Adrenaline inspuiten?

Snoetsie

Newbie
Heeft iemand wel eens zelf adrenaline ingespoten?
Als je een allergie voor bijensteken hebt, krijg je een spuit met adreline om jezelf toe te dienen. Wordt dit ook voor de fun gedaan in Nederland?

Marten!

Bewuste gebruiker
Als iemand met een bijenallergie gestoken wordt vernauwen de bronchien, en vaten verwijden zich zich. Al het bloed 'valt' naar beneden en alles van het ademhalingstelsel zet uit. Een spuit adrenaline zorgt ervoor dat als iemand gestoken is de vaten zich weer vernauwen en wordt de activiteit van het hart weer gestimuleerd ook de bronchiën verwijden zich dan weer. Degene die gestoken is moet na het spuiten van de adrenaline ook nog naar het ziekenhuis.

Ik weet het niet zeker maar je hebt kans dat de adrenaline hetzelfde doet als bij iemand met een allergie. Alleen dan zou het er bij jou volgens mij voor zorgen dat je hart op hol slaat, je vaten zich vernauwen tot een hartstilstand en je met geen mogelijkheid meer ademkan halen. Of het dus verstandig is zoiets voor fun te gebruiken weet ik niet.

pinheadlarry

Bewuste gebruiker
had het hier laatst ook met iemand over,,,ik ken het ook alleen van Pulp fiction,,
en heb er wel is vaker wat over gelezen,,
maar het lijkt me niet verstandig,,als je dat bij je zelf inspuit als het niet nodig is,
als je het wel doet,,en je leeft daarna nog,,laat dan ff weten hoe het was :wink:

Stylus

Belezen gebruiker
Denk dat het zeker mogelijk is, maar of het effect prettig zou zijn is een tweede. Ik zou een speedy effect, zonder de euforische werking verwachten, wat me niet iets leuks lijkt..

DreamWeaver

Badass junkie
Een shot adrenaline bij iemand die OK is zorgt voor een accuut hartinfarct. Er was ooit iemand die de perfecte moord pleegde, en dat deed hij door iemand adrenaline te injecteren, waardoor hij een infarct kreeg. Het ziekenhuispersoneel gebruikten vervolgens adrenaline om dat hartinfarct te stoppen (enigzins standaard procedure), maar dit werkte natuurlijk niet omdat datzelfde infarct veroorzaakt was door adrenaline! Waarom is dit de perfecte moord? Bij een autopsie heeft die persoon niks vreemds, want omdat de ziekenbroeders ook adrenaline gebruiken word alles gemaskeerd.

In kleine hoeveelheden lijkt het me mogelijk om te doen, maar ga dat maar eens doseren!

buzzrider

Wijs gebruiker
volgens mij moet het wel mogelijk zijn maar zoals dreamweaver al zei: doseer dat maar eens!

je kan volgens mij evengoed jezelf defibrileren (theoretisch gezien)

Robdebob

Bewuste gebruiker
Bij Crank (de film) injecteerd die gozer zichzelf met veel te veel epinefrine, waardoor die helemaal uit zn plaat gaat. Toffe film overigens

de GT

Bewuste gebruiker
dat adrenaline inspuiten per se een hartinfarct oid moet geven lijtk me onzin, mits goed gedoseerd.

immers, als je een ferme sportpresatie neerzet, jaagt er ook adrenaline door je lijf, en dat is echt wel een tof gevoel. Als je dat gevoel kan creeren zonder ook daadwerkelijk er voor iets gedaan te hoeven hebben, zouden er veel mensen voor vallen denk ik.

ik vind het een beetje te vergelijken met een deel van het coke gevoel. op dat moment ben je nl. echt een koning. zoe voelt het althans.

Riel

Bewuste gebruiker
Ren wat rondjes, spring van een hoge brug in de zee, zwem tussen de haaien, loop over hete kolen terug naar huis en dan heb je een gratis dosis natuurlijke adrealine. :wink:

jcutter

Badass junkie
Man; ga gewoon dingen smokkelen.
Wedden dat dit adrenaline opwekt?
Of je gaat gewoon met een wapen rondschieten op een plein vol met mensen die wat aan het drinken zijn :hearteyes:
Nee, neem een slet als vriendin en ga daar enorm veel van houden. Als je haar een keer betrapt met een turk, dan voorzie je hun benen van kogelgaten, terwijl je als een mafkees keihard aan het schreeuwen bent. Als de politie komt, dan trek jij je shirt uit en laat je motherfucking spieren zien aan de politie. Schiet je laatste kogels leeg in de lucht en ga als een mafkees schreeuwend op je borst slaan :tearsofjoy:

J0rrit

Badass junkie
Adrenaline geeft zeker meer dan alleen een speed-achtig effect, daarom dat je ook zon kick krijgt uit gevaarlijke dingen als bungee jumpen bijvoorbeeld!Adrenaline inspuiten is volgens mij zeker 1 van de lekkerste gevoelens die er zijn! :openmouth:

Flameon

Badass junkie
Snoetsie zei:
Heeft iemand wel eens zelf adrenaline ingespoten?
Als je een allergie voor bijensteken hebt, krijg je een spuit met adreline om jezelf toe te dienen. Wordt dit ook voor de fun gedaan in Nederland?

Jij bedoeld de epipen. Die wordt inderdaad gebruikt als iemand een allergische reactie heeft op bv wespensteken. Hier zit echter wel adreline in, maar niet echt in die mate dat je het voor de fun kan doen. Je zal alleen een flinke hoge bloeddruk krijgen en hartkloppingen. In de ambulance en op de eerste hulp hebben ze echter wel adreline pennen die je een goed gevoel kunnen bezorgen :)

Detroit303

Bewuste gebruiker

:beer:

DreamWeaver

Badass junkie
In plaats van adrenaline tot je te nemen, kun je misschien beter je bijnieren stimuleren om zo de adrenaline aanmaak te vergroten. De makkelijkste manier om dit te doen lijkt me het stimuleren van het orthosympatisch zenuwstelsel, maar ik heb geen idee met welke stof. Iemand die thuis is in de farmacologie of neurologie ?

evil_kermit

Bewuste gebruiker
heb dit topic ook al eens gepost. hallo zoekmachine :wave:

er stond bij mij meer uitleg bij geloof ik,effe gaan kijken

evil_kermit

Bewuste gebruiker
ja idd in de spuit zat 50mg adrenaline en dat zou ingespoten worden in de heupstreek.50mg is de verhouding voor een volwassen persoon tussen de 50-80kg werd mij gezegd.tis wel zéér heftig aangezien dit word toegediend aan mensen die een hartstilstand doen om het hart er weer door te krijgen.men kameraad gaf me de inlichting om de film 'crank' of zoiets te huren en daar spuit er ook iemand adrenaline,de hoeveelheid die hij spuit is ferm overdreven natuurlijk maar zijn reactie erop zou dicht in de buurt moeten komen met wat je zou gewaarworden als normaal persoon.

Atropa

Bewuste gebruiker
L-adrenaline hebben we het hier over. Doe in godsnaam normaal en spuit amphetamine om het je lichaam vrij te laten maken.

L-adrenaline van buitenaf injecteren zonder dat je weet waar je het over hebt is Russisch Roulette. Menig medici verkiest bij een hartstilstand reanimeren boven een L-adrenaline injectie.

In de topsport wordt het niet gebruikt om de effecten veels te hevig zijn. Knalt het hart eruit.

evil_kermit

Bewuste gebruiker
ik heb het nooit gedaan of zo (de schrik was toch te hoog) en degene die het me wilde geven werkt op spoed dus dat stelde me wel gerust.

Bovenaan