• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

2cB - 2012

023User

Belezen gebruiker
Dag Trippers¬

Op 16 juli 2012 heb ik voor het eerst 2cB gedaan -het was mijn verjaardag- en een redelijk bijzondere ervaring gehad. Graag wil ik deze even met jullie delen, aangezien ik niks om handen heb op werk.

Setting:

De avond begon bij mij thuis, in goed gezelschap van vrienden en familie onder het genot van biertjes, vodkatjes en mojitotjes en een goede maaltijd. Na een uurtje of 3 verdwaald te zijn kwamen een aantal vrienden van mij aan. Deze fijne jongens hadden een zakje 2cB in pilvorm meegenomen, hiervan kreeg ik er in totaal 5 van als verjaardagskadotje.

Om een uurtje of 12 besloten wij naar het huis (of nouja.. Villa) van onze maat (E)die zelf niet aanwezig was te gaan om daar ons spul te nuttige. Dit zou voor mij de eerste keer gaan zijn. De setting was als volgt: Ik, mijn toenmalige vriendin (J), haar hond (O), en 3 dwazen (S, H, en N) zaten in de kamer van E. Een riante kamer, met op het plafond zo'n ouderwetse tekening. Ongeveer een uur later kwamen ook mijn twee toenmalige beste vrienden (M en K) aan.

Dosering

De pilletjes hadden een dosis van 23mg als ik het mij goed herinner.
Ook was er 500mg MDMA aanwezig.
1G Ketamine
1G Speed
Alcohol

Trip

Op aanraden van N hebben we alleen een pil verpoederd, en deze opgesnoven. Nu werd het natuurlijk wachten geblazen. Na ongeveer 15-20 minuutjes te hebben zitten babbelen begonnen de eerste symptomen op te spelen. Het licht ging uit en de muziek werd veranderd naar psy. In het begin voelde ik mij eigenlijk alleen maar een beetje giechelig, maar vooral enthousiast.

Nog 10 minuten later ben ik achterover op het bed gaan liggen, starend naar het plafond. De tekening op het plafond begon al iets vreemdere vormen aan te nemen. Precies op dat moment besloten S en H de stroposcoop op het laagste tempo aan te zetten. De plafond tekeningen namen alles in mijn omgeving over, liepen paralel aan elkaar en door elkaar tegelijk. Mijn brein vond dit erg grappig, en het enige wat ik nog kan was lachen, lachen en lachen.

M en K hadden een lagere dosering genomen en zaten mij maar wat vreemd aan te kijken. De stroposcoop ging even uit omdat de hond -O- de kamer in kwam. De visuals werden veel minder heftig, en het plezierige van de tirp was even verdwenen. Tijd om een tweede te verpoederen.

Na de tweede lijn ging eigenlijk alles in een versnelling, naar mijn gevoel zat ik direct weer in mijn visuele droomwereld. Het bed lag heerlijk, het enige vervelende was de druk op mijn blaas. Na hier een aantal minuten over te filosoferen besloot ik maar naar het toilet te gaan. Op het moment dat ik de deur open besef ik me dat niet de hele wereld bestaat uit verduisterde kamers met stroposcopen en de helderheid van de realiteit word me even teveel. Ik ren naar het toilet, en ja hoor: :kots:. Nouja, gedane zaken nemen geen keer. Ik probeer wat op te ruimen, ga op het toilet zitten en zie een rode toiletrol houder midden in de witte badkamer staan. Deze nam de vreemdste vormen aan, en nam langzaam maar zeker de hele badkamer over. Tijd om weer terug te lopen, maar eerst even een slok water. Ik loop de keuken in, en zie buiten de wondere wereld. Ik sta een paar seconden te staren en er vliegt een vogel tegen het raam aan. Pats. Dood. Een erg heftig moment, en logischerwijs voel ik de behoefte weer naar de kamer te gaan en dit te vergeten. Dit alles heeft ongeveer 20-25 minuten geduurd.

Terug in de kamer hebben H en S de stoposcoop op een hoog tempo gezet, in mijn beleving perfect in sync met de psy op de achtergrond. M en K zitten nog steeds verveeld voor zich uit te kijken. Ik zie N een coctail van Ket en 2 maken, en verklaar hem voor gek. Ik verpoeder zelf nog een pil, en ga weer achterover liggen. De stoposcoop staat op een super heftige stand, merk ik plotseling. Na agressief met m'n ogen te knipperen om te wennen merk ik dat K schaduwdieren aan het maken is, wat direct het meest interessante in de geschiedenis van de mensheid word. Ik voel me even weer 18 maanden en rol van het lachen over het bed. Na naar mijn gevoel hier 20 minuten naar te hebben gekeken word de stroposcoop weer uitgezetn. We gaan met z'n allen naar buiten. S en ik besluiten op de trampoline te gaan. M'n evenwichts gevoel is totaal vergaan, elke sprong in de trampoline voelt alsof ik op Sugar Lee Hooper sta te dansen en na een hele enge minuut vind ik het wel weer leuk geweest. Ik realiseer me ineens dat er net een vogel tegen het raam vloog en merk dit op aan S. Iedereen staat hier vervolgens obsessief naar te staren alsof het het mooiste kunstwerk is wat ze ooit hebben gezien. Ik besluit weer naar de kamer te gaan, en de stroposcoop zachtjes aan te zetten.

Samen met S, H, J en N verpoederen de rest van onze pillen. Netjes verdelen zover we nog weten wat dat is, en hoppa. Na een minuutje of 10 word de stoposcoop weer op standje agressief gezet. Ik ga weer heerlijk achterover liggen, en laat me meevoeren door wat ondertussen Goa was geworden. M en K zitten achter mij, en hebben een vreemd gesprek. Ik heb geen idee wat het was, maar iets wat ze zeiden was zo brilliant in mijn beleving dat ik niet meer kon stoppen met lachen. K vraag aan mij wat er is, en wat ik zie. Wat ik zie is een soort combinatie van stroposcoop, muurtekeningen, kleuren en heilige symetrie. "IK KAN HET ALLEEN IN CHIPSZAKJES UITLEGGEN!" schreeuw ik. (Hier word ik nog vaak aan herinnerd) Want ja, zie dat maar eens te verklaren in deze staat. Geleidelijk begon mijn trip af te nemen, en ik denk dat ik een 30-45 min later weer terug op aarde was.

Hierna werd de rest van de bende in een doodscocktail gegooid, waar ik mij eigenlijk alleen maar naar van voelde. Samen met J nam ik afscheid van de crew, zijn we zwart met de trein naar huis gegaan -wat een heel avontuur was, maar dat is een verhaal voor een andere dag-.
J ging naar bed en ik heb met een klein beetje Keta afscheid genomen van de beste, langste, spannendste, engste en grappigste nacht van mijn leven.

Uitleggen is niet helemaal mijn ding, so I hope this makes sense. [:

Bovenaan