Nirnroot

Newbie
Hoi, dit is mijn eerste post hier. Ik zit momenteel aan dag 2 van een fentanyl-stop (cold turkey en ik kauwde op geknipte stukjes) waarbij ik toch de ganse nacht, ochtend en een stuk van de middag mij best wel rot voelde met de gekende afkickverschijnselen (zweten, koude rillingen en kippenvel, geen eetlust, diarree, extreme depri gedachten). Had geen fut voor niks enkel van het bed naar de wc en terug. Wou gewoon wat delen met mensen die dit ook meegemaakt hebben of momenteel meemaken om me niet zo eenzaam te voelen. Dinsdagavond ben ik voor de eerste keer naar een NA meeting gegaan en dat is momenteel de enige hulp (wel lieve vrienden die komen eten brengen en mij bellen) die ik heb.

Groetjes

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb zelf weinig ervaring met opiaten. Wel met verslaving. Dus herkenning over het 'ziek-zijn-gedeelte' kan ik je niet geven. Maar in elk geval sterkte daarmee! Het zal eventjes duren voor je lichaam weer in balans komt.

Wél goed dat je het niet alleen probeert te doen! Samen kom je verder. En dat programma werkt, ik zie het overal om me heen.

Wie weet kom ik je nog weleens tegen op een meeting :wink:

Eve's drop

Badass junkie
Hoi, dit is mijn eerste post hier. Ik zit momenteel aan dag 2 van een fentanyl-stop (cold turkey en ik kauwde op geknipte stukjes) waarbij ik toch de ganse nacht, ochtend en een stuk van de middag mij best wel rot voelde met de gekende afkickverschijnselen (zweten, koude rillingen en kippenvel, geen eetlust, diarree, extreme depri gedachten). Had geen fut voor niks enkel van het bed naar de wc en terug. Wou gewoon wat delen met mensen die dit ook meegemaakt hebben of momenteel meemaken om me niet zo eenzaam te voelen. Dinsdagavond ben ik voor de eerste keer naar een NA meeting gegaan en dat is momenteel de enige hulp (wel lieve vrienden die komen eten brengen en mij bellen) die ik heb.

Groetjes

Hey Nirnroot.

Allereerst, heel verdomde knap om 1 van de sterkste verslavingen te willen verslaan!

Ben je zelf tot de overweging gekomen om te stoppen met het kauwen op de pleisters? En hoe lang en hoe vaak nam je (dosis etc.)

Want het hele euvel met zulke verslavingen is toch de leegte die heel lang zal aanhouden.
Maar ten alle tijden liever dat hopenloze gevoel dan dat je nabestaanden je vinden met je wangen vol pleister resten.

En vergeet nooit dat als je straks bent gestopt voor een aantal weken je tolerantie dusdanig laag is. Krijg je toch onverhoopt een terugval dan je dosis niet zo hoog als voorheen gelijk. De meeste mensen leggen het loodje als ze een fent patch kauwen als je geen tolerantie hebt.

Heel veel succes! Best of luck.

Nirnroot

Newbie
Bedankt voor jullie reacties :) fentanyl slechts 1 maand gebruikt bijna dagelijks. Denk dat ik in totaal 20 pleisters van 12,5 mcg + 1 van 50 mcg + 3/4 van 25 mcg gebruikt heb in die tijd + 10 ampulles morfine van 10 mg per ampulle. Daarvoor heb ik al jarenlang een ketamineprobleem, niet waarbij ik elke dag gebruik maar zeker wel minstens 2 gram tot 10 gram per maand en altijd op enkele dagen. Het probleem met die bepaalde medicatie en drugs is dat ik er niet van kan blijven als het in huis ligt. En ik besef nu eindelijk dat het zo niet meer kan, dat ik m'n vrije tijd anders moet invullen en mezelf terug leren kennen... het cold turkey ging niet meer trouwens, het was te vreselijk. Ik heb 1 tramadol van 50 mg slow release genomen en 1 dafalgan codeine om te kunnen slapen.

Alvast bedankt voor de reacties en jullie ook veel succes 💖

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik snap dat het heel lastig kan zijn cold turkey. Hopelijk weet je er een weg in te vinden.

Mocht het niet zo goed lukken en je af en aan gaan gebruiken, wees dan ook niet bang om professionele hulp in te schakelen. Misschien is er iets mogelijk in een gecontroleerde afbouw.

Die leegte zal inderdaad wel een tijdje aanhouden. En het is makkelijk andere middelen of procesverslavingen op te pakken. Zolang je hier scherp op bent komt dat wel goed.

Uiteindelijk vergt het een andere manier van leven om clean te blijven. Je tijd anders indelen, nieuwe hobbies zoeken of juist oude oppakken die door gebruik verstofd zijn. En verbinding zoeken met mensen die je begrijpen.

NA kan met dat laatste deel wel helpen, maar met de fysieke afhankelijkheid waarschijnlijk iets minder.

Nietingebruik

Experimenterende gebruiker
Hey nirnroot,

hoe gaat het nu? Lees ook mijn topic uit 2020. Ik heb nagenoeg dezelfde ervaring als jij. Nu twee jaar verder en ik ben er nog mee bezig. Je mag me ook PB doen.

veel sterkte. Liefs, Niel

Bovenaan