4ACO-DMT en interacties...

Trinity

Belezen gebruiker
Hallo Allemaal,

Graag leg ik hier een vraag aan jullie voor. Weet niet helemaal of dit de juiste plek is, maar ergens anders vond ik het niet passen. Zie uit naar een leuke discussie en ervaringen! In de zijlijn; valt me op dat er weinig op het forum is over 4ACO (althans, ik vind het niet...).

Vraag:
Ik heb nu een vrij stevige ervaring met 4ACO-DMT. De eerste keer (30 mg in capsule) was echt de beste tripervaring 'ever'. Wat een fantastische beleving was dat, zowel qua duur (niet te lang, maar toch mooi 4,5 uur) als qua visuals en gevoelens (extreem gelukkig en verbonden met alles. Aangezien ik de intensiteit best wel heftig vond (ik was totaal overgeleverd aan het middel, kon het niet negeren: Shulgin Rating Scale (SRS) een ruime 3), ben ik overgegaan op doses van 15 mg. Dit ook aangezien ik veel van mijn pschychedelica op festivals gebruik (wat me altijd heel goed afgaat :stoned:) en daar wil je wel 'in control' blijven :blush:

Gezien de duur van de ervaring (tot 4 uur) en gebruik op festivals en dat deze meestal langer duren (toch wel 8 uur), combineer ik meestal 2 middelen. Met de 4ACO heb ik (na onderzoek: Shulgin, Tripsit e.a. :innocent:) geëxperimenteerd de afgelopen tijd en een aantal nieuwe 'flips' bedacht (ja, ik zeg het zelf maar; een flip is met MDMA, dus technisch niet het juiste woord, maar toch... :tonguewink:):
- Hyfenflip: 4ACO-LSD (ter info: dosering LSD voor mij in deze 50ug)
- Axonflip: 4ACO-2cb (ter info: dosering 2cb voor mij in deze 24mg)
- Cityflip: 4ACO-MDMA

De laatste heb ik nog geen ervaring mee (gebruik MDMA ten hoogste 2-3x per jaar), de andere twee wel. Nu valt mij het volgende op: Alle 'solo' 4ACO ervaringen zijn echt super, maar in combinatie met de 2cb of de LSD valt het echt heel erg tegen. Ter info: ik neem de 4ACO in en na 2,5 uur de 2cb/LSD. De opkomst van de 4ACO (normaal 15-20 minuten) valt tegen (tot 1,5 uur) en lengte van de 4ACO trip zelf is ook al minder lang en intens (?? hoe komt dit? Warmte? capsule met 15 mg geruime tijd 'in mijn kruis' gehad; lichaamstemperatuur. Volle maag?), de overgang naar de andere middelen doet bijna niets. Deze waren iig veel minder intens en lang dan ik normaal bij die dosering of een combi met elkaar (LSD-2cb of met MDMA-X) gewend ben. Voorbeeld; mijn laatste 4ACO-2cb combi duurde bij elkaar nog geen 4,5 uur vanaf het moment van inname! Daarna was ik weer compleet nuchter en daarvoor moest ik echt moeite doen om 'erin te blijven'. Visuals waren mager (CEV redelijk, OEV nauwelijks). SRS nauwelijks een 2.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en eventuele tips. Ook ' wetenschappelijke'/'technische' verhandelingen over de interacties zijn welkom. Ik weet dat er vaak over interacties bij psychedelica wordt gerept en dat als je het ene na het andere middel neemt dat niet gaat, omdat je al tolerantie hebt en zo, maar in de combi met LSD en 2cb heb ik daar nooit last van gehad. Daar ga ik altijd als een dolle op tot soms wel 10-12u bij relatief lage doses.

Kortom; hoe zit dit nu hier met 4ACO?? :flushed:

Dank vast! :wave:
Trinity

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat me uit je verhaal niet helemaal duidelijk wordt is of je nu ook al vaker enkel 15mg 4-AcO-DMT op een festival hebt gedaan of dat het altijd combinaties waren?

Trinity

Belezen gebruiker
Wat me uit je verhaal niet helemaal duidelijk wordt is of je nu ook al vaker enkel 15mg 4-AcO-DMT op een festival hebt gedaan of dat het altijd combinaties waren?

Terechte opmerking; nee, 4ACO 'los' alleen thuis. Op festivals idd altijd in combinatie...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Terechte opmerking; nee, 4ACO 'los' alleen thuis. Op festivals idd altijd in combinatie...
Dat vermoeden had ik al een beetje uit je verhaal. Je vergelijkt nu de opkomst, duur en intensiteit van 15mg met die van 30mg, maar dat is geen terechte vergelijking aangezien die twee doseringen niet op elkaar lijken. Dat de opkomst langer duurt en het effect minder lang aanhoud is logisch op de helft van de dosering.

Kruistolerantie bij psychedelica blijft een lastig ding. De meeste psychedelica hebben tolerantie met elkaar, maar na hoelang dat opkomt is niet helemaal duidelijk. Daarbij is het ook zo dat ik vaker lees dat 2C-B dan weer amper kruistolerantie met andere psychedelica vertoont, wat zou kunnen verklaren waarom je LSD/2C-B combi wel een succes was.

Verder vroeg ik me af waarom je bij de combi 4-ACO-DMT en LSD, eerst de 4-AcO-DMT neemt en niet de LSD. LSD duurt veel langer, waardoor het logischer zou zijn om die eerst te nemen. Verder lijkt combineren met LSD me eigenlijk ook nog eens overbodig aangezien LSD al lang genoeg duurt op zichzelf en ook nog eens heel compleet is van zichzelf.

Trinity

Belezen gebruiker
:confused:mile: dank Bee! Ik was wellicht nog niet helemaal helder; ik heb wel al 15 mg 4Aco alleen gebruikt thuis, dus weet dat de opkomst daarvan en ook de effecten echt sterker zijn dan de(zelfde) 15 mg 'start-dosis' tijdens een festival :flushed:

Verder vroeg ik me af waarom je bij de combi 4-ACO-DMT en LSD, eerst de 4-AcO-DMT neemt en niet de LSD. LSD duurt veel langer, waardoor het logischer zou zijn om die eerst te nemen. Verder lijkt combineren met LSD me eigenlijk ook nog eens overbodig aangezien LSD al lang genoeg duurt op zichzelf en ook nog eens heel compleet is van zichzelf.
Ik had idd die conclusie ook al getrokken, dat als je met LSD combineert je echt daar mee moet starten. Op een 50 ug dosis, welke ik dan gebruik, trip ik niet langer dan zo'n 4-5 uurtjes en dat is me net te kort voor een festival van zeker 6 tot soms wel 10u, vandaar de combi('s). Als ik 100 ug of meer LSD neem dan klopt het dat ik idd veel langer 'onder de pannen ben' :blush:
Verder had ik me bedacht dat ik wilde starten met de 4ACO, aangezien (1) de opkomst lekker snel is (hoef ik dus niet zo lang, tot wel 1,5u, te wachten) en (2) het effect qua bodyload/gelukssensatie/erotisch gevoel bij mij bij 4ACO alleen echt onverslaanbaar is in vgl met bijv. 2cb of MDMA los. Hopelijk licht dat wat toe.
Reflecterend op de ervaringen tot nu toe, kies ik er wsl voor om idd eerst LSD te gebruiken en dan evt nog 4ACO te doen of alleen 4ACO en dan maar tevreden te zijn met een kortere duur, of (en moet ik nog uitproberen) MDMA met 4ACO te doen. Ik verwacht dat de MDMA het effect vd 4ACO wel versterkt.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
:confused:mile: dank Bee! Ik was wellicht nog niet helemaal helder; ik heb wel al 15 mg 4Aco alleen gebruikt thuis, dus weet dat de opkomst daarvan en ook de effecten echt sterker zijn dan de(zelfde) 15 mg 'start-dosis' tijdens een festival :flushed:
Dat was mij niet duidelijk inderdaad. Daar heb ik helaas niet echt een goede verklaring voor, behalve dat de set en setting natuurlijk anders zijn. Alleen zou je op een festival setting eerder verwachten dat de effecten sterker worden dan thuis.

Andere verklaring die je zelf ook al aanhaalde is dat de 4-AcO wat potentie heeft verloren doordat het een tijdje tegen je lichaam heeft aangezeten en daardoor opgewarmd is. De meeste tryptamines zijn niet enorm stabiel, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zoveel potentie zouden kunnen verliezen in een paar uurtjes tijd.

Je hebt het in je eerste post ook nog over een volle maag, heb je voor een festival een aanzienlijk vollere maag dan wanneer je het thuis gebruikt? Dat kan wel een aanzienlijk verschil maken in het de duur van de opkomst en de intensiteit natuurlijk.

Trinity

Belezen gebruiker
Je hebt het in je eerste post ook nog over een volle maag, heb je voor een festival een aanzienlijk vollere maag dan wanneer je het thuis gebruikt? Dat kan wel een aanzienlijk verschil maken in het de duur van de opkomst en de intensiteit natuurlijk.

Dat is inderdaad anders. thuis houd ik er echt rekening mee dat er minimaal 3-4 uur tussen inname van voedsel/drank zit en op een festival prop ik voor ik naar binnen ga (15-30 minuten voor inname) vaak nog ff een broodje, banaan, wat drinken en zo naar binnen om voldoende energie te houden. Dat het scheelt in de duur opkomst weet ik inderdaad. Maakt het qua intensiteit ook echt uit? Dat heb ik me nooit beseft...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Maakt het qua intensiteit ook echt uit? Dat heb ik me nooit beseft...
Ja dat maakt zeker ook uit in intensiteit. Als er veel eten in je maag zit wordt drugs langzamer opgenomen, waardoor de piek waardes in je bloed lager komen te liggen. Het werkt niet zo dat gewoon eerst je eten wordt verteerd en daarna de drugs. In je maag wordt het allemaal gemengd, waardoor je drugs dus ook verspreid wordt opgenomen ipv in een keer alles.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb 2 ervaringen gehad met 4-AcO-DMT, beiden op 25mg oraal wat voor mijn gevoel een gemiddeld/mild tripje gaf.

Moet zeggen dat ik zeer positief onder de indruk ben van dit stofje, 2 kennissen waarmee ik deze had gedeeld waren eveneens zeer enthousiast. Het voelde voor mij aan als een 'zuiver' paddo / truffels / psilocybine tripje. Aanzienlijk minder misselijkheid, , minder sederend, op equivalente doseringen minder chaotisch, de visuals die ik van psilocybine gewent ben, introspectief.
En in tegenstelling tot paddestoeltjes / truffels kun je deze prima langere tijd bewaren en kun je precies je dosering bepalen.

Een kennis had mijn 4-AcO-DMT batch meerdere keren nasaal uitgeprobeerd, eenmaal tot 40mg toe. Hier was hij helemaal lyrisch over, hij beschreef het samengevat als een vrijwel directe opkomst met DMT gelijkende effecten. Ook het combineren met dissociatieven was deze zeer enthousiast over. Zelf heb ik het nog niet nasaal of in combinatie uitgeprobeerd echter.

Trinity

Belezen gebruiker
Zo, 40mg nasaal is niet niks zeg! Weet je hoe lang de trip duurde bij hem nasaal?

Wow! Ja, dat dacht ik ook! Ik vond 30 mg oraal zelfs al best wel intens. Ik weet dat sommigen wel voor meer gaan (100 mg bijv.) en 30 als een licht trip beschouwen, ook al geeft Erowid aan dat 25 en meer toch echt sterk is... :blush:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wow! Ja, dat dacht ik ook! Ik vond 30 mg oraal zelfs al best wel intens. Ik weet dat sommigen wel voor meer gaan (100 mg bijv.) en 30 als een licht trip beschouwen, ook al geeft Erowid aan dat 25 en meer toch echt sterk is... :blush:
Tja, daar zitten meerdere factoren in natuurlijk. Persoonlijke gevoeligheid, ervaring, maar zeker ook tolerantie.

Ik heb over de loop der jaren flink wat ervaring met psychedelica opgedaan, en doseringen die ik in het begin sterk of intens vond die vind ik tegenwoordig eerder mild of zelfs erg licht. Ik heb er altijd wel voor gezorgd dat ik geen tolerantie opbouw, want dat vind ik gewoon echt zonde.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Zo, 40mg nasaal is niet niks zeg! Weet je hoe lang de trip duurde bij hem nasaal?
Denk niet dat het de volledige 40mg in 1x was maar alsnog wel stevig, ik heb nog ergens zijn doseringsschema liggen met wat notities van dat tripje. Ik kan het tekstbestand stom genoeg momenteel niet terug vinden op mn pc, misschien de laptop. Maar als ik het mij goed herinner was hij zo'n 12 uur volledig van het padje. Hij had ook ergens DCK toegevoegd.

Hij zei dat 4-AcO-DMT zich qua lichaamsbelasting zeer goed leek te lenen voor meer extreme doseringen.

Afteredit: "300mg ketamine nasaal gedaan in combinatie perfect getimed met 39mg 4-aco DMT nasaal."

"Goh goh ik zou je toch eens moeten vertellen over mijn 300mg Ketamine K-hole in combinatie tegelijkertijd met 39mg 4-aco-DMT. Zo'n wanen en zo ver van de realiteit ben ik nog nooit geweest. Ik dacht oprecht dat mijn vader mijn kamer was binnengekomen en ik in een stille isolatie donkere ruimte in het st-******us ziekenhuis was beland. Maar nul paniek. Extreme euforie en de prachtigste visuals. Echt gewoon DMT visuals. Intense duidelijke kleurrijke dansende mozaïeken met je ogen toe en ook ogen open.

Die 4-AcO-DMT was dus ook nasaal. Piekt echt direct zonder enige pijn aan neus. Die 4-aco-DMT is echt te fantastisch nasaal. Lijkt het helemaal niet op paddo's, maar gewoon op DMT, maar dan een lange DMT trip. Ook geen lichamelijke ongemakken. Ondanks de intensiteit

Maar (je moet) eerst maar eens die stofjes apart in die doseringen nemen. Veel verder van de realiteit met die combinatie kun je niet echt geraken. Ik vond het intenser dan onze 25b chaos, maar dat was niet aangenaam. Er was wel verwarring bij de trip, maar volledige ego-dood, en voelde heel licht aan het lichaam."
"Oja ik dacht ik zal je even nog een temp link doorsturen van mijn tijdschema van innames van mijn K-hole aco dmt trip. Ik was vergeten dat ik er ook nog DCK bij in de mix had gegooid. Aangenaam die DCK. Werkt mooi samen met ketamine ook."

Had dit net terug gevonden, zal in de toekomst nog eens zoeken naar het tekstbestandje met doseringsschema, kan het jammer genoeg even niet vinden, frustrerend.

Laatst bewerkt:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wel interessant, alleen zegt het helaas niet heel veel over 4-AcO-DMT nasaal aangezien hij er dus nog flinke dosissen keta en dck bij heeft gedaan. Maar thanks voor het delen, interessant is het zeker en wellicht ga ik 4-AcO-DMT ook nog wel eens nasaal doen. Maar eerst maar eens oraal leren kennen überhaupt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo hee...

Nu krijg ik zin om 4-aco-dmt weer eens een kans te geven. Had het destijds verpest door te dicht op mijn test dosering de tripdosering te nemen. Had de tolerantie hiermee zwaar onderschat.

Ik lees er ook bijna altijd heel goede dingen over, over 4-aco alleen dus. Leuk die combinaties (reports), maar daar begin zelf ik niet meer aan.

Bovenaan