1ste x lsd volgend weekdn

Flowkes

Belezen gebruiker
Hey , ik ga volgend weekend mijn eerste keer lsd doen...
ik heb nog wat vragen maar vooral een waar ik veel over zit te denken. ik heb gelezen van als er in je familie mensen zitten met schizofrenie of gelijkaardige aandoeningen moet je best geen lsd nemen. nou mijn neeft heeft schizofrenie maar dit is dan ook het enige geval in mijn familie... nu wil ik echt wel al 2 jaar lsd doen en nu kan ik eindelijk deftige zegels hebben... maar wil niet dat ik ineens een psychische aandoening krijg ofzo... is dan volledig afgeraden of ... ?

bedankt op voorhand :wave:

Oom Klaas

Badass junkie
Begin met een dosis tussen de 70 en 100 microgram in een vertrouwde/rustige omgeving liefst met een sitter, dan zal er vast niet veel fout gaan.
Voor de rest kan je hier al je info wel vinden.

burnevil92

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Begin met een dosis tussen de 70 en 100 microgram in een vertrouwde/rustige omgeving liefst met een sitter, dan zal er vast niet veel fout gaan.
Voor de rest kan je hier al je info wel vinden.

ik ga samen met hem trippen samen met nog 2 andere ( ervare ) trippers wij zullen wel goed op hem letten :grin: flowkes don't worry be happy :wink:

psych-out

Bewuste gebruiker
je hebt wel wat meer kans op schizofrenie door je neef. maar niet echt veel ongeveer 2%.

Risico op het krijgen van schizofrenie voor familieleden van een patiënt:
Eeneiige tweeling 48%
Tweeling 17%
Kind 13%
Broer/zus 9%
Ouder 6%
Oom/tante/neef/nicht 2%
Baseline 1% Baseline; het risico op het ontwikkelen van schizofrenie voor een willekeurig persoon, of anders geformuleerd: het percentage van de wereldbevolking met schizofrenie.

met schizofrenie word je geboren, normaal ontwikkeld zich schizofrenie zich tussen het 18de en 25ste levensjaar, en LSD kan een soort stimulans zijn voor de ontwikkeling van schizofrenie dus je moet er wel wat voorzichtiger mee omgaan begin met een lichte trip en ga ook niet te vaak LSD gebruiken, ook om de kans op psychoses klein te houde.
symptomen van een psychose kunnen zijn: Weinig spreken, een gebrek aan initiatief tonen, een verstoord dag/nacht ritme (o.a. omdraaien van het ritme), het hebben van weinig energie, een gebrek aan het maken van gebaren, een vlakke gezichtsuitdrukking hebben of zich terugtrekken. Vaak duidt het opkomen van de negatieve verschijnselen, of beter gezegd het verdwijnen, bij mensen die een psychotische gevoeligheid hebben op een beginnende psychose, behandeling in dat stadium, of het wegnemen van de oorzaken (stress oorzaken of bv drugs gebruik) kunnen de werkelijke psychose voorkomen.
laat dit je niet bang maken, een paar keer LSD lijkt mij ongevaarlijk voor de ontwikkeling van schizofrenie maar ik ben geen dokter dus dat antwoord kan ik niet voor 100% garanderen, kijk er gewoon wat mee uit.
succes ermee en veel tripgenot toegewenst :wave: .

vaarklaas

Belezen gebruiker
2% kans is nog steeds een grote kans. Maar goed, ik wil ook geen angst zaaien. Angst is namelijk nou precies het hele ding die psychoses kunnen triggeren. Ga bij jezelf na of je vrij stabiel bent, dus niet geleefd wordt door angsten, of je niet al te veel stress ervaart, ben je een kalm persoon of schiet je snel in de irritatie. Ben je redelijk vrij van geest. Ben je een zorgenmaker of kan je de dingen goed relativeren. etc.

Als je ouder dan 25 bent dan is de kans heel klein, ben je onder de 20 dan zou ik zeker wachten. Tussen de 21 en 25 dan zou ik het bovenstaande goed afvragen.

Uiteindelijk geeft je vriend het beste advies:
burnevil92 zei:
flowkes don't worry be happy :wink:

psych-out

Bewuste gebruiker
2% kans is nog steeds een grote kans.
heb je gelijk in.
het rare aan schizofrenie is dat degene die het hebben daarvoor meestal een heel normaal persoon waren voordat ze schizofrenie kregen. dus het is moeilijk om te kijken of je het al dan niet hebt en dan is inderdaad 2% toch nog groot als je LSD wilt vatte.

vaarklaas

Belezen gebruiker
^ yep
je zou bijna kunnen zeggen dat als het eenmaal in je genen zit dat je schizofrenie krijgt, dat je het dus ook krijgt. Maar dit is niet wetenschappelijk vastgesteld en wellicht zo onderuit te halen. Maar in de praktijk gaat dit wel vaak zo. Wat dan belangrijk is, is om ervoor te zorgen dat de schizofrenie zo laat mogelijk tot uiting komt, zodat de hersenen zich goed kunnen ontwikkelen en dat men op latere leeftijd goed met dit ziektebeeld om kan gaan. Daarom dient elk drugsgebruik vermeden te worden tot na de 25ste, in de ideale situatie. Ook stressvolle situatie dienen zoveel mogelijk vermeden te worden.

Het is inderdaad moeilijk te herkennen. Maar toch hoor je vaak via familieleden dat ze die persoon altijd wel wat "vreemd" vonden, veel fantasiën heeft, vaak alleen is. Maar ook een groot deel wat "normaal" functioneert en dat het van de een op andere dag fout gaat.
Psychiatrie blijft een lastig gebied, ook de meeste psychiaters weten er in feite amper wat van. Maar wat de psychiatrie regeert is angst. So again "don't worry, be happy" :wave: :tearsofjoy: Let love rule :hearteyes:

Bovenaan