Pokerstars🤩Ik geloof dat gokken net als entertainment is, het geeft ook emoties als gewone hobby's en dergelijke. Het belangrijkste is om alles met hersens in je hoofd te doen en niet gek te worden. Ik speel ook vaak, voornamelijk online en verdien ook *modknip: geen reclame aub :modknip*. Speel je in etablissementen of online? Indien online, wat is uw favoriete site?
Is het ook! Maar wel entertainment die er volledig op gericht is mensen zo snel en effectief mogelijk verslaafd te maken.Ik geloof dat gokken net als entertainment is, het geeft ook emoties als gewone hobby's en dergelijke. Het belangrijkste is om alles met hersens in je hoofd te doen en niet gek te worden.
1x per week noem ik geen addiction maar goed.
1x per week gokken een verslaving noemen? Kom op.Zeker wel.
Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.1x per week gokken een verslaving noemen? Kom op.
Waar trek je dan de grens tussen een hobby beoefenen en een verslaving?
Als je kunt stoppen als je uw budget overschrijdt, of niet langer gokt dan je vooraf gepland hebt ben je niet verslaafd.Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.
Trainwreck is een goeie. In het verlede ook een drugs gebruiker geweest! nu clean. Hele populaire streamer.. Hij gokt met echt geld op twitch.ik kijk liever op twitch naar iemand anders die aan het gokken is. af en toe kijk ik er naar, maar speel zelf niet
Dit is toch precies wat ik zei? Dan ben je niet verslaafd nee maar als je dus niet kan stoppen ben je wel verslaafd.Als je kunt stoppen als je uw budget overschrijdt, of niet langer gokt dan je vooraf gepland hebt ben je niet verslaafd.
Nee. Jij zegt wel iets anders.Als je elke week 1x gokt, altijd, jaren lang en niet kan stoppen daar mee ben je verslaafd. Als je gemakkelijk maanden niet kan gokken ben je niet verslaafd.
Dan schrijf ik het fout maar ik bedoel hetzelfde!Nee. Jij zegt wel iets anders.
Iemand die elke week volgens zijn/haar regels gokt, jaren lang en geen maanden kan stoppen is nog steeds niet verslaafd. Of ik moet echt verkeerd interpreteren wat je wil zeggen 😄
Ik was nog niet lid dus.heb bet niet meegekregen.Gokken?!
Doe dit maar niet, als je niet wilt, dat je portemonnee iedere keer leeg is, en je geen cent meer te makken wilt hebben.
Ik ben een tijdje aan de gokkast hooked geweest. Het is ook hierom dat ik geen voet meer over de drempel van een kroeg zet.
De lucht van verschaald bier alleen al maakt me onrustig, en dan die verdomde gokkasten...
Ik sta na een jaar ongeveer 200 euro in de min. Dat zal wel zo blijven, want ik speel niet meer..
Gokkasten zijn wel degelijk zwaar verslavend. Stichting Agog is er niet voor niets. Elders hier op df heb ik details over mijn gokkers tijd geschreven.
Blijf maar weg uit gokkast gelegenheden is mijn advies.
Bedenk dat die dingen er alleen maar staan om de eigenaar zijn portefeuille te vullen!
Niet die van jou!
Dit is persoonsgebonden volgens mij.Gokken?!
Doe dit maar niet, als je niet wilt, dat je portemonnee iedere keer leeg is, en je geen cent meer te makken wilt hebben.
Dat is niet eens gokken.Ik ben een tijdje aan de gokkast hooked geweest.
Een hobby mag geld kosten toch?Het is ook hierom dat ik geen voet meer over de drempel van een kroeg zet.
De lucht van verschaald bier alleen al maakt me onrustig, en dan die verdomde gokkasten...
Ik sta na een jaar ongeveer 200 euro in de min. Dat zal wel zo blijven, want ik speel niet meer..
Aaah.Gokkasten zijn wel degelijk zwaar verslavend. Stichting Agog is er niet voor niets. Elders hier op df heb ik details over mijn gokkers tijd geschreven.
Blijf maar weg uit gokkast gelegenheden is mijn advies.
Bedenk dat die dingen er alleen maar staan om de eigenaar zijn portefeuille te vullen!
Niet die van jou!
Vergt gewoon discipline.Dat is idd zo, maar als je eraan vast zit, dan helpt het niet om je bankpas thuis te laten...en al helemaal niet om op een moment te stoppen.
Nee, je gaat door, en door, en door.
Hangt af van welk spel. Als ik ga pokeren stop ik als ik niet meer optimaal speel. Ongeacht welke avond dat is.Omdat je iedere keer weer "voelt", dat het jouw win avond, of middag is.
Als je eenmaal zover bent, als gokverslaafde, dan is niks meer persoonsgebonden.
Was bij wijze van spreken.Want dan doet iedereen hetzelfde.
Er zit trouwens geen hendel aan een gokkast.
Ik bedoelde zotten in de zin van ;Wel een knop die je ieder spel opnieuw moet indrukken.
Soms zet men er een kaartje in, dan gaat alles vanzelf...
Ik vind het kort door de bocht, om iedereen die op zo'n automaat speelt, een "zot" te noemen.
Als je eens goed om je heen kijkt dan zie je, dat er mensen zitten die zeer goed in de gaten houden hoeveel geld, en hoe vaak er gespeeld wordt op dat ding.
Want gaat er iemand blut weer weg, dan duiken ze er als een haai op omdat ze weten dat er dan een moment kan zijn, dat de kast dus flink gaat uitkeren.
Deze mensen zijn allesbehalve zot..integendeel.
Als ik m'n psycholoog mag geloven zodra er een patroon onstaat. 1 keer per week is een patroon. En weet je, uit ervaring geef ik haar nog gelijk ook!1x per week gokken een verslaving noemen? Kom op.
Waar trek je dan de grens tussen een hobby beoefenen en een verslaving?
Dan is 1x per jaar ook een patroon te noemen he...??Als ik m'n psycholoog mag geloven zodra er een patroon onstaat. 1 keer per week is een patroon. En weet je, uit ervaring geef ik haar nog gelijk ook!
Het lijkt ironisch genoeg eigenlijk vrij overeenkomend met de opzet van een klassiek experiment met ratten, waarin onderzoek werd gedaan naar de zelf-toediening van dopamine rechtstreeks de hersenen in wanneer de rat aan een hendeltje trok 🤣Dat is niet eens gokken.
Enkel zotten betalen om aan een hendel te trekken van een voorgeprogrammeerde computer.
Ik ben zo afhankelijk van mijn eigen gedachtes eigenlijk… Ik moet me niet voorstellen hoe je je hierbij moet voelen 😔Daar heb ik nog steeds moeite mee. Dat ik m'n eigen gedachten niet kan vertrouwen.
Nee dat denk ik niet. De 'oude' worden. Maar ik ben er wel heilig van overtuigd dat herstel mogelijk is. En hoe dat na de kliniek verder gaat? Via zelfhulpgroepen. Ik ben al actief lid bij een zelfhulpgroep (er zijn er velen: AA/NA/CA/AGOG ) ook voor naasten van verslaaden trouwens (Al Anon, Nar anon)Ik ben zo afhankelijk van mijn eigen gedachtes eigenlijk… Ik moet me niet voorstellen hoe je je hierbij moet voelen 😔
‘t klinkt als een gevangenis! Hoe kijk jij eigenlijk naar de toekomst, als je straks afgekickt enzo bent? Denk je dat je met veel werk en tijd weer helemaal ‘de oude’ kan worden?
Oh wat moet dit waardevol zijn voor het traject ná je afkick. Dat verschillende mensen die verslaafd zijn aan verschillende drugs veel van elkaars worstelingen delen is ook handig! Ik denk dat in een verslaafd persoon bepaalde veranderingen heel kenmerkend zijn en terug te zien in een hele reeks aan verschillende substanties. Het is hoe dan ook fijn in mensen te hebben die niet alleen met je mee kunnen leven, maar waarmee je face to face inhoudelijk over de strijd kan praten. Klinkt als een goeie keuze zo’n groep!Bij die zelfhulpgroepen leer je open te spreken over wat je dwars zit. En door jezelf eerlijk uit te spreken krijg je al verlichting. Daarnaast volgt herkenning, want je staat er versteld van hoeveel gedeelde angsten en waanbeelden verslaafden hebben.
Zo ja! Een andere kijk vanuit de cultuur kan je veel van leren! En überhaupt reizen maken, doet wonderen!Zo ben je ook op je vakantie behoed op terugvallen en is weer eens een interessante ervaring.
Aaah ja hier dacht ik toen ik er voor het eerst over hoorde: uhh Oke een ‘extra’ maar goed… Maar nu ik erover nadenk, het is helemaal niet zo vreemd om het woord God te gebruiken als omschrijving voor iets onbeschrijfbaars maar waarvan je de ‘aanwezigheid’ toch kunt voelen of merken. Ik ben ook echt een bèta baby maar een jaartje of 2 terug veel meer open gaan staan voor spirituele opvattingen. Ik realiseerde me: dat ik het nooit heb gezien, andere mensen ook niet, betekent het niet dat het per definitie niet bestaat… Wetenschap en spiritualiteit gaan prima samen overigens, alleen is de consensus dat ze niet samen gaan, ik denk zelf door oppervlakkige observatie.velen die zonder geloofsovertuiging bij die groepen komen zullen in het begin God zien als (Group Of Drugaddicts) oftewel de groep die jouw helpt clean te houden. Als dat voor jou even je hoger macht is, helemaal prima. Inmiddels gaat zelfs mijn stugge bèta hoofd oprecht in hogere machten geloven. Hoe de afgelopen weken gingen en ik bij deze kliniek terecht ben gekomen, het paste allemaal even iets te mooi in elkaar. op het juiste moment.
Dikke Like voor dit!Wetenschap en spiritualiteit gaan prima samen overigens, alleen is de consensus dat ze niet samen gaan, ik denk zelf door oppervlakkige observatie.
Vanwaar die haast! Ik geniet best van mijn karakterloosheid ☺️Dikke Like voor dit!
De rest was...wel oké
,
( Je kan pas weer likes ontvangen, ,als je uit je identiteitscrisis bent..komt u maar met dé vetste avatar van DF, en fluamhalllalala..pick a name dude! Die zelfs een schaap kan uitspreken.
Verder geen eisen![]()