3-MeO-4-iPrO-phenethylamine

flatron

Newbie
Beste allemaal,

Neem aan dat de meeste van jullie pihkal wel kennen, hierin zijn veel verschillende soorten psychedelische middelen (phenethylamines) gesynthetiseerd.
Nu heeft SWIM 3-methoxy-4-isopropoxy-phenethylamine gesynthetiseerd, heeft iemand een idee wat het effect van deze stof zou zijn?
3,4-dimethoxyphenethylamine is een analoog van adrenaline, maar is niet actief.

Groeten Flatron.

Tripper

Wijs gebruiker
Ik heb geen flauw idee wat het doet. Er is 3-MeO-4-iPrO-phenethylamine gevonden bij schizo-patienten en niet bij gezonde mensen in de urine. Het is alleen effectief met een MAOi. Roken heeft weinig zin denk ik, omdat je veel moet nemen.

flatron

Newbie
Je vergist je met 3,4-dimethoxyphenetylamine.
Dit zat inderdaad in de urine van schizofrene mannen, maar achteraf bleek dat artikel in de literatuur onzin te zijn omdat het ook gevonden werd in personen die geen schizofrenie hadden.
De exacte verklaring zal ik nog posten.
Bij dit molecuul wat nieuw is zit op de 4 positie een isopropoxy groep waardoor hij sterisch iets meer gehinderd is en daardoor waarschijnlijk beter in de receptor pocket past. :P

shokora

Wijs gebruiker
Doe het shulgin style :P Neem een marginale dosis en kijk wat de effecten zijn, en voer het op. Ik denk dat je niet heel erg veel antwoorden gaat krijgen hier. Voor dit soort dingen heb ik op dit moment ook niet genoeg kennis, dus ik kan je ook niet helpen.

Tripper

Wijs gebruiker
Je hebt gelijk.. Het is een nieuwe stof dus is er niks over bekend. Dat betekend dat er 1 de eerste moet zijn. Albert Hofmann deed het ook als eerste, dus ra ra wie moet dit zijn. Ik neem aan dat jij niet degene bent die als proefkonijn wilt fungeren. Ben je bereid om een junk de test te laten doen met kans op ....? Wat ik denk is dat je er wel kort van raakt, hij past mooi in het rijtje van Pihkal. Voor 50% aandeel of 10.000 euro wil ik je proefkonijn wel zijn.. :P

flatron

Newbie
Voor zover bekend zijn er wel al vrijwilligers dus tsja :wink:
En wat betreft de activeit van de stof uit Structure-Activity Relationships studies (SAR) blijkt dat op de 4 positie een hydrofobe groep moet zitten voor een potent hallucinogeen, in dit geval zit er een isopropoxy groep, deze is nog hydrofober dan een methoxy welke bij mescaline erop zit. Dit belooft dus veel goeds, maar het blijft wetenschap dus niets valt echt te voorspellen.

flatron

Newbie
De stof is getest. De microsomale stabiliteit leverde positieve resultaten op. De biobeschikbaarheid in het humaan lichaam is voldoende.
De stof is metabool stabiel. Echter de psycho mimetische effecten zijn niet optimaal, vandaar dat er gewerkt word aan potentere verbindingen.

Bal0n

Badass junkie
Jeuzus, wordt die term nog gebruikt? Psychomimetisch? Beetje jaren 50 larikoek was dat :wink:.

flatron

Newbie
Het wordt wel degelijk nog gebruikt die term.
Kan het ook hallucineren noemen maar het gaat niet alleen daarom het zijn alle effecten bij elkaar van psychomimetiek.
Maar het is gewoon een term niet lariekoek.

Bal0n

Badass junkie
Volgens mij betekent de term psychomimetisch letterijk psychotisch nabootsend. Zo werden psychedelica in den begin jaren (even meeleven met die tijd :wink:) genoemd, omdat gedacht werd dat ze een psychotische staat zouden nabootsen.

En dat is in de jaren 60 al ontkracht, wat de term psychomimetisch ouderwets maakt. Tenzij je het echt over een stof hebt die inderdaad een psychotische toestand induceert, maar dat is denk ik niet waar je op doelt.

Lees anders Realms of the Human Unconscious eens, van Stanislav Grof :). Aanrader sowieso voor mensen die geïnteresseerd zijn in psychologie en psychedelica.

Bovenaan