B00bi3s

Newbie
Heb sinds kort 3mmc gebruikt op 3 verschillende feestjes.
Vraag me af of jullie kunnen relaten of soort gelijke ervaringen hebben gehad.

Op het eerste feestje (verjaardagsfeestje) werd ik voorgesteld met 3mmc. Een vriendin verteld een beetje hoe het is gekomen en hoe chemisch het is, daarna wat de effecten ongeveer zijn. In kort: je word er sociaal van en het voelt nog wel een beetje sober.
Iedereen praat heel lekker met elkaar, maar op een gegeven moment begon ik een gesprek met deze dude die niet kon ophouden met van verhaal naar verhaal springen. Gelukkig had ik niet zo veel gesnoven want ik kon er geen woord tussen krijgen en het voelde alsof ik een pot kokend water moest dicht houden in mezelf met allemaal verhalen in mijn hoofd die gewoon over liepen. Kreeg een beetje een anxiety druk in mijn maag maar die ging snel weg wanneer ik rustig aan deed.
Uiteindelijk lekker lang geslapen en weer naar huis gegaan. Ben niet brak geworden.

Tweede feestje was bij iemand zijn werk.
Heleboel mensen en niet iedereen deed hetzelfde, ik en mijn vrienden besloten 3mmc te doen en het was super vibey, iedereen was aan het dansen of gezellige gesprekken aan het houden. Deze keer had ik zeker wat meer genomen en ik merktte al snel dat ik ook meer sociaal makkelijk was.
Richting het einde van het feest waar de helft al weg was gegaan, was ik met een vriendin aan het praten en ik hou van luisteren en verhalen in me op nemen. Jammer genoeg kreeg ik weer het kokende pot gevoel, ik werd helemaal heet en een beetje duizelig (dit kwam sowieso ook doordat ik niet genoeg water had gedronken door de avond heen). Ik gaf het direct aan en we gingen ff buiten in de kou zitten totdat ik me wat beter voelde.
Dit helptte immens, de koude wind maakt je wat meer aware van je lichaam en waar je bent. Had weer het anxious buik gevoel, dacht dat ik bijna moest overgeven maar het was gewoon gas.
Na een halfuurtje en wat boeren konden we weer naar binnen, en ik voelde me pretty okay zolang ik wat water dronk en me terug trok naar buiten om wat lucht te scheppen.
Aan het einde ging ik naar huis met bolt en lag ik gelijk plat op bed lekker lang te slapen. Had niet echt een hangover maar ik had wel een onderbuik gevoel van afgelopen avond, soort anxiety gevoel.

Derde feestje was iemand zijn huis feestje.
Ik denk dat mijn vrienden en ik de enige waren die 3mmc deden, en dat was gewoon helemaal oke want iedereen voelde gewoon gezellig aan. Een vriendin kreeg wel al snel een dip doordat we niks meer hadden om bij te snuiven, en de dealer kwam veel later als verwacht van wat we hadden bij gehaald.
Soms voelde ik me weer spontaan heel erg warm, wanneer dit gebeurde ging ik gelijk ergens rustig zitten en mn gedachtes laten gaan.
Na het feestje gingen we terug naar een vriendin haar appartement waar we door snoven en spelletjes speelde. Alles was echt heel chill en leuk.
Op een gegeven moment was het al 9 uur sochtends en een vriendin en ik gingen weg zodat de rest kon slapen.
3mmc was zo lekker in de ochtend zon, en iedereen op straat was heel aardig goeie morgen aan het zeggen wat het nog fijner maakte. We hadden wat fruit gehaald en dat gegeten op een schommel.
Na een tijdje besloten we met de bolt naar mijn appartement te gaan en gewoon door snuiven tot 6 uur savonds.
Mijn vriendin kreeg uiteindelijk hetzelfde als ik op mijn eerste keer: spontaan super heet, een beetje duizelig en misselijk.
Direct naar buiten gegaan met water en naar muziek luisteren. Na een tijdje ging het weer goed en we deden de ramen open om het wat koeler te maken binnen sinds de hitte om ons heen te veel werd tegenover de hitte in ons.
We hadden een beetje met gevoel berekend wanneer we moeste stoppen sinds de vriendin nog naar huis moest met de trein.
We zijn 4-5 uurtjes voordat ze weg moest gestopt met snuiven en het een zo een goeie mogelijke come down te maken met lekkere nummers en blijven praten over dingen.
We hadden bijna boj gesnoven maar dat zou het echt niet waard zijn geweest. Better safe than sorry.
De vriendin zat uiteindelijk om 23 uur op de trein en ging pas na 2 uur snachts naar bed, nadat ik haar naar het station had gelopen was ik gelijk plat gegaan op bed.
De volgende dag had ik meer zo een gevoel dat 3mmc nog een beetje in mn systeem zat, tegelijkertijd voelde ik me best wel leeg en niet sociaal equipped.

Nu een paar dagen later, merk ik dat wanneer ik spontaan sociaal ben, ik die hitte en misselijkheid in mijn onderbuik voel. Het voelt een beetje alsof mijn lichaam nu gewend is om op 3mmc sociaal te zijn, en de eerste reactie die ik krijg wanneer mn brein merkt dat ik sober ben is anxiety buikpijn.
Ik weet niet zeker of dit door de 3mmc komt, in ieder geval ga ik nu op pauze met dat om bij te komen en mijn lichaam weer op een lijn met mij te krijgen.

Ik snap wel hoe dit een erg verslavend middel kan worden voor sommige, je krijgt een social boost en voelt je oke door alles heen. Ik ken mezelf erg goed en ik weet zeker dat als ik mijn lichaam niet zo goed kon inschatten, dat ik dit vaker zou nemen juist omdat het zo low risk aanvoelt en alleen maar gezelligheid is, al helemaal door de dag in de zon voelt het lekker.
Maar ik hou nu zeker op voor een tijdje, ik wil in controle zijn over mijn eigen sociale batterij, als het leeg is dan is het klaar, op naar huis en slapen :)

Hebben jullie ook een soort gelijke ervaring met 3mmc? Ik vraag mij heel erg af hoe het zit met die hitte vlaag en misselijkheid.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik zou even langs de huisarts gaan voor een checkup. 3-MMC is vrij belastend voor je hart en bloedvaten. Als je zo lang achter elkaar snuift blijf je je lichaam uitputten en je fysiek gaat vanzelf tegenstribbelen dan. Weet niet of je er ook alcohol bij hebt gedronken maar af en toe een glas water is ook heel belangrijk. Verder onderdrukt het eetlust en langer dan 12 uur zonder eten is ook niet aan te raden als je jezelf aan het uitputten bent met drugs.

Bovenaan