• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

5-MeO-MiPT

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik was eigenlijk niet van plan een report te schrijven over mijn ervaring met 5-MeO-MiPT. Hoewel het best een heftige ervaring was, was het nou ook weer niet echt een bijzondere trip eerlijk gezegd. Maar aangezien er zo weinig over het middel bekend is heb ik besloten toch maar een klein reportje te typen over de ervaren effecten.

Wie - Mijn zus, zwager, goede vriend R en ikzelf uiteraard
Wanneer - 27 april 2016 (Koningsdag)
Waar - In het huis van mijn zus en zwager
Wat - Mijn zus, zwager en R hebben allemaal MDMA op, mijn zwager en R daarnaast nog wat coke. Ik ga als enige voor een iets andere optie, namelijk 12 tot 15 mg 5-MeO-MiPT. Verder zitten we allemaal ook nog flink te blowen door de dag heen.

Voorwoord
Redelijk spontaan was het plan ontstaan om met mijn zus, zwager en R een klein feestje te bouwen voor Koningsdag. Vanwege het wisselvallige weer besloten we uiteindelijk lekker binnen te blijven. Zij zouden allemaal aan de MDMA gaan, maar aangezien ik de dagen erna weer moest werken besloot ik voor een tripmiddel te gaan. 5-MeO-MiPT leek me wel een goede keuze voor de setting, gezien de licht psychedelische werking en vooral de stimulerende en euforische aard van het middel.

Na lang twijfelen over de dosis besluit ik uiteindelijk redelijk aan de hoge kant te doseren. Ik mik op een dosering van 12 mg maar uiteindelijk had ik tussen de 12 en 15 mg op. Mijn weegschaaltje bleef niet helemaal mooi stil staan op een bepaald gewicht, normaal zou ik dan overnieuw beginnen maar om de een of andere reden was ik een beetje lax die dag en tevens in een mindset dat ik wel een beetje risico wilde nemen. Achteraf blijkt de dosis te hoog voor de setting, maar daar straks meer over.

Report
T+0:00 - Na mijn capsule afgewogen te hebben besluit ik nog even te wachten met innemen, mijn metgezellen hebben immers ook de MDMA nog niet gedropt en we roken nog even relaxt een jointje met zijn allen. Ik vertel ook nog even kort wat voor gek stofje ik nou weer neem en wat voor effecten ik ongeveer verwacht, wel zo handig als anderen ongeveer weten wat ik genomen heb. Uiteindelijk gaat een klein uurtje later de capsule naar binnen en is het wachten op de eerste effecten.

T+0:20 - In enen komt er een vlaag van onrust en energie in mijn lichaam omhoog waarop ik opspring om even een rondje door de kamer te lopen.

T+0:25 - In korte tijd voel ik de effecten snel opbouwen, ik ben enigszins verbaasd over hoe snel en hard de effecten opkomen. Aangezien ik wat onstabiel op mijn benen begin te worden besluit ik maar weer even de comfort van de bank op te zoeken. Inmiddels is het me wel duidelijk dat ik een stevige dosering op heb en dus wellicht een wat heftigere ervaring ga krijgen dan waarop ik eigenlijk geanticipeerd had.

T+ 0:30 - De effecten lijken echt met de minuut toe te nemen op het moment. Inmiddels sta ik flink te shaken op mijn benen en ben vooral overvallen door de extreem heftige bodyload. Visueel begint alles inmiddels ook wel te bewegen, maar de visuals zijn vrij licht en ze missen duidelijk de magie van bijvoorbeeld psilo of LSD. Mentaal is het ook allemaal niet zo spannend, maar begin wel echt rete vaag te worden. Bij de anderen begint de MDMA inmiddels in te slaan dus zij praten er allemaal flink op los, ik kan de gesprekken nog prima volgen maar meepraten is echt geen optie zo vaag als ik ben. Mijn zus die vroeg me nog iets waarop ik met moeite uitkraam dat ik op dit moment echt niet in staat ben om verhalen te vertellen.

T+0:40 - Inmiddels zit ik al op de piek. Mijn lichaam voelt echt extreem ongemakkelijk aan, ik voel me enerzijds extreem gestimuleerd en anderzijds behoorlijk versufd. Ik lig dan ook letterlijk onderuit op de bank en volledig stil. Mijn zus die vraagt aan me of alles wel goed gaat. Met veel pijn en moeite weet ik te formuleren dat het prima gaat, maar lichtelijk overvallen ben door de heftigheid van de lichamelijk effecten. Ik geef aan me lichamelijk behoorlijk onrustig te voelen. Hierop barst iedereen in lachen uit, aangezien ik echt al minstens 10 minuten volledig stil op de bank lag met mijn ogen half dicht. Ik zelf begin ook te lachen aangezien ik me realiseer dat ik iets totaal anders uitstraal dan hoe ik me op dit moment van binnen voel.

T+ 1:00 - Tijd is extreem vertraagd, ik dacht echt al uren te trippen maar dit blijkt pas een half uur te zijn. Verder lig ik nog steeds super vaag op de bank een beetje naar de tv te staren en te luisteren naar de muziek en de gesprekken. Op dit moment zit ik me ook te bedenken dat ik gezien de heftigheid van de effecten het psychedelische aspect behoorlijk vind tegenvallen. Met psilo of LSD had ik nu interessante gedachtenkronkels gehad maar dat blijft hier volledig uit. Gezien de setting ben ik dan wel weer blij dat ik niet in een full blown psychedelische trip zit, want dan wil ik echt alleen medetrippers om me heen hebben.

T+1:30 - Hoe snel de effecten opkwamen, zo snel lijken ze ook weer te verdwijnen. Ik ervaar nog steeds best sterke effecten, maar die ontzettend stijle piek is van het een op andere moment voorbij. Lichamelijk ben ik nog onrustig maar het is allemaal wat dragelijker, mentaal ben ik nog behoorlijk vaag maar kan ik eindelijk weer een beetje sociaal doen. Op dit moment ga ik weer even rechtop zitten om een joint te draaien en weet ik de anderen te verassen met mijn plotselinge actieve houding.

T+2:00 - Inmiddels is de echte heftigheid er wel weer af en lijkt er een fijne afterglow te ontstaan. De afterglow voelt meer zoals waar ik over gelezen had. Ik ben energiek, alles beweegt licht, ik ben vaag maar niet meer extreem vaag, en ik ervaar empathogene effecten. Dat laatste was eigenlijk ook de hele reden waarom ik dit wilde doen met anderen die aan de MDMA zitten.

T+2:00 - 5:00 - In deze uren gebeurd er weinig noemenswaardigs eerlijk gezegd, we zitten met ze allen gezellig te praten, muziek te luisteren en joints te roken. Al die tijd ervaar ik nog een heerlijke afterglow, ik kan er prima op functioneren maar ben nog wel duidelijk onder invloed.

T+5:00 - Na plus/minus 5 uur zijn de meeste effecten wel weer verdwenen, alhoewel alles toch nog wel licht door lijkt te gaan.

T+10:00 - Nog steeds ervaar ik lichamelijke stimulatie en mentale vaagheid, er lijkt echt geen einde aan te komen. Ik moet echter morgen weer werken dus besluit maar weer met de bus naar huis te gaan. Eenmaal thuis kruip ik lekker mijn bedje in maar ben nog wel zodanig gestimuleerd dat ik nog 1 a 2 uur heb wakker gelegen.

De dag erna ben ik vermoeid door het weinige slapen en het weinige eten, heb namelijk geen hap meer gegeten die dag na inname van de 5-MeO-MiPT. Maar verder valt de kater gelukkig erg mee en ben blij dat ik me niet heb laten verleiden om toch voor MDMA te gaan.

Conclusie
Al met al een interessante ervaring, maar vond de bodyload echt extreem arelaxt. Ik wil 5-MeO-MiPT nog wel eens in lagere doseringen proberen, maar voor hoge doseringen vind ik het niet geschikt vanwege de extreme bodyload. De overige effecten vond ik echt niet spannend genoeg om daar zo'n heftige bodyload voor te verdragen.

Het deed me een beetje aan 2C-B denken eerlijk gezegd, alhoewel het wel duidelijk als een tryptamine aanvoelde. De mentale en visuele effecten waren een beetje vergelijkbaar met 2C-B voor mij, allemaal niet heel spannend. 2C-B vind ik voor mij persoonlijk wel wat meer vergevingsgezind qua dosering, daarbij kan ik behoorlijk veel nemen en ook de bodyload nog steeds goed verdragen. Met 5-MeO-MiPT was ik duidelijk over een dosering heen gegaan waarbij de bodyload gewoon teveel werd.

De dosis was wel duidelijk te hoog voor een eerste keer en de setting. Hoewel licht ongemakkelijk was het gelukkig allemaal prima te behappen. Dit is wel weer even een les voor me dat ik gewoon wat voorzichtiger moet omgaan met doseringen bij een eerste keer. Ik probeer best vaak nieuwe middelen en merk wel dat ik steeds makkelijker in de hoge doserings range instap, dit vanwege het feit dat ik nogal zwaar ben en daarnaast ook wel veel ervaring heb met trippen. Maargoed als je standaard hoog instapt is het eigenlijk een kwestie van wachten tot je een keer wat teveel inneemt voor een eerste keer of de setting. Ergens was het wel goed dus dat ik weer even op mijn plek werd gezet en dan maar beter met een mild psychedelicum.

Bobsacamano

Badass junkie
Moest erg lachen om je actieve niet actieve houding. Leuk geschreven bedankt voor de moeite gezien er weinig over bekend is.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Bobsacamano zei:
Moest erg lachen om je actieve niet actieve houding. Leuk geschreven bedankt voor de moeite gezien er weinig over bekend is.
Thanks! Ja dat was echt een hilarisch moment, moet er heel apart uitgezien hebben.

Fool

Badass junkie
Interessant om te lezen, bedankt! :)

Moet dan wel weer zeggen dat ik dit niet van jou verwacht had. 5-MeO-MiPT staat dan wel bekend als een mild psychedelicum, je had van te voren moeten weten dat deze doseringen lichamelijk niet zo prettig waren. Was dit gewoon een beetje impulsief, of hield je hier rekening mee en wist je dat je dit wel aan zou kunnen? :)

Als ik 5-MeO-MiPT doe verdeel ik een klein sleutelpuntje in zo'n 30 mL water en neem hier zo'n 2-5 ml van. Daarbij ervaar ik eigenlijk wat jij in je na-space ervaart. Een 2C-B met een tryptamine-smaakje, energiek, semi-empathogeen en toch een beetje dizzy.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Moet dan wel weer zeggen dat ik dit niet van jou verwacht had. 5-MeO-MiPT staat dan wel bekend als een mild psychedelicum, je had van te voren moeten weten dat deze doseringen lichamelijk niet zo prettig waren. Was dit gewoon een beetje impulsief, of hield je hier rekening mee en wist je dat je dit wel aan zou kunnen? :)
Deze actie was zowel een beetje impulsief als ook wel de verwachting dat ik het wel aan zou kunnen. Impulsief in de zin, dat ik eigenlijk pas op die dag zelf had besloten om voor 5-MeO-MiPT te gaan en buiten doseringen opzoeken niet veel tijd meer had om me er nog een keer goed in te verdiepen. Daarbij nam ik ook wel weer bewust het risico wetende dat ik het wel aan zou kunnen. Ik doseer van bijvoorbeeld 2C-B ook veel hoger dan de meesten. Ik wist wel dat de bodyload bij 5-MeO-MiPT heftig zou zijn, maar heb dit wel een klein beetje onderschat. Aan de andere kant nam ik op dat moment een hoge dosering met het idee dat als het heftig zou zijn ik in een vertrouwde omgeving was met mensen die ik vertrouw en er dus weinig mis kon gaan. In eerste instantie zouden we Amsterdam in gaan, in dat geval had ik dat risico niet genomen en een stuk lager gedoseerd.

Bovenaan