Absint, geel

TisL

Newbie
'Avond mensen

Morgen weer vrijdag, lekker avondje van maken, dus ik dacht eraan om morgen flesje Absint te halen.. de gele smaak.
Nu hoor ik dat je hiervan gaat hallucineren, is dit waar?
Zoja, krijg je dit effect met 3 goeie shots puur drinken of meer?

Of is het gewoon een relaxt drankje, geen effecten enzo? Want de groene kreeg ik niks van.

Tijdens die fles wordt ook gewoon andere dranken gedronken en geblowd, heeft dat ander soorten effect? Juist tegenwerkende, dat de Absint niet goed werkt?

Alvast bedankt!

knolselderij

Wijs gebruiker
TisL zei:
'Avond mensen

Morgen weer vrijdag, lekker avondje van maken, dus ik dacht eraan om morgen flesje Absint te halen.. de gele smaak.
Nu hoor ik dat je hiervan gaat hallucineren, is dit waar?
Zoja, krijg je dit effect met 3 goeie shots puur drinken of meer?

Of is het gewoon een relaxt drankje, geen effecten enzo? Want de groene kreeg ik niks van.

Tijdens die fles wordt ook gewoon andere dranken gedronken en geblowd, heeft dat ander soorten effect? Juist tegenwerkende, dat de Absint niet goed werkt?

Alvast bedankt!

het hallucineren is een fabeltje, je zou dit ''misschien'' kunnen bereiken als je je zelf net niet dood zuipt.
puur zuipen is overigens vies en nog slechter voor je lichaam.
Je giet tenslotte 70%-90% puur vergif naar binnen, dat je lichaam moet verwerken.

Nathaniel

Wijs gebruiker
De Absinthe die je in de winkel koopt bevat niet genoeg werkzame stof om te gaan trippen. Als je zelf aan het brouwen gaat kun je nog wel een licht spacend drankje krijgen, echt een duidelijk herkenbaar dromerig effect, wat je met een jointje wat kunt versterken. Maar echt trippen als met paddo's o.i.d. zal het niet worden.

azgaza

Badass junkie
Een trip krijg je er sowieso niet van; de vermoedde eventueel werkzame stof uit absinthe is sowieso geen psychedelische stof, er word wel gespeculeert dat het effecten zou hebben anders dan gewoon alcohol maar volgens de meeste bronnen lijkt het toch vooral fabel, en zou de reputatie meer voort kunnen komen uit het demoniseren van alcoholisme in het algemeen dan specifiek de drank absinthe.

Neemt niet weg dat het lekker smaakt; ik raad aan 50 of 75% water toe te voegen en een klein schepje suiker, dan heb je een lekker drankje :)

Beanhead

Badass junkie
Ik dacht dat de trippen bijwerking werd gelinkt aan de alcoholverslaving aan absint & zijn afkicksverschijnselen?

Misschien is een keertje googlen, valt genoeg te lezen over "absinthism" of weet ik veel wat de term nu was, excuseer ben zelf nogal dronken op het moment :wink:

JunkXL

Bewuste gebruiker
Nou ik was een harde drinker. Voorkeur voor whiskey. Dus ik dacht bij mij eigen dat ik wel wat kon hebben van dat spul. 3 glazen en ik was helemaal van de wereld. Daarbij had ik ook nog amnesia gerookt. Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking. Die me voor die ene keer wel beviel.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik Absint had uit Tsjechie. Daar zit er nog wel een bepaald bestand deeltje in die ook de merkwaardige roes veroorzaakt. Dit goedje is hier in Nederland geloof ik verboden.
Naja have fun
:wave:

Beanhead

Badass junkie
JunkXL zei:
Nou ik was een harde drinker. Voorkeur voor whiskey. Dus ik dacht bij mij eigen dat ik wel wat kon hebben van dat spul. 3 glazen en ik was helemaal van de wereld. Daarbij had ik ook nog amnesia gerookt. Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking. Die me voor die ene keer wel beviel.
Hierbij moet ik wel zeggen dat ik Absint had uit Tsjechie. Daar zit er nog wel een bepaald bestand deeltje in die ook de merkwaardige roes veroorzaakt. Dit goedje is hier in Nederland geloof ik verboden.
Naja have fun
:wave:

Wormwood (Nederlandse term vergeten)

Dat kan je in elke natuurwinkel kopen hoor :grin: , absint is zo verschillend dan vroeger, worden wel wat meer herbs bijgegooid tegenwoordig.

TrippyShit

Badass junkie
JunkXL zei:
Mijn ervaring was dat ik van dat spul fucking lijp werd. Het is geen gewoon dronken of een zo gezegde whiskey waas. Het heeft zijn eigen uitwerking.
Maar dit is bijna bij alle alcohol. Van bier wordt je anders dronken dan van wodka. Van zoete supermarkt zooi weer anders dan van bier. Ik kreeg een keer een flesje stroh80, wat met cola trouwens heel lekker is, en daar werd je heeel anders dronken van dan van andere soorten drank.

TisL

Newbie
Had dit weekend 2 shotsjes gedaan.. valt wel lekker na ~5 bier. Heb nog genoeg over, dus misschien herhalen dit weekend met een j ernaast. :mrgreen:

pascal828

Badass junkie
Toen ik nog alcohol dronk, had ik nog 3 flessen. Samen met een paar vrienden in een paar weekenden gedronken, wel volgens het absinth ritueel. Dan brandt je je bek tenminste niet en is het nog eens lekker.
Van het trippen ervan heb ik gehoord, maar niet zelf meegemaakt.

Bovenaan