2e keer paddo's wat een effect

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Gister ben ik naar Leeuwarden geweest naar "repelsteeltje" een royal coffee- smartshop. Ik had sterker dan mexicaans , iets van equador mushrooms.. 30 gram, ik heb ze versneden en in een kop thee gedaan. Ik heb het gedeeld in 2 koppen en alle 2 koppen binnen 10 minuten leeggedronken.

Na een half uur begint je lichaam zichzelf er tegen te verzetten, is appart gevoel, maar naar een uur a anderhalf uur begonnen die dingen echt über te werken, ik wist ff niet wat me overkwam. We hadden de gordijnen dicht en ik zach in dat gordijn echt allemaal dingen in, soort van klimoppen, soort planten dus. Mijn denk vermogen ging enorm omhoog, ik begon echt aan andere dingen te denken... voornamelijk over of mensen dit normaal vinden dat wij zo ongelooflijk beginnen te hallucineren van paddo's.. het leek allemaal wel een leuke droom.

Die eerste keer dat ik paddo's nam was het dinsdag, we deelden allebei 1 portie dus allebei ongeveer 17 gram per persoon, dat was echt heel anders dan die 2e keer.

Ik heb nu een keer paddo's gehad, het is een leuk experimenteel gebeuren, maar ik snap echt wel dat het onder de "hard" drugs valt!
Was een leuke ervaring, maar wel vaag als je eraan terug denkt!

spacekonijn

Badass junkie
:grin: ja leuk he!

hard drugs vind ik echt een twijfel aan de ene kant is het een ongevaarlijke en onschadelijke drugs en zeker ook goed voor je als persoon ( vind ik dan )

aan de andere kant zijn de smartshops meestal niet streng op leeftijdscontrole en kan iedere 16 jarige die denken paddos zal wel iets harder zijn dan wiet het zo kopen en weet jij veel hoe psychotisch zon knaap is ik heb zelf mensen gezien die gingen paddo'e maar dr echt niet zoveel vanaf wisten daarom is legaal wel beetje gevaarlijk misschien.

maar ik ben toch dolblij dat het legaal is want dat hoort ook zo :)

matthijs

Badass junkie
ik heb het zelf ook op mijn 16e gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat 16 inderdaad wel erg jong is om zoiets te doen. Je bent eigenlijk altijd te jong :P

spacekonijn

Badass junkie
Ja leeftijd is natuurlijk maar een getal maar je moet er toch wel klaar voor zijn vind ik.

ik ga altijd erg veel nadenken van paddo's op het moment dat ze hun piek bereiken denk ik zelfs teveel na en maak ik mezelf een beetje gek soms, daarna is het altijd super.

maar het is me echt opgevallen dat dit heel erg per persoon verschilt sommige mensen denken helemaal niet na ofzo en moeten alleen lachen om de wazige hoofden van hun vriend en de muur die beweegt het is ook maar wat je er zelf van maakt he :wave: :)

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Paddo's zijn niet legaal, het wordt gedoogt en dat is toch heel wat anders?

Ik denk ook heel erg veel na.. ook teveel. Enne ik zit zelf in therapie en heb een test gehad OF ik ook psychotisch was, maar uit de test kwamen geen verbazing wekkend slechte dingen uit.. gelukkig maar :mrgreen:

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Er zit een verschil tussen legaal en gedoogt, "soft" drugs is nog steeds niet legaal, maar wordt wel gedoogt.

matthijs

Badass junkie
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Cannabis is niet legaal, maar er wordt gewoon niet actief tegen opgtreden zolang bepaalde richtlijnen niet worden overschreden (niet meer dan 5 gram, niet dealen enz....). Niet gedroogde paddo's zijn wel gewoon legaal. Pas vanaf dat ze gedroogd zijn wordt het illegaal omdat de concentratie werkzame stoffen dan een stuk hoger is.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Ik heb dit erover kunnen vinden....

Wet
Cannabis staat op lijst 2b van de Opiumwet. Op deze lijst staan drugs met een aanvaardbaar risico voor de gezondheid, de zogenaamde softdrug. Bezit van een kleine hoeveelheid (tot 30 gram) wordt gedoogd. Het kweken van een kleine hoeveelheid (tot 5 planten) wordt gedoogd. Handel, bezit en productie van meer dan de toegestane hoeveelheid is verboden. Het Nederlandse gedoogbeleid betekent niet dat het legaal is, maar dat de politie bepaalde dingen niet belangrijk genoeg vindt om er actief tegen op te treden.
Verder gelden voor coffeeshops de AHOJ-G criteria. Deze houden onder andere in dat zij in de coffeeshop geen alcohol en harddrugs mogen verkopen en dat er ook geen verkoop mag plaats vinden aan jongeren onder de 18 jaar.
Hasjolie staat wel op lijst 1 van de Opiumwet (harddrug) en is dus verboden.

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Trip Unit zei:
Ik heb dit erover kunnen vinden....

Wet
Cannabis staat op lijst 2b van de Opiumwet. Op deze lijst staan drugs met een aanvaardbaar risico voor de gezondheid, de zogenaamde softdrug. Bezit van een kleine hoeveelheid (tot 30 gram) wordt gedoogd. Het kweken van een kleine hoeveelheid (tot 5 planten) wordt gedoogd. Handel, bezit en productie van meer dan de toegestane hoeveelheid is verboden. Het Nederlandse gedoogbeleid betekent niet dat het legaal is, maar dat de politie bepaalde dingen niet belangrijk genoeg vindt om er actief tegen op te treden.
Verder gelden voor coffeeshops de AHOJ-G criteria. Deze houden onder andere in dat zij in de coffeeshop geen alcohol en harddrugs mogen verkopen en dat er ook geen verkoop mag plaats vinden aan jongeren onder de 18 jaar.
Hasjolie staat wel op lijst 1 van de Opiumwet (harddrug) en is dus verboden.

Bedankt!

Bal0n

Badass junkie
Paddo's vallen gewoon onder de warenwet en mogen vanaf 12 jaar legaal verkocht worden. Er is alleen een landelijke smartshop organisatie die heeft besloten niet onder de 18 te verkopen.

matthijs

Badass junkie
Hmm ik had een tijdje geleden gekeken op de site van die vereniging en er waren redelijk weinig smartshops daarbij aangesloten. De enige smartshop uit Groningen die erbij was aangesloten verkocht tot 2/3 jaar geleden nog wiet aan 13 jarige jongetjes. En heeft mij op mijn 14e paddo's gekocht (veel te weinig voor het geld dat we hadden ingelegd (het was ongeveer 1 portie voor 5 man ofzo) en ik kon toevallig ook niet toen men het ging eten maar gelukkig werkte het niet omdat het veel te weinig was want anders... :flushed: )

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Was het misschien inderdaad helemaal verkeerd gegaan, ik vind persoonlijk 18 een goede leeftijd om het te halen, maar ik vind dan meteen dat alle drugs gelegalliseerd moet worden, alles!

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Waterpijp zei:
Was het misschien inderdaad helemaal verkeerd gegaan, ik vind persoonlijk 18 een goede leeftijd om het te halen, maar ik vind dan meteen dat alle drugs gelegalliseerd moet worden, alles!

:openmouth: Waarom precies?

spacekonijn

Badass junkie
Waterpijp zei:
bruin in de supermarkt naast de suiker!

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Sweet_Shadow zei:
Waterpijp zei:

:openmouth: Waarom precies?

Hier op:

Hmm ik had een tijdje geleden gekeken op de site van die vereniging en er waren redelijk weinig smartshops daarbij aangesloten. De enige smartshop uit Groningen die erbij was aangesloten verkocht tot 2/3 jaar geleden nog wiet aan 13 jarige jongetjes. En heeft mij op mijn 14e paddo's gekocht (veel te weinig voor het geld dat we hadden ingelegd (het was ongeveer 1 portie voor 5 man ofzo) en ik kon toevallig ook niet toen men het ging eten maar gelukkig werkte het niet omdat het veel te weinig was want anders... Embarassed )

Waterpijp

Bewuste gebruiker
spacekonijn zei:
Waterpijp zei:
bruin in de supermarkt naast de suiker!

Nou, nee, zo zie ik het nou ook weer niet voor me.. :mrgreen:

ts

Bewuste gebruiker
Paddo's vind ik op zich een goede drug om gewoon legaal verkocht te laten worden. Door de tolerantie die je opbouwt is het niet echt verslavend, alleen leuk om eens in de zoveel tijd te doen. Niet gevaarlijk dus. Het enige is dat wanneer je in de trip zit, je wel is gekke dingen kunt doen.

ts

Bewuste gebruiker
Waterpijp zei:
Ja, je zit behoorlijk in je eigen wereldje! :mrgreen:

Hehe, idd. Kon me de laatste keer ook nog wel indenken dat sommige mensen die compleet verkeerd trippen ineens in de trip zelfmoord plegen. Ach ja altijd nog beter dan sterven nadat je door een paard in je reet bent genomen...

Colaiuta

Bewuste gebruiker
of het nu hard of soft-drugs zijn maakt me niet uit je leert in een paddo-trip vanalles echt gaaf en alles klopt om het zo maar te zeggen. Je ziet geen dingen die er niet zijn, het lijkt gewoon een grote tekenfilm, echt gaaf!

Waterpijp

Bewuste gebruiker
Colaiuta zei:
of het nu hard of soft-drugs zijn maakt me niet uit je leert in een paddo-trip vanalles echt gaaf en alles klopt om het zo maar te zeggen. Je ziet geen dingen die er niet zijn, het lijkt gewoon een grote tekenfilm, echt gaaf!

Nou, je kan je best wel opgesloten voelen in die "eigen" wereld van je...

Bovenaan