1e x LSD

Soft Orange

Newbie
Zo, ik geloof dat het tijd is voor de “volgende stap”.
Wij (50 plussers) willen een keer trippen op LSD. Truffels, XTC, MDMA en wiet is ons bekend. Nu is mijn vraag: hoeveel neem je eigenlijk. Ik kom er niet uit. Een ellenlange lijst waar ik uit kan kiezen. Beats me?
Wie kan ons een voorzetje geven?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jullie hebben al ervaring met trippen op truffels, dan zou ik jullie 70 tot 100 ug aanraden voor een eerste keer LSD. 70 ug als je toch even rustig af wilt tasten en 100 ug als je wat meer kans wilt hebben op een echte trip met visuals en dergelijke.

Hebben jullie 'echte' LSD of een research chemical als 1P-LSD? Weten jullie de sterkte van jullie zegels?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We hebben nog niets, maar help ik je door te zeggen: 100mcg?
Echte LSD of een RC?

De reden dat ik dat vraag is omdat echte LSD zelden de dosering bevat die de dealer claimt, waardoor je moeilijk accuraat kunt doseren. (Niet dat dat überhaupt zo goed kan met zegels knippen, maar dat terzijde)

Als je redelijk zeker bent van die 100 ug, zou je dus gewoon 1 zegel per persoon kunnen nemen of eventueel drie kwart zegel als je voorzichtig af wilt tasten. Wel een pincet gebruiken om je zegel vast te houden wanneer je er een stuk afknipt, aangezien de LSD al door de huid opgenomen kan worden.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind deze gids wel een aardig idee geven van wat je kunt verwachten bij bepaalde doseringen.

Wel met de kanttekening dat het gaat om ongeverifieerde beweringen. Met LSD is het namelijk zeer lastig om te weten hoeveel je daadwerkelijk binnenkrijgt. Zelfs als je het laat testen wordt LSD vaak niet gekwantificeerd. En ook dan nog kan er verschil zitten tussen de ene en de andere zegel. Het blijft dus wel een beetje nattevingerwerk. Hoewel het op zich wel te doen is om met 1 significant cijfer aan te geven wat ongeveer de dosis is. Dus je kunt schatten dat je tussen de 0-100, tussen de 150-249 microgram, tussen de 250-349 microgram, enzovoorts.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Echte LSD of een RC?

De reden dat ik dat vraag is omdat echte LSD zelden de dosering bevat die de dealer claimt, waardoor je moeilijk accuraat kunt doseren. (Niet dat dat überhaupt zo goed kan met zegels knippen, maar dat terzijde)

Als je redelijk zeker bent van die 100 ug, zou je dus gewoon 1 zegel per persoon kunnen nemen of eventueel drie kwart zegel als je voorzichtig af wilt tasten. Wel een pincet gebruiken om je zegel vast te houden wanneer je er een stuk afknipt, aangezien de LSD al door de huid opgenomen kan worden.
Die discussie hebben we wel vaker gehad, maar ik denk dus nog steeds dat je rc-vendors niet op hun blauwe ogen kunt vertrouwen. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd dus beweringen over de sterkte zijn altijd ongeverifieerd.

Daarnaast blijkt in de praktijk ook regelmatig dat de drugs die rc-vendors leveren helemaal niet zuiver zijn en topkwaliteit en precies wat ze hadden beloofd. Zie ook dit topic:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Die discussie hebben we wel vaker gehad, maar ik denk dus nog steeds dat je rc-vendors niet op hun blauwe ogen kunt vertrouwen. 1P-LSD wordt niet gekwantificeerd dus beweringen over de sterkte zijn altijd ongeverifieerd.
Klopt. Het is zeker niet zondermeer te vertrouwen. Het is wel mijn eigen ervaring dat RC LSD analogen vrij consistent zijn in sterkte van zegels. En dit hoor ik ook om me heen. Maar nogmaals: hier is niet zondermeer op te vertrouwen natuurlijk.

Daarnaast blijkt in de praktijk ook regelmatig dat de drugs die rc-vendors leveren helemaal niet zuiver zijn en topkwaliteit en precies wat ze hadden beloofd. Zie ook dit topic:
Daarom wel handig om een vendor te kiezen die een goede naam heeft (check trustpilot of zo). Dan nog, je weet het pas echt als je hebt laten testen. (niet de kwantiteit helaas...)

CuriousExplorer

DF-koning
Ik vind deze gids wel een aardig idee geven van wat je kunt verwachten bij bepaalde doseringen.

Wel met de kanttekening dat het gaat om ongeverifieerde beweringen. Met LSD is het namelijk zeer lastig om te weten hoeveel je daadwerkelijk binnenkrijgt. Zelfs als je het laat testen wordt LSD vaak niet gekwantificeerd. En ook dan nog kan er verschil zitten tussen de ene en de andere zegel. Het blijft dus wel een beetje nattevingerwerk. Hoewel het op zich wel te doen is om met 1 significant cijfer aan te geven wat ongeveer de dosis is. Dus je kunt schatten dat je tussen de 0-100, tussen de 150-249 microgram, tussen de 250-349 microgram, enzovoorts.

Here Jezus.
Die 1500 dosis...Waarom zou je dit überhaupt willen 😱

T.e.m 500mics lijkt lijkt mij wel een doel.
Omschrijvingen komen goed overeen met hoe ik 35mg 2cb fly zou omschrijven !

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Here Jezus.
Die 1500 dosis...Waarom zou je dit überhaupt willen 😱

T.e.m 500mics lijkt lijkt mij wel een doel.
Omschrijvingen komen goed overeen met hoe ik 35mg 2cb fly zou omschrijven !
Eh, mij lijkt dat 500 ug LSD wel van een heel ander kaliber is dan 35 mg 2C-B-FLY? Wordt FLY echt zo enorm heftig op hoge dosis? Ik vind het op 20 mg psychedelisch nog vrij flauw.

OT: 100 ug vind ik een leuke dosering voor een eerste keer. Ik zou zelf net als @Mindless voor een RC-versie gaan, tuurlijk is het nooit helemaal betrouwbaar, maar de kans dat je de gewenste dosis binnen krijgt is veel hoger dan bij ‘echte’ LSD als je bij een bekende vendor bestelt.

CuriousExplorer

DF-koning
Eh, mij lijkt dat 500 ug LSD wel van een heel ander kaliber is dan 35 mg 2C-B-FLY? Wordt FLY echt zo enorm heftig op hoge dosis? Ik vind het op 20 mg psychedelisch nog vrij flauw.

OT: 100 ug vind ik een leuke dosering voor een eerste keer. Ik zou zelf net als @Mindless voor een RC-versie gaan, tuurlijk is het nooit helemaal betrouwbaar, maar de kans dat je de gewenste dosis binnen krijgt is veel hoger dan bij ‘echte’ LSD als je bij een bekende vendor bestelt.
25mg oraal en 10mg nasaal is van een heel ander kaliber inderdaad.
Mijn vriendin had 20mg en vondt het meh, ik op 35mg was echt het padje kwijt...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
25mg oraal en 10mg nasaal is van een heel ander kaliber inderdaad.
Mijn vriendin had 20mg en vondt het meh, ik op 35mg was echt het padje kwijt...

Wow, 35 mg is natuurlijk ook wel echt super veel, maar niet verwacht dat het zo’n groot verschil zou maken! Wordt het dan niet fysiek heel vervelend ook?

Nihilist88

Badass junkie
Goh 180ug lijkt me veilig en lekker begin. 70ug nzo wat hier wordt gesuggereerd kijkt me nogal aan de lage kant. Eerste x 180 n dat ging vet lekker.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Goh 180ug lijkt me veilig en lekker begin. 70ug nzo wat hier wordt gesuggereerd kijkt me nogal aan de lage kant. Eerste x 180 n dat ging vet lekker.
180 was voor mij ook de eerste keer. Was toen 44 dus ook niet zo jong meer. Had wel tripsitters erbij en de setting was perfect. Ik vond het stevig hoor, te doen maar stevig, zou het niet aanraden alleen al vanwege een klein beetje verantwoordelijkheid die je daarmee als ervaringsdeskundige op je neemt. Dat is ook exact de reden dat je hier milde eerste doseringen ziet, gekke dingen doen mensen maar op hun eigen conto 😉

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoe zeker ben je dat je echt 180 ug had?

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken. Mensen die nieuw zijn lezen dit en stoppen misschien 2 zegels van 100 ug per stuk in hun mond omdat jij zegt dat 180 ug je veilig en lekker lijkt om mee te beginnen. Terwijl jij misschien wel veel minder had in werkelijkheid en dan zit een beginnende tripper misschien vast aan 8-12 uur veel te heftig trippen door je advies.

Het kan nooit kwaad om (te) voorzichtig te beginnen. En inderdaad, gekke dingen doen mensen later zelf maar, puur op eigen verantwoordelijkheid wanneer ze al wat ervaring hebben.

MeisterQ

Newbie
Ik zou persoonlijk lekker beginnen op 100ug, ik heb dit zelf ook gedaan bij mijn 1e ervaring met (1P)LSD.
Mijn tripreport van mijn 1e ervaring is hier te lezen: https://drugsforum.nl/threads/eerste-keer-1p-lsd-dit-weekend.68834/

Je leert de stof op deze wijze "kennen" en het is niet zo overweldigend dat je geen controle meer hebt.

Je kunt de dosis altijd hoger gooien een 2e, 3e, 4e.. keer.. (aangeraden om minimaal 2 weken tussen trips te houden i.v.m. tolerantie).
Maar als je 1e keer al eindigt in een bad trip omdat je voor een te hoge dosis bent gegaan, dan is het plezier er waarschijnlijk snel van af :)

Nihilist88

Badass junkie
180 was voor mij ook de eerste keer. Was toen 44 dus ook niet zo jong meer. Had wel tripsitters erbij en de setting was perfect. Ik vond het stevig hoor, te doen maar stevig, zou het niet aanraden alleen al vanwege een klein beetje verantwoordelijkheid die je daarmee als ervaringsdeskundige op je neemt. Dat is ook exact de reden dat je hier milde eerste doseringen ziet, gekke dingen doen mensen maar op hun eigen conto 😉
Ik begrijp de voorzichtigheid hieromtrent zeker wel. Maar 180ug zie ik als maatstaf, die keren dat ik 300 n zelfs 400ug nam raad ik sowieso af, is als meer gevorderde gebruiker een aanwinst. Laatste keren 1cP en 1p lsd waren ook 100ug, maar waren lichte trips ivm mn lsd trips, dus zou hier ook los moeten verdubbelen vr betere trip en waarbij nadelen achterwege blijven.

Nihilist88

Badass junkie
Hoe zeker ben je dat je echt 180 ug had?

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met dit soort uitspraken. Mensen die nieuw zijn lezen dit en stoppen misschien 2 zegels van 100 ug per stuk in hun mond omdat jij zegt dat 180 ug je veilig en lekker lijkt om mee te beginnen. Terwijl jij misschien wel veel minder had in werkelijkheid en dan zit een beginnende tripper misschien vast aan 8-12 uur veel te heftig trippen door je advies.

Het kan nooit kwaad om (te) voorzichtig te beginnen. En inderdaad, gekke dingen doen mensen later zelf maar, puur op eigen verantwoordelijkheid wanneer ze al wat ervaring hebben.
Eerlijk, die zekerheid had/heb ik nooit, aangezien ik zelf niet microdoseer. En misschien was ik iets té enthousiast in mn uitspraken. Laat ik dit bij deze rechtzetten. Beter te laag dan té hoog doseren bij nieuw stofje, als dat perfect of juist te soft aanvoelt, kun je volgende x dosis verhogen.
Prettig weekend ofzoiets😁

Boyman

Bewuste gebruiker
Sluit me ook aan bij wat de meeste mensen hier zeggen, 100ug is een prima eerste dosis denk ik. Ik was begonnen met 60ug, dat was achteraf gezien echt wel wat te mild als je al tripervaring hebt. Tweede trip was 150ug en dat was een wereld van verschil, voor een eerste kennismaking had ik het misschien wel wat heftig gevonden maar het bleef wel stuurbaar. Zolang je je goed voorbereidt en je set+setting perfect in orde is, zit je wel safe. Ook kun je altijd overwegen om een tripkiller (benzo) bij de hand te hebben als een van jullie besluit dat je het toch niet prettig blijkt te vinden. En het idee dat je een tripkiller hebt geeft al een hoop rust.

Nihilist88

Badass junkie
Dosseringen zijn ook zo subjectief en de regel zegt indd, beter te laag dan té hoog doseren. En wat LSD betreft, bij microdosering, ligt de grens zo dun tussen lekkere en fijne ervaring of slecht gaan/bad trip.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dosseringen zijn ook zo subjectief en de regel zegt indd, beter te laag dan té hoog doseren. En wat LSD betreft, bij microdosering, ligt de grens zo dun tussen lekkere en fijne ervaring of slecht gaan/bad trip.
Uhm, microdosering is zo weinig doseren dat je amper wat bewust merkt. Je zit dan ver van een echte tripdosering af waar je ofwel een hele fijne of hele nare trip op hebt.

Die 180 ugs die jij noemde is verre van een microdosering. Een microdosering ligt rond de 10-12 ug.

Nihilist88

Badass junkie
Uhm, microdosering is zo weinig doseren dat je amper wat bewust merkt. Je zit dan ver van een echte tripdosering af waar je ofwel een hele fijne of hele nare trip op hebt.

Die 180 ugs die jij noemde is verre van een microdosering. Een microdosering ligt rond de 10-12 ug.
Sorry ik doelde op dat het bij lsd om microgram gaat en niet milligram zoals bij andere drugs. Heb me bij deze een 2de maal verkeerd uitgedrukt binne de 24u🙃 Microdosering is indd net die hoeveelheid waarbij je niet tript, mr vb als kunstenaar, die xtra dosis creativiteit krijgt. Kun je doen als je effectief een flesje lsd met doseerpompje hebt. Eens zo'n reportage gezien, al jaren terug, vond da wel heelrijk, zijn kunst kreeg dat xtra'tje door lsd microdosering.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sorry ik doelde op dat het bij lsd om microgram gaat en niet milligram zoals bij andere drugs. Heb me bij deze een 2de maal verkeerd uitgedrukt binne de 24u🙃 Microdosering is indd net die hoeveelheid waarbij je niet tript, mr vb als kunstenaar, die xtra dosis creativiteit krijgt.
Nee joh geeft niet. Ja bij LSD gaat het inderdaad sowieso om microgrammen, dat maakt de term 'microdoseren' ook wat verwarrend. :wink:

Nihilist88

Badass junkie
Nee joh geeft niet. Ja bij LSD gaat het inderdaad sowieso om microgrammen, dat maakt de term 'microdoseren' ook wat verwarrend. :wink:
Jup, bij lsd microdoseer je altijd, aangezien je geen milligrammen lsd nr binne speelt. Maar met de term 'microdosering' wordt indd gedoeld op een dosering net voldoende vr die xtra creativiteit, zonder trip. Was ik ff uit oog verloren.

Nihilist88

Badass junkie
Heb daar (75ug) op dit moment anders een top ervaring mee!

Ach het verschilt ook hoe gevoelig je ervoor bent.
Dat subjectieve aspect is indd steeds aanwezig. Ik heb al genoeg ervaren, ik n vriendin beide pellet 2cb (dosering ff vergeten) op, ik ging lekker, lichte controleerbare lsd effecten, fijne bodyhigh n net wat energieker, mr ik zou hier nooit xtc effecten aan geven. Mijn vriendin, die dus zelfde pellet op had, ervaarde mr heel miniem iets n zelfde als met High Hawaiians, ikke ferm trippen n zij amper effect n kotsmisselijk. Toen met 4-FA nam ik vaak 200mg, wat als zeer hoog wordt beschouwd.

Fyrckant

Bewuste gebruiker
En het idee dat je een tripkiller hebt geeft al een hoop rust.
Niet altijd. Ik was een poosje terug tijdens een 250ug trip dusdanig de weg kwijt dat ik ook wel even aan de benzo’s in m’n tas moest denken, als uitweg uit de op dat moment nogal complexe situatie. Maar het idee dat ik dan m’n tas moest gaan zoeken en ín die tas ook nog naar een heel klein zakje pilletjes leek zo’n onmogelijke opgave dat ik het idee maar weer heb laten varen. Sowieso het idee van die benzo werd ik op dat moment al heel verward van, ik heb nog nooit een benzo gehad en dan zou dat nu ineens moeten. Maar ze gaan volgende keer weer mee op trip hoor, mijn zakje ongeopende benzo’s 😁

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Niet altijd. Ik was een poosje terug tijdens een 250ug trip dusdanig de weg kwijt dat ik ook wel even aan de benzo’s in m’n tas moest denken, als uitweg uit de op dat moment nogal complexe situatie. Maar het idee dat ik dan m’n tas moest gaan zoeken en ín die tas ook nog naar een heel klein zakje pilletjes leek zo’n onmogelijke opgave dat ik het idee maar weer heb laten varen. Sowieso het idee van die benzo werd ik op dat moment al heel verward van, ik heb nog nooit een benzo gehad en dan zou dat nu ineens moeten. Maar ze gaan volgende keer weer mee op trip hoor, mijn zakje ongeopende benzo’s 😁
Heb ook meermaals gehad dat ik gewoon helemaal vergat dat ik ze had liggen...

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Heb ook meermaals gehad dat ik gewoon helemaal vergat dat ik ze had liggen...
Op een moment dat ze wel van pas zouden zijn gekomen? Dat is wel een mooie mindfuck 🤣

Anyway ik moet er de volgende keer aan denken een strip paracetamol bij de hand te hebben. Koppijn ligt bij mij wel op de loer.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Op een moment dat ze wel van pas zouden zijn gekomen? Dat is wel een mooie mindfuck 🤣
Ja maar het is tijdens én achteraf moeilijk bepalen of het nou verstandig is (geweest) om een benzo te nemen. Ik hecht er toch wel hele grote waarde aan om er zelf doorheen te komen. Dat gevoel om er met verdoving uit te zakken is zo teleurstellend... Ook weet ik dat een trip ineens helemaal om kan slaan, wat het des te euforischer maakt als je daar zelf doorheen hebt gewerkt. Heb dan ook maar 1 keer een benzo gebruikt en was toen ook al ver over het ergste heen, maar had er genoeg van en wou dat het stopte.

Wel fijn gevoel dat er tenminste de optie is.

Bovenaan