2-Methyl-2-Butanol

Hashja

Bewuste gebruiker
Beste forumleden,

Ik was uit verveling aan het rondneuzen tot ik deze RC tegen kwam.
Het heeft mijn intresse wel gewekt en heb vervolgens de zoekfuctie van het forum gebruikt waar op ik 3 post vond, dus ervaring is er.

2-Methyl-2-Butanol is een tertair alcohol. Het is een drug met vergelijkbare effecten tot alcohol.
Het is een verdovingsmiddel met anti-epileptische eigenschappen.
Het is ongeveer 20 maal potenter dan ethanol.

Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd naar ervaring van mensen, en zou ik graag willen weten of er werkzame verschillen zijn (behalve de potentie) tot alcohol (bijvoorbeeld meer misselijkheid of meer lachen), ook al is het subjectief. En of het in totaliteit als een leuke drug wordt beschouwd.

Groeten,
:wave:

Intoxication

Bewuste gebruiker
Positive effects:
Moderate euphoria - more than benzos or ethanol
Pleasant body high
Relaxation
Reduction or elimination of anxiety
Sedation
Sleep induction - Positive if this is what you are seeking, occurs at higher end of dose range
Increased sociability
Lack of negative short term side effects/hangover

Negative effects:
Somewhat bad taste, comes up when burping.
Possible lingering effects up to 12 hours after dosing, may be negative in some circumstances.
Motor incoordination at higher doses, not as bad as ethanol
Could probably be addictive
Possibility of long term negative effects that haven't been discovered

:hearteyes:

Hashja

Bewuste gebruiker
Dit spul klinkt echt super.
Ben even wat verder gaan zoeken.
De dosis ligt rond de 2g tot 5g (http://books.google.com/books?id=Zh...ource=gbs_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false)

Ook heb ik een artikel gevonden voor metabolitische producten. http://toxsci.oxfordjournals.org/content/49/1/15.full.pdf

Verder heb ik besloten (naar idee van http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=490389) er een sampel van te bestellen en er een liter 2M2B-Vodka (dat gelijk staat aan 40% alcohol, dus ongeveer 2% 2M2B) ervan te maken en het te testen met vrienden.

Verder:
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=435493

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben benieuwd klinkt als eens weer eens wat anders!
Hoor graag hoe het bevallen is, als dat moment geweest is. Veel plezier alvast! :wink:

Hashja

Bewuste gebruiker
De studie naar metabolieten van 2M2B verteld niets over lever schade, slechts 3 hypothesen over metabolisch afbraak van TAME (2-methoxy-2-methylbutane) en TAA (2-Methyl-2-Butanol).

Wel vind ik dit op veel MSDS kaarten.
"Chronic Exposure: Repeated ingestion may cause liver damage."

Ik ben geen toxicoloog maar ik denk dat je lever het niet opgeeft na een paar keer proberen.
Verder is er te weinig over bekend en daarom ook nog een RC.
Ik denk dat men wel goed zit zolang ze dit niet net zo veel als alcohol gaan gebruiken en ook als RC behandelen.

Hashja

Bewuste gebruiker
Ik heb 20ml besteld. Zal zodra het binnen is een avondje plannen, testen, en mijn ervaring hier neer zetten. :mrgreen:

Hashja

Bewuste gebruiker
Goed, voor de geïnteresseerde.
Ik heb een plan gemaakt voor het testen van dit spul zodra het binnen is.
Ik zet het hier neer zodat, als het een goed idee is, het op internet staat (er zijn nooit genoeg goede ideeën).
En zodat, als het een slecht idee is, mensen dit kunnen aangeven zodat we allen het beste af zijn. :grin:
Waarschuwing, een hoop bla bla. :P

Goed, zodra 20mL binnen is ga ik het testen met 3 vrienden (in totaal dus 4 personen).
Ik ga een soort 'Wodka' maken als volgt:
20 mL 2M2B = 16,3 g 2M2B.
Delen door 4 personen = 4,075 g per persoon. (active dosis ligt bij 2 tot 5g)
20 mL 2M2B + 980 mL water = 1 liter.
Dus 250 mL = 4,075g per persoon. (moet genoeg zijn als maximum per persoon)
Ik heb dus straks 1L 2M2B 'Wodka' van 2% 2M2B (naar volume) en zal 994.34g wegen.

Dan het testen als volgt:
Gewoon een lekker avond zoals gewoonlijk. Alleen verdelen wij de 2M2B 'Wodka' over 4 personen.
We drinken gewoon rustig alleen een glas van 250 mL. Het is dan niet per sé de bedoeling dat het glas leeg komt. Maar zo is er hopelijk genoeg voor een lekkere dosis bij ons allen.

Groeten,
:wave: :grin:

19hyperdrive80

Experimenterende gebruiker
Kijk de echte ´PSYCHONAUT´

gaat op avontuur naar nieuwe ervaringen,buiten maar vooral ook binnen {Geest}

Dus ik ben nog net zo blij als een klein kind als ik weer iets heb waar ik zo geweldig op kan los gaan
:openmouth: :rolleyes: :rolleyes: :confused: :confused: :kots: :kots: :rock: :rock: :rock: :rock:

ja hoort er ook bij < :smoke: :smoke: :smoke:

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :xtc: :xtc: :xtc:

May the force be with you

speedjunky69

Bewuste gebruiker
mmm ben ook benieuwd of het beter aanvoelt en minder toxisch is dan alcohol

van alle gabanerge middelen vind ik alcohol persoonlijk de minst lekkere roes dus het zal in mijn ogen al gauw een verbetering zijn

Bovenaan