• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Enige tijd geleden ben ik een paar dagen weg geweest naar een tiny house op de Veluwe. Even me-time, kon het wel gebruiken na de afgelopen maanden.

Ik ben een man, midden dertig en net wat te zwaar. Ik heb ervaring met oa LSD en lage doseringen truffels. Na wat tripreports gelezen te hebben heb ik deze keer 4-HO-MET mee.

Ik had mijn Bluetooth speaker bij me, heb de gordijnen dicht getrokken, ben in een hoekje van de bank gekropen.

- - -

11:40 / T-01u00m // Ik heb gezonde twijfels of ik wel moet pakken, heb wat hoofdpijn, heb geen ervaring met deze drugs, ben alleen en relatief ver van iedereen vandaan.

12:47 / T-00u00m // Heb wat gegeten, paracetamol gaan halen, de twijfels allemaal weg kunnen relativeren en pak één pellet á 21mg 4-HO-MET. Ik zet een lijstje aan met duistere/vage trip muziek, dat werkte op LSD zo lekker.

13:47 / T+01u00m // De eerste open-eyed-visuals beginnen, de houtnerf van de muren beginnen te draaien en maken symmetrische caleidoscopische vormen, ik krijg klamme koude handen.

13:57 / T+01u10m // Ik ben er van overtuigd dat ik deze OEV’s eigenlijk altijd zou moeten kunnen zien, als ik me er voor open zou stellen. Ben kwa muziek gewisseld naar de albums van mijn huidige favoriete artiest, minder duister en minder raar, want dat pastte toch niet in de trips Foto’s op mijn telefoon krijgen diepte.

14:14 / T+01u27m // Dit is het plafond denk ik. Ik voel me euforisch, echt geweldig en ben érg onder de indruk van zowel de OEV’s als de CEV’s. Ik zie gezichten, padden, mensen en slangen zich vormen in de houtsnerf van de houten platen die de muren bedekken. Met ogen dicht kan ik reizen op achtbanen van lighttrails. Af en toe heb ik een zweem van misselijkheid omdat de (open eyed) visuals érg intensief zijn. Kan dat gelukkig redelijk sturen door ergens anders naar te kijken of mijn ogen te sluiten.

Mijn hele lichaam is aangenaam warm, op mijn voeten en handen na. De warmte voelt als de warmte tijdens een fijne vrij-partij. Mijn hartslag is voelbaar wat sneller dan normaal, maar het gaat wel lekker.

Ik probeer mijn gedachtes naar het negatievere te sturen, kijken hoe dat gaat, maar de trip wil enkel in het positieve en euforische blijven. Ook prima!

14:25 / +01u38m // Ik app een vriendin ‘Dit is fucking awesome!’. Ik heb nog nooit zulke intensieve prachtige open eyed visuals gehad, op LSD had ik geen OEV’s. De CEV’s zijn een laag minder diep dan op LSD. Echt een hele andere ervaring. Deze trip is niet zo raar, het is mooi, het is fijn, tijd verloopt gewoon normaal.

Ik heb staan dansen in mijn huisje, de muziek is heerlijk, ik kijk foto’s terug van feestjes van de afgelopen periode en de euforie blijft zich stapelen. De herinneringen & associaties zorgen voor een fantastisch gevoel tijdens de piek,

15:02 / +02u15m // Ik overweeg om naar buiten te gaan maar zit in couch-lock. Het plafond is voorbij, de effecten nemen af.

15:35 / +02u48m // Ik videobel met een vriendin, ik heb weinig gespreksstof maar vind het wel fijn om haar te zien. Het is geen heel vreemd gesprek, ik heb al geen OEV’s meer, had haar graag gezien tijdens mijn piek bedenk ik me later, hoe tof moet het zijn om iemand te zien transformeren tijdens een videogesprek.

16:15 / +03:28m // Ik zit op de Veluwe buiten op een bankje, geluid komt wat intenser binnen. Ik zie spechten van de ene naar de andere boom vliegen en het geluid van hun snavels in de bomen is prachtig. Iemand gooit een bal weg om een hond die laten pakken, in hoor de bal steeds door lucht heen suizen. Het neerkomen van de poten van de hond zorgt voor lucht-trillingen die ik kan voelen. Ik laat mijn gedachten gaan en kom terecht in in gedachtes over gewoontes, normen en waarden en hoe- en waarom die verschillen van wezen tot wezen.

Mijn gedachtes gaan nog een laag dieper en gaan zo ver als dit:
Wist jij trouwens dat we eigenlijk helemaal niet bestaan? Of nouja, niet op de manier zoals we denken dat we bestaan. Alles in het heelal is opgebouwd uit atomen en moleculen. Jij & ik, wij zijn van exact van hetzelfde materiaal gemaakt als een planeet op miljarden kilometers afstand. Als je goed kijkt dan blijkt dat je oneindig kunt blijven inzoomen of uitzoomen maar dat alles eigenlijk steeds exact hetzelfde is.

18:40 / +05u53m // Ik eet een vegaburger in een restaurantje en geniet van de gesprekken van vreemde mensen om me heen, ik kan al hun gesprekken horen en verwerken. Een conclusie die ik trek is dat iedereen uiteindelijk eigenlijk maar iemand anders na doet. Niemand is áltijd gelukkig, en niemand is áltijd ongelukkig.

Ik sluit dit tripreport af met dat ik van deze trip heb geleerd dat alles in de wereld enkel om liefde zou moeten kunnen draaien. Normen en waarden zijn belangrijk maar zijn ook maar aangeleerd, vaak uit angst in plaats van liefde. Het is oké dat ik niet zo ben zoals iemand anders van me verwacht dat ik ben, ik mag afwijken van iemand anders zijn normen en waarden.

- - -
Dit was een hele andere ervaring dan LSD, deze trip was veel minder raar en vreemd. Tevens duurt het uiteraard vele malen korter, nu ik het teruglees heeft de piek maar 1 uur en 15 minuten geduurd. Bij XTC haat ik het als het plafond voorbij is, bij 4-HO-MET was het makkelijk te accepteren, alles was goed. De headspace was heel vriendelijk, de afterglow was fijn en zonder twijfel geestverruimend. Ik zou dit zeker nog eens doen. Ik was van plan om dit buiten in de natuur te doen, werd helaas tegengehouden door een couch-lock, maar dat geeft een mooie kans voor de volgende keer.

Laatst bewerkt:

Meneer de uil

Experimenterende gebruiker
Leuk report!

Blijft fantastisch, trippen op 4-HO-MET! Iedere keer ben ik weer verbaast over de mooie vriendelijke en kleurrijke visuals.

Mocht je je trip volgende keer iets willen verlengen, dan kan je na een uur tot anderhalf uur een redose nemen. Bijvoorbeeld de helft van de startdosis.

Bovenaan