Adrenaline, hoe en wat?

J0rrit

Badass junkie
Ik heb onlangs wat adrenaline gekregen van iemand. Deze persoon was in het ziekenhuis beland en had daareen ampul adrenaline mee gestolen. Er staat op: adrenaline, 5mg=5ml, dus 1 mg per ml. Ik vind zeer weinig over de recreatieve dosis ( ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn ). Ik doe de opleiding geneeskunde dus ik kan overweg met spuiten. Ik wilde zelf gaan voor intramusculaire of subcutane injectie ( intraveneuze injectie lijkt me té gevaarlijk ivm een od ).

Weet iemand hoe en wat? Weet iemand hoeveel het ongeveer waard is?

Oom Klaas

Badass junkie
Adrenaline jatten uit het ziekenhuis, da's nog eens een mooie actie.
'k Ben zelf ook even gaan zoeken maar tot dusver niets kunnen vinden over de recreatieve waarde ervan, en de waarde in dollars/euro's al helemaal niet.

[quote weg]

Edit:
Sorry, is totaal niet het zelfde...mijn excuus.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
1 ml, is een dosis die je leven kan redden. bij analfilactische shock. (bijenallergi), is dan voor de histamina, een lichaamseigenstof die je lichaam aanmaakt, en daardoor zorgt voor comatische slaap, vermindering van hartslag en ademhaling, haalt zuurstof uit je bloed, (waardoor je gewoon doodgaat) heb ik een keer meegemaakt, was ik 5 minuten later bij de dokter, was ik dus dood geweest.

gebruik: injecteren in beenspier.

Doet even vreselijk pijn, maar dan heb je een energierush, met korte euforie, en dan een erge downer, met hoofdpijn waardoor je niets anders wilt dan op de bank liggen. Je voelt je alsof je uit je middagdutje word wakker gemaakt, na een nachtje doorhalen.

Bij overdosis heroine geeft 2,5 ml van 1 gr per ml, je 15 minuten extra... je hart blijft dan gewoon domweg doorpompen. het red je leven niet, maar geeft je 15 minuten extra tot de ambulance er is.

waarde ongeveer, 5 euro per mililiter. Niet te verkopen als het niet gekoeld bewaard is.
adrenaline heeft een halfwaarde tijd van 5 dagen. Daarna is het niets mer dan een suiker oplossing met zout.

Niet verkoopbaar,

recreatief vergelijkbaar met speed, maar dan alleen heel even. daarna val je in slaap.

J0rrit

Badass junkie
Sinds wanneer haalt histamine zuurstof uit je bloed? Histamine verwijdt de vaten ghewoon ontzettend, waardoor de bloeddruk té ver kan dalen--> anafylactische schock.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
J0rrit zei:
Sinds wanneer haalt histamine zuurstof uit je bloed? Histamine verwijdt de vaten ghewoon ontzettend, waardoor de bloeddruk té ver kan dalen--> anafylactische schock.

dat zei ik niet...

de shock haalt de zuurstof uit je bloed. mss beter een paar kommas neer kunnen zeten... :confused:

Chris Pontius

Badass junkie
loadrunner zei:
1 ml, is een dosis die je leven kan redden. bij analfilactische shock. (bijenallergi), is dan voor de histamina, een lichaamseigenstof die je lichaam aanmaakt, en daardoor zorgt voor comatische slaap, vermindering van hartslag en ademhaling, haalt zuurstof uit je bloed, (waardoor je gewoon doodgaat) heb ik een keer meegemaakt, was ik 5 minuten later bij de dokter, was ik dus dood geweest.

Doet even vreselijk pijn, maar dan heb je een energierush, met korte euforie, en dan een erge downer, met hoofdpijn waardoor je niets anders wilt dan op de bank liggen. Je voelt je alsof je uit je middagdutje word wakker gemaakt, na een nachtje doorhalen.

Bij overdosis heroine geeft 2,5 ml van 1 gr per ml, je 15 minuten extra... je hart blijft dan gewoon domweg doorpompen. het red je leven niet, maar geeft je 15 minuten extra tot de ambulance er is.

waarde ongeveer, 5 euro per mililiter. Niet te verkopen als het niet gekoeld bewaard is.
adrenaline heeft een halfwaarde tijd van 5 dagen. Daarna is het niets mer dan een suiker oplossing met zout.

Niet verkoopbaar,

recreatief vergelijkbaar met speed, maar dan alleen heel even. daarna val je in slaap.

klinkt niet erg lekker dus :')

Andrew

Badass junkie
Lance: You're going to give her an injection of adrenaline directly to her heart. But she's got, uh, breastplate...
Lance: So you gotta pierce through that. So what you have to do is, you have to bring the needle down in a stabbing motion.
Vincent: I-I gotta stab her three times?
Lance: No, you don't gotta fucking stab her three times! You gotta stab her once, but it's gotta be hard enough to break through her breastplate into her heart, and then once you do that, you press down on the plunger.
Vincent: What happens after that?
Lance: I'm kinda curious about that myself...

Oom Klaas

Badass junkie
J0rrit zei:
Iemand ervaring? En adrenaline recht in je hart spuiten slaat natuurlijk nergens op he!!!

Dit werd toch al gepost voor je:

Spor

Wijs gebruiker
Zou je hiervan geen neusspray kunnen maken ?

als ik het goed heb zit er 1mg in 1ml, en heb wel eens berekend dat met mijn flesje er 7 spritsen uit een ml komen. dan zou je dus onder de 200ug zitten per spray. Ik bedoel 2 sprays pakken kan altijd, bovendien is nasaal minder effectief als IM of IV.

Zou dit theoretisch kunnen ? En iemand enig idee hoe het zit met branden in de neus ?

Spor

Wijs gebruiker
Anders ik wel...

Als het volgende er in theorie mee zou kunnen zou wel heel vet zijn:

STEL: het zou nasaal te doen zijn. Ik heb 2 ml á 1mg per ml. Van 1ml kun je 7x sprayen, dus je zou een dose van 1000/7= ~143ug per spray. Dit zal denk ik te weinig zijn, maar je zou altijd vaker kunnen sprayen. Was meer om aan te tonen dat de kans op directe overdosering minimaal is.

Nou als ik het goed heb begrepen moet adrenaline ongeveer 15 minuten werken als je het spuit, dus zal ietsje korter werken als je het nasaal doet. Ga even grof uit van een minuut of 10. De onset tijd schat ik 1-2 minuten omdat het vloeibaar nasaal is. Dit is een blinde schatting, het zou natuurlijk ook langer kunnen zijn - maar hier vanuit gegaan:

Zou je het dus in een spraytje mee kunnen nemen naar een feestje, en als je je favoriete plaat ingemixed hoort worden spray je snel, waardoor je na 1-2 minuten een ongelofelijke adrenalinerush moet krijgen die waarschijnlijk pas na het nummer weer afgelopen is.

Dat zou toch vet zijn of niet ? :grin:

Maar eerst, HEEL VEEL researchen

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
sommige mensen zijn er overgevoelig voor.
fight or fright mechanisme kan op hol slaan , gedurende enkele weken.
niet zonder goede reden innemen is mijn advies.

ben zelf meestal een maand niet te genieten als doc een verdoving met adrenaline injecteert.

T-men

Bewuste gebruiker
Andrew zei:
Lance: You're going to give her an injection of adrenaline directly to her heart. But she's got, uh, breastplate...
Lance: So you gotta pierce through that. So what you have to do is, you have to bring the needle down in a stabbing motion.
Vincent: I-I gotta stab her three times?
Lance: No, you don't gotta fucking stab her three times! You gotta stab her once, but it's gotta be hard enough to break through her breastplate into her heart, and then once you do that, you press down on the plunger.
Vincent: What happens after that?
Lance: I'm kinda curious about that myself...

'Who's motorcycle is that...!?'

Maareh, als je het mij vraagt ben je een prutser als je hier mee gaat lopen klooien...
Net een tikkeltje té, vind je zelf ook niet?!

Judas

Wijs gebruiker
Ik vind dat JORRIT het beter voor een noodgeval kan bewaren. Als ie per ongeluk tegen een bijenkorf aanvalt ofzo :mrgreen:

hash

Experimenterende gebruiker
J0rrit zei:
Ik heb onlangs wat adrenaline gekregen van iemand. Deze persoon was in het ziekenhuis beland en had daareen ampul adrenaline mee gestolen. Er staat op: adrenaline, 5mg=5ml, dus 1 mg per ml. Ik vind zeer weinig over de recreatieve dosis ( ik weet dat ik heel voorzichtig moet zijn ). Ik doe de opleiding geneeskunde dus ik kan overweg met spuiten. Ik wilde zelf gaan voor intramusculaire of subcutane injectie ( intraveneuze injectie lijkt me té gevaarlijk ivm een od ).

Weet iemand hoe en wat? Weet iemand hoeveel het ongeveer waard is?

doe wat research bij je leraar aangezien je geneeskunde studeerd qua dosis. Verder intramusculair en doorspuiten! Dus klein beetje erin en dan steeds meer erin tegelijk vloeiend indrukken, je snapt wat ik bedoel toch aangezien je geneeskunde doet. waarde kan ik je niet verder mee helpen omdat ik het eerlijk gezegd nog nooit heb gezien op straat. of bedoelde je waarde van; zal ik het doen? ja dit ga je zeker doen als je deze kans hebt, once in a lifetime!

janosh

Newbie
Hallo allemaal,
Eén persoon zegt iets over het fight of flight mechanisme dat op hol kan slaan. Serieus mensen, dit heb ik al een jaar, komt wel door enorme pijnen en dat ik zo in paniek was geraakt dat ik keiveel adrenaline aanmaakte en dit is inderdaad blijven hangen. Laat ik jullie zeggen, ik heb alle dagen teveel adrenaline en dat is een ware hel, mijn armen en handen doen constant pijn omdat het je bloed zo doet naar je ledematen gaan, en als je dan niet kan sporten is het echt een hel, adrenaline is een panikogene stof dus je voelt je een hele dag echt rot, ik zou maar zeggen, ik lig s nachts KLAAR wakker in mijn bed, kan niet slapen zonder slaappillen, en dit heeft mij echt doen beseffen dat wij er niet bij stilstaan hoe gelukkig we zijn zo lang we normaal functioneren. Ene keer het niet meer vanzelfsprekend is besef je maar hoe gelukkig je was. Dus ik heb maar één boodschap voor jullie guys, don't mess too much with your system. Het kan wel eens totaal fout uitdraaien hoor. En dan is je leven helemaal niet meer hetzelfde. Groetjes.

Bovenaan