• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

4-emc bommetjes

hoooi ben ik weer,

gisteren voor het eerst 4-emc nasaal geprobeerd en zoals je in mijn vorige trip report hebt kunnen lezen was er niet veel aan.
ik had heb wat advies gehad van een mede forum genoot om het te proberen met bommetjes.
nu had ik mij voorgenomen om eigenlijk hier mee een week of 4 te wachten.

echter komt er vanavond een goede vriendin van mij langs.
en na mijn verhaal over gisteren aan te hebben aangehoord stelde ze voor om vanavond bommetjes te proberen omdat ze zelf ook wel zin had in een tripje.

even wat over onszelf
(A) vrouw, 28 jaar, 60 kilo 1m68ish, al best wel wat ervaring met xtc en wiet.
(K) ikzelf man 35 jaar oud 87 kilo 1m85, ervaring met coke xtc en gister dus 4-emc.

wellicht beginnen we wat laat maarja na de nodige biertjes en zij wijntjes hebben we besloten om het toch maar te proberen.

T00:00 voor haar een bommetje gemaakt van 175mg en voor mezelf eentje gemaakt van 275mg.

we nemen allebei het bommetje met een glas sinas (ik had ergens gelezen dat fanta trip versterkend werkt als je het voor het actief word neemt).
terwijl we afwachten wat ons gaat overkomen besluit ik haar wat les te geven in dj-ing.
we beginnen met wat euphoric hardstyle om lekker een beetje in de sfeer te komen.

ik zal dit report verder uitbreiden als we verder in de nacht komen.

--------------------------------------------------------------------------------------------
ehh helemaal vergeten dat ik een tripreport aan het maken was sorry hehe

T00:30 (A) zegt dat ze al wat voelt op komen, ik zelf nog helemaal niet, maar we zijn we lekker bezig met muziek en alles is toch al gezellig.

T01:00 (A) zit er nu helemaal in en bij mij voel ik ook al wat gebeuren.
ik merk dat ik vooral een beetje trillerige handen heb en een beetje begin te zweten.
(A) is nu meer bezig met verhaaltjes vertellen over vorige drugs avondjes dan dat ze nog met muziek bezig is

T01:30 ik voel een euforie opkomen die heel anders is dan wat ik gewend ben van MDMA.
dit is denk ik het best te beschrijven als de lucht zit vol spanning.
er gaan tintelingen over mijn hele lichaam.
ook ik vind het zo enorm fijn om over van alles en nog wat te praten.
(A) zit er vol in en zegt dat alles eigenlijk wel lekker en energiek aanvoelt.
wel heeft ze net zoals mij last van ontzettende zweethanden en geeft aan dat ze dit wel een beetje vies vind

T02:00 na nog ruim een half uur lekker kletsen besluiten we om maar iets aan die zweethanden te gaan doen
(A) stelt voor om wat rustigere muziek op te zetten en een douche te nemen.
volgends haar is een douche echt goddelijk als je in een euforische stemming bent dus ik volg haar naar de douche

T03:00 (ongeveer) o jezus wat was dat lekker, het gevoel van de regendouche op je huid.
de tintelingen zijn niet te omschrijven zo fijn!
(A) geeft aan dat ze een beetje horny begint te worden en begint een beetje met mij te spelen.
echter blijft het gevoel eenzijdig en word ik niet echt opgewonden.
dit is zo anders dan wat ik bij mdma merk, daar werd ik zo geil als boter.
nu niet, ik heb meer zin om ff lekker een rondje te gaan lopen echter gezien het tijdstip en ik midden in de stad woon lijkt het mij toch niet zon strak plan.
als een soorrt compromis besluiten we dan maar een livesetje van een festival waar we samen zijn geweest op te zetten en dan maar te gaan dansen.

T03:30 we merken dat het gevoel wat minder aan het worden is dus besluiten we een 2e bommetje te nemen.
allebei nemen we 150mg.

--------------------------------------------------------

T04:30 2e bommetje begint nu ook te werken en we hebben het prima naar ons zin,
als ik mijn gevoel nu moet omschrijven is het alles is prima en ik vind (A) super interessant!
ik wil echt alles weten en ik heb echt de behoefte om haar alles over mijn leven te vertellen.
de zweethandjes beginnen weer terug te komen en mijn hartslag voel ik ook weer sneller gaan.

----------------------------------------------------------

T05:30 denk ik, de euforie van het 1ste bommetje is bij de 2e niet echt terug gekomen.
we gaan nu lekker in bed ff serietje kijken.

conclusie:
bommetjes zijn echt beter dan nasaal, bijnemen in een kleine dosis zorgt er niet voor dat je eerste euforie momentje verlengt word.
nog steeds krijg je niet echt de energie die je bij een mdma oid wel hebt.
maar je hebt wel extreem veel zin om te socializen en leuke dingen te doen.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik ben benieuwd! Ken deze stof zelf nog niet. Als je het gisteren al hebt gebruikt en je vandaag al het nodige aan alcohol heb gedronken, zou ik jullie setting alleen niet echt als ideaal beschrijven. Zowel tolerantie en alcohol kunnen de effecten van een stimulant remmen. Dat laatste kan link zijn, pas in ieder geval op dat je daardoor niet teveel neemt.

Dat Fanta trips zou versterken heb ik nog nooit gehoord, wel nieuwsgierig waar dat vandaan komt. Wel weet ik dat sinaasappelsap (vitamine C) de werking van stims - in elk geval methylfenidaat en amfetamine - juist kan verminderen. Net wat je niet wenst dus, lijkt me. Maar goed, veel vitamine C zal er in Fanta niet zitten. :’)

Have fun! En doe rustagh. * insert Zuid-Limburgs Astro TV Jelano accent *

De Apotheker

Badass junkie
Ik vind 4-EMC te omschrijven als de geestelijke power en euforie van wat 4-mmc heeft en 3-mmc net niet had. Maar mist totaal de dopamine kick en energie want los van die sero actie voelt die bijzonder kaal en vermoeiend.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik vind 4-EMC te omschrijven als de geestelijke power en euforie van wat 4-mmc heeft en 3-mmc net niet had. Maar mist totaal de dopamine kick en energie want los van die sero actie voelt die bijzonder kaal en vermoeiend.

Ik zie het altijd een beetje zo voor me dat die categorie stofjes een soort spectrum heeft: aan de ene kant heb je de ‘plain’ dopamine-stims zoals speed, aan de andere kant de diehard sero-stims/entactogenen zoals MDMA (en dan heb je nog psychedelische amfetamines maar die even buiten beschouwing gelaten). Veel van die stim RC’s lijken dan ergens in een vaag midden tussen die twee op dat spectrum te liggen. Als ik het goed begrijp gaat 4-EMC dus meer richting de entactogene kant maar mist het de push/energie van een ‘echte’ stimulant?

Wel interessant, zelf nog niet zoveel geprobeerd in die tussen-range.

De Apotheker

Badass junkie
Ik zie het altijd een beetje zo voor me dat die categorie stofjes een soort spectrum heeft: aan de ene kant heb je de ‘plain’ dopamine-stims zoals speed, aan de andere kant de diehard sero-stims/entactogenen zoals MDMA (en dan heb je nog psychedelische amfetamines maar die even buiten beschouwing gelaten). Veel van die stim RC’s lijken dan ergens in een vaag midden tussen die twee op dat spectrum te liggen. Als ik het goed begrijp gaat 4-EMC dus meer richting de entactogene kant maar mist het de push/energie van een ‘echte’ stimulant?

Wel interessant, zelf nog niet zoveel geprobeerd in die vage tussen-range.
Ik zou het omschrijven als
Koude stimulanten, Die geven alleen de Dopamine en noradrenaline waardoor ze eigenlijk alles behalve empatisch en gesprekverdiepend zijn op emotioneel of connectie gebied maar hierdoor wel vaak recht door zee en soms ook perfect voor studeren Denk aan methylfenidaat, a-pihp( bijna alle pyros op mdpv en mdphp na) modafinil, troparil etc

Dan de (tussen stimulanten) zoals coke en speed want die zijn door een hele lichte sero afgifte en balans van afgifte behoorlijk sociaal maken en daardoor toch wat warmer en geven een praatkick. 3-mmc vind ik al neigen naar een stap hoger.
n-ethylpentedrone en hexen vallen hier ook wel onder.

dan de stimulanten met duidelijk warme sero werking als 3-mmc/4-mmc (2-mmc miste dat natuurlijk weer en is meer een straight kaal sim) maar ook 3-cmc en 3-mec vallen daaronder en de pyro MDPHP. 3-fa en 4-fa vallen er ook net onder denk ik.\

Dan de pure serotonine stimulanten die dus eigenlijk geen stim meer zijn want van 4-cmc, 4-emc, 5-mapb, 4-mec, (mdma is voor mij ook geen echte stim) en 4-mmc vind ik op hogere doseringen eigenlijk ook best wel sloom en hebben weinig weg van een stimulant en zijn pure entactogenisch.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Koude stimulanten, Die geven alleen de Dopamine en noradrenaline waardoor ze eigenlijk alles behalve empatisch en gesprekverdiepend zijn op emotioneel of connectie gebied maar hierdoor wel vaak recht door zee en soms ook perfect voor studeren Denk aan methylfenidaat, a-pihp( bijna alle pyros op mdpv en mdphp na) modafinil, troparil etc

Dan de (tussen stimulanten) zoals coke en speed want die zijn door een hele lichte sero afgifte en balans van afgifte behoorlijk sociaal maken en daardoor toch wat warmer en geven een praatkick. 3-mmc vind ik al neigen naar een stap hoger.

dan de stimulanten met duidelijk warme sero werking als 3-mmc/4-mmc (2-mmc miste dat natuurlijk weer en is meer een straight kaal sim) maar ook 3-cmc en 3-mec vallen daaronder en de pyro MDPHP. 3-fa en 4-fa vallen er ook net onder denk ik.\

Dan de pure serotonine stimulanten die dus eigenlijk geen stim meer zijn want van 4-cmc, 4-emc, 5-mapb, 4-mec, (mdma is voor mij ook geen echte stim) en 4-mmc vind ik op hogere doseringen eigenlijk ook best wel sloom.

Ja, dat is een betere omschrijving en logische indeling! Mee eens. 3-MMC vond ik een soort midden houden tussen coke en MDMA, maar dan meer richting coke, serotonine-effect vind ik daar subtiel, maar heb ook nooit hoge doseringen genomen. 4-MMC had ik graag nog gekend, maar was al verboden toen ik het bestaan ervan ontdekte. :’)

4-FMA heb ik nog liggen om te proberen, die zou meer richting MDMA gaan maar dan minder heftig qua sero?

Ik heb ooit een heel vage ‘stimulant’ gehad herinner ik me, volgens mij heb ik die nog ergens liggen. Stimulant tussen aanhalingstekens omdat het zo niet voelde, ik merkte weinig van, werd er eigenlijk alleen wat suffig/slaperig bijna van (serotonine?) en had tegelijkertijd wel een behoorlijk hoge bloeddruk die totaal niet paste bij het gevoel!

2-FEA was het geloof ik, maf spulletje.

De Apotheker

Badass junkie
Ja, dat is een betere omschrijving en logische indeling! Mee eens. 3-MMC vond ik een soort midden houden tussen coke en MDMA, maar dan meer richting coke, serotonine-effect vind ik daar subtiel, maar heb ook nooit hoge doseringen genomen. 4-MMC had ik graag nog gekend, maar was al verboden toen ik het bestaan ervan ontdekte. :’)

4-FMA heb ik nog liggen om te proberen, die zou meer richting MDMA gaan maar dan minder heftig qua sero?

Ik heb ooit een heel vage ‘stimulant’ gehad herinner ik me, volgens mij heb ik die nog ergens liggen. Stimulant tussen aanhalingstekens omdat het zo niet voelde, ik merkte weinig van, werd er eigenlijk alleen wat suffig/slaperig bijna van (serotonine?) en had tegelijkertijd wel een behoorlijk hoge bloeddruk die totaal niet paste bij het gevoel!

2-FEA was het geloof ik, maf spulletje.
ik vind 3-mmc op hogere doseringen meer neigen naar een entactogeen dan stim eigenlijk! 4-mmc vind ik teveel serotonine (is onderzocht een geeft net wat meer vrij als mdma!) en daarom vrij woozy en wazig waus snel.

4-fma is meer een lichte warmere amfetamine met sterke spierspanning en een gat in je neusbotje erbij.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
ik vind 3-mmc op hogere doseringen meer neigen naar een entactogeen dan stim eigenlijk! 4-mmc vind ik teveel serotonine (is onderzocht een geeft net wat meer vrij als mdma!) en daarom vrij woozy en wazig waus snel.

4-fma is meer een lichte warmere amfetamine met sterke spierspanning en een gat in je neusbotje erbij.

Oh, heel benieuwd dan naar het verschil tussen 3-MMC en 4-FMA. Van 3-MMC nam ik nooit veel omdat ik geen tijd/zin had in een sero-kater die ik liever bewaar voor een keer MDMA/6-APB ofzo. Ik heb wat relaxte bankhang-avondjes gehad op 100 mg, of 150, dan was er amper kater maar het effect was ook niet heftig, wat ik ook wel weer de charme vind, dat subtielere, net als bij coke, maar dan met dat warme sero-randje. Ik heb ooit 200 mg genomen en dat werd al wel echt MDMA-achtiger, ook met dezelfde bijwerkingen, maar dan nog steeds wel stukken minder intens en ‘vlakker’. Best chill wel hoor, zeker omdat de kater er amper is als je niet bijneemt.

Binnenkort als ik een wat minder saai leven heb (alleen maar werk momenteel) eens die 4-FMA proberen. Zou het dan liever wel oraal nemen zoals ik met 3-MMC ook deed. Heb je nog andere aanraders qua RC stims, of zijn de huidige op de markt allemaal een beetje mwoah, tot wel aardig? (Sorry voor off-topic.)

De Apotheker

Badass junkie
Oh, heel benieuwd dan naar het verschil tussen 3-MMC en 4-FMA. Van 3-MMC nam ik nooit veel omdat ik geen tijd/zin had in een sero-kater die ik liever bewaar voor een keer MDMA/6-APB ofzo. Ik heb wat relaxte bankhang-avondjes gehad op 100 mg, of 150, dan was er amper kater maar het effect was ook niet heftig, want ik ook wel weer de charme vind, dat subtielere, net als bij coke, maar dan met dat warme sero-randje. Ik heb ooit 200 mg genomen en dat werd al wel echt MDMA-achtiger, ook met dezelfde bijwerkingen, maar dan nog steeds wel stukken minder intens en ‘vlakker’.

Binnenkort als ik een wat minder saai leven heb (alleen maar werk momenteel) eens die 4-FMA proberen. Zou het dan liever wel oraal nemen zoals ik met 3-MMC ook deed. Heb je nog andere aanraders qua RC stims, of zijn de huidige op de markt allemaal een beetje mwoah, tot wel aardig? (Sorry voor off-topic.)
Ik vond 4-fma een van de mindere stimulanten eigenlijk.... het is net wat strakker en vuiger dan speed aan spanning geeft, ik had er iniedergeval 2 weken kies afdrukken van in mijn tong :)

Zal je de toppers geven en de rest lekker laten want een groot deel is gewoon saai, mist wat of doet onder aan een hoop andere.

De Apotheker

Badass junkie
Oh, heel benieuwd dan naar het verschil tussen 3-MMC en 4-FMA. Van 3-MMC nam ik nooit veel omdat ik geen tijd/zin had in een sero-kater die ik liever bewaar voor een keer MDMA/6-APB ofzo. Ik heb wat relaxte bankhang-avondjes gehad op 100 mg, of 150, dan was er amper kater maar het effect was ook niet heftig, wat ik ook wel weer de charme vind, dat subtielere, net als bij coke, maar dan met dat warme sero-randje. Ik heb ooit 200 mg genomen en dat werd al wel echt MDMA-achtiger, ook met dezelfde bijwerkingen, maar dan nog steeds wel stukken minder intens en ‘vlakker’. Best chill wel hoor, zeker omdat de kater er amper is als je niet bijneemt.

van wat ik heb geprobeerd het rode is wat de moeite waard is !

Bk-mdma
modafinil
ethylfenidaat
isopropylphenidaat
3-mma
3-fpm
2-mmc
3-mmc
4-mmc

3-cmc (imho op de juiste dosering fijner en minder bijwerkingen als 3-mmc en een top 5er)
4-cmc
3-mec
4-mec
4-emc
3-fma
4-fma
2-fa
3-fa
4-fa / 4-fmp
4-mpm
4-f mph
6-apb
5-mapb

a-pcyp
a-d2pv
a-pvp
a-php
a-pihp (niet meer een aanrader eigenlijk)
a-pihp FREEBASE
mdphp FREEBASE
mdphp HCL
mf-pvp (puur omdat het een soort 0%vet light pyro is en daardoor geen pyro gevaar heeft maar ook niet die kick.)
n-ethylhexedrone (verboden helaas nu)
n-ethylpentedrone (favoriet bijna van alle stims!!!)
N-ethylpentedrone (kristal)

n-ethylheptedrone
Troparil (een beetje een gekke maar de meest coke gelijke rc die ik ooit heb gehad)
kanna

Laatst bewerkt:
oh wat leuk er zijn al reacties!
ik zie dat er een opmerking is over dat we allebei alcohol aan het drinken waren.
dat klopt maar zodra we het plan hadden om dit te gaan gebruiken zijn we geswitched naar water

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
van wat ik heb geprobeerd het rode is wat de moeite waard is !

Bk-mdma
modafinil
ethylfenidaat
isopropylphenidaat
3-mma
3-fpm
2-mmc
3-mmc
4-mmc

3-cmc (imho op de juiste dosering fijner en minder bijwerkingen als 3-mmc en een top 5er)
4-cmc
3-mec
4-mec
4-emc
3-fma
4-fma
2-fa
3-fa
4-fa / 4-fmp
4-mpm
4-f mph
6-apb
5-mapb

a-pcyp
a-d2pv
a-pvp
a-php
a-pihp (niet meer een aanrader eigenlijk)
a-pihp FREEBASE
mdphp FREEBASE
mdphp HCL
mf-pvp (puur omdat het een soort 0%vet light pyro is en daardoor geen pyro gevaar heeft maar ook niet die kick.)
n-ethylhexedrone (verboden helaas nu)
n-ethylpentedrone (favoriet bijna van alle stims!!!)
N-ethylpentedrone (kristal)

n-ethylheptedrone
Troparil (een beetje een gekke maar de meest coke gelijke rc die ik ooit heb gehad)
kanna

THANKS! Heel handig! 🤗 Ga ik noteren. Jij hebt er aardig wat achter de kiezen gehad al haha.

ik zie dat er een opmerking is over dat we allebei alcohol aan het drinken waren.
dat klopt maar zodra we het plan hadden om dit te gaan gebruiken zijn we geswitched naar water

Heel verstandig! 👌🏼🥳

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Had ik tog gelijk he
Was een stuk beter Dan nasaal
Leuk dat het je goed bevallen is
Ik zal je van de week nog een Ander stofje voorschrijven

Mvg ricorieks

Had ik tog gelijk he
Was een stuk beter Dan nasaal
Leuk dat het je goed bevallen is
Ik zal je van de week nog een Ander stofje voorschrijven

Mvg ricorieks
Ja je hebt helemaal gelijk, oraal is een heel andere ervaring. Ik ga nu voorlopig wel even geen drugs doen. Maar ben wel benieuwd wat voor stofje je dan aan raad

Zanza

DF-koning
Van 3 gram? Als het een grapje is moet je even je hand opsteken.
Geen grapje. Jaar of 10 geleden alweer hoor. Heb het operatief laten dichtmaken omdat het, met name 's nachts, een piepend geluid maakte tijdens het ademhalen, door de valse lucht die er langs ging. Kon er dus letterlijk niet van slapen.

Oke het is nu een tijdje verder en ik dacht ik laat even weten of er een dinsdag dip is. Nee die is er niet. Wat ik nog wel vergeten was in het tripreport is de hoeveelheid dat je moet plassen. Volgends (a) ben ik zo'n beetje elk uur naar de wc geweest. Ik heb dat zelf niet echt door gehad maar nu terug denkende kan dat wel kloppen

MR_CHIP

Badass junkie

n-ethylpentedrone en hexen vallen hier ook wel onder.

Dan de pure serotonine stimulanten die dus eigenlijk geen stim meer zijn want van 4-cmc, 4-emc, 5-mapb, 4-mec, (mdma is voor mij ook geen echte stim) en 4-mmc vind ik op hogere doseringen eigenlijk ook best wel sloom en hebben weinig weg van een stimulant en zijn pure entactogenisch.
wat een goede samenvatting die sla ik op, op mijn computer

linny2001

Newbie
Hallo,
Gisteravond voor de 1ste keer 4mmc gaan halen. Ben nu nog wakker.
Ik neem ze als bommetjes, maar heb er net perongeluk 2 bommetjes gepakt. Men vriend had de bommetjes gemaakt en die zaten vast aan elkaar.
Ma zou dit erg zijn als je er 2 tegelijkertijd neemt?
Groeten

StraatPiraat

Badass junkie
Hallo,
Gisteravond voor de 1ste keer 4mmc gaan halen. Ben nu nog wakker.
Ik neem ze als bommetjes, maar heb er net perongeluk 2 bommetjes gepakt. Men vriend had de bommetjes gemaakt en die zaten vast aan elkaar.
Ma zou dit erg zijn als je er 2 tegelijkertijd neemt?
Groeten
Dit is echt te algemeen. Zonder aantallen mg is dit speculeren vrij zinloos.
En alsnog ga ik het doen, mijn ervaring leent me dat als je stabiel gaat op 1tje, je 2 in een klap wel kan hebben maar stop hierna dan ook met gebruiken. Anders ga je niet lekker voelen later

Bovenaan