240MG xtc pil.

Krackkid

Experimenterende gebruiker
Een vriend heeft 240MG thunderdome XTC pillen. Ik heb al paar keer eerder XTC gedaan. Ik ben 1.81 lang, en weeg 75KG. Een kwartje om mee te beginnen zal genoeg zijn neem ik aan? Of nog minder zelfs?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Een kwartje zal wel OK zijn om te starten. Als alle mdma goed verdeeld is in de pil dan word verondersteld dat een kwartje rond de 60mg mdma ligt. 1mg/kg is een mooie startdosis dus

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zijn die pillen getest, weet je zeker dat er 240 mg in zit?

Wel onpraktisch, zo'n hoog gedoseerde pil, dan moet je echt gaan kloten met het breken ervan. Met een kwartje, 60 mg, zit je dan op een erg bescheiden dosis (aangeraden dosis is 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht dus in jouw geval ongeveer 75 - 112 mg) maar met nog een kwartje erbij zit je alweer erboven.

Ik zou met dat kwartje beginnen en kijken of je voldoende effect voelt, zo niet, later nog een kwartje bijnemen (of de helft van een kwartje als je het echt goed wil doen en een hele fijne motoriek hebt).

Krackkid

Zijn die pillen getest, weet je zeker dat er 240 mg in zit?

Wel onpraktisch, zo'n hoog gedoseerde pil, dan moet je echt gaan kloten met het breken ervan. Met een kwartje, 60 mg, zit je dan op een erg bescheiden dosis (aangeraden dosis is 1 tot 1.5 mg per kilo lichaamsgewicht dus in jouw geval ongeveer 75 - 112 mg) maar met nog een kwartje erbij zit je alweer erboven.

Ik zou met dat kwartje beginnen en kijken of je voldoende effect voelt, zo niet, later nog een kwartje bijnemen (of de helft van een kwartje als je het echt goed wil doen en een hele fijne motoriek hebt).
Ja getest op 240mg..schrok er zelf ook erg van maar twijfel nog wel steeds of ik ze zal nemen,of toch een andere met lagere dosering.

Met een 240mg pil kom ik Masters of hardcore wel door met 1 pil denk Ik? 22:00 07;00. XD

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ja getest op 240mg..schrok er zelf ook erg van maar twijfel nog wel steeds of ik ze zal nemen,of toch een andere met lagere dosering.

Met een 240mg pil kom ik Masters of hardcore wel door met 1 pil denk Ik? 22:00 07;00. XD

Ja ruimschoots, want 240 mg is eigenlijk dus al het dubbele van de voor jouw lichaamsgewicht maximale dosis. We gaan daar bijna allemaal denk ik stiekem wel eens wat overheen op een feestje, maar er zoveel overheen gaan is wel af te raden.

Ja ruimschoots, want 240 mg is eigenlijk dus al het dubbele van de voor jouw lichaamsgewicht maximale dosis.

1 tot 1,5 mg per lichaamsgewicht is de algemene norm voor een ideale dosis, maar dit vind ik zelf een beetje underwhelming. Ik bedoel zeker niet dat je per sé meer moet slikken, absoluut niet, maar ik vind die norm echt niet altijd opgaan. Het is wel veiliger natuurlijk. Ook heb je natuurlijk te maken met gevoeligheid voor de stof en de gevoeligheid van jezelf als persoon.

Je kan natuurlijk ook de pil thuis fijnhakken tot poeder, dit poeder verdelen in de delen die je wilt, en in bommetjes innemen. Wel wat gekloot, maar dit is veel makkelijker dan kwartjes breken.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
1 tot 1,5 mg per lichaamsgewicht is de algemene norm voor een ideale dosis, maar dit vind ik zelf een beetje underwhelming. Ik bedoel zeker niet dat je per sé meer moet slikken, absoluut niet, maar ik vind die norm echt niet altijd opgaan. Het is wel veiliger natuurlijk. Ook heb je natuurlijk te maken met gevoeligheid voor de stof en de gevoeligheid van jezelf als persoon.

Je kan natuurlijk ook de pil thuis fijnhakken tot poeder, dit poeder verdelen in de delen die je wilt, en in bommetjes innemen. Wel wat gekloot, maar dit is veel makkelijker dan kwartjes breken.

Yep, voor mij persoonlijk is dat ook altijd te weinig geweest, ook na een lange MDMA-break. Ik ga er met MDMA ook meestal boven zitten. En al helemaal op feestjes, om het effect te verlengen. Dus zeker eens met je opmerking dat iedereen een andere gevoeligheid heeft voor de stof, vandaar dat ik hierboven ook zei dat lang niet iedereen van ons zich hier altijd aan houdt.

Maar goed, het is wel de veilige marge die wordt aangeraden. En er zijn genoeg mensen waarvoor wél geldt 'less is more' bij MDMA en die een prima ervaring hebben binnen die marge. Ik zou daarom wanneer je voor jezelf de ideale dosering nog niet hebt bepaald altijd aanraden om wat lager te beginnen (ook weer niet té laag natuurlijk), en eventueel wat bij te nemen.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik gebruikte in mijn MDMA/xtc periode niet meer als nodig was. Ik verkruimelen de pil en met jou sterke pillen zou ik 1 pil in 4 zakjes verdelen en met 1 starten tot het gewenste effect is bereikt. En na 1 uur meet ik dat. Zelf had ik na een feest rond de 150mg nodig.
Want zoals hierboven beschreven kan de magie enorm kwijtgeraakt worden na te vaak te hoog gebruik en geen 3 maanden regel. Dan zal de magie weggaan langzaam maar zeker.

Zou hierna je een advies meegeven om het niet vaker dan 1x in de 3 maanden te nemen.

Hopelijk heb je er wat aan en veel plezier daar natuurlijk :wink:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ben zelf bezig om te experimenteren of je bij "voorzichtig gebruik" het MDMA gevoel wel lang kunt vasthouden. Bijna iedereen op dit forum en in mijn vriendenkring heeft net na het ontdekken van MDMA te vaak en/of te hoog gedoseerd. Ik hoor ook bijna niet anders dan dat de katers erger worden en het effect minder.

Zelf ben ik 4,5 jaar geleden begonnen met XTC en heb sinds mijn eerste keer pas een keer of 7 gebruikt. 6 van die 7 keer heb ik 1,5 mg per kilo gehad en alleen de laatste keer ben ik daar een heel klein beetje overheen gegaan. Dit valt volgens mij onder de noemer "zeer voorzichtig omgaan met M".

Het goede nieuws is dat ik tot nu toe nog elke keer het "echte" verliefde MDMA gevoel heb gehad en de katers zich beperken tot wat vermoeidheid en lusteloosheid. Het slechte nieuws is dat ik zelfs met dit voorzichtige gebruik toch het gevoel heb dat het effect minder intens is geworden. Ik weet alleen nog niet of dit komt doordat het effect echt minder is geworden of omdat ik het effect beter herken en er dus minder van onder de indruk ben. Verder ben ik benieuwd of het effect de komende jaren nog verder verminderd bij "verstandig" gebruik.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Krackkid

Thanks iedereen. Ik begin gewoon inderdaad met een kwartje en voel dan wel of ik meer nodig heb of niet. :) Ga rustig aan doen met die 240mg pillen.. Wil niet bij de EHBO komen te liggen.. ahahaha

Erikv6

Newbie
Ik heb een keer een michelin pilletje gehad van 200 mg in een keer genomen ben zelf 173cm en toen 70kg.ben nog nooit zo lijp geweest werd nog gewaarschuwd neem een halfje.maar nee gewoon die hele heerlijk wat een nacht.lijntje pep erna en weer op huis aan.

Bovenaan