4fma werkt ineens anders

Celina

Newbie
Hoi allemaal,

Ik heb al meerdere keren 4fma gebruikt en dat beviel mij heel goed. Vrolijk, heel actief en overa zinl In. Gisteren heb ik zon rare reactie erop gekregen ivm de vorige keren dat ik er helemaal niks meer van snap. Ik werd heel moe, zweverig , kon niet meer bewegen en ik wilde alleen maar liggen. Ik baal hier ontzettend van en wil graag weten of jullie dit ook hebben meegemaakt of er meer van weten...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Een drug kan af en toe nu eenmaal raar vallen. De allereerste keer ooit dat ik 6-APB gebruikte ben ik halverwege de piek in slaap gedonderd. Niet out gaan, ik werd echt gewoon slaperig en had even geen input (telefoon was uitgevallen door lege batterij), en was dus in een raar dutje gesukkeld. Vriendin met wie ik aan het appen was zo bezorgd dat ze BIJNA mijn zusje had gebericht midden in de nacht (ik woonde toen in het buitenland dus niemand kon even snel gaan checken), maar gelukkig had ze dat niet gedaan. Ik was niet in gevaar. Het was gewoon heel vreemd. Een paar uur later werd ik dus heel droog wakker en dacht ik: huh? Daar toen de volgende dag nog in alle verbazing een topic over geopend hier op DF en niemand herkende het. 🤣

Heb het daarna ook nooit meer gehad met 6-APB (love dat middel en ga er altijd goed op); achteraf was de dosering de eerste keer waarschijnlijk te hoog waardoor er blijkbaar een soort paradoxale sedatie plaatsvond.

Drugs zijn nooit volledig voorspelbaar. Het kan een eenmalig effect zijn. Of je gebruikt te vaak / teveel. Je kunt het ook even laten testen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zo dan dat is best wel lang. En als ik nou overstap op 2fma zou dat dan wel verschil maken?

In theorie: wel wat, ja. 2-FMA is veel meer een functionele stimulant (werkt een beetje als dexamfetamine; ik vind het totaal niet recreatief). Het doet veel minder met serotonine. Dopamine herstelt zich sneller.

Maar dan alsnog is vier dagen tussentijd te kort; dit zijn RC’s, er is weinig bekend over de lange-termijn effecten. Je loopt bovendien serieus risico op verslaving.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
aanvuling
2fa lijkt op dex
2fma lijkt op langwerkende dex

Zou heel goed kunnen. Ik krijg lisdexamfetamine op recept. 2-FMA komt daar van de RC’s het dichtst bij in de buurt. Ik vind het wel alsnog echt weer anders, toch net ander karaktertje, maar het heeft wel het meest ervan weg van de RC-stoffen die ik geprobeerd heb. 2-FA geen ervaring mee, maar op basis van wat ik erover gehoord hebt klinkt dat plausibel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ik heb zowel dex als lisdex gehad en zowel 2fa / 2fma geprobeerd
nou is natuurlijk alleen mijn ervaring

Ik heb wel ervaring met dex (en dus lisdex en 2-FMA), maar dus weer niet met 2-FA, altijd interessant om iemands ervaring te horen, al is het maar een enkele individuele ervaring. :)

Celina

Newbie
Ik ben ook echt op zoek naar een Rc waar je normaal op kan functioneren maar dat je wel energie hebt en zin om dingen te doen...iemand een idee?

Bovenaan