3-fa

Parakaaskop

Newbie
Hey net even account aangemaakt! Zag alleen een oud topic over 3-fa dus maakte er maar even 1tje aan. Ik vind uppers altijd al geweldig. Vond vooral goeie speed erg leuk maar sinds ik 3-fa heb ontdekt heb ik geen speed meer nodig! Ik vind het echt geweldig spul.

Maar ik weet dat het een RC is maar hoezo is er zo weinig over te vinden op internet? Of zoek ik niet goed of iets? Over 4-fa zijn duizenden artikelen te vinden en over 3-fa is echt vrij weinig te vinden. Vroeg mij ook af of er al een beetje bekend is of 3-fa erg schadelijk is vergeleken met normale amfetamine?

En verder gewoon een centraal 3-fa topic? :rockband:

Thijs013

Newbie
Precies hetzelfde hier. Vind het ook echt topspul. Maak me ook een beetje zorgen over eventuele schadelijkheid...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben er zelf ook erg fan van, maarja over de schadelijkheid is nog niet zo veel bekend inderdaad...

Er wordt van gedacht dat het niet echt neurotoxisch is en weinig schade aan je lichaam aanricht.

Zolang je het verstandig blijft gebruiken, dus gewoon niet elke week en niet in belachelijke hoeveelheden kan het denk ik weinig kwaad...

Rob070

Experimenterende gebruiker
Ik heb het zelf 1 x geprobeerd, maar vondt het erg tegen vallen.
Dan heb ik toch liever de 4-fa.. kunnen jullie deze 2 varianten met elkaar vergelijker qua werking?

boenkeng

Bewuste gebruiker
4-fa werkt op je serotonine waardoor je het maar eens per 4 weken zou mogen gebruiken. Dit is een meer euforische speed.

3-fmp heeft meer weg van dex en is een tikkeltje euforischer dan dex

Rob070

Bedankt voor je antwoord! Welke is naar jou mening euforischer?
Krijg je bij de 3 fmp ook zo'n lulkick als bij de 4 variant?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Rob070 zei:
Bedankt voor je antwoord! Welke is naar jou mening euforischer?
Krijg je bij de 3 fmp ook zo'n lulkick als bij de 4 variant?

Ik kon weinig verschil vinden tussen 4-FA en 3-FA, ik had het idee dat 4-FA iets euforischer werkt maar dat kan ook aan de dosis of de set/setting hebben gelegen. Verschil is wat mij betreft miniem.

ben nieuw hier...

Heb net 2 gr. besteld van dit spul aangezien ik vroeger speed echt wel goed vond.

laat jullie binnenkort iets weten... aanbevolen dosis is tussen 70 a 120 mg?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Olliver1977 zei:
ben nieuw hier...

Welkom! :)

Olliver1977 zei:
Heb net 2 gr. besteld van dit spul aangezien ik vroeger speed echt wel goed vond.

Je kunt voor een normale dosis ongeveer 2mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden, dus bij 70kg 140mg. Als je weinig ervaring hebt of je wilt een lichte dosis zou ik ongeveer 1,5mg per kg lichaamsgewicht aanhouden. Onder de 70mg zal het afgezien van stimulatie voor de meesten niet echt merkbaar zijn.

SmartieAndMe zei:
Olliver1977 zei:
ben nieuw hier...

Welkom! :)

Olliver1977 zei:

Je kunt voor een normale dosis ongeveer 2mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden, dus bij 70kg 140mg. Als je weinig ervaring hebt of je wilt een lichte dosis zou ik ongeveer 1,5mg per kg lichaamsgewicht aanhouden. Onder de 70mg zal het afgezien van stimulatie voor de meesten niet echt merkbaar zijn.

gisteren geprobeerd (150 mg) en leuk chill gevoel zonder het 'opgefokte' van speed, spul brandt wel in de neus WTF :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Olliver1977 zei:
gisteren geprobeerd (150 mg) en leuk chill gevoel zonder het 'opgefokte' van speed, spul brandt wel in de neus WTF :grin:

Haha ja absoluut, doe mij maar een bommetje.. gaat ook wat langer door.
:cry:

SmartieAndMe zei:
Olliver1977 zei:

Haha ja absoluut, doe mij maar een bommetje.. gaat ook wat langer door.
:cry:

eerst lijntje dan bom en daarna terug lijntje :wink: mijn neus kon niet alles aan en volgende keer wordt enkel bommen want dit goedje heeft gegarandeerd een negatieve invloed op je neus slijmvlies :)

wat me opviel is dat dit megahard blijft doorwerken, te lang naar mijn gevoel. Pas na 36 uur had ik het gevoel enigszins moe te worden of te kunnen slapen :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Olliver1977 zei:
eerst lijntje dan bom en daarna terug lijntje :wink: mijn neus kon niet alles aan en volgende keer wordt enkel bommen want dit goedje heeft gegarandeerd een negatieve invloed op je neus slijmvlies :)

wat me opviel is dat dit megahard blijft doorwerken, te lang naar mijn gevoel. Pas na 36 uur had ik het gevoel enigszins moe te worden of te kunnen slapen :grin:

Klopt als je dit teveel snuift gaat je slijmvlies echt hard naar de klote, ben je voortaan verkouden als het tegen zit...

Het is een potent goedje inderdaad, als je 36 uur wakker bent geweest moet je volgende keer iets minder nemen :grin: Heb zelf 2x een avond meegemaakt met 2 bommen van ongeveer 120mg. Totaal dus 240mg, ook dik twee dagen wakker van gebleven.

Kortom, als je de goede dosis hebt heel relaxt, maar als je te veel neemt ga je zeker spijt krijgen :mrgreen:

Paperplane.

Wijs gebruiker
Het is ook heel potent. 5mg was echt heel goed om me te concentreren op iets, zonder fysische stimulatie. Heb zelfs een keer de Ki-waardes rond zien zwerven in vergelijking met dex en met 4-fa, zal even kijken of ik die nog kan vinden. Weet alleen dat hij het meeste dopamine vrijlaat in vergelijking met serotonine en noradrenaline. Dus higher, zonder te veel side effects/adrenaline paranoia.

EDIT:
Lagere getallen betekent meer bindingsaffiniteit, en dus vaak ook potenter mg per mg.

d-Amp(Dexies)
EC50 NE release (nM) 7.­2 ± 0.­44
EC50 DA release (nM) 8.­0 ± 0.­43
EC50 5HT release (nM) 1756 ± 94

m-Fluoroamphetamine(3-FA)
EC50 NE release (nM) 16.­1 ± 1.­7
EC50 DA release (nM) 24.­2 ± 1.­1
EC50 5HT release (nM) 1,937 ± 202

p-Fluoroamphetamine(4-FA)
EC50 NE release (nM) 28.­0 ± 1.­8
EC50 DA release (nM) 51.­5 ± 1.­7
EC50 5HT release (nM) 939 ± 76

Cervenezvire

Hey net even account aangemaakt! Zag alleen een oud topic over 3-fa dus maakte er maar even 1tje aan. Ik vind uppers altijd al geweldig. Vond vooral goeie speed erg leuk maar sinds ik 3-fa heb ontdekt heb ik geen speed meer nodig! Ik vind het echt geweldig spul.

Maar ik weet dat het een RC is maar hoezo is er zo weinig over te vinden op internet? Of zoek ik niet goed of iets? Over 4-fa zijn duizenden artikelen te vinden en over 3-fa is echt vrij weinig te vinden. Vroeg mij ook af of er al een beetje bekend is of 3-fa erg schadelijk is vergeleken met normale amfetamine?

En verder gewoon een centraal 3-fa topic? :rockband:
Jij was er in 2012 al achter ik nu pas. :wink: Echt topspul ja. Als je van uppers als amfetamine houdt dan. Dit is echt gewoon hele zuivere speed zonder de rotzooi die er doorgaans in de gemiddelde Nederlandse speed zit. Ik had me veel ingelezen via dit en andere forums en informatiesites over 3fa en nu snap ik waarom ik meerdere mensen hoor zeggen dat ze er “niet zoveel aan vonden”. Die zijn “bang” gemaakt door de dosissen die op psychonautwiki ed staan. Hier staat dat 70 mg plus al een hele zware dosis is. Je moet namelijk echt meer pakken voor die heerlijke speed rush. Zeg maar tussen de 125 en 200 mg ineens. Net als 4fa gewoon zoiets. Dan ga je heerlijk. Ik ben zelf gestopt bij 600 mg oraal in pellets. Kon niet stoppen en wel telkens “klein” bij gedoseerd over het algemeen. Nu heeft wel met tolerantie te maken die bij mij best hoog ligt door redelijk tot cocaïnegebruik sweekends vermoed ik. Niet trots op maar daarom wil ik ook zo graag weten of 3fa gelijk ligt aan speed qua dosering dus.

Heb jij daar inmiddels al antwoord op?

Het ligt qua chemische structuur en uitwerking ook op precies dezelfde lijn namelijk. Als dat zo is stelt 600 mg ook niet zo heel veel voor want iets meer dan een halve gram speed dan. Over een tijdsbestek van 20 uur. Er zijn hier namelijk genoeg mensen die 2 gram per dag of enkele grammen per week speed met cafeïne troep ed wegsnuiven. Gemiddelde zuiverheid speed ligt rond 50 % in nl dat zegt genoeg denk ik. Ja drugs is altijd slecht maar speed snuiven is gegarandeerd slechter (ivm neus wat een rotzooi en partij bloedneuzen heb ik daar van gehad) dan bommen of pellets. Dit spul (3fa) is super zuiver als amfetamine gezien dan. Dus 10 keer liever dit en iets meer betalen. Wel verslavingsgevoelig wat dus weer niet goed is voor iemand als mij (en vele andere drugsgebruikers met mij) die niet makkelijk kunnen stoppen als ze lekker gaan. 🥳 Lastig lastig....

Ik hoor het wel ff of jij inmiddels info hebt aangezien jouw vraag inmiddels uit 2012 komt. Maar zo te zien ga ik geen antwoord krijgen zie ik nou. Laatst gezien ook 2012. Hopelijk heeft hij al die 3fa wel overleefd anders begin ik mezelf ook zorgen te maken hahaha.

Laatst bewerkt:

Cervenezvire

Ik heb het zelf 1 x geprobeerd, maar vondt het erg tegen vallen.
Dan heb ik toch liever de 4-fa.. kunnen jullie deze 2 varianten met elkaar vergelijker qua werking?
Hoeveel heb je op? Je aan de aangegeven doseringen op psychonautwiki ed gehouden? Gewoon zelfde hoeveelheid pakken (of net iets minder) dan 4fa dan ga je precies hetzelfde als op goede pep geloof me. Als je daar van houdt dan. :wink: En het is fucking zuiver tov de gemiddelde pep hier in nl.

Ik lees hier namelijk meer verhalen zoals die van jou en anderen dat ze er niet zoveel veel aan vonden maar dan hoor je dat ze meestal niet meer dan 50 tot 100 mg ineens gepakt hebben. Of over de hele avond. Wat ik ook goed begrijp omdat mensen voorzichtig zijn. Dat heb ik ook gedaan in 1ste instantie. Dan krijg je idd niet meer dan een clean energie. Maar ik verlies me altijd in wat ik nog heb liggen thuis omdat ik er alles aan doe dat lekkere gevoel van een lekkere pep of coke rush terug te krijgen. 😍

Maar als dit qua chemische structuur eigenlijk hele zuivere pep is; dan moet je dus gewoon meer pakken. Pep wordt ook gedoseerd in bommetjes van max 0,3 gram. Dus 300 mg ineens. Die mensen gaan ook heerlijk. Dus wil echt heel graag horen van de experts of dit hetzelfde is als speed qua substantie. Als dat zo is moet je dus gewoon je dosis verhogen voor dat heerlijke gevoel. Daar is het toch uiteindelijk allemaal om te doen als je drugs pakt lijkt me. En niet een slap aftreksel van dezelfde drugs omdat de instanties zo voorzichtig zijn in het aangeven van de doseringen. Ergens snap ik natuurlijk dat drugsvoorlichtingsimstanties zoals jellinek en informatiesites als psychonautwiki daarmee voorzichtig zijn (zeker bij rc’s) want is ook hun taak. Maar voor zover ik kan zien is deze drugs in alles zuivere speed alleen met een fluor rand eraan. En heb er al wat uren inzitten qua research. Alleen ben ik in the end natuurlijk geen chemicus. Maar dan weet je iig mijn ervaring.

Laatst bewerkt:
Bovenaan