• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2e keer xtc...

-.rick.-

Newbie
Dag luitjes,

Ik heb in april mijn 1ste keer xtc ervaren, hier heb ik ook mijn report over gemaakt.
( Mooiste avond van mijn leven).Begin augustus was het weer zo ver, 4 maanden ertussen gehouden omdat ik wist dat er een bepaalde rust periode moest tussengehouden.

Vrijdag 3 augst.

Op een 3daags festival met camping had ik een stuk of 20 blauwe defqon bij me, we waren met een groep van 18 man en 5 gingen voor het eerst gebruiken, stuk of 5 hadden al vaker gebruikt.
Na mijn onervaren vrienden te hebben uitgelegd wat ze kunnen verwachten en hoe ze moeten handelen was het tijd om ze te nemen.

19:00, ik had een kwartje genomen, toch was ik redelijk zenuwachtig voor mijn 2e keer, ook al kon ik verwachten wat er zou komen. Al mijn vrienden hadden ook een kwartje genomen en wachte zenuwachtig af.

20:00, Ik voelde nog niks begon me toch al te irriteren waarom ik niks voelde, toen maar een halfje erbij genomen, mijn vrienden voelde hem opkomen en zijden niet veel, ze waren helemaal in hun eigen wereld.

21:00, na 2 uur te hebben gewacht had ik nog een kwartje bijgenomen en wachte ik weer geduldig af, ik had toen aan mijn vrienden gezegt dat ze een halfje mochten bijpakken en ik nog niks voelde.

22:00, Nou naar mijn vrienden hoefde ik helemaal niet meer om te kijken want die zaten echt in hun eigen wereld, ik had ze nog nooit zo gezien, héérlijk was dat om ze zo te zien, de een stond helemaal strak en de ander stond WOEIII te roepen omdat het zo mooi was, ze hebben me wel 100x bedankt wat dit voor mooi spul was, op dit moment stonden we tog wel met ongeveer 10 man strak op de preparty.

22:30, ik voelde nog steeds niks, weer een halfje gepakt en had er nu al anderhalf achter de kieze, me vrienden zijde tegen mij dat ik super grootte ogen had.

23:00 Ik stond er nog steeds nuchter bij, ik werdt gewoon boos omdat ik niks voelde, had toen maar met mn gezonde verstand niks bijgepakt omdat ik toch niks voelde, ondertussen met mijn vrienden heel wat grapjes gemaakt en veel verteld, ik durfde nog te wedde met hun dat ze een kleine piemel hadden, én gelijk had ik.

24:00, ik merkte nog steeds niks, toen maar wéér een halfje gepakt en me toen voorgenomen dat ik niet meer zou bijpakken, had er nu 2 op, had toch een schuldgevoel dat ik zoveel had genomen.nja, ik hier 4 maanden naar uitgekeken en ik merkte niks van 2 pillen terwijl ik de eerste keer super hard ging, ik baalde als een stekker zeg ik je.

01:00 preparty was afgelopen, al mijn vrienden zijden dat ze hem minder begonnen te voelen en ze het zo jammer vonden dat ik niks voelde. Ik had alle maatregelen getroffen wat ik ook de eerste keer had gedaan.

Hoe is het gekomen dat ik helemaal niks voelde van mijn pillen? ze waren getest op 200 mg.
Ik wil er wel even bij melden dat ik op de nacht van donderdag op vrijdag geen oog heb dicht gedaan, dus ik heb de hele nacht doorgehaald.
Heeft het misschien daar aangelegen dat ik te weinig slaap had?
ik wil nu echt wachten tot volgend jaar, ik baal er nog steeds van dat ik niks voelde, ik denk dat het toch heeft gelegen van mijn slaaptekort.

Ik wil wel nog even mededelen dat ik dinsdag een kutdag had waar je U tegen zegt.
Jezus, wat was ik depresief en wat wou ik graag naar het festival terug, ik kon wel janken.
Ben ook nog dinsdags naar de sportschool geweest, jezus, mijn slechtse trainings dag ooit, wel 3 uur getraint met weinig resultaat en veel liggen staren en liggen denken.

What to do, what to do??

flankz

Experimenterende gebruiker
Tripreporter
hey Rick,

Ik heb pas ook voor de 2e x gebruikt. Ik liep zelf wel behoorlijk te stuiteren, maar het is niet zo dat je compleet in je eigen wereld zitten met de 2e keer en vaker, het is volgens mij een ander soort space waar je in terecht komt.

De eerste keer ben je helemaal in extase. Maar volgens mij is het zo dat als je het vaker doet, dat de snoepjes een hulpmiddel zijn, ik dacht toen eerst dat het bij mij ook niet meer werkte. Maar op een gegeven moment begon ik te hakken, lekkere beats op een gegeven moment. En toen kwamen toch wel de nodige tintelingen en alles.

Dus misschien is het zo dat als je gebruikt, je daarna gewoon helemaal een feest gaat bouwen, desnoods fake je dat je em al hebt zitten. De echte komt dan vanzelf. Drugs helpt, maar uiteindelijk moet je zelf het feest bouwen.

Goed eten van tevoren:wink:

mvg,
Flankz

flankz

Tripreporter
flankz zei:
hey Rick,

Ik heb pas ook voor de 2e x gebruikt. Ik liep zelf wel behoorlijk te stuiteren, maar het is niet zo dat je compleet in je eigen wereld zitten met de 2e keer en vaker, het is volgens mij een ander soort space waar je in terecht komt.

De eerste keer ben je helemaal in extase. Maar volgens mij is het zo dat als je het vaker doet, dat de snoepjes een hulpmiddel zijn, ik dacht toen eerst dat het bij mij ook niet meer werkte. Maar op een gegeven moment begon ik te hakken, lekkere beats op een gegeven moment. En toen kwamen toch wel de nodige tintelingen en alles.

Dus misschien is het zo dat als je gebruikt, je daarna gewoon helemaal een feest gaat bouwen, desnoods fake je dat je em al hebt zitten. De echte komt dan vanzelf. Drugs helpt, maar uiteindelijk moet je zelf het feest bouwen.

Goed eten van tevoren:wink:

mvg,
Flankz

Ja er zitten wel een paar spellingsfouten in, maar ik ben net wakker :P

Ntronaut

-.rick.- zei:
Hoe is het gekomen dat ik helemaal niks voelde van mijn pillen? ze waren getest op 200 mg.
Ik wil er wel even bij melden dat ik op de nacht van donderdag op vrijdag geen oog heb dicht gedaan, dus ik heb de hele nacht doorgehaald.
Allereerst dit: als je grote pupillen krijgt is dit het bewijs dat de stof inwerkt op je zenuwstelsel. Dus de MDMA deed in elk geval zijn werk. Het feit dat je na 2 dagen een enorme dip had, bevestigt dit: je serotonine voorraad was vollédig uitgeput!
Je had 4 maanden gewacht (= ruim voldoende) dus ook daar ligt het niet aan.
Je had het ook voorbereid zeg je, waarmee ik aanneem dat je 4 uur van tevoren niet meer hebt gegeten.
Ik heb hier en daar gelezen dat onvoldoende rust inderdaad een negatief effect heeft op een trip. Als je de nacht daarvoor geen oog dicht hebt gedaan (misschien ook nog alcohol had genuttigd?), kan ik me voorstellen dat je hersenen anders reageren. De chemie in je hersenen is dan verstoord. Dus daar zal het wel aan gelegen hebben, zoals je zelf al concludeert.

Volgende keer maar eerst gewoon goed uitslapen voordat je weer neemt. :wink:

-.rick.-

Newbie
Ntronaut zei:
-.rick.- zei:
Allereerst dit: als je grote pupillen krijgt is dit het bewijs dat de stof inwerkt op je zenuwstelsel. Dus de MDMA deed in elk geval zijn werk. Het feit dat je na 2 dagen een enorme dip had, bevestigt dit: je serotonine voorraad was vollédig uitgeput!
Je had 4 maanden gewacht (= ruim voldoende) dus ook daar ligt het niet aan.
Je had het ook voorbereid zeg je, waarmee ik aanneem dat je 4 uur van tevoren niet meer hebt gegeten.
Ik heb hier en daar gelezen dat onvoldoende rust inderdaad een negatief effect heeft op een trip. Als je de nacht daarvoor geen oog dicht hebt gedaan (misschien ook nog alcohol had genuttigd?), kan ik me voorstellen dat je hersenen anders reageren. De chemie in je hersenen is dan verstoord. Dus daar zal het wel aan gelegen hebben, zoals je zelf al concludeert.

Volgende keer maar eerst gewoon goed uitslapen voordat je weer neemt. :wink:

Hey,

Ik heb van donderdag op vrijdag niet geslapen, dit kwam omdat ik het spannend vond dat ik naar mijn favourite festival incl camping ging met een groep van 18 man, ik keek er zó naar uit naar het festival en deed echt geen oog dicht, had niks gedronken of dergelijke,maja, de vrijdag avond had ik gebuikt 2 stuks. Merkte echt helemaal niks, de zaterdag avond was wel een avond om nooit te vergeten, had van vrijdag op zaterdag zn 6 uur slaap gehad. overdag zweette ik serieus ik weet niet hoeveel liter vocht uit. Ik kreeg al vaker gezegt, waarom zweet je zo veel?, Je staat gewoon stil en het is 26 graden. het liep er echt met druppels uit, niet normaal. Ik wist het niet, ik had er ook niet bij nagedacht dat het van die 2 pillen kon zijn van de avond van te voren. De zaterdag avond had ik wel een mooie avond, ik legde met zoveel mensen contact, ik praate met chicks, plakte festival stickers op hun borsten, stond stiekem meisjes in de kont te knijpen, ik tikte zomaar mensen aan hoe ze het festival vonden, normaal doe ik dat nóóit. Alleen bij mn eerste keer X :hearteyes: (was nu mn 2e keer)
Nu heb ik toch zn gevoel dat het kan zijn geweest dat ik ze zaterdag avond wat voelde van die 2 pillen, ik heb de hele dag misschien 2 bier gedronken en de rest water, heb niks die zaterdag van drugs gebruikt. Ik weet wel dat ik echt van de kaart was en super veel ben vergeten.

Mijn vraag, kan het zijn dat ik dan toch die 2 pillen van de avond van te voren nu pas insloegen?
Zou eigenlijk wel vreemd zijn.

mvg rick

Ntronaut

Hoi Rick,
Ik heb de dag na XTC gebruik, ook altijd nog steeds een euforisch gevoel. Niet zo sterk als tijdens de trip zelf natuurlijk, maar toch. Ik ben dan altijd nog blij, meer contactueel, meer introspectief etc. Dus, heel begrijpelijk dat jij dit na-effect ook voelde. En zeker omdat je al met al een behoorlijke dosis binnen had gekregen op de avond ervoor.
Het is dus niet zo dat de pillen de volgende dag alsnog "inslaan", maar het is gewoon het prettige na-effect op 'the day after'. :wink:

walnootje

Belezen gebruiker
Ik snapte op het begin idd niks van je verhaal, naja ik kon het me gewoon niet voorstellen :wink: maar het feit dat je al aangaf in je reactie dat het de volgende dag pas insloeg doet mij vraag opwekken :confused: en ik ga dit zeker proberen op te zoeken.

Ik hoop dat je volgende trip lekkerder verloopt! :wave:

Bovenaan