1e x LSD - bijneem-issues

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
begin gewoon met een halve, na 2 uur kan je eigenlijk pas de volle effecten inschatten.. maar na anderhalf uur zou je opzich ook wel kunnen beslissen of je een halfje bijneemt of niet.

Veel plezier alvast!

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
ja.. je kan opzich elk moment nog bijnemen.. bij lsd merk ik veel minder van tollerantie dan bijvoorbeeld bij paddo's

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Dat dus, ik zou gewoon een halve nemen hoor, ik heb een poos terug nog eens redelijk hard getript van iets van 75ug lsd. En na 2 uur kun je altijd bijnemen, en een lichte dosis kan ook heel vet zijn hoor!

Adreno

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Als ik een halfje neem duurt het veel te lang voordat het opkomt en word ik ongeduldig, onrustig en vervelend. Ik neem dus geen halfjes meer :beer: On the other hand, ik weet wat ik kan verwachten en kan er dus ook wat makkelijker mee omgaan.
Ik houd er stiekem ook niet van om halve porties van iets aan te raden, maar ik doe het toch maar.

Edit: Veel plezier uiteraard!

azgaza

Badass junkie
Ik pak met halfjes mééstal niet bij, wel een aantal keer gedaan. Als je bijpakt werkt het prima. Ik pak meestal bij na 1.5 uur maar bij mij komt het ook vaak al binnen 15-20 minuten op, dus rond die tijd weet ik wel of ik echt hard wil trippen of niet. Soms is het ook gewoon fijn om het bij een halfje te laten, vooral als je goede zegels hebt, ik vond bijvoorbeeld op een druk binnen-feestje (goa) een halve maya meer dan genoeg, terwijl ik binnen in mijn huis een hele toch wel interessanter kon noemen.
Maargoed bijpakken kan dus na bijna elke tijd, en voor zo ver ik iets weet van dosissen in ug is als je niet te veel weegt en te ongevoelig bent 75 ug ook best een lekkere begin dosis. 150 is voor zo ver ik weet weer een hele goede 'volle trip' dosis, vanaf daar kan je er echt hard op trippen.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Adrenochroom zei:
Dat dus, ik zou gewoon een halve nemen hoor, ik heb een poos terug nog eens redelijk hard getript van iets van 75ug lsd. En na 2 uur kun je altijd bijnemen, en een lichte dosis kan ook heel vet zijn hoor!

Adreno

ja maar jij trips sowieso fucking snel op die kleine doses... 50/75 ug doet echt zo goed als niks met me :(

esmee

Belezen gebruiker
Ben ook benieuwd....
Ik ga binnenkort ook voor de eerste keer!
Denk dat ik ook maar begin met een halfje.
Kan ik in ieder geval minder snel te hard gaan trippen denk ik zo.
Paddotrip kan ik goed aan, maar weet niet of lsd hiermee te vergelijken
is :confused:

azgaza

Badass junkie
esmee zei:
Paddotrip kan ik goed aan, maar weet niet of lsd hiermee te vergelijken
is :confused:

Ja en nee, beide zijn klassieke tripmiddelen, dus vervormen de realiteit die er al is. Beide geven kleurrijke gepatroonde visuals, maar de visuals van LSD zijn veel feller van kleur en de patronen zijn veel ingewikkelder en detailvoller. Perspectief blijft juist weer wat meer in stand dan bij paddo's heb ik zelf het idee.
Mentaal is LSD.. helder, maar je denkt superveel, supersnel en in rare banen, maar je hebt meestal bij niet overweldigend hoge dosissen wel een heel goed besef van wat je nou eigenlijk aan het doen bent, en waar enzo. Je bent minder verward met paddo's en kan makkelijker bij vaste kennis. Ook normaal doen lukt me met LSD een stuk beter dan met paddo's. Maar het is wel echt een sneltrein/vlucht/raket van gedachtes soms. Toch voelt het helder aan (in vergelijking met paddo's dan).

Meningen verschillen wel hierover, maar best veel mensen hebben het idee dat LSD visueler en mentaal helderder is. Het is dus vergelijkbaar maar heel anders.

esmee

Belezen gebruiker
Ben benieuwd.....
Als het goed is duurt lsd toch een stuk langer als paddo's?
Dat lijkt me dan wel eng, als de trip te lang gaat duren.
Of moet je daarvoor een vrij hoge dosis hebben genomen?

teebo

Bewuste gebruiker
het duurd wel lang, maar de laatste uren zijn veel rustiger dan de piek, dan kan ik helemaal tot rust komen en er echt van genieten.
op het einde kan je ook wat beginnen drinken, om de kennismaking met de realiteit wat gemakkelijker te maken, en je hoofd wat te legen.
veel plezier

azgaza

Badass junkie
Het duurt inderdaad wel lang, maar omdat het mentaal niet zo heeel zwaar is bij normale dosissen (een gewone dosis van +- 100 ug duurt bij mij trouwens 10-14 uur, hogere dosissen duren net ietsje langer, 50 ug duurt ongeveer 9-11 uur bij mij, maar ik trip gemiddeld langer van alles dan andere mensen).

Meestal gaan de visuals door tot het einde maar de mindfuck, als die er is is vaak alleen echt aanwezig in de piek. Je denken is daarna nog wel anders, maar na de piek (die vaak maar 3-6 uur duurt) is het mentaal zo rustig dat de trip gewoon.. chill en gezellig wordt meestal.

Bovenaan