afkick van benzo is zwaar

Razar

Belezen gebruiker
na 15 weken 2.5mg lorazepam te nemen dacht ik van ik kan nog wel in 1 keer stoppen.
Verlies van eetlust, slapeloosheid, geen besef meer van tijd en een depressief gevoel duren nu al 4 dagen.
Heb vandaag opnieuw benzo moeten nemen of ik kwam men huis niet meer uit.
Anderen ervaring met het plots stoppen met benzo?
is echt wel geschift

boris75

Experimenterende gebruiker
Pfff, heb er iets te weinig verstand van, maar je hebt benzo's die langer en minder lang werken. (heeft te maken met het al dan niet aanwezig zijn van actieve metabolieten).

Ik weet niet op welke jij hebt gestaan, maar vraag aan je doc naar een LANGZAME variant. (geen xanax iig). Als je deze dan vervolgens ook nog langzaam afbouwt, dan moet stoppen mi geen probleem zijn. Want op deze manier onttrek je je lichaam langzaam aan het medicijn.

Sterkte

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
Na hardcore gebruik cold turkey gestopt, enkel tranxene in geval van stuipen (yep het was van moeten) . Yeah op de sigaret na is die het moeilijkst. maar zeker het zwaarst. Ongelooflijk wat een terugslag je krijgt.
Sommige Heroïne verslaafden zeggen dat het erger is dan bruin. Maar 15 dagen stelt niks voor, zo sterk kan je afhankelijkheid nog niet zijn . Vergeetachtig ok, maar hoe zit het met beven, krampen, evenwicht zweetuitbarstingen? Denk dat je het vooral mist, geestelijk zal er een gewennning zijn. Dom om vandaag toch te nemen. Nu begint het spel van voorafaan.

Razar

Belezen gebruiker
quotethemadraven zei:
Na hardcore gebruik cold turkey gestopt, enkel tranxene in geval van stuipen (yep het was van moeten) . Yeah op de sigaret na is die het moeilijkst. maar zeker het zwaarst. Ongelooflijk wat een terugslag je krijgt.
Sommige Heroïne verslaafden zeggen dat het erger is dan bruin. Maar 15 dagen stelt niks voor, zo sterk kan je afhankelijkheid nog niet zijn . Vergeetachtig ok, maar hoe zit het met beven, krampen, evenwicht zweetuitbarstingen? Denk dat je het vooral mist, geestelijk zal er een gewennning zijn. Dom om vandaag toch te nemen. Nu begint het spel van voorafaan.

eum leer lezen tis 15 weken, en voor die 15 weken gebruikte ik dagelijks Xanax al van in februari.
Laten we zeggen als ik buiten kwam had ik meteen depersonalisaties en besef van tijd en ruimte verdwenen. ( alsof een bad xtc trip waar je niet uit geraakt )

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
oew prikkelbaar, ik snap het plaatje. is een kutzooi dan heb je dik kans op een lichamelijke ontwenning erbij ook.

je bad trip = derealisatie hoort er ook bij.
en ik kan prima lezen, alleen te snel soms waarvoor excuses, maar Xanax nemen alsje reeds afgebouwd hebt tot 0 is alles terug in gang zetten, maar je hebt niet afgebouwd dus cold turkey. sterkte gewenst.

Ik zelf 4 of 5 jaar dagelijks zowat alles, ik denk dat ik me er wel iets bij kan voorstellen.

T'is niet te laat om schematisch te gaan ontwennen alleen geen 4 mg alprazolam om je kuur mee te beginnen. Maar zou het niet beter zijn het onder gegeleiding te doen?

rich28

Experimenterende gebruiker
Het verschilt per persoon, maar ik vind stoppen met benzo
's echt een teringhel... Echt het geluid komt door alsof iemand met een moker op je kom telkens slaat, je schrikt je constant de tering, mijn huid staat in de fik als ik 2 uur onder de zonnebank heb gelegen.... En dan praat ik met mijn psych en dan zeg ik dat je dan pas merlt watvoor klk-zooi het is, en dan zegt die:"nou het is geen rotzooi, zolang je het maar niet te lang gebruikt totdat je verslaafd raakt:)....DUHHHH, maar wie schrijft ze keer na keer weer voor, de psych...rareredenering.Maargoped de verantwoording ligt bij degene die het inneemt in dit geval, iedreen weet dat het verslavend werkt.Alleen de psychische kany van slapeloosheid e.d. valleen in hetniets bij de lichamelijke verschijnselen.Als ik nu stop, kan ik over 2 dagen nauwelijks meer op mijn poten staan, en spasmen+hallucinaties.Dus denk niet te licht over benzo's of aanverwanten, ze zijn ff chill...totdat je hooked bent:)Lees dit maar eens:http://www.benzo.org.uk/ Het is geen ontwenning van een paar dagen, duurt maanden, gr rich

Bovenaan