• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

3-MMC + XTC

Cinnamon

Newbie
Al scrollend kwam ik dit tripreportje tegen van afgelopen april 2020. 3-MMC was toen helemaal 'de shit' en aan het begin van lockdown 1.0 besloten dit goedje eens een kans te geven. Veel positieve ervaringen opgehaald bij vrienden en kennissen (en dit forum) dus de verwachtingen waren wel hoog.

Setting: thuis met X

Clean: 2,5 maand

Wie: vrouw, 29, 65kg, fit fat & fabulous

Ervaring: X, MDMA, F-FA, 4-FMP, Mephedrone, 6-APB, 2-CB en verschillende truffels

17.45 gegeten. Aardappeltjes met een hamburger. Daarna getraind en het eten ligt niet meer zwaar op de maag.

19.42 cap met ongeveer 100 mg. Inmiddels relaxte elektronische muziek opgezet van m’n eigen playlist. Beetje met m’n telefoon in de weer. Vrienden aan het appen en op insta bezig. Besloten dat ik een account aan ga maken op dit forum :) omdat het me veel info heeft verschaft de afgelopen tijd.

20.10 klein beetje stijve nek. Lichtjes misselijk. Tikje vaag in m’n hoofd? Of verbeeld ik me dit? Te veel mee bezig misschien.

20.30 trekjes met m’n speekselklieren onder m’n tong. Wel het gevoel dat er iets in m’n maag is aangekomen. Verder nog niks spannends te ontdekken. Inmiddels wat kaarsjes aangemaakt voor de setting. Altijd een bijzondere periode om te wachten tot ie inkickt.

20.35 paar slokjes van iets kouds gedronken en dat komt hard aan op m’n maag.

20.45 beetje vaag in m’n hoofd/ roesje. Gapen. X begint er een beetje naast je praten en te vergissen met woorden. Rilling? Kan ook van de kou zijn. Ik heb het best koud :). Na een uur nog niet het idee dat er echt iets aan de hand is. Niet helemaal nuchter meer maar ook niet echt high.

21:10 besloten dat het nogal tegenvalt. Het voelt alsof je de hele dag niks gegeten hebt en dan een half wijntje opdrinkt. Zo van woeh, beetje wiebelig maar niet spannend. Daarom een redose met 100mg. Nee dat is niet verstandig, maar als we dan toch bezig zijn...

21:20 nog wel helder in m’n koppie. Meer zin om te praten en de dansen. Nog steeds koud. Loop rond met het dekentje van de bank. Typen gaat wel heel snel en goed.

21:25 cap #2 is aangekomen in mijn maag. Krijg wat klammere handjes. Nek stijfheid is eindelijk weg.

21:35 beetje mellow. Soort van vage halve kramp in m’n linker voet. Veel kletsen. Kriebeltjes op m’n achterhoofd.

21:40 drogere mond. Nog steeds koud. Hartslag is rond de 80, oké dus.

21:55 hartslag is opeens 102

22:00 laatste 50 min toch wel vrij snel voorbij gegaan. Het is wel gezellig en veel kletsen, maar heel spannen is het niet. Wel kauwen en droge mond nu. Tong is ook wat beweeglijk. Plassen gaat nog goed.

22:15 pupilcheck gedaan in de badkamer (met redelijk fel licht) alles ziet er normaal uit. Voel me nog steeds helder in m’n hoofd. Lichte druk nog op m’n traps en onderrug. We hebben besloten dat dit nogal tegenvalt. Dus.... gelukkig hebben we nog wat blauwe punishers liggen. Het is tenslotte maar 1x in de week donderdag. We doen 1/4 in een cap en we toasten op het leven.

22:30 droge mond, zin om te praten en het is erg gezellig. We dansen wat op de lekkere muziek. Al tig keer opnieuw balsem op m’n lippen gedaan. Hartslag is rond de 100 als ik sta, 105 met dansen.

22:40 kaakspanning verder wel oké. Ik zweet haha. Hartslag nogsteeds 105.

23:00 plassen gaat nog. Het is echt super gezellig! Zoveel kletsen en gezellig mellow dansen. Balsemen op de lippen en droge bek. Tinteltjes op m’n hoofd. Tong is onrustig en kaken gaan knauwen.

23:05 beetje knijpen met de handjes. Blablablablaaaa

23:20 alles wel oké, maar nog niet echt het XTC effect. Nog eens 1/4 punisher.

23:40 hartslag is 130. Haar los gegooid en lekker er doorheen aan het gaan. Kauwgom knauwend.

00:20 we gaan lekker! Dansen, kletsen, etc.

Hartslag is 124 met dansen

00:55 hartslag nog steeds in de 120; situatie onveranderd. Betrap mezelf erop dat ik zin heb om bij te pakken :$

Trui aangetrokken en een lange broek. Toch weer wat frisser dan net. We zijn onrustig.

1:15 1/4 punisher

1:35 beetje wauws, lekker trillen.

1:50 we gaan lekker. Typen is lastig

2:30 1/4 punisher

Conclusie: Waarschijnlijk hadden we de 3-MMC net wat te laag gedoseerd waardoor we wel de lasten hadden maar niet de lusten. De cravings zijn real en als je eenmaal begint hou je eigenlijk niet meer op totdat je moe begint te worden. De dag er na nog behoorlijk last gehad van hart bonken en het 'gefrituurde' gevoel.
Wellicht nog eens proberen met een hogere dosering, maar ik denk dat er leukere middelen zijn om uit te proberen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het is echt niet verstandig om XTC te gaan nemen omdat 3-MMC tegenvalt. Dan moet je ook niet raar opkijken van een gefrituurd gevoel de volgende dag, want dat is dan nogal voor de hand liggend.

Cinnamon

Newbie
Let wel: de combi xtc en 3mmc is extra slecht voor je. Neurotoxisch en voor je hart en bloedvaten.

Het is echt niet verstandig om XTC te gaan nemen omdat 3-MMC tegenvalt. Dan moet je ook niet raar opkijken van een gefrituurd gevoel de volgende dag, want dat is dan nogal voor de hand liggend.

Daar ben ik me volledig van bewust. Slim was het idd niet, en voor mij ook geen combi die ik nog eens zou doen. Zoals beschreven was 3-MMC voor mij niet het middel, maar dat weet je pas als je ermee geëxperimenteerd hebt :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Daar ben ik me volledig van bewust. Slim was het idd niet, en voor mij ook geen combi die ik nog eens zou doen. Zoals beschreven was 3-MMC voor mij niet het middel, maar dat weet je pas als je ermee geëxperimenteerd hebt :wink:

Ik herken het wel hoor. Ik vind 3-MMC zelf ook niet heel bijzonder. Het is vrij mild en lijkt i.m.o. nog het meest op coke, met een serotoninerand die de ene voor de andere keer wat merkbaarder is. Als je een effect verwachtte dat in de buurt komt van XTC, dan snap ik wel dat het tegenviel. Ikzelf gebruik 3-MMC sporadisch een keer voor een avondje op lage dosis en ik neem over het algemeen dan ook niet bij, ook al is het een beetje underwhelming. Ik vind het op die manier best een leuk middel, niet te gek, gewoon een chill avondje.

Ik wilde ook niet de zuurpruim uithangen verder, maar het is toch wel belangrijk om te melden dat die twee in combinatie gevaarlijk kunnen zijn. Cathinonen waaronder 3-MMC staan bekend om hun cardiovasculaire bijwerkingen, o.a. vaatvernauwing wordt vaak gerapporteerd in redelijk extreme mate (blauwe ledematen etc.) op hogere doseringen. XTC heeft overlappende eigenschappen en vergroot dus de kans op dat soort schadelijke effecten, in ernstige gevallen kunnen die blijvend zijn.

Sowieso zou ik altijd oppassen met stoffen (RC’s) combineren waar nog relatief weinig over bekend is.

Maar los daarvan, jammer dat 3-MMC je niet zo beviel. Aan de andere kant is dat niet zo’n ramp, aangezien het voor velen verslavend spul is. :) Evengoed bedankt voor je report!

Cinnamon

Newbie
Ik herken het wel hoor. Ik vind 3-MMC zelf ook niet heel bijzonder. Het is vrij mild en lijkt i.m.o. nog het meest op coke, met een serotoninerand die de ene voor de andere keer wat merkbaarder is. Als je een effect verwachtte dat in de buurt komt van XTC, dan snap ik wel dat het tegenviel. Ikzelf gebruik 3-MMC sporadisch een keer voor een avondje op lage dosis en ik neem over het algemeen dan ook niet bij, ook al is het een beetje underwhelming. Ik vind het op die manier best een leuk middel, niet te gek, gewoon een chill avondje.

Ik wilde ook niet de zuurpruim uithangen verder, maar het is toch wel belangrijk om te melden dat die twee in combinatie gevaarlijk kunnen zijn. Cathinonen waaronder 3-MMC staan bekend om hun cardiovasculaire bijwerkingen, o.a. vaatvernauwing wordt vaak gerapporteerd in redelijk extreme mate (blauwe ledematen etc.) op hogere doseringen. XTC heeft overlappende eigenschappen en vergroot dus de kans op dat soort schadelijke effecten, in ernstige gevallen kunnen die blijvend zijn.

Sowieso zou ik altijd oppassen met stoffen (RC’s) combineren waar nog relatief weinig over bekend is.

Maar los daarvan, jammer dat 3-MMC je niet zo beviel. Aan de andere kant is dat niet zo’n ramp, aangezien het voor velen verslavend spul is. :) Evengoed bedankt voor je report!
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik lees me altijd goed in - zowel wetenschappelijke artikelen als reports - zodat ik weet wat het doet en wat ik kan verwachten. Aangezien dit de eerste keer is had ik wat conservatief gedoseerd. Better safe than sorry. Nouja, het werd dan zo'n avond die meer richting 'sorry' ging. Dat is wel het gevaar van thuis trippen en alles bij de hand hebben.

Mijn gouden combi is 6-APB + XTC. Ja dat is idd ook geen beste combi, maar qua effect wel hemels. Ik had gehoopt een ervaring te hebben die ook zo mooi als die zou zijn, maar dat bleef uit helaas.

Ervaring rijker, illusie armer :wink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik lees me altijd goed in - zowel wetenschappelijke artikelen als reports - zodat ik weet wat het doet en wat ik kan verwachten. Aangezien dit de eerste keer is had ik wat conservatief gedoseerd. Better safe than sorry. Nouja, het werd dan zo'n avond die meer richting 'sorry' ging. Dat is wel het gevaar van thuis trippen en alles bij de hand hebben.

Mijn gouden combi is 6-APB + XTC. Ja dat is idd ook geen beste combi, maar qua effect wel hemels. Ik had gehoopt een ervaring te hebben die ook zo mooi als die zou zijn, maar dat bleef uit helaas.

Ervaring rijker, illusie armer :wink:

6-APB is een van mijn favo RC’s! Samen met de LSD-analogen. Wat voegt de combinatie met XTC precies toe qua effect? Die lijken toch erg op elkaar. Krijg je dan de lengte van 6-APB met de intensiteit van MDMA?

Cinnamon

Newbie
6-APB is een van mijn favo RC’s! Samen met de LSD-analogen. Wat voegt de combinatie met XTC precies toe qua effect? Die lijken toch erg op elkaar. Krijg je dan de lengte van 6-APB met de intensiteit van MDMA?
Wat heerlijk is is 6apb, na een uur of 4-5 een beetje x/m en vervolgens na een paar uur een beetje keta. Dan zit ik op een wolkje. Of er in. :wink:

Het komt dan ook met dezelfde ‘golven’ als waarmee de 6apb opkomt. De 6apb neemt de X als het ware mee in de flow. Echt lekker. Als het effect afzwakt dan top ik ‘m nog een klein tikje af met S ketamine. Dan ben ik een beetje dromerig, maar wel helder nog. Voor de rest ook genoeg energie om te springen.

ik heb boven nog 1-p-lsd liggen… nog niet geprobeerd maar wel erg nieuwsgierig!

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Wat heerlijk is is 6apb, na een uur of 4-5 een beetje x/m en vervolgens na een paar uur een beetje keta. Dan zit ik op een wolkje. Of er in. :wink:

Het komt dan ook met dezelfde ‘golven’ als waarmee de 6apb opkomt. De 6apb neemt de X als het ware mee in de flow. Echt lekker. Als het effect afzwakt dan top ik ‘m nog een klein tikje af met S ketamine. Dan ben ik een beetje dromerig, maar wel helder nog. Voor de rest ook genoeg energie om te springen.

ik heb boven nog 1-p-lsd liggen… nog niet geprobeerd maar wel erg nieuwsgierig!
6apb en xtc/m? Is dat niet het recept voor gefrituurde hersenen? 6apd werkt toch ook als een malle op je serotonine? Of zit ik er nu helemaal naast?

Zeehond

Badass junkie
6apb en xtc/m? Is dat niet het recept voor gefrituurde hersenen? 6apd werkt toch ook als een malle op je serotonine? Of zit ik er nu helemaal naast?
Mee eens, lijkt me niet bepaald een goede combinatie. Beter is of het een of het ander.
Combi met 1p-lsd kan wel met of xtc of 6-apb.

Cinnamon

Newbie
Mee eens, lijkt me niet bepaald een goede combinatie. Beter is of het een of het ander.
Combi met 1p-lsd kan wel met of xtc of 6-apb.
Verstandig gebruik is geen gebruik, natuurlijk.
Ik vraag me daarbij wel af of het nu uitmaakt om te redosen met hetzelfde middel, of dat je een redose/combi maakt met middelen die op dezelfde neurotransmitters aanslaan.

Extase

Bewuste gebruiker
Tevens mijn favo. combo.

170mg 6apb en 50-60mg mdma na een uur.

Of het verstandig is?
Nee, zeker niet.

Of je versteld zult staan?
Zeker wel.

Bovenaan