aankoop advies bong

tomcat ha

Newbie
Hallo,

ik rook al een best wel lang af en toe een joint samen met vrienden maar heb tegenwoordig meer zin in om wiet te gebruiken. Ik hou echter niet van tabak en ben ook niet echt bereid om erg veel geld voor een vaporizer neer te dokken. Een bong lijkt me dus een logische aankoop echter zie ik door de bomen het bos niet meer en gezien iedereen die ik ken eigenlijk alleen jointjes draait als ze al gebruiken is er niet echt veel advies hiervoor in mijn omgeving.

Wat ik al weet is dat een glazen bong beter is ivm schoonmaken en dat het niets afgeeft. Ik weet dat een percolator ook wensbaar is. Echter voor de rest zie ik zo veel verschillende bongs dat ik er ook niet echt heel veel van kan maken. Ik zoek dus gewoon naar aankoop advies liefstste niet al te duur ik denk rond de 50 euro als iets echt extra waar voor zijn geld heeft ben ik er wel bereid om hier over heen te gaan maar tegelijkertijd rook ik echt niet vaker dan 1-2 keer per maand.

Ik las ook iets over borstels om schoon te maken ergens maar heb je daarvoor een speciale borstel nodig lijkt me gewoon te doen met een normale borstel of wat dan ook, zeker als je de bong uit elkaar kan halen.
Qua aansteken las ik ook iets herb irons al lijkt me aansteek lonten halen een logischere eerste stap.

alvast bedankt

B

Belushi

Gast
Hallo,

ik rook al een best wel lang af en toe een joint samen met vrienden maar heb tegenwoordig meer zin in om wiet te gebruiken. Ik hou echter niet van tabak en ben ook niet echt bereid om erg veel geld voor een vaporizer neer te dokken. Een bong lijkt me dus een logische aankoop echter zie ik door de bomen het bos niet meer en gezien iedereen die ik ken eigenlijk alleen jointjes draait als ze al gebruiken is er niet echt veel advies hiervoor in mijn omgeving.

Wat ik al weet is dat een glazen bong beter is ivm schoonmaken en dat het niets afgeeft. Ik weet dat een percolator ook wensbaar is. Echter voor de rest zie ik zo veel verschillende bongs dat ik er ook niet echt heel veel van kan maken. Ik zoek dus gewoon naar aankoop advies liefstste niet al te duur ik denk rond de 50 euro als iets echt extra waar voor zijn geld heeft ben ik er wel bereid om hier over heen te gaan maar tegelijkertijd rook ik echt niet vaker dan 1-2 keer per maand.

Ik las ook iets over borstels om schoon te maken ergens maar heb je daarvoor een speciale borstel nodig lijkt me gewoon te doen met een normale borstel of wat dan ook, zeker als je de bong uit elkaar kan halen.
Qua aansteken las ik ook iets herb irons al lijkt me aansteek lonten halen een logischere eerste stap.

alvast bedankt

Geef mij maar een Shisha! :)

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Je kunt voor onder de 50 euro al een prima glazen bong kopen bijvoorbeeld op internet of bij een van de vele smart winkeltjes in amsterdam.
De meeste glazen bongs(middelgroot tot groot) die ik zelf in huis heb waren ergens tussen de 20 en 35 euro
Als je een bekend merk bong wilt zul je wel richting de 50 euro of meer kwijt zijn voor een middelgrote, tot richting de 100 voor een grote.
Mijn ervaring met glazen bongs is wel dat als je een dure koopt het glas vaak wel dikker en van betere kwaliteit is en er dus minder snel onderdelen breken.

Ik heb zelf geen ervaringen met glazen bongs die uit elkaar te halen zijn daarom haal ik altijd wel het liefst bong borstels in huis om me bongs schoon te maken. Dan kan je makkelijker overal bij.

En je hebt niet perse een aansteeklont nodig hoor, met een aansteker lukt het ook gewoon mits het vlammetje groot genoeg is :wink:
Wel kan het aanstekergas de smaak van de weed wat beinvloeden, dat heb je dan weer niet met een aansteeklont. Maar het is maar net hoeveel moeite je erin wilt steken. Voor dagelijks blowen gebruik ik zelf het liefst zoon torch lighter, navulbaar en lekker makkelijk haha:stoned:

Laatst bewerkt:
Bovenaan