, een prachtig gezin. De perfecte papa... echter leefde ik van inname moment naar inname moment.

tijdens mijn gebruik deed ik alles en was niets te gek. Toen ik zelf ging afbouwen heb ik zelf afgebouwd van 240 mg naar 70 mg. Vanaf dat moment heb ik verslavingszorg hulp ingeschakeld.

note: mijn vrouw bewaarde mijn oxycodon en legde een dosis voor me klaar. Zonder haar hulp had ik het zelf nooit gered.

Ik heb een ijzersterke wilskracht en doorzettingsvermogen.. maar niets is sterker dan oxycodon.

Zoek kracht uit dit forum, zoek hulp bij vrienden/familieleden of uw partner.

Alles wordt beter, alles komt goed. Het gaat alleen tergend langzaam!!!

Samen met mij zijn er op dit forum nog enorm veel mensen die oxycodon verslaving de rug toegekeerd hebben!!

stay strong !!!

Paaseieren

Mrloverdj eigenlijk wel goed. Nog steeds geen oxy aangeraakt maar wel 3 tramadol per dag, qua roes merk ik er niks van maar ik heb geen pijn en dat is het belangrijkste!!

tur4x: Ja je verhaal is idd erg herkenbaar ja! Ik denk alleen wel dat mijn pijn echt is, heb vorige keer ook een week zonder gezeten en de pijn werd alleen maar erger en erger. Oxy slik ik niet meer sinds een aantal maanden alleen nog tramadol en hou mij er ook echt aan. De ene dag slik ik er 2 en de andere dag weer 3 ligt aan de pijn. Maar hoop wel dat ik na mijn operatie eraf ben hoor!! En het gekke is ook dat nu ik tig pillen heb liggen en maar hoef te bellen dat ik nieuwe krijg dat ik er ook niet meer zo mee bezig ben. En de hele roes krijg ik van tramadol ook niet, ik slik(te) natuurlijk echt bizar veel dus 100MG tramadol merk ik niets van behalve dat ik redelijk pijn vrij ben.

L

Lid 152247

Gast
Tuurlijk is je pijn echt. Je hebt te lang rondgelopen met een hernia!
Heel fijn dat je nu een fijne en lage dosis tramadol hebt En zo te lezen ook stabiel!

De Zandman

DF-koning
Ik verbaas mij erover dat artsen zo simpelweg hoge dosissen oxcycodon voorschrijven.
Zonder een gedegen onderzoek, of een summier onderzoek.
Het moet toch wel bekend zijn wat voor ellende dat medicijn geeft om er weer vanaf te komen..
TS:
Neem idd die tramadol in, en over valium zou ik me ook niet al te druk maken.
Maar de oxcycodon...beter van niet zoals je al weet...
En dan de corona, die werkt ook niet bepaald in je voordeel!
Maar, je doet het goed!
Ik hoop dat je snel geholpen wordt aan je beenpijn!
Alle sterkte toegewenst

Farmaceutical Inc

Tramadol heeft bij mij maar weinig effect op pijn ervaring in positieve zin. Ik mocht 4 maal 50mg per dag, maar en dit is dan gelukkig vele jaren geleden, alhoewel er geen enkele positieve reden meer was om tramadol te nemen, merkte ik wel dat ik het moest afbouwen.

Op youtube vond ik iemand die uitlegde hoe je tramadol afbouwd.

Ik kreeg inplaats van de instant versie de Retard versie. Deze versie van tramadol bestaat uit kleine balletjes in een capsule. Iedere dag haalde ik een balletje weg, maar eigenlijk eerder andersom, ik gooide deze Retard Tramadol om, en de balletjes uit de capsule op een A4 papier. Dan telde ik het aantal balletjes wat erin zat, en de volgende dag soms 1tje minder, en nu al 9 jaar zonder Tramadol. Maar ik heb geen enkel positief effect gehad van Tramadol, helaas ook niet op pijn gebied. Dat is waarschijnlijk omdat voor Tramadol het zo is dat je veel Dopamine enzo moet hebben. En dat heb ik waarschijnlijk niet.

Ik zat dus met een pijnstiller, die helaas nutteloos was, en alleen de eerste week een deceptief gevoel gaf. Daarna zat ik al aan de Tramadol. En dan bedoel ik na 1 week werkte het al sinds het begin niet tegen pijn, maar gaf tramadol wel een iets positievere instelling, wat uiteraard een illussie was.

Maar de lichamelijke afbouw, ik heb er wel balletje voor balletje met de Retard versie over gedaan bij het afbouwen. En uiteindelijk bij het stoppen gingen alle balletjes in de Tramadol Retard capsule van 50 milligram in het afval bakje. ( Mag niet in gewoon vuil van huisarts. )

Wat heeft Tramadol mij doen concluderen:

Tramadol werkt pijnstillend als je veel dopamine hebt, en dat heb ik niet, het werkte wel afleidend de 1e week, maar toen, de ontwenning,...

En dan moet ik eerlijk zijn, dit is een product, ja de tramadol is een product voor heel korte termijn, Tramadol is te afhankelijk van je geluksvoorraad die Tramadol voortijdig op kan maken, zoals de Dopamine en Serotinine e.d.

Het is zoals ik begrijp geen echt opiaat, het putte gewoon mijn Dopamine uit.

Samenvatting.

Afbouwen van Tramadol doe je hopelijk met het omzetten van de gewone 50 milligram in de langwerkende kleine balletjes Retard 50 milligram Tramadol. Deze balletjes kan je dagelijks tellen, en dan na ongeveer 2 maanden heb je dat kleine capsuletje met kleine balletjes die eigenlijk alleen lichamelijke klachten voorkomen niet meer nodig.

Op dit moment heb ik een ander medicijn, en dat is atropine. En dat valt buiten dit topic. Ik kan helaas Acetylcholine niet snel genoeg afbreken, en ik wens niemand dit toe. Atropine wordt gemaakt van de wolfskers.

Ik heb nu uitgelegd dat ik een heel ander medicijn nodig had dan Tramadol of een opiaat voor pijn, maar ook uitgelegd hoe je van Tramadol afkan bouwen. Dit gebeurde in overleg met een arts.

Sterkte, want ik heb zelf ook vragen waarom opiaten helemaal niet werken bij mij, althans lijkt het. En dan bedoel ik Codeinefosfaat bijvoorbeeld.

L

Lid 152247

Gast
Soms werkt kratom sneller(helaas) ook korter in dan tramadol.
Het is geen opiaat maar werkt op dezelfde receptoren. Ik weet niet hoe het met de dopamije zitm iemand er verstand van?

Ik slik hoge doseringen tramadol(arts) en toch vaak hoofd en rugpijn..dat zou je niet verwachten bij zoiets sterk. Heb ook de retard. Zou 12 uur effectief moeten zijn maar de 1e 6 uur kan ik alles doen( exl inwerktijd) en daarna breken de pijnen door.
Kan natuurlijk ook omdat ik dan steeds bezig ben (verkeerde houding ofzo) en ja het antwoord zal ook wel tolerantie en zijn.

Farmaceutical Inc

Soms werkt kratom sneller(helaas) ook korter in dan tramadol.
Het is geen opiaat maar werkt op dezelfde receptoren. Ik weet niet hoe het met de dopamije zitm iemand er verstand van?

Ik slik hoge doseringen tramadol(arts) en toch vaak hoofd en rugpijn..dat zou je niet verwachten bij zoiets sterk. Heb ook de retard. Zou 12 uur effectief moeten zijn maar de 1e 6 uur kan ik alles doen( exl inwerktijd) en daarna breken de pijnen door.
Kan natuurlijk ook omdat ik dan steeds bezig ben (verkeerde houding ofzo) en ja het antwoord zal ook wel tolerantie en zijn.
Als je het kan, kan je leren de capsule open maken en de retard versie balletjes leren tellen. Je zal zien dat sommige balletjes groter zijn, de grotere balletjes gaan pas later werken. En ja tolerantie, maar vooral, Tramadol is niet zoals cannabis, Tramadol heeft stofjes in de hersenen nodig zoals Dopamine en Serotonine. Het is medicijn Tramadol put eigenlijk je voorraad uit die je nodig hebt voor gewone dingen. Dat is mijn ervaring, maar ken ook anderen. Een echte opiaat is niet afhankelijk van Dopamine en Serotonine begrijp ik waarschijnlijk, maar kan een verkeerde veronderstelling zijn.

Tramadol is troep, weet het uit ervaring, zodra de Dopamine en Serotonine op is is er alleen nog de lichamelijke afhankelijkheid, wat ik denk dat dit komt omdat Tramdol de geluksstofjes, of pijnomgaanstofjes uit de hersentjes perst als het ware. Dit is geen wetenschappelijke onderbouwing. Immers geluksstofjes uit de hersentjes persen door Tramadol klinkt zeer onwetenschappelijk. Maar ik blijf erbij, zonder Dopamine en Serotonine werkt Tramdol eigenlijk niet, behalve dat je van Tramadol dan lichamelijk verslaaft bent en heftig kan ontwennen.

Waarom is medische cannabis niet gewoon... laat maar, ik denk aan iets wat in Nederland eigenlijk nog niet geaccepteerd wordt.

Farmaceutical Inc

Ik voeg dit copy paste bericht toe om mensen uit te leggen waarom Tramadol alleen geschikt is voor bepaalde complicaties zoals een botbreuk.
Dat klopt. Ik slik het om een operatie uit te stellen. Ivm.zwaarwegende privé.redenen.

De huisarts wil ook afbouwen.wat jij zegt..je voelt meer van de ontwenning dan pijneffect. We zijn overeengekomen dat ik eerst stabiel ben privé. Misschien eerder dan iets afbouwen maar.edht tot nul na de.operatke

Ik snap dat het eraf moet, maar artsen onderschatten ook dat afkicken heel zwaar is.stel.je bent alleenstaand moeder zonder netwerk) of je fulltime baan begint. Het moet voor.mij een samenwerking met mijn arts zijn waarin ik gehoord word.

Ik probeer soms kratom ipv tramadol. Maar zou dst echt positief effect hebben...aka. minder tramadol..dus minder belastend?

ps: Of de werking van tramadol afhangt van.serotonine/dopamine wekt enorm mijn interesse. Ik wilde een lid taggen die er altijd verstand van heeft.maar wie was het ook alweer?

(iedereen mag reageren hoor)
Bij een eenvoudige botbreuk zoals een gebroken arm is Tramadol wel degelijk de eerste keus. Juist omdat dit een kort durende situatie is tenopzichte van wat jouw te wachten is. En ja, Tramadol werkt juist in dit soort situaties. Daarom denken veel artsen, goh het helpt bij een botbreuk, maar je begrijpt Tramadol was maar korte tijd nodig bij mensen met eenvoudige botbreuken.

Alhoewel dit heel erg klinkt, je kan vragen naar een pijnpolie als het echt langer gaat duren, laat producten zoals oxycontin oxycodon je niet adviseren, daar zijn meer dan een half miljoen Amerikanen aan overleden door bijwerkingen.

Vraag naar expertise bij de pijnpolie voor lange termijn, en dan is er zeker honder jaar ervaring met morfine. Maar je kan altijd vragen naar de pijn polie, ga alsjeblieft niet voor de Tramadol, Tramadol nogmaals is prima geschikt voor mensen met een helende botbreuk zoals elleboog, pijpbeen, scheenbeen, ja zeker, maar absoluut niet voor lange termijn. En helaas ook niet voor een buzz. Ik copy paste dit bericht naar andere tramadol gebruikers, die niet begrijpen dat Tramadol alleen geschikt is voor botbreuken die in een maand genoeg geheeld zijn bijvoorbeeld. In dat soort situaties is Tramadol daadwerkelijk geschikt. Maar bij hernia, langdurige pijn, nee, ook Oxycontin Oxycodone nee, je komt dan toch bij de pijnpoli, en dat kan alleen via de huisarts. De huisarts is iemand die beslist waar iemand voor behandeld wordt en welke route iemand gaat.

Wees dankbaar dat je gelukkig geen Atropine nodig zoals ik, omdat ik Acetylcholine niet af kan breken.

Wat ik heel jammer vind is het taboe op cannabis, en ik adviseer je om daar het niet over te hebben.

De pijnpoli, zeker na medische ingrepen die pijn op lange termijn hebben.

Farmaceutical Inc

Oh God, artsen begrijpen nog steeds niet dat er verschil is tussen situaties waarin medicatie korte tijd nodig is, of een vele langere termijn nodig is. Daarom hier een copy paste, ik hoop dat je me vergeeft. Korte Termijn bij botbreuk zoals scheenbeen breuk is Tramadol uitermate geschikt o.a.
Dat klopt. Ik slik het om een operatie uit te stellen. Ivm.zwaarwegende privé.redenen.

De huisarts wil ook afbouwen.wat jij zegt..je voelt meer van de ontwenning dan pijneffect. We zijn overeengekomen dat ik eerst stabiel ben privé. Misschien eerder dan iets afbouwen maar.edht tot nul na de.operatke

Ik snap dat het eraf moet, maar artsen onderschatten ook dat afkicken heel zwaar is.stel.je bent alleenstaand moeder zonder netwerk) of je fulltime baan begint. Het moet voor.mij een samenwerking met mijn arts zijn waarin ik gehoord word.

Ik probeer soms kratom ipv tramadol. Maar zou dst echt positief effect hebben...aka. minder tramadol..dus minder belastend?

ps: Of de werking van tramadol afhangt van.serotonine/dopamine wekt enorm mijn interesse. Ik wilde een lid taggen die er altijd verstand van heeft.maar wie was het ook alweer?

(iedereen mag reageren hoor)
Bij een eenvoudige botbreuk zoals een gebroken arm is Tramadol wel degelijk de eerste keus. Juist omdat dit een kort durende situatie is tenopzichte van wat jouw te wachten is. En ja, Tramadol werkt juist in dit soort situaties. Daarom denken veel artsen, goh het helpt bij een botbreuk, maar je begrijpt Tramadol was maar korte tijd nodig bij mensen met eenvoudige botbreuken.

Alhoewel dit heel erg klinkt, je kan vragen naar een pijnpolie als het echt langer gaat duren, laat producten zoals oxycontin oxycodon je niet adviseren, daar zijn meer dan een half miljoen Amerikanen aan overleden door bijwerkingen.

Vraag naar expertise bij de pijnpolie voor lange termijn, en dan is er zeker honder jaar ervaring met morfine. Maar je kan altijd vragen naar de pijn polie, ga alsjeblieft niet voor de Tramadol, Tramadol nogmaals is prima geschikt voor mensen met een helende botbreuk zoals elleboog, pijpbeen, scheenbeen, ja zeker, maar absoluut niet voor lange termijn. En helaas ook niet voor een buzz. Ik copy paste dit bericht naar andere tramadol gebruikers, die niet begrijpen dat Tramadol alleen geschikt is voor botbreuken die in een maand genoeg geheeld zijn bijvoorbeeld. In dat soort situaties is Tramadol daadwerkelijk geschikt. Maar bij hernia, langdurige pijn, nee, ook Oxycontin Oxycodone nee, je komt dan toch bij de pijnpoli, en dat kan alleen via de huisarts. De huisarts is iemand die beslist waar iemand voor behandeld wordt en welke route iemand gaat.

Wees dankbaar dat je gelukkig geen Atropine nodig zoals ik, omdat ik Acetylcholine niet af kan breken.

Wat ik heel jammer vind is het taboe op cannabis, en ik adviseer je om daar het niet over te hebben.

De pijnpoli, zeker na medische ingrepen die pijn op lange termijn hebben.

L

Lid 152247

Gast
Oh God, artsen begrijpen nog steeds niet dat er verschil is tussen situaties waarin medicatie korte tijd nodig is, of een vele langere termijn nodig is. Daarom hier een copy paste, ik hoop dat je me vergeeft. Korte Termijn bij botbreuk zoals scheenbeen breuk is Tramadol uitermate geschikt o.a.
Dankjewel ik ga het een paar keer nalezen en erover nadenken

De Zandman

DF-koning
Medische cannabis is beslist niet een heilige pijnstiller..ook niet, als je wiet olie zou nemen met een hoog thc gehalte.
Bij mij werkt dat spul echt niet tegen pijn....
Dus dat is niet het beste middel. Nee.
Wat dat dan wel is?
Dat weet ik niet.
Alles heeft zen voor maar ook nadelen.
Verslaving, bijwerkingen, last met de spijsvertering, enz.
Ik kan helaas niet de gouden tip geven.
Ik ben ook op zoek...

LunaRavi

Mrloverdj eigenlijk wel goed. Nog steeds geen oxy aangeraakt maar wel 3 tramadol per dag, qua roes merk ik er niks van maar ik heb geen pijn en dat is het belangrijkste!!

tur4x: Ja je verhaal is idd erg herkenbaar ja! Ik denk alleen wel dat mijn pijn echt is, heb vorige keer ook een week zonder gezeten en de pijn werd alleen maar erger en erger. Oxy slik ik niet meer sinds een aantal maanden alleen nog tramadol en hou mij er ook echt aan. De ene dag slik ik er 2 en de andere dag weer 3 ligt aan de pijn. Maar hoop wel dat ik na mijn operatie eraf ben hoor!! En het gekke is ook dat nu ik tig pillen heb liggen en maar hoef te bellen dat ik nieuwe krijg dat ik er ook niet meer zo mee bezig ben. En de hele roes krijg ik van tramadol ook niet, ik slik(te) natuurlijk echt bizar veel dus 100MG tramadol merk ik niets van behalve dat ik redelijk pijn vrij ben.
Hoe gaat het inmiddels. Ik wordt vrijdag opgenomen om af te bouwen van Oxycodon.

L

Lid 152247

Gast
Lees het nu pas.bedankt dat je de tijd hiervoor hebt genomen, ik leer graag de kijk van anderen erop.

Maar je schrijft ergens dst je het taboe op cannabis jammer vind maar je adviseert om het er niet over te hebben?

Waarom niet en hier op DF toch wel?

Ik kan daar echt baat bij hebben.

Tur4x

Belezen gebruiker
Sterkte, hier nu 82 uur van de oxy en tramadol weer af. (Ik combineerde het niet) ik deed om de dag ivm rugklachten.

had met mezelf afgesproken dat als er niets uit de mri scan zou komen, ik de medicatie meteen weg zou doen.

Fighter1980

Het gaat over, echt!
Je zit nu zonder tramadol wat niet wenselijk was, maar grijp die kans aan!
Het is juist goed dat je ziek bent. 5 dagen heel ziek, misschien 2 dagen langer en daarna ben je duizenden dagen..je hele leven clean! Is het echt waard.
Zie het als een strijd die je al aangegaan bent, en die kan je winnen door het uit te zitten.

Hoe klote ook..accepteer het. Elke ochtend dat je wakker wordt ben je niet wéer een dag ziek, maar juist dichter bij je herstel.

Nog maar een paar daagjes te gaan.Misschien wel korter.
Echt? Geldt dit ook voor oxys? Nu op 30 mg. Vandaag door terugval 60 genomen. Voel me angstig depressief en zie niets meer zitten. W il er af. Maar de verhalen over afkick oxys lijken heftiger dan bruin of methadon? Wat is slim.ct of afbouwen nu en iedere paar dagen de helft eraf?

De Zandman

DF-koning
Als je eraf wil, dan is het om de 5 dagen 5 mg afbouwen.
Als het te snel gaat, hou je dit niet vol!
Houd dit schema maar aan!
Dan komt het goed!

LunaRavi

Ben nu helemaal overgezet van 200 mg oxycodon naar 8 mg buprenorphine en morgen volt hierin de tweede stap afbouw. Afgelopen dagen waren 3.6 twee maal per dag en nu 3.2 twee maal per dag.

Lindsey72

Newbie
Tramadol heeft bij mij maar weinig effect op pijn ervaring in positieve zin. Ik mocht 4 maal 50mg per dag, maar en dit is dan gelukkig vele jaren geleden, alhoewel er geen enkele positieve reden meer was om tramadol te nemen, merkte ik wel dat ik het moest afbouwen.

Op youtube vond ik iemand die uitlegde hoe je tramadol afbouwd.

Ik kreeg inplaats van de instant versie de Retard versie. Deze versie van tramadol bestaat uit kleine balletjes in een capsule. Iedere dag haalde ik een balletje weg, maar eigenlijk eerder andersom, ik gooide deze Retard Tramadol om, en de balletjes uit de capsule op een A4 papier. Dan telde ik het aantal balletjes wat erin zat, en de volgende dag soms 1tje minder, en nu al 9 jaar zonder Tramadol. Maar ik heb geen enkel positief effect gehad van Tramadol, helaas ook niet op pijn gebied. Dat is waarschijnlijk omdat voor Tramadol het zo is dat je veel Dopamine enzo moet hebben. En dat heb ik waarschijnlijk niet.

Ik zat dus met een pijnstiller, die helaas nutteloos was, en alleen de eerste week een deceptief gevoel gaf. Daarna zat ik al aan de Tramadol. En dan bedoel ik na 1 week werkte het al sinds het begin niet tegen pijn, maar gaf tramadol wel een iets positievere instelling, wat uiteraard een illussie was.

Maar de lichamelijke afbouw, ik heb er wel balletje voor balletje met de Retard versie over gedaan bij het afbouwen. En uiteindelijk bij het stoppen gingen alle balletjes in de Tramadol Retard capsule van 50 milligram in het afval bakje. ( Mag niet in gewoon vuil van huisarts. )

Wat heeft Tramadol mij doen concluderen:

Tramadol werkt pijnstillend als je veel dopamine hebt, en dat heb ik niet, het werkte wel afleidend de 1e week, maar toen, de ontwenning,...

En dan moet ik eerlijk zijn, dit is een product, ja de tramadol is een product voor heel korte termijn, Tramadol is te afhankelijk van je geluksvoorraad die Tramadol voortijdig op kan maken, zoals de Dopamine en Serotinine e.d.

Het is zoals ik begrijp geen echt opiaat, het putte gewoon mijn Dopamine uit.

Samenvatting.

Afbouwen van Tramadol doe je hopelijk met het omzetten van de gewone 50 milligram in de langwerkende kleine balletjes Retard 50 milligram Tramadol. Deze balletjes kan je dagelijks tellen, en dan na ongeveer 2 maanden heb je dat kleine capsuletje met kleine balletjes die eigenlijk alleen lichamelijke klachten voorkomen niet meer nodig.

Op dit moment heb ik een ander medicijn, en dat is atropine. En dat valt buiten dit topic. Ik kan helaas Acetylcholine niet snel genoeg afbreken, en ik wens niemand dit toe. Atropine wordt gemaakt van de wolfskers.

Ik heb nu uitgelegd dat ik een heel ander medicijn nodig had dan Tramadol of een opiaat voor pijn, maar ook uitgelegd hoe je van Tramadol afkan bouwen. Dit gebeurde in overleg met een arts.

Sterkte, want ik heb zelf ook vragen waarom opiaten helemaal niet werken bij mij, althans lijkt het. En dan bedoel ik Codeinefosfaat bijvoorbeeld.
Hallo het is voor jou al even geleden
Maar had je ook pschysche klachten na het stoppen met de tramadol
Ik ben nu 4 weken clean maar voel me zo slecht zo onrustig zenuwachtig bah

Paaseieren

Hoi Lindsey. Ik ben inmiddels geopereerd en WAS afgekickt helaas nog veel pijn en daar oké lyrica gekregen waardoor ik zo erg zat te spacen dat ik niet meer kon functioneren. Vind dat spacen wel leuk maar niet 24/7. Nu dus weer tramadol maar erg weinig. 2x 25MG en daarmee kan ik t net uithouden en voel me soms zelfs een beetje high. Bizar dat ik begin dit jaar 30 pillen op een dag nam en niets voelde en nu van Zo weinig al.

maar om op je vraag te komen, nee werd niet depri. Alleen de eerste 2 weken ook ivm het afkicken maar daarna niet
Meer. Misschien herkennen anderen sit?

De Zandman

DF-koning
Als ik iets wil voelen van tramadol dan moet ik een bekerglas vol Zaldiar innemen...( 35 mg tramadol met 350 mg paracetamol)
Dit neem ik alleen bij echt hevige pijn.

Lindsey72

Newbie
Dan weet je nog niet hoe je je voelt als je bent afgekickt
Dat wil ik zo graag weten van mensen die na 4.5 week nog zo'n last hebben van pschysche klachten

De Zandman

DF-koning
Ik weet heel goed, hoe ik me voel zonder de medicijnen. Heel erg goed!
Ik ben er nu veel beter aan toe met de tegenwoordige medicatie.
That's for sure!

Bovenaan