1ste keer xtc en antidepressiva

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Dag lieve forumleden

ik weet niet of ik hier een topic van moest maken maar ik vond er weinig info over en ik zit met vragen en weet niet waar ik ze anders moet stellen, dus excuses als dit geen juist topic is.

ik wil binnen twee weken voor de eerste keer xtc doen met mijn vriend. Het zou in een thuis setting zijn en we blijven met ons twee, erg gezellig lijkt mij dus.

mijn eerste vraag is hoeveel kan ik best nemen? Ik ben een vrouw van 168cm en weeg 64kg. Ik gebruik de laatste tijd (jammer genoeg) elk weekend 4mmc, dus ik ben wel al wat gewoon. (Kon hier nergens een concreet antwoord op vinden dus daarmee)

Hierbij vertel ik ook dat ik een antidepressivum neem, venlafaxine om precies te zijn. Dit is een SNRI, ik heb gelezen dat xtc in combinatie met een SSRI ernstige gevolgen kan hebben (serotoninesyndroom). Geldt dit ook voor de SNRI’S? Het is bekend dat MAO-remmers in combinatie met xtc niet goed zijn maar is het ook dodelijk? Ik wil namelijk niet mijn leven op het spel zetten😅

Kan ik best stoppen met mijn medicatie voor dat ik xtc neem of mag ik het door blijven nemen? Of is het juist heel dom om xtc te nemen en zou ik het beter niet doen

Wie heeft hier ervaring mee? Heeft er iemand antwoorden en misschien tips?🙏🏼

Veel liefs speedboot☺️😚

Joran

Belezen gebruiker
Dag lieve forumleden

ik weet niet of ik hier een topic van moest maken maar ik vond er weinig info over en ik zit met vragen en weet niet waar ik ze anders moet stellen, dus excuses als dit geen juist topic is.

ik wil binnen twee weken voor de eerste keer xtc doen met mijn vriend. Het zou in een thuis setting zijn en we blijven met ons twee, erg gezellig lijkt mij dus.

mijn eerste vraag is hoeveel kan ik best nemen? Ik ben een vrouw van 168cm en weeg 64kg. Ik gebruik de laatste tijd (jammer genoeg) elk weekend 4mmc, dus ik ben wel al wat gewoon. (Kon hier nergens een concreet antwoord op vinden dus daarmee)

Hierbij vertel ik ook dat ik een antidepressivum neem, venlafaxine om precies te zijn. Dit is een SNRI, ik heb gelezen dat xtc in combinatie met een SSRI ernstige gevolgen kan hebben (serotoninesyndroom). Geldt dit ook voor de SNRI’S? Het is bekend dat MAO-remmers in combinatie met xtc niet goed zijn maar is het ook dodelijk? Ik wil namelijk niet mijn leven op het spel zetten😅

Kan ik best stoppen met mijn medicatie voor dat ik xtc neem of mag ik het door blijven nemen? Of is het juist heel dom om xtc te nemen en zou ik het beter niet doen

Wie heeft hier ervaring mee? Heeft er iemand antwoorden en misschien tips?🙏🏼

Veel liefs speedboot☺️😚
Je geeft in je bericht al antwoorden op je vragen. Ik raad aan om het gewoon niet te doen, maar wie ben ik..

_shikantaza

Badass junkie
Hoe bedoel je? En waarom best niet? Ik wil het best niet doen maar dan wil ik daar wel een goeie reden voor☺️
Als je worstelt met je stemming is MDMA geen al te best idee. Venlafaxine werkt op zowel Serotonine als Noradrenaline. Zoals je denk ik wel weet werkt MDMA ook op je Serotonine. Dus: wat je met de medicatie stabiel probeert te krijgen, gooi je omver met de MDMA. Bewaar het maar voor als je stemming weer stabiel is, en je van de medicijnen af bent. Vraag het anders aan degene die ‘t je voorschrijft.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Als je worstelt met je stemming is MDMA geen al te best idee. Venlafaxine werkt op zowel Serotonine als Noradrenaline. Zoals je denk ik wel weet werkt MDMA ook op je Serotonine. Dus: wat je met de medicatie stabiel probeert te krijgen, gooi je omver met de MDMA. Bewaar het maar voor als je stemming weer stabiel is, en je van de medicijnen af bent.
Dankjewel, ik denk dat ik het dan niet ga doen. Ik wil echt beter worden dus vindt het het niet waard om mijn gezondheid op het spel te zetten! Maar denk je dat dit levensbedreigend kan zijn moest ik het toch doen?

_shikantaza

Badass junkie
Dankjewel, ik denk dat ik het dan niet ga doen. Ik wil echt beter worden dus vindt het het niet waard om mijn gezondheid op het spel te zetten! Maar denk je dat dit levensbedreigend kan zijn moest ik het toch doen?
Als ik de verhalen van Bluelight mag geloven ga je gewoon niet hard op deze combi en krijg je vooral de bijwerkingen maar dan wel met kater. Je overleeft het vast wel maar het is niet slim en niet de moeite waard. Plus slaap is cruciaal bij mentale problemen. Beter geen nachtelijke fratsen. Maar dat laatste was je misschien niet eens van plan :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het is niet ongevaarlijk. Naast dat antidepressiva de werking van MDMA kan tegengaan en mensen daardoor soms geneigd zijn hoger te doseren met de MDMA, heb je met het combinatie gebruik van deze middelen een verhoogde kans op serotonine syndroom, wat een ernstige levensbedreigende bijwerking is.

De kans op watervergiftiging neemt ook toe bij gecombineerd gebruik van deze middelen.

Ook even stoppen met je medicatie om MDMA te gebruiken is niet aan te raden. Je kan hierdoor ontwenningsverschijnselen krijgen en de afbouw van antidepressiva kost tijd.

En zoals @dupont zei, gebruik je het antidepressivum voor een reden. Je klachten die je normaal ondervind kunnen juist verergeren door MDMA gebruik.

MDMA is een bijzonder iets om een keer mee te hebben gemaakt, maar ik zou het nu niet doen als ik jou was.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik las er net overheen, maar ook de combinatie van 4-MMC en antidepressiva is gevaarlijk. 4-MMC werkt (o.a.) ook op serotonine.

En je werkt er wellicht ook de werking van je antidepressiva mee tegen.

Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om ermee te stoppen als je wekelijks gebruikt, maar het is wel slim om je bewust te zijn van de risico's die je nu neemt. Elke week een serotonine middel als 4-MMC nemen is op zichzelf al gevaarlijk. Een pauze van drie maanden tussen gebruik is ook daarbij aan te raden.

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Ik las er net overheen, maar ook de combinatie van 4-MMC en antidepressiva is gevaarlijk. 4-MMC werkt (o.a.) ook op serotonine.

En je werkt er wellicht ook de werking van je antidepressiva mee tegen.

Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om ermee te stoppen als je wekelijks gebruikt, maar het is wel slim om je bewust te zijn van de risico's die je nu neemt. Elke week een serotonine middel als 4-MMC nemen is op zichzelf al gevaarlijk. Een pauze van drie maanden tussen gebruik is ook daarbij aan te raden.
Dit weet ik! Ik probeer eigenlijk ook te stoppen, maar elk weekend wat ik ook probeer loopt het mis. Ik ben nu al ambulante in behandeling (al een jaar) maar ik ga nogmaals de stap zetten voor opname. Heftig maar nodig! Ik ben er me van bewust dat de risico’s aanwezig zijn, maar helaas bepaald dat niet of ik wel of niet ga gebruiken.

xeno1975

Experimenterende gebruiker
Ik sluit me aan bij wat de andere posters zeggen. Ook niet onbelangrijk is dat je niet zomaar kan stoppen met antidepressiva! Dit moet afgebouwd worden. Als ik jou was, zou ik het niet doen.

FerdFatoehaus

Badass junkie
maar helaas bepaald dat niet of ik wel of niet ga gebruiken.
Wat bepaalt dat dan wel? Je zet liever je fysieke en mentale gezondheid op het spel voor een zeer middelmatige/slechte mdma ervaring?

Als je zo vaak aan de 4-mmc zit dat ga je sowieso heel veel minder merken van mdma. Los van het feit dat combineren met AD potentieel levensgevaarlijk kan zijn maar dat is hier al genoeg benadrukt.

Het antwoord wat je hier gaat krijgen is sowieso: nee niet doen want 10.000 redenen. Het antwoord waar je naar op zoek bent is ja.

Zeehond

Badass junkie
Je hebt je gebruik op dit moment niet in de hand lees ik in een andere post.
Op het moment van schrijven van je post ben je onder invloed van 4-mmc.
Dat gebruik je nu bijna elke week schrijf je.

Over twee weken XTC gebruiken is een super slecht idee.

Terwijl je nu onder invloed bent denk je al na over je volgende gebruik.
Het gebruiken van drugs is niet waar het in het leven om draait.
Probeer je weekend en vrije tijd in te vullen met andere leuke dingen samen met je vriend.

Ik raad je aan om eerst je gebruik onder controle te krijgen, voordat je iets nieuws gaat doen.
Eerst eens een pauze van een maand bijvoorbeeld. Dat is ook tekort, maar wel een begin.

Combineren met anti-depressiva wordt hierboven genoeg over geschreven. Is gewoon gevaarlijk.
Als je weer nuchter bent hoop ik dat je beseft dat er iets moet veranderen.

Laatst bewerkt:

Cath-R-Ella

Bewuste gebruiker
Wat bepaalt dat dan wel?
Wat bepaald dat ik wel ga gebruiken: mijn verslaafde lichaam en brein dat me wijsmaken dat ik er zin in heb. Door craving dus.
wat bepaald dat ik het niet ga doen: op dit moment niet zoveel redenen. Zit momenteel thuis voor een lange periode dus heb geen last van werk issues (helaas).

daarom besloten om in opname te gaan

FerdFatoehaus

Badass junkie
Wat bepaald dat ik wel ga gebruiken: mijn verslaafde lichaam en brein dat me wijsmaken dat ik er zin in heb. Door craving dus.
wat bepaald dat ik het niet ga doen: op dit moment niet zoveel redenen. Zit momenteel thuis voor een lange periode dus heb geen last van werk issues (helaas).

Hou het iig bij 4-mmc dan. MDMA nemen in deze situatie schiet je echt weinig mee op.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Goed dat je in opname gaat. Zij zullen je daar (hopelijk) ook vertellen dat aanwezigheid van cravings en afwezigheid van werk of andere bezigheden niet bepaald dat je gebruikt, maar dat jij het bent die bepaald of je gebruikt.

Niet bedoeld als kritiek. Als je succesvol en langdurig wilt stoppen met verslavingsgedrag is het cruciaal om te zien dat alle keuzes door jezelf gemaakt worden. Niets bepaald dat voor jou, behalve jezelf. Je bent eindverantwoordelijke.

Misschien bemoei ik me er nu wat teveel mee, maar ik hoop dat dit echt duidelijk wordt gemaakt bij je opname. Zonder dit ben je overgeleverd aan je cravings en daginvulling. We leveren onszelf eigenlijk over aan onze cravings en daginvulling. Heb het ook gedaan hoor.

Bovenaan