Hoe is het precieze effect en de kater van 4-FMA eigenlijk in verhouding tot die van MDMA en/of 6-APB? (Heb dit denk ik al vaker gevraagd, maar toch nog steeds geen heel duidelijk antwoord en daarom ligt het al een eeuw ongebruikt in m’n kast.)
Ik heb totaal nog geen kater gehad na normale dosis 4-FMA, die dosis zit tussen 130-150mg poeder oraal. Ook is er ni echt negatieve comedown fzo, door de na-stimulatie, met uren easy chill wakker gevoel. Kon er moeiteloos op wakker blijven, vb bij inname 23u, volgende avond/nacht rond 00-01u gaan slapen, met iets als quetiapine, Dormicum, Bromazolam en volgende dag geen last v iets v down of lusteloos gevoel.
Hebben meerderen hiern echt een kater?
Van MDMA, zeker op fuif/rave, heb ik al de zwaarste, meest ellendige en langste kater ervaren, reeds bij comedown krijg ja al ferm voorsmaakje dmv gevoelens van heimwee nr enkele uren terug, leegte, je voelt letterlijk alle fun vd de trippy rush wegebben...dan giga kater van kleine week waar ge u zo down, lusteloos en rotslecht voelt.
Toen ik MDMA gebruikte in meer intieme setting enkel met vriendin, was de beleving helemaal niet waus of weg vd wereld, maar ging juist al mn aandacht en liefde nr vriendin en heerste er extreem cosy en intiem sfeertje vol gelukzaligheid en tederheid en ik als zacht gekookt eitje. Tussendoor moest ik ook geregeld is dansen, mr terwijl lachen en giechelen mé elkaar, dus ni weg op de muziek. Ook dronk ik nu duidelijk wel, daar zorgde zij wel voor, zelfs wat fruit ging erin, samen druiven en banaan eten, lol was nog funny en geil tegelijk. Dus heel andere beleving voor je volledige ik, ge zé ook ni oververhit, je drinkt, eet wat kleins, gewoon algeheel minder belastend voor zowel lichaam als geest.
In deze situatie was de comedown en kater zodanig velen malen dragelijker, een comedown ervaarde ik ni echt, denk zelfs na volledige uitwerking, het gewoon rustiger en zelfs nog fijn was, puur doordat je daar nog steeds intiem lag met je vriendin, het veranderde niet mega hard n plots, zoals op rave/party. Ook bleef ik er "slapen", maar zonder iets v pillen, dus in elkaar gestrengeld en hoogstens lichte slaap, deelden we deze dag ook vaak vr groot deel, ook al was ik vrij loom n bestelde we sushi fzo of trokken we nr Antwerpen, als ze mij die extra vibe kon geven en gingen daar dan eten, film zien, nr café. En ja tuurlijk was ik bewust dat er ander gevoel heerste, maar niet down of leeg, eerder besef vd volledige realiteit en het nu en eerlijk gezegd, die was ni onprettig, ik zat met mn beste vriendin, in mijn favo Belgische stad, rustig te genieten van wat food (echt veel kon ik ni eten), drankjes (dorstig was ik wel), een film
Dus dat is wereld v verschil en gaf dan zeker mn voorkeur.
En ja, op de trein terug, heerste wel wa gelatenheid, mr echt doenbaar en terug thuis, zij nr haar thuis, wast gewoon dat in te veel tijd had om te denken en dat ging plots ni meer over de fijne tijd van die 2 dagen en was meer piekeren over, en wat nu, wil altijd die vrolijke, gekukzalige, empathische en liefdevolle ik zijn, maar dat was n ben ik ni, ging dan zo die toer op. Maar met het snakken nr mn bed en hopend op goeie slaap (nam toen een stilnoct of Dormicum) en na goeie vaste slaap, was ik na 10u best chill en vb op zondag, keek ik relaxed nr dagje voetbal en F1 en natuurlijk continue sturen nr elkaar en de mood zat normaal goed.
Denk dat ik die keren met MDMA in een veel meer intiemere setting, duidelijk mijn empathische, zachtaardige en vrouwelijke kantjes nr boven kwamen.
Ook bij 6-APB nooit een noemenswaardige kater gehad, ook hier word de comedown overruled door de lengte vd werkingsduur en na-stimulatie. Na echt de totale uitwerking, was ik wel steeds pakje luier, energielozer, ivm na 4-FMA of zelfs 3-FA. Denk omdat 6-APB gewoon nog beduidend meer inwerkt op je serotonine ivm 4-FMA, maar miljoen x fijner ivm MDMA. Want na nachtje slapen, nix kater en dow gevoel, echt allemaal heel gewoon, niks spannends, mr ook niks negatief.
Dus hier dito vraag, ervaart hier aanzienlijke groep mensen, na 6-APB een kater?
En… het effect en de kater van 4-FMA in verhouding tot die van 3-MMC?
Bij beide nooit kater ervaren