• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

6-APB 125mg - Psychedelische avond

+0:00 inname 6-apb 125mg tijdstip 23:00
tamelijk lege maag, man, 20, 55kg

set: GOA feest, psychedelische trance muziek met hoog tempo in main stage
Chillout-lounge op benedenverdieping. Uitgebreide laserlichten met blacklight.
Hoop bankstellen en kussentjes, Indische religieuze doeken, lampen en sfeerlichten

+0:30 geen voelbare effecten
+0:45 We kletsen in de trein, ik voel een lichte stemmingsverbetering. E meldt dat mijn pupillen wat groter zijn.
+0:50 We lopen naar de locatie, onderweg onstaat een conflict met een onbekende, ik heb een hoop agressie maar ik besluit dat een vechtpartij niet voordelig is voor mijn trip, en ik negeer de situatie.
+1:00 We komen aan op het feest. Motorische vaardigheden gereduceerd. Vingers zijn wat slapper. Ik heb moeite mijn jas op te hangen.

+1:30 Ik voel me duidelijk onder invloed. Vergelijkbaar met MDMA voel ik een roes opkomen
en ik vraag me af tot hoe ver dit gevoel zal gaan. Ik raak de grenzen van mijn alter-ego kwijt. Ik ben in een (voor mij) heel onbekende omgeving waar ik nog niet mijn draai gevonden
heb. Nog steeds voel ik de drang om mijn agressie van eerder te uiten, en een naar machteloos gevoel trekt mij bijna naar beneden, maar dan komt E me een rugmassage geven
en ik voel me zo vredig dat ik in de chillounge wegsmelt van geluk.

Nu realiseer ik me dat ik het afgelopen half uur me te veel heb geconcentreerd op
onprettige emoties en ik besluit mezelf vrij te laten en rond te zweven.
De mensen om me heen kijken ook heel vredig, ik zwaai naar ze om contact te maken,
en ik zie de mooiste glimlachen verschijnen.
ik heb een werkelijk 'we zijn hier allemaal lief' gevoel, het voelt heerlijk.

2:00-5:00 De serotonine die vrijkomt heeft een consistente afgifte. Het is niet als bij MDMA zo dat de release in vlagen komt van intense geluk, maar meer een langdurig 'alles is in orde' gevoel. De euforie zoals ik hem nu ervaar houdt zo aan voor de komende 4 uur. Inmiddels aaien en knuffelen E en ik er op los. Haar handjes zijn zo zacht als pasgeboren kittens en zo voelen ze ook tegen mijn lichaam aan. Een dame met schmink komt langs en tekent op het gezicht van E. Tegen de blacklight geeft dit een fluorescerende gele kleur, en ik sta vol verbazing te kijken van hoe mooi het is geworden. Door de ogen van een kleurenblinde is het simpelweg onbeschrijflijk hoe groot het contrast is onder blacklight.

We stappen even naar buiten voor wat frisse lucht. E is aan het pieken met xtc en ze voelt zich top. Ze kan haast niet meer opstaan maar het lukt nog om haar naar binnen te lokken met thee.
Binnen krijgen we warme indiase melkthee van de aardigste theejuf ooit.
Het is lekker ook nog. P haalt wat extra suiker en we genieten allemaal van het moment.
Thee eenmaal opgedronken gaan we dansen.

De muziek was even wennen door de hoge tempo maar ik leerde dat je ook een soort psychedelisch dansje kan doen ipv op de beat hakken. Dat veranderde een hoop
want nu kon ik in dezelfde rustige groove genieten van dezelfde muziek. Ik voel geen toegenomen energieniveau in mijn lichaam. Ik kan wel prima blijven dansen, maar ik merk wel dat ik na een tijdje even iets anders wil doen. Opmerkelijk is dat mijn gezicht niet gaat hangen als bij MDMA-gebruikers. Het enige verschil met mijn normale blik is dat mijn pupillen enorm groot zijn. Bijna geen iris te zien.

5:00-6:00 Come down. Ik voel het heeeel langzaam zakken, eigenlijk ongemerkt. Ik vind het niet eens erg. Nog steeds voel ik me goed, vrolijk, happy. P en ik halen wat te drinken en zeggen M even gedag aan de bar, en gaan weer verder met dansen. We zien op de dansvloer een gay couple zoenen, en voelen ons ongemakkelijk. Ik besluit de dames op te zoeken in de rookruimte. We chillen weer in de lounge met een kopje thee. P gaat naar huis.

6:00-9:00 Ik voel me iets helderder en mijn 'ware ik' komt weer terug. Hand/rugmassages voelen nog steeds even heerlijk. De balans tussen geestelijke helderheid en lichamelijke gevoeligheid is perfect. De dames gaan ook naar huis en ik wacht nog binnen op mijn eerstvolgende trein. Het is er nog best gezellig dus ik besluit tot einde te blijven.

Het feest is voorbij en ik wil alleen maar op bed ploffen.
Thuis aangekomen rook ik een gigantische joint op en tegen alle verwachtingen in slaap ik de komende 5 uur als een blok.

De dag erna was in grote lijnen vergelijkbaar met een MDMA-dayafter. Ik had geen zin om te bewegen, zelfs een loopje van 2 minuten naar de supermarkt leek me te veel. Pupillen waren tot in de avond nog groot.

Conclusie: 6-APB is lekker om je langdurig op een goed niveautje te houden, maar pompt je niet vol met energie. Ik heb het meest genoten van rondzitten/roken/gezellig kletsen met onbekenden en de lichtenshow aanschouwen. Van de muziek iets minder, maar dat kan ook komen omdat het hele nieuwe muziek was voor mij.

EINDE

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt als een liefdevolle ervaring:), ideale setting lijkt me hier.

Ongemakkelijk van een gaycouple? En dan neem je geestverruimende drugs? :tearsofjoy:
Vind het juist leuk om te zien die liefde, maakt niet uit wie met wie of welk geslacht met welk geslacht. Ieder ze ding toch, je bent wie je bent. Liefde 'maakt niet uit welke soort liefde' moet altijd gerespecteerd worden en als positiefs gezien worden.

Het ziet er misschien een beetje gek uit als je zelf hetero bent vind ik zelf ook, maar als je ziet dat 2 mensen verliefd en gelukkig zijn word ik daar ook blij van.

Grts

Oh ik heb volle respect voor homoseksuele liefde! Het is alleen dat ze echt RECHT voor me stonden, die confrontatie werd me iets te veel. Ik ben er gewoon niet gewend aan I guess.

Peace!

walnootje

Belezen gebruiker
Leuk tripreport, leest lekker weg! Ik wil zelf misschien ook wel een xtje 6-APB gebruiken maar wat ik mij nou afvroeg. Klopt het dat je minder last hebt van smaakverandering en discokaken vergeleken met MDMA? iemand die ik sprak op een feestje beweerde dat, en klopt het dat dit goedje schadelijker is dan MDMA? :confused:

Gegroet Walnootje :wink:

Mijn ervaring is dat ik op de terugweg naar huis wel eventjes trek kreeg toen ik langs een snackautomaat liep. Ik was nog wel vaag en een beetje waus dus het kiezen wat ik wilde duurde super lang! Uiteindelijk koos ik zo'n Hero rijstreepje. Ook hier deed ik een kwartier over om het op te eten.

Mijn kaken waren wel degelijk op en neer aan het springen. Ze trilden wel een stuk minder dan met MDMA, maar ik heb wel de hele nacht doorgekauwd op een kauwgompje. Ook na het uitspugen van het kauwgompje tegen het einde van de nacht aan bleef ik doorkauwen.

Of 6-APB meer of minder schadelijk is dan MDMA, dat weet niemand. 6-APB is pas in 2010 verschenen bij de RC vendors en het heeft nog niet genoeg aandacht mogen ontvangen om onderzocht te worden naar neurotoxiciteit (misschien ten goede, want hoe meer aandacht hoe sneller ze op de Opiumlijst verschijnen).

Wel kan ik zeggen, dat 6-APB een veeeel grotere aanslag is op je serotonine-reservoir dan MDMA. Dus gebruik je 6-APB, dan moet je een flinke pauze nemen om de volgende keer dat je een van beide middelen gebruikt een gelijkwaardige serotonine-release te krijgen.
Hier heb ik ervaring mee, want een week nadat ik MDMA had gebruikt, heb ik 6-APB voor het eerst geprobeerd (daar is dit geen report van). En van die keer 6-APB voelde ik bijna helemaal niets. Alleen maar vaag/verward in mijn kop.

peace!

reverb

Bewuste gebruiker
Lekker tripverslag en voor mij informatief.

De setting en feest lijkt mij fantastisch voor een psychedelische ervaring, maar ik vraag mij altijd af, waarom die GOA muziek op zo'n feest, die snelle een-dimensionale bonk-bonk GOA beat, brrr. Het eerste wat ik dan wil, is weg .... Welke drug heb je dan in je lijf om dat te kunnen volgen?

Maar jij krijgt het voor elkaar om in een flow te dansen en niet mee te gaan in de doodsaaie gekmakkende beat. Petje af. Je was wel erg relaxed :)

universal*flow

Belezen gebruiker
Hahaaaaaaaaa Welcome to the Goa side :wink:

Nu alleen nog je agressie en je ongemakkelijkheid tegenover gays laten varen en je zult een gelukkiger mens zijn :wink:

Die glimlachende gezichten klinkt me zo bekend in de oren. Ik kan me eerste Goa feestje nog herinneren. Ik vroeg een vriend van me, Waarom glimlacht iedereen toch zo vriendelijk? Heb ik iets geks in me gezicht?? hahahaha

De drugs waarover je vertelt ken ik niet. Maar denk je niet de volgende keer weer beter MDMA te willen nemen. Daar de effecten ons iets bekender zijn, dan van zo'n nieuwe middel?

Mooi report, goed geschreven.

* the best way to kill your enemy is to... SMILE =D

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
reverb zei:
maar ik vraag mij altijd af, waarom die GOA muziek op zo'n feest, die snelle een-dimensionale bonk-bonk GOA beat, brrr. Het eerste wat ik dan wil, is weg ....

1-dimensionale goa beat? :confused:
Is de enige elektronische muziek die volledig 4-dimensionaal gaat :grin:
Je hebt verschillende stijlen en tempo in 'goa'muziek hoor, dat is net de perfecte ervaring... De muziek 's morgends zal anders klinken dan 's nachts, bij de aanvang is het meestal rustiger om dan vervolgens op te bouwen naar een heerlijke muzikale samensmelting/orgasme.

reverb zei:
Welke drug heb je dan in je lijf om dat te kunnen volgen?
De muziek is de drug :wink: , al kan een extra'tje op z'n tijd ook wel :) .
En als je niet kan volgen ga je onderuitgezakt in de chill-out liggen toch.

Vind zelf goa de beste muziek om te feesten die elke cel in je lichaam laat vibreren en die een mooie lach op je gezicht tovert....Goa4life!!!

Grts

universal*flow

Belezen gebruiker
mandragora zei:
reverb zei:
maar ik vraag mij altijd af, waarom die GOA muziek op zo'n feest, die snelle een-dimensionale bonk-bonk GOA beat, brrr. Het eerste wat ik dan wil, is weg ....

1-dimensionale goa beat? :confused:
Is de enige elektronische muziek die volledig 4-dimensionaal gaat :grin:
Je hebt verschillende stijlen en tempo in 'goa'muziek hoor, dat is net de perfecte ervaring... De muziek 's morgends zal anders klinken dan 's nachts, bij de aanvang is het meestal rustiger om dan vervolgens op te bouwen naar een heerlijke muzikale samensmelting/orgasme.

reverb zei:
Welke drug heb je dan in je lijf om dat te kunnen volgen?
De muziek is de drug :wink: , al kan een extra'tje op z'n tijd ook wel :) .
En als je niet kan volgen ga je onderuitgezakt in de chill-out liggen toch.

Vind zelf goa de beste muziek om te feesten die elke cel in je lichaam laat vibreren en die een mooie lach op je gezicht tovert....Goa4life!!!

Grts

:wink: Juist, en daar sluit ik me bij aan!

Goa is voor mij de muziek waar ik juist géén drugs nodig heb om uit me dak te gaan! hihi!!

reverb

Bewuste gebruiker
De muziek is de drug , al kan een extra'tje op z'n tijd ook wel .

Goa is voor mij de muziek waar ik juist géén drugs nodig heb om uit me dak te gaan! hihi!!

Dat is ook een kijk. Het moet mijn vooroordeel zijn, ik ben schuldig, :flushed: "GOA is bonk" .... ik ga mijn mind openzetten.

- Maar waarom kan die beat (je weet wel, die bonk-bonk-bonk) er niet uit??

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
reverb zei:
- Maar waarom kan die beat (je weet wel, die bonk-bonk-bonk) er niet uit??

Probeer eens goa op te zetten als je een keertje thuis tript in een rustige setting, dat help je om goamuziek beter te begrijpen. Dan lijkt het of je het idee achter die muziek doorhebt... eenmaal daar overheen zal je altijd van goa kunnen genieten :wink:

Mijn eerste trip heeft me kijk op goamuziek ook enorm gepromoveerd, De muziek krijgt er een extra dimensie bij. Ik waardeer het enorm vanwege de diepgang erin, die muziek doet meer met je dan je in eerste instantie zou verwachten.

Grts

(En nou maar even terug OT maar :grin: )

Ahh, waarom GOA? (btw, ik had geen idee wat GOA was voordat ik er heen ging, dus geen vooroordelen)

Muziek is voor mij een communicatiemiddel. Niet zozeer om gedachten en meningen te uiten, maar een gemoedstoestand. De mensen waren er echt abnormaal aardig :grin: Bij mainstream techno parties komen mensen naar mijn ervaring 'voor zichzelf'. Ook om mensen te ontmoeten natuurlijk, maar vooral om te genieten van muziek en drugs. Bij GOA had ik een soort saamhorigheidsgevoel. Toen ik de theejuf vroeg wat ze vroeg voor de thee zei ze 'Wat je er zelf voor wilt geven :))'. Dat was zo awesome. De rokers hadden voor de deur ook een soort tentje gemaakt met een hoop paraplu's die bij de garderobe lagen. Allemaal in een kringetje zitten en roken maar :grin:

Die glimlachende gezichten klinkt me zo bekend in de oren. Ik kan me eerste Goa feestje nog herinneren. Ik vroeg een vriend van me, Waarom glimlacht iedereen toch zo vriendelijk? Heb ik iets geks in me gezicht?? hahahaha

Jaaa! Daar kan ik me zo in vinden. Zelfs na het feestje toen een groepje mensen naar het station liep, waarbij je zou verwachten dat iedereen brak en chagrijnig is van alle drugs, nog steeds die big ass smile overal.

En nu iets concreets;
De drugs waarover je vertelt ken ik niet. Maar denk je niet de volgende keer weer beter MDMA te willen nemen. Daar de effecten ons iets bekender zijn, dan van zo'n nieuwe middel?
Het doel van mijn report is juist om effecten van dit nieuwe middel bekender te maken :wink:
Ik denk dat ik inderdaad de volgende keer weer MDMA gebruik. De stimulerende werking heb ik wel gemist. Ik ben toch wel een fan van heel de avond uit mijn dak gaan met dansen. 6-APB is vele malen geschikter in social gatherings zonder knallende speakers. Het kwam HEEL goed uit dat er een chill-lounge was :)

Bovenaan