4ACO-DMT ??!

Siemie

Experimenterende gebruiker
hey guys!

Heeft iemand hier wel eens 4aco-dmt gedropt? Of weet iemand een review? En weet iemand ook toevallig of er slechte combo's zijn? niet dat ik straks weggevoert kan worden door een ambulance ofzo :grin:
byeeXx.

Plimu

Bewuste gebruiker
volgends mij hoorde ik shulgin er laatst over vertellen bij het lsd symposium, hij vertelde alleen niets over wat je nu vraagt

tipsyflipsy

Belezen gebruiker
verschil tussen 5-meo en 4Aco is hoe je neurotransmitters de stof herkent dus verschil in visuele effecten en gevoel en emotie kan verschillen maar het blijft DMT dus over het algemeen bekeken is het dat je bier met wijn verglijkt ze werken net even anders in en voelt ook net ff anders :smoke: :smoke: :smoke:

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Een vriend van me heeft dit goedje laatste genomen tijdens een tripmeeting.
Hij vertelde dat hij het gewoon eens zou willen kunnen zeggen: "ik snuif paddo'"s". :grin:

En gezien deze vriend een vrij intelligente (zacht uitgedrukt :P ) jongeman is met de nodige kennis wat betreft drugs, lijkt het me dat die uitspraak redelijk betrouwbaar is.
Je zou dus een vergelijking kunnen maken met paddo's qua effect.

Doerak

Bewuste gebruiker
Hm... ik ben toch al een tijdje bezig met N,N-DMT, maar hier heb ik nooit van gehoord. Vaag. Het is een geacetyleerde vorm van psilocyn, maar lijkt qua structuur dus op DMT. Dat klinkt interessant! Hier ga ik meer over uitzoeken :)

Doerak

Bewuste gebruiker
*BUMP*

Ok, ik heb het even nagevraagd op een ander forum. Ik kreeg de volgende reacties (kan als redelijk betrouwbaar worden gezien):

Again scientific theory versus reality, and the scientific theory falls flat on its face because it's incomplete and doesn't include the science of pharmacology. In pharmacology it is a well known fact that different forms of the same drug have different absorbtion rates and this changes the effects of the drug. Even when taken orally, a citrate has different effects from a hydrochloride even though a citrate should convert into a hydrochloride in the stomach. In some cases the effects are so different that one form is toxic and the other is not!

The effects of 4-AcO-dmt are different from psilocin despite the fact that it should convert into psilocin in the body. This is because its aborbtion rate is different. The same is true for psilocybin. Both take longer to absorb than psilocin. SWIM has tried all three and they are NOT identical in effects. 4-AcO-dmt is a smoother experience. SWIM prefers psilocin over psilocybin. And NO, it's not placebo, the duration of effects are slightly different. The peak time is slightly different, etc. Lots of people have noticed that 4-AcO-dmt has a different character.

69ron wrote:
us reality, and the scientific theory falls flat on its face because it's incomplete and doesn't include the science of pharmacology. In pharmacology it is a well known fact that different forms of the same drug have different absorbtion rates and this changes the effects of the drug. Even when taken orally, a citrate has different effects from a hydrochloride even though a citrate should convert into a hydrochloride in the stomach. In some cases the effects are so different that one form is toxic and the other is not!

The effects of 4-AcO-dmt are different from psilocin despite the fact that it should convert into psilocin in the body. This is because its aborbtion rate is different. The same is true for psilocybin. Both take longer to absorb than psilocin. SWIM has tried all three and they are NOT identical in effects. 4-AcO-dmt is a smoother experience. SWIM prefers psilocin over psilocybin. And NO, it's not placebo, the duration of effects are slightly different. The peak time is slightly different, etc. Lots of people have noticed that 4-AcO-dmt has a different character.

I cannot disagree with the fact that different forms of a drug can have different effects, however I have never heard of different salts of drugs having different effect. But I might be wrong, I am under the impression that pharmaceuticals sell the x salt of a drug and not y or z because x may be more convenient; it may have properties that make its isolation easier; properties that make its weighting easier (see dmt-fumarate); properties that make its packaging easier (e.g. not too statical when it needs to be inserted in a gelatine capsule). But not because they have different pharmacokinetics and/or different effects.

As far as 4-AcO-dmt, 5-phospho-dmt and psilocin, they are not different salts, they're more like different forms of a drug as you said. And some guy I hardly ever spoke to him for too long claimed that they had identical (or hard to distinguish) effects. There are no good studies (other than anecdotal reports) trying to identify any qualitative differences. But I would bet that a person would not be able to consistently distinguish 4-AcO from psilocybin if he didn't know what he was taking.

De reacties zijn enigzins tegenstrijdig. De eerste suggereert dat de ervaringen wel degelijk verschillend zijn. Dit op basis van ervaringen met de verschillende substanties van de persoon. De andere reactie claimt dat er geen groot verschil zou moeten zijn met psilocyn, maar trekt deze conclusie niet uit ervaring maar vanuit een wetenschappelijke benadering.

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet echt de moeite is om achter deze drug aan te gaan. Ik had gehoopt dat het meer op DMT zou lijken, maar blijkbaar is het gewoon paddenstoelenpoeder.

Doerak zei:
Hm... ik ben toch al een tijdje bezig met N,N-DMT, maar hier heb ik nooit van gehoord. Vaag. Het is een geacetyleerde vorm van psilocyn, maar lijkt qua structuur dus op DMT. Dat klinkt interessant! Hier ga ik meer over uitzoeken :)
Psilocybine lijkt qua structuur evenveel op DMT hoor. Zowel psilocybine, als psilocine, als 4-AcO-DMT zijn identiek aan het DMT-molecule met op de 4- positie respectievelijk een phosphoryloxy-, hydroxy- en acetoxygroep. Het is dan ook mijn opinie dat psilocybine en 4-AcO-DMT worden gehydrolyseerd tot psilocin, en dat het verschil in kwalitatieve effecten voornamelijk te wijten is aan het feit dat de uiteindelijke concentratie en verdeling van het product lichtjes verschillen omdat de esters moeten doorbroken worden.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Wat ik hoor ervan kun je veel beter 4-aco-mipt nemen, schijnt veel meer naar paddestoelen te neigen met een veel toffere trip. Eerst heel introspectief en daarna heel outrospectief met meer visuals is vaak t patroon ervan wat ik hoor.

L

Lid 6909

Gast
klinkt veelbelovend, binnenkort maar eens halen dan bij tante greet :grin:

vogel zei:
4 aco ? http://en.wikipedia.org/wiki/O-Acetylpsilocin
dus paddo-kristallen kan je acetyleren , net als wilgensap,,
geacetyleerde wilgensap is acetyl-salicylzuur,,
wat is acetyl?
en hoe acetyleer je paddokristallen,,? en is dat dan 4 aco DMT ?
Ik ga er van uit dat dat met paddokristallen het volgende bedoeld wordt: een zuiver extract van de actieve alkaloïden van psychedelische paddenstoelen. In principe is het theoretisch mogelijk om dit extract om te zetten in 4-AcO-DMT. De makkelijkste route is waarschijnlijk: alles hydrolyseren naar psilocine, de bekomen psilocine opzuiveren en acetyleren met een acetylerend reagens (e.g. azijnzuuranhydride). Doch, dit is een moeilijk en onefficient proces, gezien de onstabiliteit van psilocine. Chemisch gezien is het haalbaar, maar vrij lastig. Qua moeilijkheid dus echt wel enkele grootteorden lastiger dan een dmt-extractie ofzo, niet echt iets voor in de "keuken". De meeste 4-AcO-DMT wordt volgens mij trouwens gemaakt via 4-benzyloxy-DMT, een iets eenvoudigere synthese. Nog steeds gevorderd! Acetyl- is (CH3CO-), een licht polaire organische restgroep.

Spiraal

Newbie
4 ACO DMT
dosage: 23 mg

Leuke euphorische gezellige avond met m'n vriend.
Leuke trippy muziek en beetje gekletst
Maar ik had het heel anders verwacht, ik dacht dat ik meer patronen zou zien. maar dat viel heel erg tegen.

underworld

Wijs gebruiker
voor de rest al wat meer ervaringen? ben van plan dit goedje mischien volgend weekend uit te testen.
hoorde dat het op emotioneel niveau redelijk afgevlakt is in tegenstelling tot de diepgang van paddo's. dus zou ik het kunnen zien als een monotone visuele trip?
dat zou opzich wel interessant zijn om het als basisstof te gebruiken :)

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik weet niet meer of ik 4-aco-mipt of 4-aco-dmt had, maar was ik wel weet is dat ik volgende keer beter moet nadenken wat daarvoor had ik een mixbommetje mdma/4fluor gehad, en dat viel echt kkhard! Ik was echt niet goed ervan, mensen waren bizar eng, alles was te overweldigend. Blijkbaar reageert dat nogal met mdma, en zat ik onderweg naar huis midden in de nacht mijn ogen uit te kijken op de snelweg toen mn vriendje me naar huis bracht.

Heel erg leuk spul, maar kijk uit met combineren. :grin:

2C-Em

Belezen gebruiker
Ik zou hoger gestart zijn, ware het niet dat m'n vriendin geen tijd/zin had in een tripje en we dat weekend dus nuchter zijn gebleven. Nou ja, wellicht met O&N, of een ander toekomstig weekendje alsnog. Blijft het nog even liggen waar het ligt dus :openmouth:

Spor

Wijs gebruiker
Hier heb ik al een tijdje niet meer gekeken. Mijn ervaringen voor de geinteresseerde.

Ik heb verschillende ervaring met het spul. En mijn conclusie is: ik vind het niet de moeite waard

Een beknopte beschrijving van mijn eerste ervaring:
20mg 4acodmt fumarate geslikt op lege maag samen met 3 andere. Ikzelf heb er zo goed als nix van gemerkt, evenals mijn vaste tripmaat die het ook niet erg speciaal vond. Maar ook geen last van misselijkheid ofzo. De andere 2 die mee deden gingen echte over de kop en vonden het supergeweldig. Later die avond toen de 4acodmt uitgewerkt was hebben we 4 ho mipt erbij gedaan, en dat was een superervaring.

andere ervaring:
Een geruime tijd later zijn we met zijn allen een dag op dezelfde dosis van dit spul het bos in gegaan. Niemand heeft hier echt wat gemerkt. Wel heb ik persoonlijk erg veel last van misselijkheid gedan, en heb ik moeten kosten in het begin. (ik word normaal nooit misselijk van drugs waarbij dat niet hoort, zoals deze) Leuke dag gehad enzo, maar geen visueel of ander effect.

Laatste ervaring:
Ik wou het nog eens aan een test onderwerpen en heb 25mg genomen. Na een uur werd ik weer misselijk, wat zeker een uur aan heeft gehouden maar niet gekosts ditmaal. Toen in mijn eentje gaan wandelen. Ik kan niet zeggen dat er geen effect was, maar het was vooral verbeelding. Geen visueel effect, maar op hele andere dingen letten als normaal, en er de humor van inzien. Opzich leuk, maar als ik er eerst vet misselijk voor moet worden blijf ik bij mn oorspronkelijke statement dat ik het niet de moeite waard vind. Van deze trip heb ik een report, als iemand interesse heeft zeg het maar dan zet ik t online.

Al met al vind ik het niet echt de moeite waard, misselijk worden en vervolgens weinig effect. Zoveel andere dingen waarvan ik niet misselijk word en waarvan de visuals knallen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit ook vaak met paddo's heb, en aangezien 4 aco dmt zich in het lichaam omzet in 4 ho dmt (psylocine) zou het zomaar kunnen dat ik gewoon niet goed tegen psylocine kan en dat de 4 aco dmt daarom niet veel bij me uithaalt.

Ik heb nog een flinke dosis liggen die ik als ik de moed verzameld heb vast en zeker neem, maar dan met een laagje licht eten in mijn maag.

underworld

Wijs gebruiker
ja spor, je weet zelf ook dondersgoed dat het voor ieder persoon verschillend uitpakt, bij de meesten die ik ken die het gebruikt hebben vonden het helemaal geweldig.

maar ja genoeg andere leuke dingen als dit niets voor jou is toch :wink:

Spor

Wijs gebruiker
weet ik ook dondersgoed, ik zet hier toch ook alleen MIJN ervaring neer ? Staat bij de eerste ervaring dat andere het een superervaring vonden.

Of mag ik hier alleen posten als ik het zelf ook tof vond ? :wink:

underworld

Wijs gebruiker
Spor zei:
weet ik ook dondersgoed, ik zet hier toch ook alleen MIJN ervaring neer ? Staat bij de eerste ervaring dat andere het een superervaring vonden.

Of mag ik hier alleen posten als ik het zelf ook tof vond ? :wink:
liefst wel :rockband: :rock:

TheFuckingDutchman

Dat deze thread niet hoger staat :confused:

M'n beste trip gehad op 4 Aco Dmt. Na inname duurt het niet zo heel lang voor de trip begint (15 min) maar het start heel rustig. Daarbij lijkt het alsof je ook wat mdma binnen hebt - je krijgt er een echt geluks en liefde gevoel van.

Vergeleken met Truffels is het begin dus veel aangenamer. Ik heb immers altijd wat schitige gedachten bij het begin van truffels+paddo's.

We hebben eerst een tijd buiten gelopen en het was net een schilderij. Bij concentratie kon ik visuals op laten komen. Daarna zijn we weer naar binnen gegaan. We dachten dat wel al op de way down waren, maar binnen sloeg een andere fase in. Met muziek gingen we naar een hoogtepunt van de trip waarbij het geluk er van af spatten. Mijn mind ging ook werken maar paranoia momenten bleven weg. :hearteyes:

De landing was erg zacht en je kon het gevoel nog lang merken in lichte dosis.

Ik heb trouwens 11mg genomen. Vrienden wat meer en die hadden ook meer visuals.

paddobenne

ik vond het als paddos maar dan zonder het magische eraan. En er gaan niet zoveel gedachten gedachten door je hoofd en dat vind ik juist zo leuk aan paddos, dat denken en anders denken.

mijn vriend hoeft het ook niet meer en was blij dat ik hem maar de helft had gegeven als wat hij eerst wou nemen. :)

TheFuckingDutchman

Naja ik heb niet altijd behoefte aan de flinke mindfuck van truffels. En dat geluksgevoel gecombineerd met wat visuals (die ik bij truffels niet echt heb) en een andere perceptie vond ik echt vet. Ik bleef ook heel helder. :)

gaat het zeker nog paar keer proberen.

Azraël

Belezen gebruiker
Voel je je eigenlijk gelukkig - zoals op xtc - van zo'n tripmiddelen of is dat enkel rare dingen zien of hoe moet ik me dat voorstellen?

TheFuckingDutchman

Toen ik 4 Aco Dmt nam had ik een ontzettend geluksgevoel. Maar die dag was ook perfect - een zonnige lente dag met hele goede vrienden doorgebracht. We zaten met z'n vieren op 1 lijn en we beschreven allemaal hetzelfde intense geluksgevoel. Niet perse het love gevoel van XTC alhoewel dat er ook bijzat.

Buiten had ik wat minder visuals, al was de wereld net een schilderij. Een andere perceptie.

Eenmaal binnen draaide het plafond, de muren en vloeiden veel dingen in elkaar samen.

2C-Em

Belezen gebruiker
Onlangs dan eindelijk voor het eerst geprobeerd.

27mg van de fumaraat variant.

Setting was echter niet echt ideaal, laat begonnen, m'n broertje had zin om te trippen. Dus dit maar gedaan samen. Echter hij viel in slaap voor het in sloeg. Paar keer wakker gemaakt, maar was ook niet echt wakker te houden. Toen maar beetje laten zitten, wilde zelf ook maar gaan slapen, zag het een beetje als mislukt. Uiteindelijk uren wakker gelegen, liggen piekeren ook. CEV's en OEV's aanwezig. M'n broertje had een uurtje of 4 gepit, waarna ik zo'n beetje eindelijk in slaap viel, vervolgens heeft hij zelf nog een aantal uren alleen getript.
Al met al wel werkzaam, maar vraagt duidelijk om een re-try met een betere setting. Wordt vervolgd dus :)

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Wat is dit een godvergeten brilliant spul!!

Ik heb vorig weekend 2 hits genomen, de eerste dag 22mg, de volgende dag 21mg.

De eerste dag kon ik alleen maar liggen en lachen. Eerst volgende een lichte introspectieve fase waarin ik echt heel diep en relaxed ontspande. De tijd viel van me af en ik kwam heel erg tot rust. Daarna volgde een heel euforische lacherige fase waarin ik geeneens een reden nodig had om te lachen. Geweldig spul, meerdere keren tot huilen aan toe moeten lachen. :grin: Echt geweldig jezus!

Goed, de dag erna geen kater, we waren op een vakantiepark en hadden die dag ook nog vrij daar dus besloten we het gewoon weer te doen. 21mg gedropt, en weer even liggen, deze keer waren we al erg ontspannen, gewend aan de tripmindstate en misschien ook wat tolleranter. Dus gingen we heel de dag mountainbiken wat echt de shit was. Lekker bezig met veel plezier en gevoel van een zijn met de natuur.

Wat ik nou zo apart vind, het is echt net als paddo's! Het voelt heel natuurlijk aan, geeft een zelfde soort space, zelfde soort visuals ook bij een vriend van mij (ik heb nooit visuals).
Maar het voelde veel relaxder, zonder de spanning en gek lichamelijk gevoel wat paddo's kan geven. Goed dit waren mijn eerste 2 keer dus ik moet niet te snel tot conclusies komen, maar ik vond het top! :grin:

2C-Em

Belezen gebruiker
TheFuckingDutchman zei:
Ben benieuwd naar je ervaring in een betere setting. Ik wil dit spul echt nog een keer proberen, kvond het briljant
Ik ook, de setting was gewoon echt verre van briljant, ik ben er zeker van dat het een andere keer in ieder geval beter tot z'n recht zal komen, in welke mate dat dan zal zijn, is nog ff afwachten. Maar ik schrijf dingen niet af als ik zelf de setting niet optimaal heb gemaakt, of ja..gemaakt..als ie niet als optimaal eh, overkwam zullen we maar zeggen!

Adrenochroom

Wijs gebruiker
^ Lol ben je aan het sparen?

T staat wel weer hoog op mijn to do lijst, hoef zelf geen paddos meer te doen sinds ik deze heb ontdekt, echt zo hard de shit. Paddo zonder de negatieve effecten, maar wel volop natural, ben er echt lyrisch over. Goede kans dat ik het binnen een paar weken weer doe, laat het jullie weten. :)

TheFuckingDutchman

ik vind de bodyload bij paddo's en truffels ook echt niet tof aan het begin. En sinds ik een keer heb moeten overgeven van truffels ben ik eigenlijk uitgeweken naar synthetische drugs. Mits zuiver lijkt me dat ook veel beter.

Bovenaan