3 cmc injecteren

lisab97

Newbie
Dag,

Ik hoop dat iemand mij veilige instructies kan geven over het inspuiten van 3cmc. Ik kan niet meer snuiven. Moet je 0,1 gr 3cmc mixen met zoutwater en dat in een spuit stoppen en je arm strikken?

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Hier ga ik je niet bij helpen, sorry...

Lees je in over pluggen, dat is een veiligere optie die voor veel middelen bijna net zo goed werkt. Bij een juiste plug techniek komt de rush soms net zo snel opzetten als via IV injectie. Daarnaast moet het middel nog wel langs een celwand, waardoor eventuele onzuiverheden nog wat gefilterd worden (tenzij die ook wateroplosbaar zijn).

Dit is een hele goede Engelstalige guide. Op het forum zelf is er ook wel Nederlandse info over te vinden.

Injecteren is uiteindelijk een stuk minder leuk. Dat heb ik zelf ook mogen ervaren. Zie o.a. mijn topic over het injecteren van a-PiHP of andere corrosieve RC's (en 3-cmc is ook behoorlijk corrosief)

Dan is het ook nog eens zo dat 3-cmc erg goed oraal werkt. Dus je kan het ook prima slikken. Snuiven is i.m.o. de slechtst werkende ROA voor 3-cmc. Slikken qua effect het beste, maar het duurt even voor je het voelt. Pluggen werkt qua effect goed, iets minder dan slikken. Maar het werkt in 2-3 minuten.

Mag ik vragen waarom je niet meer kan snuiven?

En hoeveel 3-cmc gebruik je?

lisab97

Newbie
Hier ga ik je niet bij helpen, sorry...

Lees je in over pluggen, dat is een veiligere optie die voor veel middelen bijna net zo goed werkt. Bij een juiste plug techniek komt de rush soms net zo snel opzetten als via IV injectie. Daarnaast moet het middel nog wel langs een celwand, waardoor eventuele onzuiverheden nog wat gefilterd worden (tenzij die ook wateroplosbaar zijn).

Dit is een hele goede Engelstalige guide. Op het forum zelf is er ook wel Nederlandse info over te vinden.

Injecteren is uiteindelijk een stuk minder leuk. Dat heb ik zelf ook mogen ervaren. Zie o.a. mijn topic over het injecteren van a-PiHP of andere corrosieve RC's (en 3-cmc is ook behoorlijk corrosief)

Dan is het ook nog eens zo dat 3-cmc erg goed oraal werkt. Dus je kan het ook prima slikken. Snuiven is i.m.o. de slechtst werkende ROA voor 3-cmc. Slikken qua effect het beste, maar het duurt even voor je het voelt. Pluggen werkt qua effect goed, iets minder dan slikken. Maar het werkt in 2-3 minuten.

Mag ik vragen waarom je niet meer kan snuiven?

En hoeveel 3-cmc gebruik je?
Mijn neus zit is helemaal kapot en zit verstopt. Ik gebruik 3 gram op een dag maar daar voel ik haast niks meer van. Pluggen vind ik maar niks. 🫣 Ik snap dat je het niet wilt zeggen over hoe je moet spuiten gezien jou eigen verhaal met spuiten, maar ik ben te afhankelijk geworden van het spul dat ik het sowieso wil gaan proberen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Succes dan! Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik kan uit ervaring zeggen, dat het het niet waard is. Zeker als je drie gram per dag gebruikt. Dat betekend dat je dus, net als ik destijds, makkelijk meer dan 15 keer per dag de naald erin zet. Daar is je lichaam niet op gebouwd. Een heroïne verslaafde zal veel minder vaak hoeven te injecteren (voor zover mij bekend dan).

Je aders gaan kapot, alles onder het bloed, frustratie als het niet lukt en ga zo maar door.

Zoek hulp man! Er komt een gitzwarte dag in het leven van de verslaafde dat je drugs niet meer werkt en jij bent dat punt heel dichtbij als je het al niet bereikt hebt.

En als je dan toch zo graag wilt spuiten, zorg in elk geval voor genoeg schone spuitjes en naalden. En het liefst een goede stuwband. Kost allemaal geen reet vergeleken met de drugs zelf.

Neo-Shulginist

Badass junkie
(..) maar ik ben te afhankelijk geworden van het spul dat ik het sowieso wil gaan proberen.
Ik hoop dat je de ironie van deze uitspraak kan inzien.

Veel ervaringsdeskundigen beweren dat er na intraveneus injecteren geen weg meer terug is. Dat is ook waarom het een beetje taboe is hier op het forum. IV is heel gevaarlijk en heel verslavend. Ik vind bovendien dat @LucidLucy goed uitlegt waarom pluggen een veel betere optie is. Je maakt je lichaam minder kapot en loopt niet zulke enorme risico's op bloedvergiftiging, embolie, ingeklapte aderen, abcessen. Al dat soort gezondheidsklachten zijn echt niet nodig.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Veel ervaringsdeskundigen beweren dat er na intraveneus injecteren geen weg meer terug is.
Eenmaal die grens verlegt doe je het zo weer opnieuw. In een van mijn terugvallen was ik naar de apotheek gegaan om injectie materiaal te halen om keta IM te shotten.

Ik was net 5 minuten thuis en stond al een IV shot a-pihp klaar te maken. Eenmaal die grens van IV (of überhaupt injecteren) verlegd, doe je het zo weer opnieuw.

en loopt niet zulke enorme risico's op bloedvergiftiging, embolie, ingeklapte aderen, abcessen.
De lijst met risico's is ein-de-loos. Ik was destijds oprecht bang dat ik mijn linkerbeen ging verliezen. Als ik nog een tijdje zo door was gegaan, was dat ook gebeurd. Dat heeft de verpleging me echt op het hart gedrukt.

Zie je het voor je? Dat je één (of beide) armen of benen opgeeft om drugs te kunnen gebruiken?

Ik dus echt niet meer.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zie je het voor je? Dat je één (of beide) armen of benen opgeeft om drugs te kunnen gebruiken?

Ik dus echt niet meer.

Ik vond deze uitspraak heel kenmerkend:

Ik had zeker 1 á 2 keer per week een shot, waarvan ik dacht: dit is het dan, dit is te veel… stom stom stom!

Slechts één keer is hiervoor de ambulance gekomen. Toen was het écht kantje boord. Maar eigenlijk dagelijks dacht ik eraan dat vandaag m’n laatste dag kon zijn. En ik nam me ’s ochtends dan ook vaak voor om niet meer te injecteren. Maar aan het eind van de ochtend was dat voornemen vaak al van de baan. Ik had het niet meer in de hand.

Bij ernstige dugsverslaving is er sprake van vluchtgedrag. Je hebt te maken met allerlei nare dingen in je leven, en daar wil je eigenlijk gewoon even niet aan denken. Maar de manieren waarop je probeert om de vervelende zaken in het leven te ontwijken, die veroorzaakt juist allerlei problemen. En die ga je ook allemaal ontvluchten. Dat is dus een glijdende schaal waarbij je focus steeds meer verschuift naar 'nu even niet aan denken', waardoor je besluiten op steeds kortere termijn gaan gelden, waarna op een gegeven moment eigenlijk alleen die high najagen nog belangrijk is.

Na gebruik ontstaat er dan de realisatie dat het allemaal een vlucht was en dat de problemen nog niet weg zijn. Dan krijg je een 'schuld en schaamte' fase met allerlei minderwaardige gevoelens over de keuzes die je hebt gemaakt.

Dit fragment van Dopesick Nation laat heel goed zien hoe dat werkt:

Bovenaan