3mmc verslaving

Wolters

Newbie
Hallo mensen,
Ik heb een beslissing gemaakt in mijn leven en dat is namelijk dat ik ga stoppen met 3mmc , het heeft mij hard achter uit laten gaan het laatste jaar met 3mmc ik ben van een halve gram na een hele gram gegaan en zo heeft het zich door ontwikkelt dat ik niet meer kan stoppen en minimaal 1 nacht wakker ben en met 1 nacht doorhalen maak ik tussen de 3-5 gram op , wekelijks gebruik ik dus 10 gram gemiddeld , mijn uiterlijk is er hard op achter uit gegaan maar voorderest voel ik me wel oke , het enigste gevoel dat ik heb is dat ik wat mis , dat ik me wel oke voel is denk ik omdat ik niet anders gewend ben dan dat ik leef zoals ik al jaren leef , dat is dus iets om achter te komen en daar ben ik heel nieuwschierig na , mijn vraag is nu ook :

Hebben jullie tips voor mij ?
Wat is/was jullie wekelijks gebruik
Hebben jullie er iets aan over gehouden ?

ChefCurry

Bewuste gebruiker
Direct Stoppen en voor jezelf gaan zorgen... Klinkt cliche ik weet het maar zoveel grammen wegwerken is echt je hersenen beschadigen. En mischien meer? Dat weten we niet wat de gevolgen zijn van dit soort RC 's.

Goed koken en lekkere dingen maken , sporten en dingen eten als chocola (puur), bananen en zorg dat je magnesium malaat haalt en veel vitamine c binnen krijgt. Veel slapen ook. Ik wens je het beste , ik ben er ook doorheen gegaan en nu gaat het weer beter met me.

Mvg

StraatPiraat

Badass junkie
Wat is/was jullie wekelijks gebruik
Hebben jullie er iets aan over gehouden ?
Ik zat een flinke periode in hetzelfde schuitje, ging een tijd goed en ineens had ik een psychose te pakken. Daarnaast is naar voren gekomen dat ik een hartritmestoornis heb, voorheen nooit last van gehad, nu ongelooflijk veel.
Ik wens je heel veel succes, je kan het!

johndeertrekker

Bewuste gebruiker
Ik zat een flinke periode in hetzelfde schuitje, ging een tijd goed en ineens had ik een psychose te pakken. Daarnaast is naar voren gekomen dat ik een hartritmestoornis heb, voorheen nooit last van gehad, nu ongelooflijk veel.
Ik wens je heel veel succes, je kan het!
kwam dat van je hartritmestoornis naar voren omdat je last kreeg van je hart?
ik heb namelijk sinds een maand soms een raar gevoel aan mijn hart (of er omheen?). het doet geen pijn maar het voelt niet echt goed.

StraatPiraat

Badass junkie
kwam dat van je hartritmestoornis naar voren omdat je last kreeg van je hart?
ik heb namelijk sinds een maand soms een raar gevoel aan mijn hart (of er omheen?). het doet geen pijn maar het voelt niet echt goed.
Ja. Het is niet bekend of ik dit altijd al had, maar ik had er geen last van voorheen.
Ik heb de typische variant van AVNRT

StraatPiraat

Badass junkie
Ik heb er nuchter soms geen last van, en soms de hele dag door. Het wisselt heel erg. Het gaat niet weg in ieder geval, na 2 maand geen gebruik leek het erger te worden.

Flualhamdulillam

Badass junkie
onder invloed meestal
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)

StraatPiraat

Badass junkie
Heb ik ook een tijdje gehad… Maar ik gebruikte het dan ook wel te veel (2-FMA, hierbij kreeg ik het zelfs… En verder stak het met enige regelmaat de kop op met 3-FA). Benzo’s hielpen een beetje, maar het bleef een ongelofelijk kut gevoel…

Ik heb toen een hartfilmpje gezien van mezelf, terwijl ik echt 100% zeker voelde dat m’n hart ook echt vaag klopte en soms gewoon een paar seconden niet, op het hartfilmpje was alles gewoon OK en mijn hart klopte prima door (naast de hoge hartslag). Sindsdien ben ik het steeds beter gaan negeren. Ik weet toch dat er niks is, het is ongemakkelijk, dat gevoel, maar meer niet. (In mijn geval)
Ik dacht hetzelfde maar het werd langzaam erger en ik was overtuigd dat er iets niet klopte.
In totaal heb ik 4 keer bij de huisarts gezeten en een ECG geëist, iedere keer was er niks te zien. Tot ik een keer net last had van hartkloppingen toen ik daar lag. Daarna moest ik de huisarts overtuigen dat ik op dat moment écht niet had gebruikt, ze kon het eerst niet geloven maar uiteindelijk met een cardioloog besproken en toen kwamen ze op AVNRT uit.

johndeertrekker

Bewuste gebruiker

dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.

Flualhamdulillam

Badass junkie
dit lucht wel op moet ik zeggen, het hart is immers wel het laatste waar je iets aan wilt mankeren.
Zeker! En daarom kan het geen kwaad om het even te laten checken, maar in mijn geval was best wel duidelijk dat het gewoon een soort paniek was, met vaak best flinke paniekaanvallen daaraantoe.

Even een pauze nemen, hart laten luchten 😋

Hiyou

Bewuste gebruiker
Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze… is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het “niks” is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks… vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Deze gedachte helpt mij dus enorm! Zo jammer dat het bij jou niet echt werkt…
Het werkt wel, als ik mentaal sterker ben op dat moment. Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven. Ik denk het dus wel, zeg het tegen mezelf, maar ik geloof het op dat moment dan niet. Dus soms werkt het, soms niet 😅 ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momenten

Flualhamdulillam

Badass junkie
Maar als ik al in een gestreste periode zit waar ik zwakker ben, en mentaal niet sterk genoeg, kan ik die gedachte van mezelf soms heel moeilijk geloven.
Snap ik. Je denkt dan ‘er is niets er is niets’ maar er is altijd wel iets waardoor je denkt: ‘nee dit is écht niet goed’… Ik had dat ook continu, maar als je eenmaal hebt ervaren dat al die vervelende klachten als sneeuw voor de zon verdwijnen, door te realiseren dat het nergens op slaat en dat je hart in orde is, wordt het in het vervolg veel beter te doen!

ik ben dan ook zeer bang voor de dood en is dus een strijd met mezelf op momenten
Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven… Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!

Hiyou

Bewuste gebruiker
Aah ja dat deel ik dan niet. Het maakt mij niets uit als ik plots zou sterven… Tuurlijk, zonde en jammer, maar ik had er op dat moment niets aan kunnen doen, ik heb dan waarschijnlijk een stomme fout gemaakt (als het door drugs komt dan). Ik ben niet bang wat er komen zal, het lijkt mij juist een enorm vredige rust!
Jah voila daar heb je het, ik ben niet perse bang voor de dood op zich maar wel voor het gevoel en de manier waarop, die hele actieve grote energie van het gevoel van leven loslaten. Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig! ( ik ben echt een controlefreak over alles wat ik voel ) en idd niet bang van wat komen zal, is een droom voor mij, en lijkt me zeer vredig. Vrede en ontspanning is een beetje wat ik mis. er komen dan vaak ook heel veel schuldgevoelens bij kijken als ik drugs gebruikt heb en het uitwerkt, omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken 😅 dom he. Maarja…

Flualhamdulillam

Badass junkie
omdat ik zo bang ben om te sterven maar mezelf dan wel altijd in gevaarlijke situaties plaats door af en toe drugs te gebruiken
Is dat echt een gevaarlijke situatie? Er hangt een risico aan natuurlijk, maar je lichaam kan echt een enorme lading tyfuszooi hebben, onderschat dat niet! Je gaat echt niet zomaar dood, ook niet van drugs.
Ik droom heel veel dat ik sterf haha, en dan voelt dat ook alsof alles wat ik voel uitgeschakeld wordt en ik vind dat zo akelig!
Ja zoiets zou je gewoon helemaal moeten accepteren, je niet verzetten! Maar als controle freak gaat dat lastiger kan ik me zo voorstellen. Doe je dingen om van die controledrang af te komen? Of in iedergeval te verminderen?

EDIT: verplaats ff naar het lekker lullen topic ofzo, we gaan gigantisch off topic hahaa

StraatPiraat

Badass junkie
Hier ook regelmatig last van hartkloppingen, nuchter. Overslagen (alsof mn hart even stilstaat en dan met een harde bons plots verder slaat) en een heel enorme druk terwijl die overslagen gebeuren. Is een zeer onaangenaam gevoel en kan soms een uur duren. Onder invloed ook vaak last van. Vooral een hoge hartslag(160/170 per min) bij coke of 3mmc. Ook al 2x bij huisarts en cardioloog gezeten, niks te vinden. Stress zeggen ze… is moeilijk te aanvaarden en is altijd een mentale strijd om dit te negeren of te aanvaarden dat het “niks” is of ongevaarlijk is want het voelt heel onaangenaam. Maar ik denk dan altijd: och, negeer het, als er iets moet of zou gebeuren dan gebeurt het. Of was het al lang gebeurt. Het overvalt me, soms blijft het weg, soms is het dagelijks… vroeger ging ik heel erg in paniek, had ik een vluchtreactie en wil ik mn hart precies vastpakken of schoot ik recht in mn bed en liep ik angstig heen en weer.
Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in één klap weer omlaag te krijgen.

Niet om je bang te maken oid, ik was juist blij toen ik de diagnose kreeg. Het kan ook geen kwaad in principe, het is alleen hinderlijk.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Dit klinkt heel erg als AVNRT. Van verschijnselen tot reactie huisarts. Lees maar eens het een en ander, er zijn ook trucjes met ademhaling en door bijvoorbeeld met een bepaalde techniek te gaan liggen en je te concentreren op je ademhaling je hartslag in één klap weer omlaag te krijgen.

Niet om je bang te maken oid, ik was juist blij toen ik de diagnose kreeg. Het kan ook geen kwaad in principe, het is alleen hinderlijk.
Wat bedoel je met “het is alleen hinderlijk”?
Is het gevaarlijk voor ons om drugs te doen?

cutepool

Bewuste gebruiker
Nooit meer bestellen, niet met mensen hangen die het doen, geen alcohol drinken (als dit een trigger is zoals bij vele andere) en veel, heeeeeeeel veel sterkte.

StraatPiraat

Badass junkie
Wat bedoel je met “het is alleen hinderlijk”?
Is het gevaarlijk voor ons om drugs te doen?
Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.

Hiyou

Bewuste gebruiker
Nee ik bedoel dat AVNRT alleen hinderlijk is. Mijn verhaal is een anekdote en anekdotes zijn geen bewijs. Wat wel bekend is, is dat 3mmc simpelweg zwaar op het hart is. Verantwoordelijk gebruik moet, denk ik, gewoon kunnen.
Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.

StraatPiraat

Badass junkie
Het is dat dat ik vaak moeilijk vind. Want zelf na 2lijntjes coke, kan ik me zeer onveilig gaan voelen. Je leest zodanig veel waarschuwingen op internet ivm drugsgebruik, dat ik het gevoel heb vaak met mn leven te spelen als ik drugs gebruik. Klinkt overdreven maar het zit toch altijd in mn achterhoofd.
Verpest het voor jou de hele ervaring?
Zelf heb ik dat gevoel alleen wanneer ik wiet heb gerookt, dan word ik overvallen met de constante gedachtes van 'dit kan zo niet langer, de volgende psychose komt eraan, je hart gaat naar de klote, je verneukt je leven' etc.

Daarentegen wanneer ik harddrugs gebruik ontbreekt me alle zorgen en ken ik daardoor ook totaal geen rem.
Heb je wel eens Ritalin geslikt? Moet je voor de gein de bijsluiter eens lezen, dan klinkt dat spontaan enger dan de meeste harddrugs en toch kan dat ook niet echt kwaad.
Misschien stelt het iets gerust, geen idee.

StraatPiraat

Badass junkie
Als je deze bijwerkingen leest klinkt het erger als de meeste drugs. Een aantal;
gedachtes of gevoelens over zelfmoord;
Deze, die tussen haakjes nog even toegelicht moest worden (?)
zelfmoordpogingen (waaronder zelfmoord);
Een van de vele bijzondere:
zwelling van de borsten bij mannen.
En mijn persoonlijke favoriet:
plotseling dood;
T zal je maar gebeuren.

In de bijlage is een PDF van de bijsluiter van methylfenidaat Mylan.

Bijlagen

• h116232.pdf
    161,6 KB · Weergaven: 6

Hiyou

Bewuste gebruiker
Verpest het voor jou de hele ervaring?
Soms, als ik het onveilig gevoel niet genoeg kan negeren. Nochtans had ik dit in het begin van drugsgebruik nooit, ik had zelf nog nooit gevoeld dt ik een hartslag had. En toen deed ik veel hogere doseringen. Nu heb ik soms al last na 1 lijntje. Maar ik zit alsook met anxiety dus dit zal wel een rol meespelen.
Zelf heb ik dat gevoel alleen wanneer ik wiet heb gerookt, dan word ik overvallen met de constante gedachtes van 'dit kan zo niet langer, de volgende psychose komt eraan, je hart gaat naar de klote, je verneukt je leven' etc.
Door wiet te roken heb ik anxiety ontwikkelt.
Daarentegen wanneer ik harddrugs gebruik ontbreekt me alle zorgen en ken ik daardoor ook totaal geen rem.
Heb je wel eens Ritalin geslikt? Moet je voor de gein de bijsluiter eens lezen, dan klinkt dat spontaan enger dan de meeste harddrugs en toch kan dat ook niet echt kwaad.
Misschien stelt het iets gerust, geen idee.
Ik ga niet gemakkelijk medicatie nemen omwille van de bijsluiters, de bijwerkingen schrikken me vaak af. Geen ervaring met ritalin..

Bovenaan