4FMA

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Beste mensen,

Ik heb een tijd geleden een buisje 4FMA vloeistof bij de smartshop gehaald. Ik ga 2 december naar een technofeest en wil hier graag een stimulerend en entactogeen middel gaan gebruiken. Ik twijfel heel erg over wat ik zal gaan gebruiken. Ik wil namelijk wel dat als ik daar 1maal sta dat het niet een domper wordt en dat ik als een zoutzak mijzelf moet gaan motiveren om een beetje te gaan dansen. Ik zit in een dilemma: Ik kan het op safe spelen en XTC nemen waarvan ik gegarandeerd weet dat het werkt. Echter ben ik enorm benieuwd naar de 4FMA. Ik heb wat vragen voor mensen die ervaring met dit middel hebben omdat ik simpelweg weinig gebruikerservaringen kan vinden:

- De smartshop vertelde dat het buisje 2 dosissen bevat maar ik zat eraan te denken om 3 kwart te nemen ipv de helft. Wat zijn jullie meningen hierop?
- Hoelang zou ik effect moeten voelen vanaf dat het begint te werken? Ik sta gemiddeld zo'n 6 uur op een feest en zou dus ook voor die periode wel energie willen hebben ipv de laatste uurtjes dat ik moe begin te worden.
- Hoe erg zit dit spul op je serotonine, dopamine en adrenaline? oftewel wat voor effect krijg je hiervan? Is het meer richting coke en dus vrij speedy en minder entactogeen? Of juist meer richting XTC/MDMA en iets wat gebalanceerder tussen speedy en entactogeen?

Zeggen jullie niet nemen en speel het op safe of neem het risico? Ik ben me bewust ervan dat drugs nooit goed voor je zijn dus dit risico neem ik. Ik bedoel het op de manier van dat het misschien tegenvalt of niet werkt dit middel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
- De smartshop vertelde dat het buisje 2 dosissen bevat maar ik zat eraan te denken om 3 kwart te nemen ipv de helft. Wat zijn jullie meningen hierop?
Ik reken de dosis altijd in milligram. Dus hoeveel milligram 4-FMA zit er in het buisje?

Als je dat niet weet dan denk ik niet datbje adequaat kunt doseren.
Hoelang zou ik effect moeten voelen vanaf dat het begint te werken? Ik sta gemiddeld zo'n 6 uur op een feest en zou dus ook voor die periode wel energie willen hebben ipv de laatste uurtjes dat ik moe begin te worden.
4-FMA duurt korter dan 6 uur. Of.. Nouja, de plezierige roes van 4-FMA duurt een stuk korter. Misschien dat je de 6 uur nog net haalt als je inname meerekent en na-effecten. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Overweeg dus of 4-FMA wel past bij je verwachtingen. Zo nee, pas dan je verwachting aan, of de keuze voor de drug.

- Hoe erg zit dit spul op je serotonine, dopamine en adrenaline? oftewel wat voor effect krijg je hiervan? Is het meer richting coke en dus vrij speedy en minder entactogeen? Of juist meer richting XTC/MDMA en iets wat gebalanceerder tussen speedy en entactogeen?
4-FMA zit een beetje tussen MDMA en speed in ja. Je raakt er wel redelijk zwaar nog van onder invloed (zeker in vergelijking met 4-FA). En in hoge dosis kun je ook last krijgen van trillende ogen. Maar het is lang niet zo'n knuffelige roes als die van MDMA. Wat dat betreft voelt het wat meer kil en gestimuleerd.

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Ik reken de dosis altijd in milligram. Dus hoeveel milligram 4-FMA zit er in het buisje?

Als je dat niet weet dan denk ik niet datbje adequaat kunt doseren.

4-FMA duurt korter dan 6 uur. Of.. Nouja, de plezierige roes van 4-FMA duurt een stuk korter. Misschien dat je de 6 uur nog net haalt als je inname meerekent en na-effecten. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt.

Overweeg dus of 4-FMA wel past bij je verwachtingen. Zo nee, pas dan je verwachting aan, of de keuze voor de drug.

4-FMA zit een beetje tussen MDMA en speed in ja. Je raakt er wel redelijk zwaar nog van onder invloed (zeker in vergelijking met 4-FA). En in hoge dosis kun je ook last krijgen van trillende ogen. Maar het is lang niet zo'n knuffelige roes als die van MDMA. Wat dat betreft voelt het wat meer kil en gestimuleerd.
@Neo-Shulginist Ik vind het entactogene wel leuk maar dat neemt wel vaak de overhand in tegenstelling tot de energie die ik krijg. Ik ben opzoek naar een middel dat wel wat euforie brengt maar dat mag wel wat minder zijn dan MDMA. Daarentegen zoek ik wel iets meer energie dan de energie die ik van mdma krijg. Als we niet aan de tijd denken maar puur aan de effecten (dus meer speedy en minder entactogeen maar mag wel wat euforie hebben natuurlijk alleen minder dan MDMA) dan zit ik dus wel goed met 4MFA? Zo niet, wat zou je me dan aanraden? Ik ben er helaas nog niet echt achter wat goed bij me past want er is helaas zoveel beschikbaar tegenwoordig. Als ik MDMA neem is het zegmaar 2/3 love-gevoel en 1/3 energie en ik ben juist opzoek naar 2/3 energie en 1/3 love-gevoel als je begrijpt wat ik bedoel.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Als we niet aan de tijd denken maar puur aan de effecten (dus meer speedy en minder entactogeen maar mag wel wat euforie hebben natuurlijk alleen minder dan MDMA) dan zit ik dus wel goed met 4MFA?
Ja dat zou wel een aardige samenvatting zijn van 4-FMA. Alleen onthoud dat de roes slechts 1,5 uur duurt, en dat het daarna een paar uurtjes gestimuleerd zijn is maar niet meer zo euforisch.

Plex

Badass junkie
4-FMA lijkt goed bij wat je zoekt te passen, alleen kan de euforie flink korter duren dat de stimulatie zoals eerder gezegd. Dit zou je kunnen verlengen door ongeveer 1 tot 2 uur na inname de helft van je oorspronkelijke dosis in te nemen. Als ik dit doe duurt voor mij de euforie c.a. 5 tot 7 uur, dit zorgt wel voor erg lange stimulerende effecten die ongeveer 12 uur kunnen aanhouden afhankelijk van de dosis, houd hier dus wel rekening mee.

Als je dit doet zorg er dan wel voor dat de totaal ingenomen hoeveelheid niet al te hoog wordt, dus een iets meer bescheide start dosis aangezien de 2e dosis vlak achter de eerste komt.

Nathaniel

Wijs gebruiker
Zoals gezegd heeft deze stof waarschijnlijk wel wat je zoekt voor een feestje. De uren na de serotonine rush ving ik zelf altijd op met wiet/hash en kanna. Om nog een beetje verantwoord die vibe te verlengen. Veel plezier!

Le Duc

Belezen gebruiker
Mijn ervaring met dit goedje is niet euforisch, ik werd er simpelweg een stuk drukker van en kon een voor mijn doen, en ik ben er verre van een held mee, enorme hoeveelheid bier aan. Flinke plafonddienst.

Ik heb het wel als iets tofs ervaren, maar de slapeloze tijd en de enorme koppijnkater heeft me weerhouden van verder gebruik.

BelowTheFlow

Wijs gebruiker
Juist omdat TS zoekt naar een balans die doorslaat richting energie, suggereer ook ik 4-fma. Een discreet bommetje wanneer je bijna binnen bent, dus bijna vooraan in de wachtrij staat. Dan is er voldoende tijd om nuchter binnen te komen, kluisje te vullen en rond te kijken. De stimulering duurt dan echt wel heel ruim zes uur, dus eerder te lang dan te kort.

Alleen: dan niet dat buisje van een smartshop, waarbij je niet weet wat/hoeveel er in zit.
Liever online bestellen, (eventueel veiligheidshalve laten testen), zelf afwegen en vooraf een bommetje met het juiste aantal kiloton klaarmaken. Voor mij (man, 177 cm, 72 kg) is dat 140 mg.

Bovenaan