3-mmc Problem i need Help :-(

fadi_92

Newbie
Hallo, dit is mijn eerste keer op het Nederlandse drugsforum en helaas spreek ik alleen Duits. Ik weet niet hoe mijn leven verder zal gaan. Ik slik al 2,5 jaar 3-mmc, het wordt steeds erger. Ik heb donderdag 20 injecties gehad (gelukkig injecteerde ik soms verkeerd, niet in de ader) tot de hele 10 gram op was. Ik was zo slecht. Ik ben twee keer behandeld in een therapiecentrum, helaas viel ik steeds terug en werd ik eruit gegooid. misschien kan iemand mij een tip geven hoe verder te gaan. Ik heb weer iets uit Nederland besteld. 3-CMC die bijna identiek zijn aan 3-MMC, weinig verschil. Ik wil weer een normaal leven zonder deze verslavende middelen. U kunt het antwoord in het Nederlands schrijven. Ik gebruik een website-vertaler, het werkt geweldig. Heel erg bedankt voor je hulp 😢😢😢😢

Laatst bewerkt:

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Probeer grenzen te stellen, bv. ik ga alleen in het weekend gebruiken of ik gebruik vanaf nu maar 10 injecties. Daarnaast zou ik wel gaan praten met een psycholoog over je gebruik. Je hebt duidelijk hulp nodig dus ik zou ook kijken voor opname. Ondertussen is 4mmc wel al wat bekender dus 3mmc ook. Het spijt me dat je nog niet de juiste hulp hebt gekregen maar ik zou blijven zoeken, het is nooit te laat! Succes verder en fijne dag!

mrorange

Bewuste gebruiker
Wat @Speedboot1993 schrijft, sluit ik me helemaal bij aan. Hulp vragen is het allerbelangrijkste. Terugvallen zijn heel normaal bij een verslaving, maar dan moet je wel goed gaan analyseren waar en waarom het fout is gegaan. Dit helpt je uiteindelijk je valkuilen en gebruikspatroon te herkennen, zodat je in de toekomst steeds beter wordt in het laten staan van je middel. Een verslaving bouw je op door de jaren heen, dan kan je niet verwachten dat het met 1 of 2 klinische openames weg is. Sterker nog een verslaving (ongeacht het middel) gaat nooit meer weg. Dat komt omdat je beloningscentrum in je prefrontale cortex niet meer lekker werkt. Het is als het ware teruggezet naar je puberteit. En pubers doen onverantwoorde en ondoordachte dingen omdat bij hen het beloningscentrum nog niet is volgroeid. Dat is het pas wel rond je 25ste. Maar die schade is blijvend, dus je bent voor je leven chronisch ziek. Maar ook daarmee kan je leren leven. Concl: Hulp vragen, blijven zoeken tot je wel de juiste therapie hebt, en inderdaad in gesprek gaan met verslavingsarts, psycholoog en psychiater. Er zit praktisch altijd een diepere laag onder een verslaving (Bv: ADHD of een angststoornis, etc.)

Zet hem op kerel! Je kan het! Zeker als ik het ook kan :)

Laatst bewerkt:

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Wat @Speedboot1993 schrijft, sluit ik me helemaal bij aan. Hulp vragen is het allerbelangrijkste. Terugvallen zijn heel normaal bij een verslaving, maar dan moet je wel goed gaan analyseren waar en waarom het fout is gegaan. Dit helpt je uiteindelijk je valkuilen en gebruikspatroon te herkennen, zodat je in de toekomst steeds beter wordt in het laten staan van je middel. Een verslaving bouw je op door de jaren heen, dan kan je niet verwachten dat het met 1 of 2 klinische openames weg is. Sterker nog een verslaving (ongeacht het middel) gaat nooit meer weg. Dat komt omdat je beloningscentrum in je prefrontale cortext niet meer lekker werkt. Het is als het ware teruggezet naar je puberteit. En pubers doen onverantwoorde en ondoordachte dingen omdat bij hen het beloningscentrum nog niet is volgroeid. Dat is het pas wel rond je 25ste. Maar die schade is blijvend, dus je bent voor je leven chronisch ziek. Maar ook daarmee kan je leren leven. Concl: Hulp vragen, blijven zoeken tot je wel de juiste therapie hebt, en inderdaad in gesprek gaan met verslavingsarts, psycholoog en psychiater. Er zit praktisch altijd een diepere laag onder een verslaving (Bv: ADHD of een angststoornis, etc.)
Heel mooi verwoord!
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
dat zou je niet mogen tegen houden om te stoppen met gebruiken. Ik denk dat als je denkt dat het niet gaat lukken zonder 3mmc het ook niet gaat. Minder denken en probeer gewoon te genieten. Praat hier over met je huisarts, die kan je hier vast verder mee helpen.

_shikantaza

Badass junkie
goedemorgen bedankt voor het antwoord ❤️ nee ik drink geen alcohol en ik rook niet. het probleem ik had seks met iemand en zonder 3mmc kan ik het niet meer. Ik bel maandag de verslavingszorg en maak een afspraak.
Super! Blijf het proberen en geef nooit op. Er is een uitweg, en als je alles op alles zet kom je er beter uit dan ooit. Tijd om aan jezelf te gaan werken en alle shit die je al zo lang met je meedraagt van je af te schudden.

Houd je ons op de hoogte?

Laatst bewerkt:

fadi_92

Newbie
wanneer wordt 3CMC verboden in Nederland? Dat zou mij enorm helpen dat ik niet meer kan bestellen
Ik heb mijn pakket uit Nederland ontvangen. Ik kan dit niet stoppen😞😞😞😢

Spatsen

Belezen gebruiker
Wees eens heel eerlijk.. zou je echt stoppen met het gebruiken van drugs, als 3CMC hier verboden zou worden? Zou je geen andere stoffen of middelen bestellen ?

Hoe doen mensen dat die verslaafd zijn aan alcohol, cocaïne of cannabis? Dat is hier toch ook makkelijk te verkrijgen ?

die mensen die willen ook echt stoppen. Die mensen gaan actie ondernemen en zoeken hulp.

Ga niet in de slachtofferrol zitten en kom in actie! Jij kunt dit 💪🏻

_shikantaza

Badass junkie
wanneer wordt 3CMC verboden in Nederland? Dat zou mij enorm helpen dat ik niet meer kan bestellen
Ik heb mijn pakket uit Nederland ontvangen. Ik kan dit niet stoppen😞😞😞😢
Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Zoek bij voorkeur hulp in een 12 stappen kliniek. En zorg voor een klinische opname (ver weg) uit je omgeving. Op die manier kan je tijdens de behandeling niet terugvallen en moet je het afmaken.

Na de behandeling is het raadzaam om naar een safe-house te gaan. Ik weet niet zo goed hoe dat in Duitsland precies werkt. Maar dat is misschien iets om eens uit te zoeken.

Succes!

Ohja, en verder eens met @dupont . Een verbod gaat je niet helpen. De verslaving zoekt zijn heil wel in iets dat alsnog beschikbaar is. Of dat nou 3mmc, 3cmc, of wat voor stof dan ook is.

mrorange

Bewuste gebruiker
Een verbod zal weinig uitmaken. Je zoekt gewoon wat anders ter vervanging als je echt verslaafd bent. Heb je al gebeld? Dat gaat je wel helpen!
Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.

@LucidLucy Zeldhulpgroepen zijn een verademing echt. Een daarbij een safe-house. Ik weet niet of ik namelijk van instanties mag praatsen hier, dus ik stuur je een PB.

mrorange

Bewuste gebruiker
PS. mocht het wel mogen (verwijzing naar een safehouse) dan wil ik ook wel even een algemeen berichtje plaatsen.

MR_CHIP

Badass junkie
dat een verbod op een middel niet gaat helpen ben ik zelf het levende bewijs van

"vroeger" heel erg aan de toen nog legale 3MMC
tegenwoordig helemaal in de ban van MDPHP

het is alleen maar downhill gegaan met mij sinds die tijd

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Helemaal waar. Ik heb het al vaker gezegd: Het middel maakt niet uit, of het nou coke is, alcohol, game verslaving, gokverslaving, herpoin, en ga zo het rijtje maar af. fysiologisch gezien heb je dat belongingscentrum gereset naar dat van de puberteid. maar ik val in herhaleling.

@LucidLucy Zeldhulpgroepen zijn een verademing echt. Een daarbij een safe-house. Ik weet niet of ik namelijk van instanties mag praatsen hier, dus ik stuur je een PB.
Ben je bekend met safe houses in Duitsland?

Safe house land in Nederland ken ik enigzins. Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.

mrorange

Bewuste gebruiker
Ben je bekend met safe houses in Duitsland?

Safe house land in Nederland ken ik enigzins. Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

En ja zelfhulpgroepen zijn inderdaad een verademing! Zonder het bestaan van deze groepen, had ik ongetwijfeld niet meer geleefd.
Nee dat niet, maar je kan overal heen, maar ik heb hem een PD'tje gestuurd aan hem met wat aanknopingspunten

mrorange

Bewuste gebruiker
Vooral via persoonlijke ervaringen van fellows.

Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ja zekers! je gaat daar altijd zo chill en ontspannen weg. Ik ging altijd naar de NA, maar sindskort naar de CA. Is toch iets leukere groep en betere seting. Hoewel NA ook perfect was.
Het verschilt ook echt per groep. Niet per se per programma. Ook al lijkt er wel een trend te zitten tussen het type mensen bij CA of bij NA.

Het belangrijkste is dat je een groep hebt waar je je fijn bij voelt. Ongeacht welk programma het nou is. Ik kom bij zowel NA als CA, afhankelijk van de sfeer in de groep zelf.

Vaak heb ik toch een lichte voorkeur voor NA groepen. Maar ik volg dan weer het CA programma.

Achja, herstel is herstel zullen we maar zeggen 🤣

mrorange

Bewuste gebruiker
Het verschilt ook echt per groep. Niet per se per programma. Ook al lijkt er wel een trend te zitten tussen het type mensen bij CA of bij NA.

Het belangrijkste is dat je een groep hebt waar je je fijn bij voelt. Ongeacht welk programma het nou is. Ik kom bij zowel NA als CA, afhankelijk van de sfeer in de groep zelf.

Vaak heb ik toch een lichte voorkeur voor NA groepen. Maar ik volg dan weer het CA programma.

Achja, herstel is herstel zullen we maar zeggen 🤣
;Ja klopt helemaal, de een voelt zich beter dan bij de andere groep. Uiteindelijk komt het precies op hetzelfde neer; je verslaging onder controle zien te houden begint bij julp en zelfhulpgroepen. Sta je niet meer alleen tegen de muur :) Als meer mensen zich dat nou gaan bevestigigen, verdwijnt dat stigma van verslaving ook steeds meer.

fadi_92

Newbie
Hallo, mijn lieverds. Ik wil je vertellen wat er met mij is gebeurd. Ik was alleen thuis, ik begon meteen 2 dagen lang 3cmc 25 gram te consumeren, ik injecteerde veel, in mijn kamer lag een spuit over de vloer en bloed, ik ging bijna dood. Ik bel mijn zus meteen, om meteen naar huis te komen en een ambulance te bellen. Ik was echt ziek en misselijk. mijn zus kwam en belde meteen de ambulance. ambulance kwam. mijn hartdruk was te hoog, ik zou naar de ambulance worden gebracht. toen ik in de ambulance moest overgeven, kreeg ik plotseling een aanval, ik merkte het niet. de volgende dag word ik wakker in bed ambulance mijn hand en mijn voeten zouden stevig verbonden zijn en met de slang in mijn penisgat alle urine eruit met het giftige. Ik stuurde meteen een bericht om mijn handen en voeten los te laten. Toen kwam de dokter en ik mocht niet weglopen. Ik lag heel naakt in bed. en toen sprak de dokter me aan om een ontwenningscentrum aan te bevelen, ik ben toen daarheen gereden met een ambulance en nu blijf ik daar 2-3 weken en dan zullen we zien of ik een therapieplek kan krijgen of weer naar huis moet . afwachten 😞😞😢 Ik wens je een fijne zondag en belangrijk. aan alle mensen die nog geen injectie hebben gedaan. Begin daar niet aan!!!! 😭

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hallo, mijn lieverds. Ik wil je vertellen wat er met mij is gebeurd. Ik was alleen thuis, ik begon meteen 2 dagen lang 3cmc 25 gram te consumeren, ik injecteerde veel, in mijn kamer lag een spuit over de vloer en bloed, ik ging bijna dood. Ik bel mijn zus meteen, om meteen naar huis te komen en een ambulance te bellen. Ik was echt ziek en misselijk. mijn zus kwam en belde meteen de ambulance. ambulance kwam. mijn hartdruk was te hoog, ik zou naar de ambulance worden gebracht. toen ik in de ambulance moest overgeven, kreeg ik plotseling een aanval, ik merkte het niet. de volgende dag word ik wakker in bed ambulance mijn hand en mijn voeten zouden stevig verbonden zijn en met de slang in mijn penisgat alle urine eruit met het giftige. Ik stuurde meteen een bericht om mijn handen en voeten los te laten. Toen kwam de dokter en ik mocht niet weglopen. Ik lag heel naakt in bed. en toen sprak de dokter me aan om een ontwenningscentrum aan te bevelen, ik ben toen daarheen gereden met een ambulance en nu blijf ik daar 2-3 weken en dan zullen we zien of ik een therapieplek kan krijgen of weer naar huis moet . afwachten 😞😞😢 Ik wens je een fijne zondag en belangrijk. aan alle mensen die nog geen injectie hebben gedaan. Begin daar niet aan!!!! 😭
Als je heen therapie plek krijgt, stuur me even een PB. Er zijn verslavingsklinieken die zonder wachttijd werken. In jouw situatie kan je je geen wachttijden veroorloven.

Voor mij was het niet anders.

Pijnlijke momenten, alles onder het bloed... Niet fysiek, maar mentaal...

fadi_92

Newbie
Hallo, ik wilde even contact met je opnemen. Het gaat goed met mij . Ik zat in een tijdelijke faciliteit in de buurt van Frankfurt, helaas heb ik het binnen 1 maand opgezegd omdat ik het zelf moet betalen en het was duur. Ik heb de juiste therapie aangevraagd, die wordt betaald door de Duitse pensioenverzekering. Ik kreeg eindelijk bevestiging van de kosten en kreeg een plek in therapie. Begin juni heb ik een gesprek en dan hoor ik wanneer het begint. De therapie duurt 6 maanden in een verslavingskliniek in Keulen. Ik ben momenteel bij mijn gezin en niet meer alleen thuis. Met vriendelijke groet ❤️

fadi_92

Newbie
Heel erg bedankt 🥰 in de verslavingskliniek in Keulen is de enige afkickkliniek voor mannen die seks hebben met mannen en met de groep wordt "chemsex" besproken en waarom we het nemen. Ik wens je een fijne zondag. vriendelijke groet fadi 😃

Bovenaan