Afbouwen benzotroep

Razar

Belezen gebruiker
Ik nam gedurende een tweetal maand af en toe xanax tegen angst en piekeren en zo.
Maar nooit meer dan 1.5 mg per dag.
Maar uit angst voor verslaving wou ik dus afbouwen.
Heel naief dacht ik van
Dag 1 : 1.5 mg
Dag 2 : 1 mg
Dag 3 : 0.75 mg
Dag 4 : 0.5 mg
Dag 5 : 0.25 mg.
De vijfde dag kreeg ik overdreven veel angstaanvallen en hyperventillatie-aanvallen, nog nooit zo erg gehad in mijn leven!
Duidelijk dat ik te snel wou afbouwen.
Wat een troep is me dat die benzo's, zo snel dat je er aan verslaafd en afgankelijk aan raakt.
Heb nu met mijn dokter een afbouwschema gemaakt.
5 dagen 1.5mg, 5 dagen 1 mg, 5 dagen 0.5 mg en dan zou ik er van af moeten.
Zijn er nog mensen hier die al na nog geen 2 maand gebruik van benzo's ook al gebruik hebben moeten maken van een afbouwschema?
En met succes?
Ik hoop dat ik van die troep af geraak.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
Veel succes.

Het is heel goed mogelijk om er af te komen, maar je hebt waarsch nog wel een tijdje symptomen. Niet opgeven daardoor, die gaan allemaal over!

DirtyP

Experimenterende gebruiker
neem al 2 a 3 jaar xanax nu 2mg heb even tot op 0,5mg gezeten en voelde me goed.
Je neemt nog niet zo lang he, dus dit lijkt me een goed afbouwschema.

Weet wel dat het je net als een alcolieker, nooit meer van het spul mag nemen of je zit er weer aan vast. nu ook weer 2 maanden is echt wel de aanbevolen maximum duur voor innamen, sommige zeggen 4 weken andere dan weer 2 maanden.

Als je er echt vanaf wil wens ik je veel succes.

(heb je nog last van angsten daarna dan zou ik aan je dokter eens vragen of seroxat 20mg geen oplossing bied, dit begint wel pas te werken na 3weken inname, maar bij mij hielp dit erg goed)

ik ben aan de benzo's verslaafd geraakt door te vaak recreatief gebruik, dus heb het middel niet echt nodig tegen de angsten want die heb ik sinds de seroxat niet meer.

erg veel succes

Bovenaan