• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2CE - Heftig

Technofanaat

Experimenterende gebruiker
Dit wordt mijn eerste report hier op het drugsforum, ik lees al een hele tijd mee met iedereen, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik ook iets kwijt wil.

1:00 D Stuurt een smsje of ik zin heb om te trippen op 2c-e. Ik had al ervaring met 30mg 2cb, waarmee ik me goed vermaakt had en heel mild vond. Yeah dacht ik, hier heb ik echt zin in. Spannend weer iets nieuws!

2:00 Bij een opendag op een school binnengesneaked en 2 biertjes gedronken

5:00 Aangekomen bij D (die ik nog maar iets van 5 keer gezien heb, maar heel vriendelijk en relaxt is), waar nog iemand anders was die ik niet kende, hij ging ook meetrippen. Ik noem hem even DD. We wegen even netjes af, voor iedereen 24mg. Ik schuif het goedje naar binnen en mors een beetje dus pak nog even wat bij.

5:30 We zijn een kamer opgeschoven. De entertainmentkamen, met een dvd speler, dj-booth etc etc. Allemaal mattrassen op de grond, rood licht, zeer relaxt dus. D zet een plaatje van een nebula op de beamer. Met de muziek van mindtek (brainwaves). Ik ben een beetje onrustig van de opendag en dat ik inneens die 2ce naar binnen heb geschoven. Meestal doe ik beter research en plan ik beter. Nog even wachten totdat ik iets begin te voelen, ik heb er ook wel zin in.

6:00 Ik zit rustig naar de nebula te kijken. Inneens begint het helemaal te morphen. Ik zie meerdere lagen in de afbeelding, het sterrenstelsel begint helemaal tot leven te komen. De afbeelding verandert heel de tijd. Ik zit heel de tijd "wow!" en spreek dit ook openlijk uit. Ik hoor aan de andere kant van de kamer ook DD (40mg) em D (24mg) flink verbaast zijn. Zij hebben hier meer ervaring mee.

Ik voel me inneens behoorlijk misselijk worden... beetje het gevoel dat ik het niet moet gaan verpesten voor de rest... maargoed toch besloten om het te zeggen: "ik voel me zo misselijk ik ga even naar boven en naar buiten, ik ben zo terug". Ik ren snel naar boven want ik heb echt het gevoel dat ik moet kotsen... kom bij de achterdeur aan, blijkt op slot te zitten... kutttt. Snel naar de voordeur. Yes open! Wow frisselucht heerlijk. Midden in rotterdam, allemaal mensen, drukte. Maar ik voelde me direct stukken beter. Ik zag allemaal schaduwen door rotterdam gaan. Alsof de wolken enorm snel bewogen voor de zon zegmaar.

6:15 Yeah ik ga niet bad en voel me best relaxed. Ik weer naar benee. Daar merkte ik enorm dat ik gewoon beter kan zeggen en doen zoals ik me echt voel en dus niet moet gaan inhouden als ik bv misselijk ben ofzo. Gewoon realistisch zijn.

6:30 Mindtek X-serie wordt opgezet, wat ik dan toch allemaal meemaak is niet te geloven. De nebula staat nog steeds op. Ik heb het gevoel dat ik in een ruimteship zit en dat we door het universum reizen. Dit zie ik ook.

Ik heb het gevoel dat we niet op dezelfde lijn zitten en vraag aan D en DD hoe ze zich voelen, wat er door hun heengaat. Ik merk dat we toch wel degelijk op dezelfde lijn zitten, dit geeft me een goed gevoel.

DD is flink aan het mediteren om alles in goede banen te lijden. Ik kan me echt niet voorstellen hoe bizar je je wel niet moet voelen als je 40mg neemt. Hele andere koek dan 2cb kan ik je vertellen.

7:00 De film blueberry wordt erbij gehaalt. Ik heb nog nooit van deze film gehoort. De film begint en ik zit eigenlijk alleen maar te kijken en te luisteren zonder het verhaal te volgen. Op een gegeven moment komen er een beetje helse vuren in de film voor en ik heb het gevoel dat ik hier wel is bad op zou kunnen gaan.... maar na een tijdje vind ik het echt fasinerend en geweldig mooi allemaal. De man in de film gaat ook tripppen, maar ik trip zelf zo hard dat ik geen idee heb of hij nou aan het trippen is of niet. Maar de beelden en geluiden zijn adembenemend mooi.

8:00 Ik merk dat ik, als het spannend wordt, in mijn hand aan het knijpen ben en dat het aanvoel als rekbaar rubber. Heel vreemd, maar dit voelt erg lekker. Ik heb nu momenten dat ik niet eens meer weet dat ik aan het trippen ben. Soms weet ik gewoon even helemaal niets meer.... waarom ben ik hier.... wat gebeurt er.. ik had soms even geen idee. Maar het was toch er fijn en het voelde vertrouwd. Nu kwam DDD binnen... hem had ik denk ik 2 keer in mn leven gezien. Hij was nog nuchter.

D gaf hem 24mg 2ce en DDD ging met ons mee. Na ca. 30 min zat hij op dezelfde lijn als ons, maar hij was erg misselijk en ging ook boven en een kijkje nemen. Na ca 15 min kwam hij gelukkig weer terug met het nieuws dat het wel weer lekker ging. Dat gaf me een goed gevoel, want ik vind het wel belangrijk dat iedereen een mooie tijd beleefd.

8:30 Ik maak mezelf een beetje klein en DD zegt dat ik dat beter niet kan doen, omdat ik dan mijn gevoelens blokkeer. Heel aardig van hem dat hij dat tegen mij zegt. Ik probeer mezelf weer open te stellen en ik merkt dat het werkt. Op dit moment merk ik watvoor lessen hij geleerd heeft en waarom hij 40mg aankan. Ik heb steeds meer het gevoel dat ik mezelf niet voor de gek moet houden en gewoon moet zijn wie ik ben. Ik ben mezelf echt tegengekomen, ik dacht altijd dat ik mijzelf kende.. maar dat bleek toch niet het geval. Ik merk dat er nog zo'n barriere zit tussen wat ik denk en voel, en wat ik communiceer.

Ik MOET dit loslaten om me niet kut te voelen tijdens de trip. Omdat dit gevoel zo hardnekkig is lukt dit ook. Het voelt als een opluchting.

8:40 Nu gaat de beste man in de film pas echt trippen. WOW wat is dit goed gedaan, sluit perfect aan bij hoe ik alles beleef. D DD DDD en ik zijn aan het juichen omdat het zo geweldig is gedaan.

9:00 De film is afgelopen, het is ca. 15 stil.... Iedereen tript heel heftig. Deze stilte is wel fijn even. Ik heb mijn ogen dicht. Na ca 10 min doe ik mijn ogen open.....

Ik zie de zielen van mijn tripgenoten.. ik communiceer met ze in een andere wereld. Het is niet te geloven.... Ik zie een soort wit bewegend licht wat hun zielen zijn. Ik snap precies wat zij denken. Het is heel heftig. Ik heb echt het gevoel dat dit echt is. (Ik ben heel sceptisch en sluit niet uit dat het mijn eigen gedachten zijn)

Iedereen begint ineens keihard te lachen inclusief mijzelf, rollen over de grond van het lachen. Haha zelfs als ik er nu aan terug denk.. de situatie was zo bizar dat het geweldig grappig was. En het rollen over de grond voelde zo ontzettend bizar dat dat ook weer ontzettend grappig was.

10:00 D loopt te pielen met zijn X-box, hij zoekt bepaalde visuals. Iedereen loopt een beetje te staren naar het scherm. Dit zoeken duurt ongeveer een uur :openmouth:. Ik vind het allemaal wel best en ik stoor me er helemaal niet aan.

11:00 Ik moet nog naar huis met de auto. Dit gevoel komt een paar keer bovendrijven. Een beetje irritant dus ik ga dit even vewerken voor mijzelf. Ik denk er even een tijdje overna en ik besef mij dat het geen probleem moet zijn, ik wacht gewoon net zolang dat ik helemaal uitgetript ben.

00:30 De volgende film wordt opgezet. Ik weet niet meer precies hoe deze heet. De film begint heel geflipt. Hersenen zitten in een doos en het is allemaal een beetje freaky. Vind het even niet echt relaxed, maar niet relaxte dingen kunnen ook boeiend zijn bedenk ik mij. Na een tijdje begint de film erg grappig te worden dus ik vermaak mij weer prima. Ik merk dat ik de film een heeeel klein beetje kan volgen dus ik weet dat ik al minder hard aan het trippen ben.

03:00 Film is afgelopen, lekker natrippen met wat rustige ambient geluiden.

03:30 Ik ben uitgetript, merkt er niets meer van. Het is mij ook wel genoeg geweest. Ik ga even naar buiten met DDD om nog even een lekker wandelingtje te maken. Zeg DD en D gedag (iets wat ik altijd raar vind na het trippen, herkenbaar?)

3:45 Het loopje doet me goed. Het was erg warm in het entertainment kamertje, lekker die frisselucht. Ik heb een goed gesprek met DD.

4:00 Ik breng DD even met de auto thuis. Merk toch dat het autorijden wel iets anders aanvoelt dan normaal. Moet nu zelf nog even naar huisrijden

4:10 Ik kom aan bij het stoplicht en ik bedenk me dat ik wel voorzichtig aan moet doen. Op tijd remmen dus dacht ik.... Ik sta stil. Kijk even goed...

Sta nog ca 20 meter achter die auto... Kuttt wat ben ik aan het doen dacht ik... Stel nou dat er politie komt, dan ben ik ZO HARD DE LUL.

4:25 Rij over de snelweg en het trippen komt zo hard opzetten.. Pffff damn dit had ik totaal niet verwacht en dit is echt niet tof. Belachelijk dat ik nu aan het rijden ben.... Kut kut kut.

Vraag me wel serieus af hoe gevaarlijk het echt was. Maarja ik had gewoon het gevoel dat ik daar niet over kon oordelen op dat moment. Besloot dus per direct NOOIT meer te rijden na een trip. Hier heb ik mij ook absoluut aan gehouden.

Zie het als een tip jongens en meisjes op het drugsforum..... Het kan echt inneens weer opkomen, dus gewoon niet rijden na een trip, ook niet als je denk dat het helemaal over is. Ik schaam mij echt hierover.

4:30 Soms staat alles stil om mij heen terwijl ik 100 op de teller zie staan. Ik rij gelukkig wel gewoon keurig binnen de lijntjes.

4:45 O wat ben ik blij dat ik thuis ben, jezus, nooit meer die auto in na trippen.... sukkel dat ik ben.. grote vergissing. Ik ga op bed liggen en val al snel in slaap.

11:00 Wordt wakker met fractals in mijn hoofd. Holy shit, maar totaal niet vervelend of bedrijgend. Is na 5 min ook weer weg. Voel me als herboren.

12:00 Wat een beleving, wat een les.

Ik vond deze trip een zeer waardevolle ervaring. Ik ben in gaan zien dat ik meer moet zeggen wat ik denk, ongeacht of andere dat willen horen of niet. Ik moet niet altijd iedereen tevreden zien te stellen, daar leren andere ook niks van.

De week na de trip voelde ik mijzelf heel gecontroleerd en rustig. Deze trip is misschien niet helemaal prettig verlopen, maar dat zijn juist de punten waar van geleerd kan worden. Het zijn mijn eigen tekortkomingen waardoor de trip minder was geworden.

2 Maanden later heb ik weer getript me 30Mg 2cb. Dit is de fijnste trip uit mijn leven geweest en volkomen vlekkeloos verlopen. Ik heb het gevoel dat dat door deze trip is gekomen, waar ik zoveel uitgehaalt heb.

Het is belangrijk deze ervaringen met elkaar te delen, om ervan te leren. Als je mij iets te leren hebt hoor ik het graag. Ik hoop dat het een leuk leesbaar verhaal is!

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Interessant spul :) Ik weet niet of ik zelf heel benieuwd ben hoe andere 2C's zijn, zelf vier keer 2C-B gedaan en ik vond het toch net iets te makkelijk, maar dit klinkt toch wel de moeite waard.
Goed report !

Pak Suiker

Wijs gebruiker
Zeer leuk report om te lezen! :grin:

Ondanks dat ik 24 mg al een enorme dosis zou vinden voor mezelf, laat staan 40! :openmouth:
Nee, ik ga binnekort (over enkele weken) ook voor het eerst 2c-e proberen, dus ik vind dit tripreport wel waardevol. :)
Niet dat ik niet weet hoe de trip zal gaan, de nodige ervaring mist hier niet, maar toch is het altijd fijn om erover te lezen, dankjewel daarvoor.

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Dat gevoel van afscheid nemen na een trip herken ik echt heel goed, voelt altijd als een abrupte beeidiging van iets moois.. Alsof er nog niet genoeg over gepraat is ofzo.. Ook als ik aan het trippen ben dan wil ik altijd zo lang mogelijk nagenieten omdat ik de roes altijd heel fijn vind, goed report trouwens ook! Heb zelf 1 keer 2-cb gedaan maar dat was bij mij echt veel anders dan wat je beschrijft.. :wave:

Technofanaat

Fijn om te horen dat meer mensen afscheid nemen raar vinden na een trip. 2cb heb ik ook een paar keer gedaan (30mg), maar dat is inderdaad hele andere koek. 2c-e is een stuk visueler, heftiger en duurt langer.

Het is eigenlijk veel boeiender dan 2cb, maar voorlopig doe ik even rustig aan, 2ce komt wel weer een keer.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Heel herken baar, en leuk om te lezen. Dat afscheid nemen is inderdaad altijd raar.
En dat stuk in de auto, had ik laatst met acid ook. Dan denk je dat je nuchter bent, je voelt je normaal en al een half uur geen visuals meer geweest. En mischien door de druk van het idee, ik moet nu veilig auto rijden dat de laatste restjes drugs in je lichaam nog even hun effect vertonen. Ik weet het niet maar ik doe het ook nooit meer. Niet dat het op dat moment echt heel gevaarlijk was, want ik zag nog redelijk normaal, en kon nog goed nadenken.

Ik heb tot nu toe alleen nog 2c-B gehad van de 2c's, misschien binnenkort 2c-E ook maar uitproberen. Leuk report!

Technofanaat

DrippTone zei:
Niet dat het op dat moment echt heel gevaarlijk was, want ik zag nog redelijk normaal, en kon nog goed nadenken."
Thanks voor je reactie, en ik had hetzelfde gevoel, zag alles ook normaal en kon goed nadenken, maar voelde toch kut...

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Technofanaat zei:
DrippTone zei:
Niet dat het op dat moment echt heel gevaarlijk was, want ik zag nog redelijk normaal, en kon nog goed nadenken."
Thanks voor je reactie, en ik had hetzelfde gevoel, zag alles ook normaal en kon goed nadenken, maar voelde toch kut...

Ja ik had ook het gevoel van ojee, dit is kut. Maar aan de andere kant kon ik er om lachen en vertrouwde ik nogsteeds op mijn eigen kunnen. Niet dat ik graag onder invloed van .... achter het stuur wil zitten, en ik zorg ook altijd dat ik niks gebruik of weer nuchter ben. Maar ik had me toch ff vergist in hoe lang de acid nog door zou werken. Zoals ze zeggen, je bent pas weer nuchter als je geslapen hebt. En daar hou ik me voortaan ook aan. :P

Atropa

Bewuste gebruiker
Mooi report.

Als je naderhand terugkijkt en ziet hoe je ondanks alle effecten soms toch goed en veilig hebt genavigeerd en uiteindelijk in je bed bent beland, schept dat altijd veel vertrouwen in het kunnen van jezelf als je daarop terugblikt. Ook leer je wat je van te voren moet inschatten en klaarmaken voor gereedheid voor je een trip neemt. Zaken die er bij aanvang niet toe lijken te doen kunnen plots soms echt een rol gaan spelen in je gedachtenwereld. Zoals wat rommel of een tekort aan een opgeladen batterij van je Mp3. Of idd nog het verkeer in moeten. Of een joint draaien.

De kunst van ervaren raken zit hem niet in het feit van veel aankunnen, maar jezelf ontdoen van spanning door eigenlijk niet zelf te denken, alleen de sensaties te aanvaarden die aan je voorbij trekken. Je hebt echt het gevoel dat de omgeving en anderen toegang hebben tot dat gedeelte van jezelf waar we voor vrezen om het prijs te moeten geven.

Maar naderhand als je weer sober bent, is het nuchtere leven waar we als mensen van proberen te ontsnappen juist een verademing op zichzelf.

Bovenaan