afkick?

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Heeft iemand enig idee of er een afkick van Ketamine bestaat?

Heb het een paar maanden vrij veel gebruikt (van elke dag tot minimaal eens per week). Het is nu twee weken geleden dat ik t voor t laatst gebruikte, en ik weet niet zeker of het komt door de keta, of door andere drugs die ik ook regelmatig gebruikte, maar ik kan elke nacht makkelijk 12 uur slapen, als ik slaap... want inslapen gaat moeilijk, en 's nachts ben ik ook steeds ineens klaarwakker zonder reden. En dan opnieuw lig ik uren wakker. Heb hier nooit eerder last van gehad. Ben dus ook extreem moe, en beetje last van eczeem achtige klachten, ook jeuk enzo, snel koud hebben, kippenvel ook als ik het niet koud heb, en enorm sjagrijnig, en geen zin om ook maar iets te ondernemen.

Opzich boeit dit allemaal niet, ik kom er wel overheen, en het zijn voor mij tekenen om er even mee te kappen.. Drink lekker verse jus, en eet me vol aan gezonde groente, en probeer zoveel mogelijk te slapen als het lukt... Ben alleen benieuwd of meer mensen klachten hebben na het stoppen met keta? Of dat er misschien iets over bekend is?

Heb wel eens ergens gehoord dat keta te vergelijken is met heroine qua verslaving?

kunlan

Belezen gebruiker
TechNora zei:
Heb wel eens ergens gehoord dat keta te vergelijken is met heroine qua verslaving?
Mischien als afkick maar toch zeker niet als verslaving, die is lichamelijk helemaal niet sterk aanwezig. Ik denk wel zeker als je net een maand veelvuldig hebt gebruikt je lichaam dat op de een of andere manier zal laten merken.

Ik heb wel enkele mensen gekend die beweerden verslaafd te zijn aan K maar ik heb het nooit echt begrepen.

Funky Monkey

Badass junkie
Ketamine is puur geestelijk afkicken, en dan vooral als je echt dagelijks een k-hole neemt ofzo. Denk dat je het meer met een THC afkick kan vergelijken al is die nog wel erger. Het is meer gewoon de gewoonte die je gaat missen.

Succes! :mrgreen:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Was een beetje lui, maar ben zelf maar even op zoek gegaan, en heb onderstaande gevonden:

At high, fully anesthetic level doses, ketamine has also been found to bind to opioid mu receptors and sigma receptors.

Daarom is het verslavend, omdat het zich bij hoge hoeveelheden aan de mu-receptor bind net als opiaten.

Ketamine heeft een behoorlijk verslavingspotentiaal, groter dan andere tripmiddelen die nauwelijks verslavend zijn. Je kan er geestelijk afhankelijk van worden en er kan tolerantie optreden.sommige mensen worden na langdurig ketaminegebruik paranoia

Je loopt bij frequent gebruik een groot risico om hevig geestelijk verslaafd raken. De verleiding om weer ketamine te nemen, is zo groot omdat men vooral de droomachtige roes als erg spannend beleeft. Je raakt lichamelijk niet aan ketamine verslaafd. Na stoppen zijn er geen onthoudingsverschijnselen.

Interessant vond ik zelf, vooral die eerste quote. Het bind dus bij grote dosissen aan dezelfde receptoren als bv heroine dat doet... Ik denk persoonlijk niet dat ze ooit iemand hebben getest die dagelijks zulke grote hoeveelheden nuttigt zoals mijn vrienden doen. (en ik een beetje)Daarover lijkt me nog niks bekend... maar dat het bind aan diezelfde receptoren lijkt me toch vrij tricky?

Ik heb wel enkele mensen gekend die beweerden verslaafd te zijn aan K maar ik heb het nooit echt begrepen.

Ik ben zelf ook niet verslaafd aan de keta, want het is bestwel vermoeiend om het elke dag te nemen. Nu ik ermee ben gestopt gaat het ook wel prima... Voel me vandaag alweer stuk beter. (Heb aan de ene kant wel de behoefte, en denk het steeds te ruiken :confused: Maar aan de andere kant heb ik er echt even helemaal genoeg van.)

Ik ken wel veel mensen die aardig hooked zijn, en wel elke dag veel gebruiken. Je went op een gegeven moment aan het effect, en het wordt dan steeds makkelijker om het op een normale handelbare manier te gebruiken. De eerste paar keren dat je het neemt zink je echt weg op de bank, en heb je moeite met alles wat je meemaakt. Maar als je het een paar maanden achter elkaar doet, dan kun je je op een gegeven moment in de meest wazige situaties normaal gedragen.
Dat is voor de meesten ook een sport geworden: zo wazig mogelijk zijn, maar er wel gewoon mee om kunnen gaan. Dat geeft op de een of andere manier een kick... :mrgreen:

Je gaat de keta wereld steeds meer waarderen. Niet alleen je waarneming veranderd totaal, en dat gevoel van buiten de realiteit staan is fijn, maar ook het warme gevoel is geweldig. Als je een beetje handig doseert kun je dit lang vasthouden.

Ik heb echt mensen zien craven naar keta, dus ik heb het idee dat de verslaving best erg kan zijn... (frustreert en boos reageren als het spul op is, laatste beetjes gaan zoeken enzo) Ik kan er nu wel aardig mee omgaan, omdat als ik iets in me hoofd heb (tentamens halen) dan gaat de knop om, en is t gewoon knallen, want ik heb een hekel aan dat gezeik, en ik vind ook dat als je de keuze maakt drugs te gebruiken, je ook de consequenties stilletjes moet ondergaan. Of je doet het, of je doet het niet, punt. :mrgreen:

Maargoed lange post.... Mijn punt: ik weet het natuurlijk niet zeker, maar zo even het wetenschappelijk onderzoek bekijkend, en mijn vrienden bekijkend denk ik dat het verslavingsrisico best eens groter kan zijn dan tot nu toe gedacht.

Atropa

Bewuste gebruiker
Als je elke dag twee zware K-holes zou doen via een injectie zul je na lange tijd gebruiken wel ziek kunnen worden. Dat van die receptoren heb ik tijden terug al gelezen.

Btw, voor welk motief gebruik je Nora? Want heb om me heen heel vaak een soort egocentrisch patroon bij gebruikers gezien als we het spul op tafel hadden. (Niet dat jij dat bent) Vanwege het spannende van er rond Keta hangt zeg maar. Niet zoals coke echt craven, maar meer in de handen wrijvend.

Doe zelf enkel K-holes, van lagere doseringen wordt ik een beetje leeg en sip. Echt een v/d aparte effecten van deze drug is dat het me altijd achterlaat met een soort warm liefdesverdriet. Gewone leven is dan te beperkt.

Zuivere uitgekookte Ket van ampullen, wat alle poeders op de markt zijn en tevens vrijwel altijd gestolen, is wat dat betreft behoorlijk veilig. Zowiezo ontstaat geestelijke verslaving veel makkelijker.

Je Vitamine B12 levels zullen gezakt zijn, daarom voel je je moe. Ket reduceerd Vitamine B12. (Lachgas overigens ook) Verder niets drastisch, maat je moet even pauze houden.

Bovenaan