2C-E

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Hallo,

Sinds er nog geen officieel 2C-E topic is, wil ik dit topic graag aftrappen als: Het officiële 2C-E topic.

http://en.wikipedia.org/wiki/2C-E
Link met info over 2C-E op wikipedia (engels, nederlands is vrijweinig informatie te vinden)

http://www.erowid.org/chemicals/2ce/2ce.shtml
Link met info over 2C-E op erowid (ook engels)

Nou dan begin ik wel met wat vragen van mijzelf:
Ik ben van plan ergens deze week 2C-E te gaan proberen. Dit zal dan de eerste keer voor mij worden dat ik een 2Cx probeer. De reden dat ik voor 2C-E ga is omdat ik niet aan 2C-B kan komen waar ik eigenlijk eerst naar opzoek was.. en omdat de visuals van wat ik heb gelezen erg vet zijn waar ik echt naar opzoek ben.
Nou de vragen som ik maar even op:
-Denken jullie dat het onverstandig is meteen met 2C-E te beginnen gezien dit een lange (en heftige) trip is? ondanks dat ik inmiddels al wel wat tripervaring heb met verschillende soorten drugs.
-Is 2C-E heel veel heftiger dan 2C-I of valt dat wel mee? (dus wat is de verhouding ongeveer)
-Wat zal ik als dosis nemen voor de eerste keer? ik zat zelf aan 21 mg te denken. Ik wil wel een dosis waar ik zeker wat van zal voelen aangezien ik niet vaak een goede tripsetting weet te vinden en dus als ik er een heb wil ik dat niet verspillen door een dosis te nemen die ik nauwelijks voel. En hoelang zal ik ongeveer van 21 mg zodanig trippen dat je het echt nog trippen kan noemen (dus niet de naspace mee gerekend)
-Hebben jullie ooit wel eens een ernstige mindfuck gehad op 2C-E? Zo nee wat is dan het risico als ik een te grote dosis neem? (zal ik dan enge dingen zien of bang worden dat ik te hard ga trippen oid?)
-Ik heb hier thuis een stuk of 30 capsules liggen met vitamines en kruiden erin, deze capsules kan ik open schuiven en leegmaken en dan bijvoorbeeld 2C-E indoen. Voldoen deze capsules gewoon of heb ik speciale capsules nodig die bijvoorbeeld pas in de dunne darm openbreken. (dus een beschermlaag die vrij goed tegen lage pH kan waardoor hij pas in de dunne darm zal openbreken)

Bedankt, en elke andere vragen over 2C-E mogen hier uiteraard ook gesteld worden.

:wave:

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Ik las dit net online:

just for those poeple that dont know u can also smoke it out of a tweak pipe and its highly psychedelic just load up about a 10-15mg bowl take the biggest hit u can and hold it for as long as u can and the onset is like 5 min i highly recommend it if u were going to snort it but i find 30-40 mgs orally to be my favorite very intence drug one of my favorite reaserch chemicals i think i will order another gram online:)

Is dit aan te raden? Want iemand anders zei dat je hierdoor een stuk minder bodyload heb en meer visuals (waar ik naar zoek). En het is goedkoper.
iemand enig idee?

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Van 2C-I heb ik nou juist weer veel gelezen dat het bij heel veel mensen teleurstellend werkte en dat ze veel meer visuals hadden verwacht.. en hoezo zeg je nou dan zoek je iets dat minder visuals heeft bijvoorbeeld 2C-I want voor zover ik heb gelezen zijn er niet echt verschillen in kwantiteit/kwaliteit van de visuals van 2C-I en 2C-E

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Vaste klant zei:
Van 2C-I heb ik nou juist weer veel gelezen dat het bij heel veel mensen teleurstellend werkte en dat ze veel meer visuals hadden verwacht.
Teleurstellend omdat ze meer visuals kregen dan verwacht? Dat begrijp ik niet, leg uit. :P

Vaste klant zei:
en hoezo zeg je nou dan zoek je iets dat meer visuals heeft bijvoorbeeld 2C-I want voor zover ik heb gelezen zijn er niet echt verschillen in kwantiteit/kwaliteit van de visuals van 2C-I en 2C-E
2c-E heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik had gehoord dat het minder visueel is dan 2c-I. En zelf ben ik zeer tevreden over 2c-I wat betreft de visuele kant.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Vaste klant zei:
Van 2C-I heb ik nou juist weer veel gelezen dat het bij heel veel mensen teleurstellend werkte en dat ze veel meer visuals hadden verwacht.
Teleurstellend omdat ze meer visuals kregen dan verwacht? Dat begrijp ik niet, leg uit. :P

Vaste klant zei:
en hoezo zeg je nou dan zoek je iets dat meer visuals heeft bijvoorbeeld 2C-I want voor zover ik heb gelezen zijn er niet echt verschillen in kwantiteit/kwaliteit van de visuals van 2C-I en 2C-E
2c-E heb ik zelf nooit gebruikt, maar ik had gehoord dat het minder visueel is dan 2c-I. En zelf ben ik zeer tevreden over 2c-I wat betreft de visuele kant.

Whoops ik bedoel natuurlijk minder, ik zal ook even een report opzoeken van iemand die teleurgesteld was.

EDIT
http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=24065&p=705273&hilit=2ci#p705273

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=67025

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Vaste klant zei:
DrippTone zei:
Vaste klant zei:

Vaste klant zei:

Whoops ik bedoel natuurlijk minder, ik zal ook even een report opzoeken van iemand die teleurgesteld was.

EDIT

Orale inname van 2c-I valt inderdaad nogal tegen, moet je gewoon meer slikken. Of 20mg snuiven, dan wil het wel. :wink:

Edit: Nogal zwaar oftopic, excuse moi.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Vaste klant zei:
DrippTone zei:

EDIT

Orale inname van 2c-I valt inderdaad nogal tegen, moet je gewoon meer slikken. Of 20mg snuiven, dan wil het wel. :wink:

Edit: Nogal zwaar oftopic, excuse moi.[/quote]
Nee hoor niet offtopic.. ik vroeg er tenslotte om.. maar ik kan dus niet echt kiezen tussen 2C-E en 2C-I help!?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Allebei maar eens proberen dan. :wink:

Snuiven en pluggen is trouwens de manier om 2c'tjes te nemen, orale inname vind ik altijd matig.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Nee ik geloof het niet klaas..
Maar allebei proberen is op dit moment even geen optie, ik heb het geld er niet voor en ik ga binnenkort naar centerparcs waar ik het wil proberen en dan wil ik graag wel degene proberen waarbij ik het beste gevoel heb.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Dan is het tot zoverre nog niet bekend bij erowid, denk ik.
Dit staat er ook onder :
If you have information about the legal status of this substance in any other country, please let us know.

maargoed back to the subject.. iemand enige antwoorden op mijn vragen of iemand die me kan helpen kiezen?

Oom Klaas

Badass junkie
Wat spor mij heeft uitgelegd is 2c-e gewoon instant fractal poeder,
veel visuals, nauwelijks mindfuck maar wel aardig wat bodyload.

Qocaïne

Badass junkie
NEE! Begin niet met 21mg.. is mijn advies!

Ik ken persoonlijke verhalen die 18mg nét konden handelen.

Denk erom dat de 'response curve' van 2C-E enorm stijl is! Wat betekend dat iedere milligram een wereld van verschil kan maken! Wat een enorm verschil is met bijvoorbeeld 2C-B, waar je makkelijk met 3 á 5 milligram kan verhogen! Dus weeg heel secuur!

Ik heb al meerdere malen mogen ervaring dat de 2C'tjes een enorm verschillende uitwerking kan hebben op de mens. Juist omdat 2C-E inderdaad de 'heftigste' (mainstream) is zal ik beginnen met een dosis die veel lager ligt. Denk dan bijvoorbeeld aan 15-18mg.

2C-E staat bekend om de heftige bodyload en zijn 'donkere kantjes'. Rustig doseren en genieten.

Om antwoord te geven om de vraag hoe lang je visuals zal hebben:
Nogmaals, bij 2C-X varianten weer je het nooit... maar ga ervan uit dat je zeker 8 uur onder de pannen bent :)

Op de vraag of het 'verstandig' is om met 2C-E te beginnen kan ik zeggen dat wanneer je ervaring hebt met andere tripmiddelen van zo'n tijdsduur, je de 2C-E ook vast wel kan waarderen.
Heb je helemaal geen ervaring met tripmiddelen, zou het fijn kunnen zijn om met 2C-B of 2C-C te beginnen... deze duren beide een uur of 3 - 5.

Vaste klant zei:
Van 2C-I heb ik nou juist weer veel gelezen dat het bij heel veel mensen teleurstellend werkte en dat ze veel meer visuals hadden verwacht.. en hoezo zeg je nou dan zoek je iets dat minder visuals heeft bijvoorbeeld 2C-I want voor zover ik heb gelezen zijn er niet echt verschillen in kwantiteit/kwaliteit van de visuals van 2C-I en 2C-E

Klopt. De visuals van 2C-I zijn minder heftig/aanwezig IMO.
Hoewel ook hier verschillen zijn ervaren in mijn vriendengroep.
Uiteindelijk hangt het ook allemaal samen met de dosis :)

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Bedankt!
laatste twee berichten zijn erg handig geweest voor mij.. ik ga voor de 2C-E
Ok dan geen 21 mg maar is het wel een idee dat ik 16 mg in een capsule slik en later (na ong 3 uur? of wat raden jullie aan?) 3 mg bij te snuiven (mocht ik nog niet genoeg effect voelen)? Of heeft dit geen effect door tolerantie of wordt dit te heftig of wat?
Dit wil ik trouwens omdat ik wel echt het volle effect ervan wil voelen aangezien ik niet vaak de gelegenheid heb om te trippen.
let me know :) thanks

underworld

Wijs gebruiker
Qocaïne zei:
NEE! Begin niet met 21mg.. is mijn advies!

Ik ken persoonlijke verhalen die 18mg nét konden handelen.

Denk erom dat de 'response curve' van 2C-E enorm stijl is! Wat betekend dat iedere milligram een wereld van verschil kan maken! Wat een enorm verschil is met bijvoorbeeld 2C-B, waar je makkelijk met 3 á 5 milligram kan verhogen! Dus weeg heel secuur!

hier kan ik volledig mee inkomen, heb een keer een dosis van 25 mg genomen, de eerste keer dat ik 2c_E deed en het was veelsteveel, elke mg die je vanaf +-18 mg neemt, werkt het een behoorlijk stuk heftiger in tegenstelling tot de andere 2ctjes inderdaad.

raad met dit aan toch een gemiddelde dosis te nemen de eerste keer, je kan altijd opbouwen en weten waar je aan toe bent :wink:

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Maar dan is nog mijn vraag niet beantwoord :P : Is het een idee als ik 16 mg doe via capsule en dan later als de effecten niet gewenst zijn nog eens 3 mg ofzo?

underworld

Wijs gebruiker
ja dat is geen probleem, maar dan moet je het wel snel doen na de eerste inname, anders verleng je het alleen maar.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Maar dan kan ik beter iets meer in een casule nemen.. want ik doe dat juist omdat ik eerst 16 mg wil proberen en dan wacht ik tot mijn hoogtepunt.. en als ik dan nog niet het gevoel heb echt goed te trippen dan neem ik nog 3 mg bij door te snuiven? Zodat ik daarna wel nog in een hoogtepunt kom waar ik tevreden mee ben.. is dat een idee?

underworld

Wijs gebruiker
Vaste klant zei:
Maar dan kan ik beter iets meer in een casule nemen.. want ik doe dat juist omdat ik eerst 16 mg wil proberen en dan wacht ik tot mijn hoogtepunt.. en als ik dan nog niet het gevoel heb echt goed te trippen dan neem ik nog 3 mg bij door te snuiven? Zodat ik daarna wel nog in een hoogtepunt kom waar ik tevreden mee ben.. is dat een idee?

snuiven werkt in mijn ervaring altijd beter om een 2c-x te nemen, dus dan zou ik dat doen, maar denk dat je dan wel heel voorzichtig moet zijn met de dosis. aangezien het nasaal aanzienlijk krachtiger werk. dus zou het tussen de 2-3 radius houden dan.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Bedankt dat je steeds antwoord :P maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag..
Want mijn bedoeling is dus: Omdat jullie aanraden niet meteen te hoog te beginnen (maar ik niet vaak de gelegenheid heb om te kunnen trippen dus als ik het doe wil ik er wel goed van trippen) wou ik laag beginnen (16 mg capsule) en als ik na 3 uur ong denk: Nou ik ga prima ik trip goed niet te hard niet te zacht, dan hou ik het daarbij.. Mocht ik na die 3 uur denken nou dit is HET nog niet.. dan snuif ik 1 à 2 mg bij om zo toch nog er goed van te trippen..
Want als ik meteen 5 mg snuif zonder iets met capsule ofzo dan heb ik weer het risico dat ik te hard ga..
ik hoop dat je hem nu wel snapt :tearsofjoy: :P

underworld

Wijs gebruiker
Vaste klant zei:
Bedankt dat je steeds antwoord :P maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag..
Want mijn bedoeling is dus: Omdat jullie aanraden niet meteen te hoog te beginnen (maar ik niet vaak de gelegenheid heb om te kunnen trippen dus als ik het doe wil ik er wel goed van trippen) wou ik laag beginnen (16 mg capsule) en als ik na 3 uur ong denk: Nou ik ga prima ik trip goed niet te hard niet te zacht, dan hou ik het daarbij.. Mocht ik na die 3 uur denken nou dit is HET nog niet.. dan snuif ik 1 à 2 mg bij om zo toch nog er goed van te trippen..
ik hoop dat je hem nu wel snapt :tearsofjoy: :P
dat was dus voor wat ik antwoorde :wink: zij het gewoon iets te direct, dacht dat je die link wel zou leggen tussen jou vraag en mijn antwoord.
bedoelde dat voor na die 3 uur periode inderdaad.

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Oh je hebt gelijk nu ik het nalees snap ik hem..
En na 3 uur kijken is wel een mooie tijd toch? na 3 uur zou ik toch wel sowieso in me hoogtepunt (hoe heet dat ookalweer?) moeten zitten toch?
dus dan ga ik 16 mg capsule en dan 2 à 3 gram via de neus.. en wat nou als ik dan NOGsteeds niet tevreden ben? (en hoelang zou het trouwens na de snuif moeten gaan werken?)
sjees wat een vragen weer.. sorry!!

underworld

Wijs gebruiker
Vaste klant zei:
Oh je hebt gelijk nu ik het nalees snap ik hem..
En na 3 uur kijken is wel een mooie tijd toch? na 3 uur zou ik toch wel sowieso in me hoogtepunt (hoe heet dat ookalweer?) moeten zitten toch?
dus dan ga ik 16 mg capsule en dan 2 à 3 gram via de neus.. en wat nou als ik dan NOGsteeds niet tevreden ben? (en hoelang zou het trouwens na de snuif moeten gaan werken?)
sjees wat een vragen weer.. sorry!!

een hoogtepunt is een piek.
en ja, dan zit je ongeveer op de piek na 3 uur.
het snuiven van 2c's werkt altijd binnen 2 a 15 minuten, dus na die tijd zul je de toename van effect merken. als je daarna niet tevreden bent kun je altijd meer pakken op het gelijke niveau

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Super bedankt! :)
Iemand nog antwoord op deze vragen:
-Hebben jullie ooit wel eens een ernstige mindfuck gehad op 2C-E? Zo nee wat is dan het risico als ik een te grote dosis neem? (zal ik dan enge dingen zien of bang worden dat ik te hard ga trippen oid?) Dus hoe ziet een badtrip op 2C-E eruit?
-Ik heb hier thuis een stuk of 30 capsules liggen met vitamines en kruiden erin, deze capsules kan ik open schuiven en leegmaken en dan bijvoorbeeld 2C-E indoen, het is een beetje gel achtig plastic die capsules Zoiets:
. Voldoen deze capsules gewoon?

Vaste klant

Bewuste gebruiker
ok chill..
zou dat dan ook betekenen dat ik bijvoorbeeld voor de neus van een agent 100 mg mag kopen? (En gebruiken?)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Vaste klant zei:
ok chill..
zou dat dan ook betekenen dat ik bijvoorbeeld voor de neus van een agent 100 mg mag kopen? (En gebruiken?)

Tuurlijk. Ze kunnen je dan wel oppakken onder verdenking van en zullen ze wss je spulletje afpakken, testen en dan zegen dat je mag gaan maar je shit niet terug krijgt.

Oom Klaas

Badass junkie
Ga ermee op de markt staan en op tellsell, hét poedertje voor de feestdagen.
Vies weer buiten, zijn de pretparken u te duur en te veel gedoe?
Motorpech op weg naar de bioscoop, de bordspelletjes zijn ook te vaak gedaan, komt u dit allemaal bekend voor?
Dan heeft tellsell nu een geweldig aanbod voor u, pretpoeder!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ben van plan wat 2c-E te kopen maar zit nog met wat vraagjes:

1. Heb al redelijk wat ervaring met psychedelica ( 3 keer truffels, 1 keer paddo's, 4 keer LSD en talloze keren salvia). Een 2c-x dus nog niet, is het erg onverstandig met E te beginnen? Aangezien deze vrij heftig maar vooral lang schijnt te duren?

2. Hoe lang dan ongeveer? Gezien naar een 'normale' dosis van ongeveer 10-15mg.

3. Het is mijn eerste keer dat ik iets neem dat zo exact komt qua gewicht ( behalve LSD dan, maar dat is al fijn voorgedaan). Kan ik 100mg gewoon door 5en delen, zodat ik 20mg over hou die ik weer door de helft doe enz. ? Speciaal voor dit 'experiment' een weegschaal aanschaffen ( weet ik, zijn niet duur maar ben ook maar een arme student..) zie ik niet al een pre.

Alvast bedankt :)

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
1. Als je je staande kan houden met LSD op hoge doseringen, zal 2C-E zeker geen probleem voor je vormen. Hogere doseringen tussen 25-40mg kunnen wel sterk desoriënterend inwerken. Denk daaraan qua set en setting.

2. 8-10u. Enigszins korter dan LSD dus.

3. Op zich is eye-balling natuurlijk nooit een goede methode. Misschien krijg jij wel 30mg toebedeeld en je vriend 15mg. Jullie trip zal dan volledig anders verlopen.
Als je wil blijven experimenteren met zulke stoffen is een weegschaaltje zeker geen overbodige luxe.
Je kan natuurlijk ook 100mg oplossen in 100ml en deze vloeistof delen door 5, wat al wat accurater zal zijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Erg hoge doseringen LSD heb ik nog niet gedaan ( tot 200 ug.) maar dat komt wel goed dan.

Ik had nog een vraagje: Zijn de doseringen bij Nasaal gebruik hetzelfde? En wat betreft heftigheid/duur van de trip?

Als ik er voor kies het nasaal te nemen is oplossen in water een wat langduriger proces ivm het weer verdampen van water, of zou een neusspray met phen's ook werken?

Verder is dit wel een handige oplossing, bedankt!

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik begrijp niet waarom je het zou willen snuiven. Het is oraal werkzaam genoeg.
Als het is om de bodyload te vermijden, kan je het beter rectaal inbregen.

Nasaal gebruik van phenethylamines is eigenlijk nooit aan te raden. Waarom je trip beginnen met zo'n nare pijn als het makkelijk anders kan?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
DrippTone zei:
Allebei maar eens proberen dan. :wink:

Snuiven en pluggen is trouwens de manier om 2c'tjes te nemen, orale inname vind ik altijd matig.

Naar aanleiding van deze post zou ik het willen snuiven.

Stel ik zou het oplossen in water ( 100mg/100ml water) en ik zou zo'n 7/8ml rectaal inbrengen, zou deze dosis dan hoog genoeg zijn ( gekeken dat bij ong. alle drugs bij rectale inname de dosis gehalveerd kan worden?)

Werkt het bij 2c's qua effecten/duur zo?:

1. nassaal.
2. oraal.
3. rectaal.

Want voornamelijk de verwachtte kortere duur van de trip bij snuiven spreekt me aan.

Angramar Temenos

Badass junkie
2c's snuiven is de hel. Dit hoor je wel vaker, maar dit keer van iemand die:

4-FMP, 73% halfnatte dex en pure MDMA "best te doen, niet aanstellen" vindt qua neusbrand.

Geloof me. Je wilt dit niet snuiven.

BacingsPen

Badass junkie
mmm, toch maar eens proberen aan 2c-e te komen, iemand die ook veel 2cb heeft gebruikt? wat zijn de verschillen?

Bovenaan