afkick diazepam gevaarlijk?

Ik heb een benzo verslaving gevonden nadat ik zelf wilde afkicken van cocaiene. ik ben jaren een harde gebruiker geweest van coke en heb me laten behandelen zelfs. Toch ben ik onlangs een periode flink teruggevallen en toen wilde ik het zelf oplossen met behulp van benzo's. Dat is goed gelukt alleen heb ik nu hoge nood want mijn prive dealer is niet meer 'beschikbaar' en ik ben bijna door mijn voorraad heen. Ik slik nu 3 keer 30 mg diazepam en ben bang voor de afkick als ik straks ineens niets meer heb. Ik heb ook wel eens gelezen dat dit gevaarlijk kan zijn. Is dit zo? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet in nood kom en daardoor misschien wel terugval in mijn oude cokegebruik wat vele vele en vele malen ernstiger is dan de invloed van valium op mijn leven (ik functioneer nu eindelijk weer goed!!!)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Als ik jou was zou ik het bij je huisarts voorleggen. En via daar ook stoppen met de diazepam. Het moet langzaam afgebouwd worden anders krijg je veel slapeloze nachten\angst etc.
Sommige klachten kunnen chrnonisch worden zelf! De huisarts helpt je vast op een goede manier!
Veel succes!

Wendy2

Newbie
Ik heb 10 jaar valium (diazepam) gebruikt. Op het laatst 200 valium10mg per maand. Ik heb het afgebouwd. En het was verschrikkelijk. Een wekkertje voor me neergezet. Niks genomen totdat ik gek werd van de angst en dan moest ik van mezelf nog een minuut wachten. Dan nam ik mijn pilletje. Na een paar dagen ofzo brak ik een klein stukje van dat pilletje af. En ook de tijd waarop ik het volgende pilletje nam stelde ik steeds meer uit. Ik ben door een hel gegaan van de angst. Mijn vriend is in die tijd bij me weggegaan, maar ik wilde persé doorzetten. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar ik geloof dat ik er zo'n 4 maanden mee bezig ben geweest. Ook sliep ik al die tijd nog maar 2 uur per nacht en met diazepam wel 10 uur op een nacht.
Vorig jaar kickte ik van een paar dingen tegelijk af, waaronder oxazepam (zusje van diazepam) , dat deed ik te snel (paar dagen) en met een paar glazen wijn erbij kreeg ik 3 epileptische aanvallen op één avond en werd ik met een bloedend hoofd door de politie naar huis gebracht.Dat kwam door de afkick, want ik heb nooit last van epileptische aanvallen! Dus wees gewaarschuwd.
Ik kan je er eigenlijk best wel veel over vertellen, dus als je meer wilt weten, dan zeg je het maar. Zelf heb ik geen coke gebruikt, wel speed. Maar dat is niet verslavend. Dus waaromben je diazepam gaan gebruiken?

Bovenaan