3MMC KAP ERMEE!

Paranoize.

Badass junkie
Iedereen die weekends een paar drankjes drinkt: kap ermee! Want tja voor je het weet ben je verslaafd.
Wat ik wel soms voor de grap tegen mensen zeg die ieder weekend drinken is stop eens een maand met drinken dan! En die mensen hebben er toch verdomd veel moeite mee😂 Toch een soort van gewenning zeker voor de vaste kroegtijgers.

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben ook geen fan van al die research chemicals dus daar kan ik mij wel in vinden.

Maar dat je het voor jezelf hebt verkloot vind ik geen reden om dingen te verbieden, beetje zielig vind ik het zelfs.

Je hebt dus zelf lekker kunnen genieten en je bent totaal naar de klote gegaan ervan dus moet je het voor de rest die er wel fatsoenlijk mee om kunnen gaan maar verbieden?

Goed dat je bent afgekickt, chappeau echt waar.

Maar die rommel is het echt niet waard man haha, hoe een mens daaraan verslaafd kan raken is mij een raadsel, maargoed iedereen heeft een andere smaak. En mening 😉
Wel grotendeels mee eens maar, stel wapen zouden legaal zijn om te kopen voor thuis eigendom zonder vergunning en een hoop mensen zouden er goed mee omgaan maar een deel kan dat niet en dat zorgt dus voor ernstige maatschappelijke problemen en doden zou het dan alsnog legaal moeten zijn?
Of kijken we dan naar het grotere plaatje en verbieden we het om de mongolen onder ons te beschermen voor hunzelf ( no offence addicts) Waar ik eigenlijk naartoe wil......
Een land waarin we een vergunning kunnen aanvragen om drugs te mogen kopen en gebruiken👀👀🤸‍♂️🤸‍♂️

Trippy langkous

Badass junkie
Wat ik wel soms voor de grap tegen mensen zeg die ieder weekend drinken is stop eens een maand met drinken dan! En die mensen hebben er toch verdomd veel moeite mee😂 Toch een soort van gewenning zeker voor de vaste kroegtijgers.
Klopt daarom. Vind het gewoon raar als mensen zeggen dat je van drugs af moet blijven terwijl je net zo goed verslaafd aan drank kunt raken.

Nickje

Belezen gebruiker
Het voorbeeld van een vuurwapen hanteer ik altijd inderdaad als objectief vergelijkingsmateriaal.

“Leg een doorgeladen vuurwapen op tafel, er gebeurd niks. Pakt iemand het in de hand en haalt het de trekker over heb je doden. - vuurwapens zijn niet gevaarlijk maar mensen” aldus dezelfde argumentatie tot drugs & drugsgebruikers.
Dat is wel waar maar ook wel érg makkelijk. Net als dat een deel der mensheid geen controle heeft over hun wapengebruik is er een deel dat minder of geen controle heeft over drugsgebruik. Je wilt wapens weghouden van psychotische, psychopatische of gewetenloze mensen en je wilt drugs weghouden van verslavingsgevoelige mensen. Je moet de kat niet op 't spek binden, als het ware. Of en in hoeverre de goeden daar onder moeten leiden is weer een andere discussie. Je weet bij voorbaat van een individu niet altijd in welke categorie hij of zij valt ("goh, dat had ik niet achter de buurman gezocht, het was een wat stille maar aardige man, nooit last van gehad...", dat soort dingen....).
Ik was altijd ruimdenkend voor wat betreft drugsgebruik in de breedste zin, maar ben toch wat genuanceerder geworden. Misschien is het helemaal niet zo gek om middelen die én heel verslavingsgevoelig zijn én daarnaast aantoonbaar bovengemiddeld schadelijk, te verbieden. Anderzijds moet je daarin niet hypocriet zijn en spullen die objectief minder problematisch zijn dan alcohol of roken, maar verbieden omdat mensen ze nemen voor de lol en dat bij het meer conservatieve deel van de bevolking meteen een soort pavlov reactie opwekt "oh, het is een stofje en je krijgt er een lekker gevoel van? Drugs! Kan niet! Mag niet!". Er zou meer nuchter en objectief hiernaar gekeken moeten worden met heldere en begrijpelijke criteria. Wellicht dat 3-MMC dan aan de verkeerde kant van de streep valt.
Ik snap dat verslavingsgevoeligheid ook iets heel persoonlijks is, maar het is ook duidelijk dat sommige stoffen hier veel meer impact op hebben (cravings oproepen e.d.) dan andere. Het is dus een mix van persoonlijke verantwoordelijkheid en schadelijkheid van de stof zelf.

De Zandman

DF-koning
Klopt daarom. Vind het gewoon raar als mensen zeggen dat je van drugs af moet blijven terwijl je net zo goed verslaafd aan drank kunt raken.
Maar, wat is drank dan.
Drank is een keiharde, verslavende harddrug.
Niets meer, niets minder.
Deze harddrug is maatschappelijk geaccepteerd (helaas)
De overheid haalt met accijns heffing op alcohol een vette financiële buit binnen.
Er vallen jaarlijks vele (verkeers) slachtoffers door. Doden, zwaargewonden, en...ziektes door zoals het syndroom van Korsakov.
Niet te fassen dat dit zomaar overal te koop is, maar over cannabis bijvoorbeeld wordt zo ontzettend moeilijk gedaan....
Dit is Nederland.
Op zijn smalst!

Trippy langkous

Badass junkie
Maar, wat is drank dan.
Drank is een keiharde, verslavende harddrug.
Niets meer, niets minder.
Deze harddrug is maatschappelijk geaccepteerd (helaas)
De overheid haalt met accijns heffing op alcohol een vette financiële buit binnen.
Er vallen jaarlijks vele (verkeers) slachtoffers door. Doden, zwaargewonden, en...ziektes door zoals het syndroom van Korsakov.
Niet te fassen dat dit zomaar overal te koop is, maar over cannabis bijvoorbeeld wordt zo ontzettend moeilijk gedaan....
Dit is Nederland.
Op zijn smalst!
Klopt, dat is inderdaad het punt wat ik wou maken. En ik meende dat alcohol een softdrugs was?

Blyatman

Badass junkie
Klopt, dat is inderdaad het punt wat ik wou maken. En ik meende dat alcohol een softdrugs was?
Alcohol komt in de Opiumwet niet voor en is in die zin geen harddrug volgens de wet, echter is het een hard drug die de grootste oorzaak van meest schadelijke middelen. Het probleem met alcohol is echter dat de staat accijns kan verdienen op alcohol omdat het sociaal-economisch geaccordeerd is. Maar wanneer men cocaïne legaliseren wilt kan er 1. Geen accijns over geheven worden en 2. Verliest 77% van de wereld zijn apeshit. Even als voorbeeld 🤪

De Zandman

DF-koning
Coca kan niet gelegaliseerd worden, nee.
Dit ook, omdat we er internationale verdragen over hebben afgesloten om dit goedje te weren.
Niet voor niks, dat weren ervan overigens.
Het is een schadelijke stof, en het gebruik loopt vaak danig uit de klauwen zoals we weten.

Ik ben nu 1 maand van 3mmc af, doe alleen af en toe nog sos van vrienden. Ik kan weer slapen, ik kan weer opstaan ik sta positiever in t leven, ik raad iedereen aan: probeer 3mmc niet eens!! En de mensen die eraan zitten, kap ermee!!! Het leven zonder drugs is perfect maar het leven alleen al zonder 3mmc is al 30x beter. Kap met 3mmc het maakt alles kapot, ik raakte ook mijn vriendin kwijt en mn beste vrienden. Echt stoppe kan je alleen zelf doen! Iedereen die er licht aan zit stop ermee, voor je t weet ben je 2 dage achter elkaar te wakker. En gaat dat maanden lang door. Er is een leven na 3mmc en dat leven is veel beter! Laten we zo met z’n alle die kut rommel de wereld uit helpen!
Is idd zeer zeer verslavend, gewoon niet teveel in huis liggen ervan en zeker niet snuiven !! Snuiven is 10x meer verslavend

Peach1937

Belezen gebruiker
Ik ben nu 1 maand van 3mmc af, doe alleen af en toe nog sos van vrienden. Ik kan weer slapen, ik kan weer opstaan ik sta positiever in t leven, ik raad iedereen aan: probeer 3mmc niet eens!! En de mensen die eraan zitten, kap ermee!!! Het leven zonder drugs is perfect maar het leven alleen al zonder 3mmc is al 30x beter. Kap met 3mmc het maakt alles kapot, ik raakte ook mijn vriendin kwijt en mn beste vrienden. Echt stoppe kan je alleen zelf doen! Iedereen die er licht aan zit stop ermee, voor je t weet ben je 2 dage achter elkaar te wakker. En gaat dat maanden lang door. Er is een leven na 3mmc en dat leven is veel beter! Laten we zo met z’n alle die kut rommel de wereld uit helpen!
Ik sluit me hier compleet bij aan en herken mezelf er ook echt in. Ben er nu 2 maanden vanaf en ik zie zoveel verbetering. Ik heb in de tijd dat ik 3mmc gebruikte zoveel verpest in mijn leven en ben het nu allemaal met succes aan het rechtzetten. Het is een enorm leuke drug en dat is juist het hele probleem ervan. Ik hoop zo erg dat mensen verstandig deze drugs kunnen gebruikte en vooral met mate.

Brakka Mang

Badass junkie
Coca kan niet gelegaliseerd worden, nee.
Dit ook, omdat we er internationale verdragen over hebben afgesloten om dit goedje te weren.
Niet voor niks, dat weren ervan overigens.
Het is een schadelijke stof, en het gebruik loopt vaak danig uit de klauwen zoals we weten.
Oeh deze uitspraken fascineren mij altijd :kissingsmiling:....ten eerste zijn die verdragen niet afgesloten maar opgelegd onder dwang van de US. Vice heeft hier een hele mooi documentaire over gemaakt. Google maar vice war on drugs.Verder valt het drugsbeleid helemaal niet te verdedigen als men naar de cijfers kijkt.

Alcohol 3 miljoen doden elk jaar (maar leverfalen wordt niet meegeteld als doodsoorzaak, kijk maar op NWH) roken 8 miljoen. Drugs zijn geen wereldwijde cijfers maar 1.1 procent drugsdoden elk jaar in nederland en alcohol en roken 89. procent. In totaal. De war on drugs *wereldweid heeft in 2015 al 1000 miljard gekost en in Nederland nationaal 5,4 miljard aan politie inzet Beleid tegen roken is 49 miljoen euro aan campagnes. Dus feit is....aantal drugsdoden is 89 procent minder maar bestrijding is
1000% meer geld?! Hoe leg je dat uit? Juist het legaliseren, lees reguleren, van drugs vanaf 21 jaar zou wereldwijd miljarden opleveren. Hier een aatnal linkjes met wat relevante onderzoekjes, o.a. van de politie zelf die al zeggen dat het drugsbeleid niet te verdedigen valt.

De Zandman

DF-koning
Afgedwongen of niet, de verdragen liggen er.
Zolang de alcohol idioterie doorgaat, is dit eenvzwaar ridicule zaak.
Ik weet het.
Maar alles vrijgeven?!
Dat kijkt me toch een slechte ontwikkeling....

Brakka Mang

Badass junkie
Afgedwongen of niet, de verdragen liggen er.
Zolang de alcohol idioterie doorgaat, is dit eenvzwaar ridicule zaak.
Ik weet het.
Maar alles vrijgeven?!
Dat kijkt me toch een slechte ontwikkeling....
Niet vrijgeven, reguleren. En meer voorlichting. Stop het geld wat ermee verdiend wordt in armoede bestrijding en andere problemen die aan de kern liggen van problematisch gebruik zoals bijvoorbeeld eenzaamheid etc. Er zijn altijd triggers voor problematisch gebruik, ik geloof niet in het feit dat verslaving genetisch bepaald is. Daarnaast zou een stukje lifestyle training verplicht op middelbare scholen ook enorm meehelpen in voorkomen van dergelijken. Ik weet niet wat belangrijk is, kan me niet herinneren dat ik ook de stelling van pythagoras of een wortel in het dagelijks leven heb toegepast. En ik ben werkzaam als senior consultant en werk met architecturen en getallen.

Hardcore_frk

Badass junkie
Allemaal leuk en aardig, maar de '3-MMC, kap ermee!' uitspraak ben ik het wel mee eens.

Kom op mensen: het is tijd voor weer de echte bangers, goede speed en (van wat ik heb horen zeggen) 4-MMC. Wij zijn de vragende markt, kom op aanbiedende producenten!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Allemaal leuk en aardig maar de '3-MMC, kap ermee!' uitspraak ben ik het wel mee eens.

Kom op mensen: het is tijd voor weer de echte bangers, goede speed en (van wat ik heb horen zeggen) 4-MMC. Wij zijn de vragende markt, kom op aanbiedende producenten!

Wij zijn een klein procent van de vragende markt die dit aanbod nu meteen in de handel willen. We weten wat goed is. Alleen is meer dan 70% van de markt tevreden met die zooi omdat het al jaren het makkelijkste en goedkoopste aanbod is.

Hardcore_frk

Badass junkie
Krijgen we straks, naast deze vorm van kindercoke, ook kinderpep en kinder-DMT?

Echte mannen (en vrouwen, weet ik sinds ik op DF zit) willen volwassenenpep, rechtstreeks van de Hell's Angels!

De Zandman

DF-koning
Ik geloof dat wel degelijk de eigenschap " verslavingsgevoeligheden " genetisch bepaald
K a n zijn.
Net zoals het n i e t verslaafd kunnen raken, in die zin, dat er mensen zijn die n i e t na enkele keren dronken te zijn geweest, deze gewoonte omarmen.
Ikzelf begon te drinken, zo af en toe, (carnaval bijvoorbeeld) terwijl ik daar niet direct een reden voor had...op die gelegenheden iig.
Ik ben ervan overtuigd dat ik het gewoon lekker vond, die roes. Meer niet.
Dat werd later wel anders...maar in het begin niet.
Ik had toen niet bewust last van de school misère.
Waarom zou je deze eigenschap, die ziekte zo men wil, niet kunnen erven?
N.b. bij een intake gesprek van een verslavings kliniek wordt er steevast gevraagd of er in de familie alcoholisme voorkomt!
Dus.....een kraai is geen mus, nietwaar.

De Zandman

DF-koning
Allemaal leuk en aardig, maar de '3-MMC, kap ermee!' uitspraak ben ik het wel mee eens.

Kom op mensen: het is tijd voor weer de e.......en (van wat ik heb horen zeggen) 4-MMC. Wij zijn de......
Nee, beste collega.
4 MMC staat al op de verboden stoffenlijst....lijst I Opiumwet!
Die komt echt niet legaal terug....

Bovenaan